Perkl, nytkö se perä veti viimeisen henkosen? (300TDT)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Perkl, nytkö se perä veti viimeisen henkosen? (300TDT)

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Eilen illalla huomasin tallin lattialla muutaman tipan öljyä, ja paha aavistus osui oikeaan, perästähän öljy olikin peräisin. Tuntui olevan peräöljyä eikä zh-m:ää jota asd käyttää. Millainen tiivistys tuossa vetoakselin ja peräkopan välissä on, stefa vai useampikin? Öljyä näkyy tulevan vetoakselissa peränpuolella olevan "limpun" ja peränkopan välistä, siellä on joku kuminen slärpä välissä? Miten isoon kustannukseen saa varautua?

Lukko ilmeisesti pitää koska piirtää kahdella ja menee luistoon kuin lukolla oleva konsanaan? Hitto kun toimis kotisivutila pistäsin nettiin kuvan tuosta vuodosta...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Vakiopaikka, perän ja vetoakselin välinen stefa.

Mersujen perät huutavat pääasiallisesti koska tuo stefa pyrkii vuotamaan ja sitten ajellaan epähuomiossa vajaalla täytöllä.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jaahas, eli on korjattava pikimmiten, ja just kun kerittiin uudet öljyt vaihtaa perään sisään...Noh aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta :?

Aika hyvä ajoitus taas näillä kaikilla korjauksilla, ventosta hajosi moottorintukikumi ja kone pyörähti konetilassa, volvosta loppui öljy mökin rantaan, ooppelista vorvattaa etupyöränlaakeri kun koukkasi ojasta tukea, ja mersun perä tihkuu ja vuotaa peräöljynsä pihalle...Pitää vissiin ottaa vanha 300D käyttöön, se sentään toimii...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mihaline kirjoitti:Jaahas, eli on korjattava pikimmiten, ja just kun kerittiin uudet öljyt vaihtaa perään sisään...Noh aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta :?

Aika hyvä ajoitus taas näillä kaikilla korjauksilla, ventosta hajosi moottorintukikumi ja kone pyörähti konetilassa, volvosta loppui öljy mökin rantaan, ooppelista vorvattaa etupyöränlaakeri kun koukkasi ojasta tukea, ja mersun perä tihkuu ja vuotaa peräöljynsä pihalle...Pitää vissiin ottaa vanha 300D käyttöön, se sentään toimii...
Pieni tihkuminen ei vielä mitään hajota, kunhan silloin tällöin katselee ettei öljypinta ole kauhean vajaa, tihkuu melkein kaikissa mersuissa.
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

"Sitten tietää lisätä öljyä, kun lakkaa vuotamasta joka paikasta"- sanoo kaveri jolla on Belaruksen traktori...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin