S/W211 laatikko, löytyykö maailmalta modattua ohjelmaa?
S/W211 laatikko, löytyykö maailmalta modattua ohjelmaa?
Onko kukaan sattunut törmäämään valmiiseen modattuun S/W211:n automaattilaatikon ohjelmaan tai onko tietoa, että löytyykö suomesta joltain osaamista vakiolaatikon "tiptronic-ohjelman" modaamiseen? Tai onko se ylipäätään teknisesti mahdollista?
Syy kysymykseen:
Mersun tiptonic on toiminnaltaan erilainen, kuin moni muu tiptronic. Itse asiassa en edes tiedä, että onko normaalin S/W211:n vakio automaattilaatikko kunnon tiptronic-toiminnolla varustettu vai onko mersulla erikseen joissain malleissa kunnon tiptronic-toiminnolla varustettu laatikko? Ymmärtääkseni tämä normaali S/W211:n "tiptronic"-toiminto todellakin on enemmän vain pelkkä ylimmänvaihteenrajoitin, jota on tarkoitus käyttää esim. asuntovaunun vedossa.
Itselläni, aiemman auton 5-portainen ja nykyisen 7-portainen omaavat ainakin samanlaisen -/+ vaihderajoittimen ja se on h**vetin ärsyttävä.
Sehän toimii siten, että siitä saa sivulle vetämällä rajoitettua suurimman käyttövaihteen, 7-portaisessa esim. vaihteen nro 4. (tai minkä vaan muun). Auto siis käyttää tällöin ajossa vaihteita 1-4 (tietysti pakkovaihtaa viitosellekin, jos nelosella polkee rajoittimeen asti, ettei kone hajoa).
...Mutta, 1-4 vaihteita käyttäessään autohan ei tuolloin näytä, että mikä vaihde kulloinkin näistä on silmässä ja esim. pysähdyksen jälkeen kun on lähtenyt liikkeelle ja uudestaan vetää vaihderajoittimesta pienemmälle niin auto saattaa vaihtaa vaikkapa ykköselle, jos silmässä on sattunut olemaan juuri silloin kakkosvaihde. Tuota kakkosvaihteen silmässä oloahan ei näe mittaristosta tai mistään muustakaan, vaan se täytyy tietää.
Sama juttu on isommalle mentäessä. Jos vaihderajoitin on siinä mainitussa 4. asennossa, mutta silmässä onkin kakkonen niin vaihderajoittimen isommalle tyrkkääminen ei vaihdakaan 3. vaihteelle, vaan ohjelmoi ainoastaan vaihderajoittimen 5.vaihteelle ja auto vaihtelee itse sinne asti sitten, kun nopeutta on riittävästi.
(Hemmetin pitkä stoori, mutta auttanee lukijoita, joilla ei ole kokemusta muista, kuin mersun tomaateista)
Monen muun autovalmistajan automaattilaatikon tiptronic-toiminto puolestaan toimii siten, että:
Kuljettaja voi vapaasti automaattilaatikon -/+ valikosta valita sen vaihteen, jolla kulloinkin haluaa ajaa. Laatikko pitää juuri sen vaihteen, joka on valittu, juuri niin pitkään kunnes kuljettaja itse valitsee jonkin muun vaihteen. Ainoa syy miksi laatikko vaihtaa pienemmälle on koneen rikkoontumisvaara, jolloin laatikko pakkovaihtaa isommalle (kun kierrokset rajoittimessa) ja pienemmälle (kun kone meinaa sammua ylämäessä).
Näillä laatikoilla voi esim. aivan rauhassa räpätä autolla 4.vaihteella niin pitkään, kun huvittaa, kunhan koneen kierrokset eivät nouse kierrosrajoittimeen saakka. Mersullahan näin ei voi tehdä, kun kone pudottaa heti pienemmälle, jos yrittää liian kovaa painaa kaasua, ym.
Vihdoin lopulliseen kysymykseen: Eli onko mersun laatikkoon olemassa ohjelmaa, jolla sen toiminnan saisi tuollaiseksi ihan oikeanlaiseksi tiptroniciksi, että voi ajaa automaattilaatikolla tarvittaessa, kuten manuaalivaihteisella?
