Turbon öljynpaluu om603

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
w124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18

Turbon öljynpaluu om603

Viesti Kirjoittaja w124 »

voisko joku laittaa kuvia miten oletta toteuttaneet öljynpaluun
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Elikkä vaparissa vai turbossa?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
w124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja w124 »

joo vaparista on kyse....
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Kaikissa vapari lohkoissa ei sitä tasaista kohtaa ole, mutta samaan tapaan sen siihenkin tekee. Eli omaan porasin reiän ja väänsin siihen putkikierteen. En edes öljypohjaa irrottanu tasoanturin reiästä toiselta puolen katselin sisälle ettei mitään ole heti takana.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Viesti Kirjoittaja Tape »

Anteeks nyt mutta osaako täällä kukaan lukea?

Otsikossakin jo mainitaan, että TURBON!
w124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 23.02.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja w124 »

kuis ison reijjän porasit
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Alkuperäisissä turpoissa ovat öljynpaluut ihan tehdasmallia, ei niitä kotikonstein ole tarvinnut toteuttaa. Lähdöt ovat suodatinjalasta.

Edellä selviteltiinkin jo turpoahtimen voiteluöljyn paluuta vaparilohkoon.

Mitäs tässä vielä piti selvitellä?
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

w124 kirjoitti:kuis ison reijjän porasit
1/2 kartioputkikerteelle taitaisi olla oikea reikä koko 18.2mm mutta onnistui se 18.5mm terällä tehtyynkin reikään vääntää. kierrelukite nipan väliin niin oli tiiviskin.Niin ja ensin kannattaa porata pieni alkureikä, mistä näkee kuinka paksu lohko on. Sitten kun poraa oikean kokoiseksi, niin aivan lopuksi ennen ku menee läpi asti niin reilusti vaseliiniä terään niin kerää lastut pois eivätkä tipu koneen sisälle.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Vastaa Viestiin