Vaihteeksi tulin hankkineeksi -98 300ddt:n. Vaihteiston toimintaa hetken ihmeteltyäni, luistamisominaisuutta siis, tulin täältä lukeneeksi että noin se suunnilleen toimii. En ole aiemmin törmännyt tällaiseen automaatin toimintatapaan. Eli kierrokset nousee pääsääntöisesti aina kun kaasuun koskee. Tuosta oli joku kaaviokin, jota tulkitsin niin että normaaliajossa Suomen rajoituksilla, vain mitättömällä osakaasulla lukituksen saa päälle.
Varsinainen pähkinä on, miksi käsivalinta ei ole käytössä ollenkaan, eli vipu ei liiku kulississa vasemmalle ollenkaan.
w210 at:n toiminta / käsivalinta
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w210 at:n toiminta / käsivalinta
Minä olen sen tulkinnut niin, että turbo herää kunnolla vasta tuolla hieman alle 2500rpm:n. Eli kun kaasuun vähänkin koskee, niin kone olis "hereillä" heti. Tiedä sitten, olenko käsittänyt tämänkin asian kyseisessä autossa päin honkia...kinsse kirjoitti:En ole aiemmin törmännyt tällaiseen automaatin toimintatapaan. Eli kierrokset nousee pääsääntöisesti aina kun kaasuun koskee.

Eli vaihteenvalitsin ei liiku D:ltä 4:lle ollenkaan? Ei vauhdissa, ei pysäyksissä? Joku hämminkihän siellä sillon on. Vanhoissa laatikoissahan tuo viittais johonkin siirtäjän vipuun, mutta liekö näissä sähköohjatuissa moisia.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ei liiku vauhdissa eikä paikallaan. Keppi on tosiaan täysin lukittunut sinne oikealle D-asentoon. Eipä tuo isommin haittaa, mutta askarruttaa epäluuloista mieltäni.
Tuo kierroslukuteoria voi olla ihan oikea, tuollalailla se joka tapauksessa toimii, pienellä tehontarpeella nostaa vähän kierroksia ja reilummin poljettaessa hakeutuu sinne reilusti kahden tonnin paremmalle puolelle, tasakaasulla taasen kierrokset pysyy välityksen mukaisesti minimissä. Ei muuta kuin ajoa.
Tuo kierroslukuteoria voi olla ihan oikea, tuollalailla se joka tapauksessa toimii, pienellä tehontarpeella nostaa vähän kierroksia ja reilummin poljettaessa hakeutuu sinne reilusti kahden tonnin paremmalle puolelle, tasakaasulla taasen kierrokset pysyy välityksen mukaisesti minimissä. Ei muuta kuin ajoa.
Re: w210 at:n toiminta / käsivalinta
nostellaanpa tätä vanhaa ketjua kun omassa w210:ssa on sama vika. Laatikko pelaa muuten hienosti mutta käsivalinta on pois pelistä. tietoa missä vika?