Tällaista toimintoa tarvitsisin ihan vaan henkilökohtaiseen huvitteluun, eli mutkatiellä olisi mukavampaa, kun pystyisi esim. pitämään jatkuvasti 3.vaihteen silmässä ja ajamaan sekä matalien kierrosten väännöllä, että isoilla kiekoilla, eri tilanteissa, ilman että laatikko itse vaihtelee vaihteita, kun siltä tuntuu.
Ps. Opastusta mersun laatikon vaihderajoittimen käytössä en tarvitse vaan tarvitsen vinkin modatun laatikon ohjelman hankkimiseen.
Syy kysymykseen:
Mersun tiptonic on toiminnaltaan erilainen, kuin moni muu tiptronic. Itse asiassa en edes tiedä, että onko normaalin S/W211:n vakio automaattilaatikko kunnon tiptronic-toiminnolla varustettu vai onko mersulla erikseen joissain malleissa kunnon tiptronic-toiminnolla varustettu laatikko? Ymmärtääkseni tämä normaali S/W211:n "tiptronic"-toiminto todellakin on enemmän vain pelkkä ylimmänvaihteenrajoitin, jota on tarkoitus käyttää esim. asuntovaunun vedossa.
Itselläni, aiemman auton 5-portainen ja nykyisen 7-portainen omaavat ainakin samanlaisen -/+ vaihderajoittimen ja se on h**vetin ärsyttävä.
Sehän toimii siten, että siitä saa sivulle vetämällä rajoitettua suurimman käyttövaihteen, 7-portaisessa esim. vaihteen nro 4. (tai minkä vaan muun). Auto siis käyttää tällöin ajossa vaihteita 1-4 (tietysti pakkovaihtaa viitosellekin, jos nelosella polkee rajoittimeen asti, ettei kone hajoa).
...Mutta, 1-4 vaihteita käyttäessään autohan ei tuolloin näytä, että mikä vaihde kulloinkin näistä on silmässä ja esim. pysähdyksen jälkeen kun on lähtenyt liikkeelle ja uudestaan vetää vaihderajoittimesta pienemmälle niin auto saattaa vaihtaa vaikkapa ykköselle, jos silmässä on sattunut olemaan juuri silloin kakkosvaihde. Tuota kakkosvaihteen silmässä oloahan ei näe mittaristosta tai mistään muustakaan, vaan se täytyy tietää.
Sama juttu on isommalle mentäessä. Jos vaihderajoitin on siinä mainitussa 4. asennossa, mutta silmässä onkin kakkonen niin vaihderajoittimen isommalle tyrkkääminen ei vaihdakaan 3. vaihteelle, vaan ohjelmoi ainoastaan vaihderajoittimen 5.vaihteelle ja auto vaihtelee itse sinne asti sitten, kun nopeutta on riittävästi.
(Hemmetin pitkä stoori, mutta auttanee lukijoita, joilla ei ole kokemusta muista, kuin mersun tomaateista)
Monen muun autovalmistajan automaattilaatikon tiptronic-toiminto puolestaan toimii siten, että:
Kuljettaja voi vapaasti automaattilaatikon -/+ valikosta valita sen vaihteen, jolla kulloinkin haluaa ajaa. Laatikko pitää juuri sen vaihteen, joka on valittu, juuri niin pitkään kunnes kuljettaja itse valitsee jonkin muun vaihteen. Ainoa syy miksi laatikko vaihtaa pienemmälle on koneen rikkoontumisvaara, jolloin laatikko pakkovaihtaa isommalle (kun kierrokset rajoittimessa) ja pienemmälle (kun kone meinaa sammua ylämäessä).
Näillä laatikoilla voi esim. aivan rauhassa räpätä autolla 4.vaihteella niin pitkään, kun huvittaa, kunhan koneen kierrokset eivät nouse kierrosrajoittimeen saakka. Mersullahan näin ei voi tehdä, kun kone pudottaa heti pienemmälle, jos yrittää liian kovaa painaa kaasua, ym.
Vihdoin lopulliseen kysymykseen: Eli onko mersun laatikkoon olemassa ohjelmaa, jolla sen toiminnan saisi tuollaiseksi ihan oikeanlaiseksi tiptroniciksi, että voi ajaa automaattilaatikolla tarvittaessa, kuten manuaalivaihteisella?
