W202 C280 Kone alkoi naputtamaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 374
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

W202 C280 Kone alkoi naputtamaan

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Eli auto w202 c280 bensa automaatti -94.

Vaiva alkoi kun akku piti uusia, kun ei enää lähtenyt pariin kertaan käymään. Sitten kun laitettiin uusi 77 ambeerin akku ja lähti käymään, niin kone alkoi naputtamaan. Kun painaa kaasupolkimen sen ''tyhjän välin'' hitaasti ennen kun ottaa kierroksia, niin kone alkaa pikkusen tukehtumaan.

Oudointa tässä on se, että kone toimi täysin normaalisti ennen kuin akku meni sököksi. Aiheuttiko virtojen loppuminen jonkinlaisen häiriön johonkin tunnistimeen?

Osaako kukaan auttaa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?
https://www.sarjat.org/

4 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (371tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (591tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (625tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (276tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali pakettiauto)

Päivitetty 09.06.2025
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Tutun kuuluinen "vika". Pahimmillaan kone nakuttaa kuin kiertokangen laakeri olisi entinen ja käy vajailla pytyillä. Auto seisoi kesällä 4 viikkoa helteessä eikä sillä ajettu kuin kerran siirrettiin 10 metriä nurmikon ajon takia. Sen jälkeen käynnistys oli kuin olisi vääntänyt vanhan Sisun 30 asteen pakkasessa käyntiin. Oli se sellainen näytelmä että itsekkin epäilin koneen olevan oikeasti rikki :)

En tiedä mistä johtuu että joillakin öljyillä venttiilit ilmeisesti liimaa kiinni ohjaimiin ja kone käy huonosti ja nakuttaa vähän aikaa. Jos olet yrittänyt sahata sitä käyntiin kylmänä niin bensa haihtuu pytystä ja sulattaa jotakin venttiilin ja ohjurin väliin joka lähtee pois kun kone vähän lämpenee jolloin äänikin katoaa parissa minuutissa.

Saman ilmiön saat aikaiseksi jos käytät konetta kylmänä "ryyppy" päällä minuutin ja sammutat. Seuraavana päivänä varmasti ongelmia luvassa.

Voihan siellä olla jotakin oikeastikin rikki mutta kyllä se uskomattomalta tuntuisi. Kone on mekaanisesti tosi vahva.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: W202 C280 Kone alkoi naputtamaan

Viesti Kirjoittaja xr »

toni20 kirjoitti:Eli auto w202 c280 bensa automaatti -94.

Vaiva alkoi kun akku piti uusia, kun ei enää lähtenyt pariin kertaan käymään. Sitten kun laitettiin uusi 77 ambeerin akku ja lähti käymään, niin kone alkoi naputtamaan. Kun painaa kaasupolkimen sen ''tyhjän välin'' hitaasti ennen kun ottaa kierroksia, niin kone alkaa pikkusen tukehtumaan.

Oudointa tässä on se, että kone toimi täysin normaalisti ennen kuin akku meni sököksi. Aiheuttiko virtojen loppuminen jonkinlaisen häiriön johonkin tunnistimeen?

Osaako kukaan auttaa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?

turkkilaisen koijarin myymästä lasi pallosta katsottuna (eli siis mutua )

sanoisin jotta jako on hypännyt ja venttiilit osuvat mäntiin
syystä että vanha akku ei ole jaksanut startata on voinut pyörähtää vähän takaperinkin jolloin ketjun kiristäjä on antanut löysää
tarkastaisin ajoituksen ennen kuin käyttäisin sitä
blobar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 23.09.2009 01:39

Re: W202 C280 Kone alkoi naputtamaan

Viesti Kirjoittaja blobar »

xr kirjoitti:
toni20 kirjoitti:Eli auto w202 c280 bensa automaatti -94.

Vaiva alkoi kun akku piti uusia, kun ei enää lähtenyt pariin kertaan käymään. Sitten kun laitettiin uusi 77 ambeerin akku ja lähti käymään, niin kone alkoi naputtamaan. Kun painaa kaasupolkimen sen ''tyhjän välin'' hitaasti ennen kun ottaa kierroksia, niin kone alkaa pikkusen tukehtumaan.

Oudointa tässä on se, että kone toimi täysin normaalisti ennen kuin akku meni sököksi. Aiheuttiko virtojen loppuminen jonkinlaisen häiriön johonkin tunnistimeen?

Osaako kukaan auttaa mitä kannattaa seuraavaksi tehdä?

turkkilaisen koijarin myymästä lasi pallosta katsottuna (eli siis mutua )

sanoisin jotta jako on hypännyt ja venttiilit osuvat mäntiin
syystä että vanha akku ei ole jaksanut startata on voinut pyörähtää vähän takaperinkin jolloin ketjun kiristäjä on antanut löysää
tarkastaisin ajoituksen ennen kuin käyttäisin sitä

akun vaihdon jälkeen oletko suunnannu avaimen ja painanu nappia niin että peilissä syttyy se vihreävalo
ja siten avain reikään ja käynnistä
c180T 1997 330000KM
Vastaa Viestiin