Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
w124
Sisäänajossa
Viestit: 29 Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18
Viesti
Kirjoittaja w124 » Ma 30.08.2010 18:34
voisko joku laittaa kuvia miten oletta toteuttaneet öljynpaluun
Kummeli
Mersumies
Viestit: 1095 Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa
Viesti
Kirjoittaja Kummeli » Ma 30.08.2010 19:17
Elikkä vaparissa vai turbossa?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
BTriker
Mersumies
Viestit: 1252 Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
Viesti
Kirjoittaja BTriker » Ma 30.08.2010 19:30
-
Viimeksi muokannut
BTriker , Ti 08.01.2013 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
w124
Sisäänajossa
Viestit: 29 Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18
Viesti
Kirjoittaja w124 » Ma 30.08.2010 20:39
joo vaparista on kyse....
Jani R-K
Mersumies
Viestit: 503 Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus
Viesti
Kirjoittaja Jani R-K » Ma 30.08.2010 22:56
Kaikissa vapari lohkoissa ei sitä tasaista kohtaa ole, mutta samaan tapaan sen siihenkin tekee. Eli omaan porasin reiän ja väänsin siihen putkikierteen. En edes öljypohjaa irrottanu tasoanturin reiästä toiselta puolen katselin sisälle ettei mitään ole heti takana.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
Tape
Vakiokalustoa
Viestit: 468 Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47
Viesti
Kirjoittaja Tape » Ma 30.08.2010 23:30
Anteeks nyt mutta osaako täällä kukaan lukea?
Otsikossakin jo mainitaan, että TURBON!
w124
Sisäänajossa
Viestit: 29 Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18
Viesti
Kirjoittaja w124 » Ma 30.08.2010 23:46
kuis ison reijjän porasit
Sampo N.
Vakiokalustoa
Viestit: 287 Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sampo N. » Ma 30.08.2010 23:54
Alkuperäisissä turpoissa ovat öljynpaluut ihan tehdasmallia, ei niitä kotikonstein ole tarvinnut toteuttaa. Lähdöt ovat suodatinjalasta.
Edellä selviteltiinkin jo turpoahtimen voiteluöljyn paluuta vaparilohkoon.
Mitäs tässä vielä piti selvitellä?
Jani R-K
Mersumies
Viestit: 503 Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus
Viesti
Kirjoittaja Jani R-K » Ti 31.08.2010 00:57
w124 kirjoitti: kuis ison reijjän porasit
1/2 kartioputkikerteelle taitaisi olla oikea reikä koko 18.2mm mutta onnistui se 18.5mm terällä tehtyynkin reikään vääntää. kierrelukite nipan väliin niin oli tiiviskin.Niin ja ensin kannattaa porata pieni alkureikä, mistä näkee kuinka paksu lohko on. Sitten kun poraa oikean kokoiseksi, niin aivan lopuksi ennen ku menee läpi asti niin reilusti vaseliiniä terään niin kerää lastut pois eivätkä tipu koneen sisälle.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
BTriker
Mersumies
Viestit: 1252 Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa
Viesti
Kirjoittaja BTriker » Ti 31.08.2010 08:41
-
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D