Tällaista toimintoa tarvitsisin ihan vaan henkilökohtaiseen huvitteluun, eli mutkatiellä olisi mukavampaa, kun pystyisi esim. pitämään jatkuvasti 3.vaihteen silmässä ja ajamaan sekä matalien kierrosten väännöllä, että isoilla kiekoilla, eri tilanteissa, ilman että laatikko itse vaihtelee vaihteita, kun siltä tuntuu.
Ps. Opastusta mersun laatikon vaihderajoittimen käytössä en tarvitse vaan tarvitsen vinkin modatun laatikon ohjelman hankkimiseen.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Vaihteiston ohjaus
Aihesta on jonkun verran ollut juttua
(ja taka raivossa raksutanut siitä asti"jokusen vuoden" kun noita mootrin ohjaus lastuja värkännyt... eli jonkun aikaa, aika per*** kun ei vaan meinaa riittä kaikken kiinostavaan)
siihen tarvii olla luku/kirjoitus laite mikä sopii vaihteiston ohjaus boxsille(tai sen piirille)
lisäksi voi kehitellessä mennä joku laatikko ennen kuin oikeat kohdat ohjelmasta löytyy mitä muutamalla saa sen tekemään niinkuin haluaa(jos käy vaikka niin että tulee tehnneksi ohjelman mikä pistää 1 sisään kun vauhtia vaikka 100kmh tai vaikka 2vaihdetta samaan aikaan tms)
mitenhän se oli, jos on ratissa ne vaihto nappulat taisivat toimia niin että pitää valitun vaihteen
(jos on niin sellasen ohjain boxsista ottamalla ohjelman muokattavaksi ei tarvis ihan kaikkea koitta selvittä uudestaan)sillon siitä voisi parhassa tapauksessa selvitä hommaamalla sen sisältävän ohjain boxsin ja versio koosauksella
oikeestaan sais olla käsi vaihtamis systeemi sellan että ei vaihda itse missän tilanteessa
(tulkon vaikka kanki ulos kyljestä jos ei kuski tajua vaihtaa...)
tais olla saksasa tai englanissa firma mikä teki vaihteistonohjelmaan muutoksia jos oli tarvis perävälitys vaihtaa, lisäksi joskus tormänyt USA:sa firman mainokseen joka teki vag rotelohin noita laatikon ohjausohjelman muutoksia
(ja taka raivossa raksutanut siitä asti"jokusen vuoden" kun noita mootrin ohjaus lastuja värkännyt... eli jonkun aikaa, aika per*** kun ei vaan meinaa riittä kaikken kiinostavaan)
siihen tarvii olla luku/kirjoitus laite mikä sopii vaihteiston ohjaus boxsille(tai sen piirille)
lisäksi voi kehitellessä mennä joku laatikko ennen kuin oikeat kohdat ohjelmasta löytyy mitä muutamalla saa sen tekemään niinkuin haluaa(jos käy vaikka niin että tulee tehnneksi ohjelman mikä pistää 1 sisään kun vauhtia vaikka 100kmh tai vaikka 2vaihdetta samaan aikaan tms)
mitenhän se oli, jos on ratissa ne vaihto nappulat taisivat toimia niin että pitää valitun vaihteen
(jos on niin sellasen ohjain boxsista ottamalla ohjelman muokattavaksi ei tarvis ihan kaikkea koitta selvittä uudestaan)sillon siitä voisi parhassa tapauksessa selvitä hommaamalla sen sisältävän ohjain boxsin ja versio koosauksella
oikeestaan sais olla käsi vaihtamis systeemi sellan että ei vaihda itse missän tilanteessa
(tulkon vaikka kanki ulos kyljestä jos ei kuski tajua vaihtaa...)
