Tuossa kauppareissulla vilkaisin öljyhyllystä automaattiöljyjä, ja taälläinen pisti silmään. TB Fluid S Dexron III G/H.
MB hyväksyntä 236.1 /2 /5 /6 /9 ja 10. Tuohan nyt passais sitten tuon mukaan ainakin 124:sen laatikkoon sekä myös 722.6: seen. Eikö tuossa nyt oo kuitenkin ristiriitaa 722.2/3/4 ja dexron III.
Onko tuosta öljystä kokemuksia, vai onko niin uutta ettei ole vielä kertynyt. Itse en oo huomannut tuota aikaisemmin.
Jonze kirjoitti:Kyllä se vanhemmissa laatikoissakin varmaan jotenkuten toimii, mutta mieluummin laittaisi vanhempaan Dexron II:ta. Teboililla sopiva tuote on Fluid D.
Niin, mutta Fluid D:llä ei oo kuitenkaan MB:n hyväksyntää noihin laatkoihin niinkuin tuolla S:llä.
Hmm, totta. Fluid D:llä on luokitus 236.2, joka ei tämän taulukon mukaan käy 722.3/4/5 -laatikoihin. Tosin tälläkin foorumilla ovat eräät tietääkseni käyttäneet Fluid D:tä luokituksista huolimatta ja on toiminut niin kuin pitääkin.
Hmm. Mobilin 320 taitaa olla Dexron III:a. Omaan kotteroon pistettiin tuota ja tuntuu, että vaihdot muuttuivat turhankin pehmeiksi ja lisäksi lämpimänä turbaani tuntuu antavan melko paljon luistoa. Pitäisiköhän jossain vaihdattaa / vaihtaa takaisin esim. 220:t.
dealer kirjoitti:Jeps.
Ajattelin vaan kun automaattivaihteistojen ammattilainen suositteli juuri Dexron III öljyä 124 laatikoihin.
minulle taas suositeltiin pysymistä dextron II ihan tuon luiston takia koska luisto lämmittää oljyjä ja ekalla kerralla kun laitoin total 42 lootaan niin huomasin tuon luiston lisäyksen.... ja nykysellään kun on vahvistettu versio niin olen ajellut type-F Öljyillä ja olen huomannut et eri merkkisillä oljyillä on eri taipumukset