tais olla saksasa tai englanissa firma mikä teki vaihteistonohjelmaan muutoksia jos oli tarvis perävälitys vaihtaa, lisäksi joskus tormänyt USA:sa firman mainokseen joka teki vag rotelohin noita laatikon ohjausohjelman muutoksia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Vaihteiston ohjaus
Omassa on rattinappulat ja se toimii samalla tavalla kuin autot joissa "käsin" vaihdetaan vaihdekepistä. Jos valitsee C tai S -ohjelman niin toimii juuri kuten Division kuvasi mutta M-ohjelmalla pitää valitun vaihteen paitsi silloinkin kick-downilla vaihtaa ylös jos tulee rajoitin vastaan ja alas vastaavasti jos moottori muuten sammuisi. En ymmärrä miksi sen moottorin pitäisi antaa sammua jos kuski ei vaihda vaihdetta. Vastaavasti mitä iloa on puskea rajoitinta vastaan jos kuski ei sitä ennen vaihda vaihdetta? Sillä välillä pysyy sitten tasan valittu vaihde.CDI203 kirjoitti: mitenhän se oli, jos on ratissa ne vaihto nappulat taisivat toimia niin että pitää valitun vaihteen
(jos on niin sellasen ohjain boxsista ottamalla ohjelman muokattavaksi ei tarvis ihan kaikkea koitta selvittä uudestaan)sillon siitä voisi parhassa tapauksessa selvitä hommaamalla sen sisältävän ohjain boxsin ja versio koosauksella
oikeestaan sais olla käsi vaihtamis systeemi sellan että ei vaihda itse missän tilanteessa
(tulkon vaikka kanki ulos kyljestä jos ei kuski tajua vaihtaa...)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihteiston ohjaus
Ei varsinaisesti mitään muuta kun se että silloin vasta onDBFI kirjoitti:Omassa on rattinappulat ja se toimii samalla tavalla kuin autot joissa "käsin" vaihdetaan vaihdekepistä. Jos valitsee C tai S -ohjelman niin toimii juuri kuten Division kuvasi mutta M-ohjelmalla pitää valitun vaihteen paitsi silloinkin kick-downilla vaihtaa ylös jos tulee rajoitin vastaan ja alas vastaavasti jos moottori muuten sammuisi. En ymmärrä miksi sen moottorin pitäisi antaa sammua jos kuski ei vaihda vaihdetta. Vastaavasti mitä iloa on puskea rajoitinta vastaan jos kuski ei sitä ennen vaihda vaihdetta? Sillä välillä pysyy sitten tasan valittu vaihde.CDI203 kirjoitti: mitenhän se oli, jos on ratissa ne vaihto nappulat taisivat toimia niin että pitää valitun vaihteen
(jos on niin sellasen ohjain boxsista ottamalla ohjelman muokattavaksi ei tarvis ihan kaikkea koitta selvittä uudestaan)sillon siitä voisi parhassa tapauksessa selvitä hommaamalla sen sisältävän ohjain boxsin ja versio koosauksella
oikeestaan sais olla käsi vaihtamis systeemi sellan että ei vaihda itse missän tilanteessa
(tulkon vaikka kanki ulos kyljestä jos ei kuski tajua vaihtaa...)
täysin vasta on täysin käsi vaihtaminen eikä vaihtele mistään musta
syystä kun kuskin käskystä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Asiantuntijoiden vastauksia, kiitos näistä. Vastaan samassa molemmille.
Tosiaan, pienemmälle saa vaihtaa, kun veto ei muuten riitä, mutta ei ennen sitä, niin kuin auto nyt tekee, eli vaihtaa herkästi (normaalisti) pienempään, eikä edes näytä että mikä vaihde kulloinkin on silmässä.
Se jenkkipaja mistä puhuitte, tekee luultavasti VAG:lle niitä pakkovaihtamisen eliminointeja (eli antaa vaikka rikkoa koneen, jos ei kuski vaihda itse) ja Haldex-nelivetoon (ei Quattro) niitä etu- ja takapään vetosuhde muutoksia. Muutenhan VAG:lla on laatikoissa (Multitronic->etuveto ja Tiptronic->neliveto) valmiina tuo itsemääräämisominaisuus.
Ps. Näin arvelinkin, että Mersulta löytyy joku vastine tuolle vaihteiden itsemääräämisoikeudelle ja se sitten löytyy näköjään rattivaihteista. Tuollainen kuvailemasi (M)-ominaisuus sinänsä olisi juuri se mitä minä kaipaan. Sinänsä rattivaihteita en kaipaa, mutta tuota vaihtamisominaisuutta kylläkin.
Tosiaan, pienemmälle saa vaihtaa, kun veto ei muuten riitä, mutta ei ennen sitä, niin kuin auto nyt tekee, eli vaihtaa herkästi (normaalisti) pienempään, eikä edes näytä että mikä vaihde kulloinkin on silmässä.
Se jenkkipaja mistä puhuitte, tekee luultavasti VAG:lle niitä pakkovaihtamisen eliminointeja (eli antaa vaikka rikkoa koneen, jos ei kuski vaihda itse) ja Haldex-nelivetoon (ei Quattro) niitä etu- ja takapään vetosuhde muutoksia. Muutenhan VAG:lla on laatikoissa (Multitronic->etuveto ja Tiptronic->neliveto) valmiina tuo itsemääräämisominaisuus.
Ps. Näin arvelinkin, että Mersulta löytyy joku vastine tuolle vaihteiden itsemääräämisoikeudelle ja se sitten löytyy näköjään rattivaihteista. Tuollainen kuvailemasi (M)-ominaisuus sinänsä olisi juuri se mitä minä kaipaan. Sinänsä rattivaihteita en kaipaa, mutta tuota vaihtamisominaisuutta kylläkin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Nämä on aika paljon mieltymyskysymyksiä. Itse olisin kanssasi samoilla linjoilla mutta ei minua haittaa jos joku muu haluaa komentaa automaattilaatikkoa kovemmalla kontrollilla.Aki P kirjoitti:Oisko se sitten manuaali se vaihtoehto jos sitä keppiä pitää saada heiluttaa![]()
![]()
![]()
Oikeestaan koskaan en ole tarvinnut koko toimintoa kun vaan koneessa tarpeeksi voimaa että loota ymmärtää pienentää kun lähetään.
Ei edes trailerin kans ole tarvinnut
Se normiauton automaatti jää kuitenkin tuossa M-ohjelmassakin aika kauas käsivalintaisen käytöksestä, ne AMG:n speedshift (vai mitä ne oli) vaihteistot on eri asia, sellaista ei itsellä ole ollutkaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos on kyse samasta firmasta mikä toisen foorumin
puolella mainosti vikakoodin lukua ym viime vuoden puolella
, niin ei ainakaan sillon tehnyt muita kuin normi laatikon opetuksia *:rila
kysyty...
puolella mainosti vikakoodin lukua ym viime vuoden puolella
, niin ei ainakaan sillon tehnyt muita kuin normi laatikon opetuksia *:rila
kysyty...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Olen tuota automaatin ohjelman säätämistä netistä jonkin verran tutkinut. Jos olen ymmärtänyt oikein, Euroopassa Kleemanille voi laittaa boksia menemään. Jenkeissä on sitten joitakin firmoja, jotka jotainvastaavaa myös tekevät
"Our TCU upgrades are available for most cars with the 5-speed automatic transmission, and differential ratio change, power handling capacity and shift times can all be modified. Please contact us to discuss your specific needs."
Kleemann Tanska
http://www.kleemann.dk/Performance/Powe ... rades.aspx
"Our TCU upgrades are available for most cars with the 5-speed automatic transmission, and differential ratio change, power handling capacity and shift times can all be modified. Please contact us to discuss your specific needs."
Kleemann Tanska
http://www.kleemann.dk/Performance/Powe ... rades.aspx
E 400 CDI
Hyvä tietää että noitakin joku virittelee. Mitenkähän sillä TCU-softamuutoksella tehdään laatikosta kestävämpi? Vai olisko kyse kytkentöjen ohjaamisesta huomioiden koneen isompi teho.harripuu kirjoitti:Olen tuota automaatin ohjelman säätämistä netistä jonkin verran tutkinut. Jos olen ymmärtänyt oikein, Euroopassa Kleemanille voi laittaa boksia menemään. Jenkeissä on sitten joitakin firmoja, jotka jotainvastaavaa myös tekevät
"Our TCU upgrades are available for most cars with the 5-speed automatic transmission, and differential ratio change, power handling capacity and shift times can all be modified. Please contact us to discuss your specific needs."
Kleemann Tanska
http://www.kleemann.dk/Performance/Powe ... rades.aspx
Tuossa ei vaihtamisohjelmasta puhuttu, pitää lukea niitten sivustolta lisää.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
sivuilta koitin lueskella niin ymärrsin että pääsevät käsiksi kunnolla siihen ohjelmaan, eli sillon kaikki vaihtamisen liityvä olisi muutetavissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Mulle koodataan manual rattivaihteet ens perjantaina
On tuo perseestä tuo kun ei edes saanu kunnolla penkitettyä kun vaihtelee millon haluaa vaihdetta myös Dynomodessa. Nakkaa aina pienempää kun hiukan nopeammin polkaisee.
Tuo AMG speed shift on siinä mielessä kuitenkin erinomainen että kun survot sitä kaasua pohjaan ja löysäät, niin ei nakatakkaan isompaa vaihdetta vaan kierrokset voi olla yli 3000 ja se pitää ne siellä rullatessa osa kaasulla esim. mutkaan. Se jää siis toviksi odotelemaan että oliko niitä menohaluja vai ei
Mites se onnistuis laittaa AMG softa normi laatikkoon?

On tuo perseestä tuo kun ei edes saanu kunnolla penkitettyä kun vaihtelee millon haluaa vaihdetta myös Dynomodessa. Nakkaa aina pienempää kun hiukan nopeammin polkaisee.
Tuo AMG speed shift on siinä mielessä kuitenkin erinomainen että kun survot sitä kaasua pohjaan ja löysäät, niin ei nakatakkaan isompaa vaihdetta vaan kierrokset voi olla yli 3000 ja se pitää ne siellä rullatessa osa kaasulla esim. mutkaan. Se jää siis toviksi odotelemaan että oliko niitä menohaluja vai ei

Mites se onnistuis laittaa AMG softa normi laatikkoon?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Semmonen softa kun olis niin vois tutkailla eri vaihto ehtoja miten sen sais toimimaan...simppa80 kirjoitti:Mulle koodataan manual rattivaihteet ens perjantaina![]()
On tuo perseestä tuo kun ei edes saanu kunnolla penkitettyä kun vaihtelee millon haluaa vaihdetta myös Dynomodessa. Nakkaa aina pienempää kun hiukan nopeammin polkaisee.
Tuo AMG speed shift on siinä mielessä kuitenkin erinomainen että kun survot sitä kaasua pohjaan ja löysäät, niin ei nakatakkaan isompaa vaihdetta vaan kierrokset voi olla yli 3000 ja se pitää ne siellä rullatessa osa kaasulla esim. mutkaan. Se jää siis toviksi odotelemaan että oliko niitä menohaluja vai ei![]()
Mites se onnistuis laittaa AMG softa normi laatikkoon?
missäs koodaillan? tapahtuuko SCN koodauksella vai muuten?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

U.K:n Richard on päivittänyt mun Datacardin (optio rattivaihteille) ja nyt ens perjantaina SCN koodaus Veholla Oulussa.CDI203 kirjoitti:
Semmonen softa kun olis niin vois tutkailla eri vaihto ehtoja miten sen sais toimimaan...
missäs koodaillan? tapahtuuko SCN koodauksella vai muuten?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Millaisista normimersuista löytyy tämä (M)-mode? Itse en ole törmännyt moiseen ainakaan W211:ssä?DBFI kirjoitti:Nämä on aika paljon mieltymyskysymyksiä. Itse olisin kanssasi samoilla linjoilla mutta ei minua haittaa jos joku muu haluaa komentaa automaattilaatikkoa kovemmalla kontrollilla.Aki P kirjoitti:Oisko se sitten manuaali se vaihtoehto jos sitä keppiä pitää saada heiluttaa![]()
![]()
![]()
Oikeestaan koskaan en ole tarvinnut koko toimintoa kun vaan koneessa tarpeeksi voimaa että loota ymmärtää pienentää kun lähetään.
Ei edes trailerin kans ole tarvinnut
Se normiauton automaatti jää kuitenkin tuossa M-ohjelmassakin aika kauas käsivalintaisen käytöksestä, ne AMG:n speedshift (vai mitä ne oli) vaihteistot on eri asia, sellaista ei itsellä ole ollutkaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
m mode
löytyy myös w 211 mallista tämä m-mode ,joka kuuluu sport versioon ja sisältää nuo rattiläpyskät, samoin w 204 mallissa , jos siinä on amg-sport paketti.Et voi valita kuitenkaan vaihteita oman mielesi mukaan-esim. jos ajelet hissukseen kylätietä menemään 60 kmh., niin et voi vetää läpyskästä 7-vaihdetta päälle ,vaan laatikko antaa ehkä max. 4-vaihteen, samoin kovasta vauhdista ei voi laittaa vahingossa liian pientä vaihdetta.Fifht gear ohjelmassa koeajettiin amg -black series ,joku sl 63 tai vastaava ja siinä koeajaja (jason) moitti , kun ei saanut vedettyä läpyskästä niin pientä vaihdetta ,kuin olisi halunnut jossain tiukassa kurvissa.Siitä se on kiva ,kun ei tarvi muistaa vetää pienemmälle vaihteelle, kun tulee risteykseen, vaan se hoituu automaattisesti, vaikka on manuaali vaihteet käytössä.
Re: m mode
Kuulostaa siltä, että tuo (M)-mode toimii siis samoin, kuin esim. VAG:n laatikot. Juuri tuollaista toimintoa (ohjelmapäivitystä) olen siis hakemassa.karikuuva kirjoitti:löytyy myös w 211 mallista tämä m-mode ,joka kuuluu sport versioon ja sisältää nuo rattiläpyskät, samoin w 204 mallissa , jos siinä on amg-sport paketti.Et voi valita kuitenkaan vaihteita oman mielesi mukaan-esim. jos ajelet hissukseen kylätietä menemään 60 kmh., niin et voi vetää läpyskästä 7-vaihdetta päälle ,vaan laatikko antaa ehkä max. 4-vaihteen, samoin kovasta vauhdista ei voi laittaa vahingossa liian pientä vaihdetta.Fifht gear ohjelmassa koeajettiin amg -black series ,joku sl 63 tai vastaava ja siinä koeajaja (jason) moitti , kun ei saanut vedettyä läpyskästä niin pientä vaihdetta ,kuin olisi halunnut jossain tiukassa kurvissa.Siitä se on kiva ,kun ei tarvi muistaa vetää pienemmälle vaihteelle, kun tulee risteykseen, vaan se hoituu automaattisesti, vaikka on manuaali vaihteet käytössä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Pelkästään ohjelma ilman muutoksia ei riitä pitää olla vielä valinta nappula
missä kaikki noi asenot+muut sälät
missä kaikki noi asenot+muut sälät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

EI tarvi vaihtaa nappulaa. Se on vaan kosmeettinen näkymä.CDI203 kirjoitti:Pelkästään ohjelma ilman muutoksia ei riitä pitää olla vielä valinta nappula
missä kaikki noi asenot+muut sälät
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Siis ei tarvii napuloit rattiin eikä mitään muitakaan lisä sälää?simppa80 kirjoitti:EI tarvi vaihtaa nappulaa. Se on vaan kosmeettinen näkymä.CDI203 kirjoitti:Pelkästään ohjelma ilman muutoksia ei riitä pitää olla vielä valinta nappula
missä kaikki noi asenot+muut sälät
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Tottakait kuitenkin ratin tarvii jossa + ja -läpyttimet.CDI203 kirjoitti:Siis ei tarvii napuloit rattiin eikä mitään muitakaan lisä sälää?simppa80 kirjoitti:EI tarvi vaihtaa nappulaa. Se on vaan kosmeettinen näkymä.CDI203 kirjoitti:Pelkästään ohjelma ilman muutoksia ei riitä pitää olla vielä valinta nappula
missä kaikki noi asenot+muut sälät

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Jaah, olin toiveikas, että ei olisi tarvinnut noita fläppivaihteita rattiin vaan olisi pärjännyt pelkällä normivarustuksella ja ohjelmistomuutoksella.
Hautaan tämän projektin sitten. Fläppivaihteista ratissa en erityisemmin välitä ja niiden takia projektille alkaa tulemaan hintaa ja laajuutta. Olisi riittänyt, että vaihdekepin (-/+) valikosta olisi saanut homman pelaamaan.
Hautaan tämän projektin sitten. Fläppivaihteista ratissa en erityisemmin välitä ja niiden takia projektille alkaa tulemaan hintaa ja laajuutta. Olisi riittänyt, että vaihdekepin (-/+) valikosta olisi saanut homman pelaamaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
En tiedä toimiiko kepistä samoin jos on M koodattu laatikolle. Mulle koodattiin eilen vaihdelaatikonohjausyksikkö mutta eipäs alkanut toimimaan vaikka sinne optio 428 ilmestyikin. Nyt Richard myös ihmeissään miks ei toimi. Pitänee tutkailla Starilla tuota ja yrittää keksiä vielä jotain ton kanssa.. Joskohan se siitä selviääpi.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kannatta katella *:rila että käskyt menee perille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Ei mene laatikolle asti käskyt jostakin syystä? Tämä todettiin jo veholla. Kerroppas mihin välille tuo käsky voi jäädä kun vaihdelaatikon tuo tulisi option takia jo ymmärtää..CDI203 kirjoitti:Kannatta katella *:rila että käskyt menee perille
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Vaikutaako nappulat mihinkään/mitenkään?simppa80 kirjoitti:Ei mene laatikolle asti käskyt jostakin syystä? Tämä todettiin jo veholla. Kerroppas mihin välille tuo käsky voi jäädä kun vaihdelaatikon tuo tulisi option takia jo ymmärtää..CDI203 kirjoitti:Kannatta katella *:rila että käskyt menee perille
Muutiko ne muita asetuksia kun teki sen SCN koodauksen
(sitä kun ei ole koskaan pääsyt koittaman niin ei ihan varmaa tietoa ole että miten toimii muutaako ihan joka paikasta kaikki tarvittavat asetukset"varsinkin jos niistä osaa on muutetu")
tai onko muuten kaikista paikoista asetukset kohdallan(sakemnin kielinen alue) muunlaisissa jutuissa tullut vastaan että on pitänyt käydä muissa yksiköissä asetuksia muutamassa/kertomasa että tämmönen varuste/toiminto on, mutta noi varmaan ohjeistettu muutaaman korttin lisäyksen tehneen toimesta
E: jatkuu
kaikki osat ja toiminot näkyy *:rila kun katsoo?
ja antaa käytää niitä nappuloita sieltä kautta?
ohjelman valinta nappulan kanssa sama juttu?
käsky vaan ei mene perille kun laatikon sivua katsoo?
(mahdolinen vois olla väylä boxsi)
sillon kun tota selviteltiin niin ETM kuvissa oli ton ratin systeemin kohdalla joissain varuste malleissa erillainen johdotus(pari piuhaa puuttui)sitä en muista enään että oliko C30 malissa aina kaikki noi piuhata vaikka ei olisi
ratti nappuloita ollut,
sori aloitajale taidetaan sotke aika paljon alkuperäistä juttua tässä ketjussa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Kyllähän tämä samaa asiaa vielä on kun kyse on vaihdelaatikon "M" koodauksesta. Ei tarvi mennä saksalaisiin valikkoihin eikä siellä mitään katsottavaa vaihdelaatikon osalta olekkaan. Ratin alta kun katsoo niin siellä napit toimivat oikein. Keppi yksikölle muutosta ei tehdö Richardin mukaan. Vain ja ainoastaan vaihdelaatikoole. Vaihdelaatikko tuota nyt vaan ei tajua nappeja. Eli ongelma on ratin ja vaihdelaatikon tiedonsiirron välillä. Tähän saattaa nyt olla idea (DBFI:ltä) mikä saattaa auttaa. Ilmoittelen pian miten käy..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joo liityyhän tää vaihtamisen saamiseen selaseksi kun haluaa
jos ei muuale tarvii koskea kun lattikon boxsin niin hyvä että "vika"
on löytymässä,
jos ei sieltä lähde toimimaan niin mikä tuli mieleen et kannatta katella laatikon ja ratin välillä olevat minkä kautta tiedon pitäisi siirtyä
jos ei muuale tarvii koskea kun lattikon boxsin niin hyvä että "vika"
on löytymässä,
jos ei sieltä lähde toimimaan niin mikä tuli mieleen et kannatta katella laatikon ja ratin välillä olevat minkä kautta tiedon pitäisi siirtyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
