Uusi Eemeli seitsemälle, miten!?
Uusi Eemeli seitsemälle, miten!?
"Moi moi, mää taas..."
Nyt kun uusi eemeli vihdoin tuli ja nyt saivat ulos jopa 7-paikkaisenkin, tuli väliin suomen aina yhtä ihana laki... Kerpeleen runkkarit kieltivät mokoman kilvityksen, kuuleman mukaan monella ollut tappelua enempikin mersujen kanssa aiheesta...
Mutta mutta, asiaan. Olen taksi-yrittäjä, lisäpenkit olisivat HUOMATTAVA lisähyöty, mutta niin AKE ja jokainen autoliike sanoo "ei onnistu"
TOSIN, olen nähnyt useamman uuden E-mallin lisäpenkeillä, useimmista en tiedä onko rekisteröity seitsemälle mutta AKE:n mukaan kilpiä et saa edes viidelle jos lisäpenkit joku bongaa. Olen useaan otteeseen koittanut päästä omistajien juttusille, mutta ei käy mäihä, kyttäsin jopa prisman pihassa erästä eemeliä noin tunnin jossa tiedän lisäpenkit olevan ja 2 kersaa siellä kirkumassa.
Myös nettiautosta bongasin yhden yksilön joka ilmoituksen mukaan rekisteröity seitsemälle. Muuten ilmoitusta lukemalla lienee 99% varmuudella tuonti-kiesi ja ilmoituksen rehellisyys kyseenalainen. Nyttemmin kyseinen on merkitty myydyksi joten myyjän tietoja ei enää näe...
Siispä: onko olemassa porsaanreikää tai jotain konstia jolla saa uuden eemelin rekistöröityä seitsemälle?
Nyt kun uusi eemeli vihdoin tuli ja nyt saivat ulos jopa 7-paikkaisenkin, tuli väliin suomen aina yhtä ihana laki... Kerpeleen runkkarit kieltivät mokoman kilvityksen, kuuleman mukaan monella ollut tappelua enempikin mersujen kanssa aiheesta...
Mutta mutta, asiaan. Olen taksi-yrittäjä, lisäpenkit olisivat HUOMATTAVA lisähyöty, mutta niin AKE ja jokainen autoliike sanoo "ei onnistu"
TOSIN, olen nähnyt useamman uuden E-mallin lisäpenkeillä, useimmista en tiedä onko rekisteröity seitsemälle mutta AKE:n mukaan kilpiä et saa edes viidelle jos lisäpenkit joku bongaa. Olen useaan otteeseen koittanut päästä omistajien juttusille, mutta ei käy mäihä, kyttäsin jopa prisman pihassa erästä eemeliä noin tunnin jossa tiedän lisäpenkit olevan ja 2 kersaa siellä kirkumassa.
Myös nettiautosta bongasin yhden yksilön joka ilmoituksen mukaan rekisteröity seitsemälle. Muuten ilmoitusta lukemalla lienee 99% varmuudella tuonti-kiesi ja ilmoituksen rehellisyys kyseenalainen. Nyttemmin kyseinen on merkitty myydyksi joten myyjän tietoja ei enää näe...
Siispä: onko olemassa porsaanreikää tai jotain konstia jolla saa uuden eemelin rekistöröityä seitsemälle?
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
aika erikoista täällä Suomessa. Se on varmaa että koulukuljetuksiin ei saa hyväksyttyy, mutta mutta, mikä laki suomessa muuten muka kieltäisi auton tehdasasenteiset penkit. Kantavuus riittää, - tosin otteeseen tulee painoraja.viime vuonna meni ainakin läpi 08 mallinen W211 7 paikkaisena
Viimeksi muokannut aroline, La 11.09.2010 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Ja ihan uusissa 1+8 rekisteröidyissä henkilöauto pakettiautoissa. Naapurin taksimies osti 2kk sitten iha uuden Ford Transitin niin kuskin selän takana on selkä menosuuntaan 3 paikkaa. On tosin 3 piste turviksetkin joka istuimella.
Onkohan ne kaikki 7 paikkaset suomessa sitten tuontipelejä? eikö laki sano niin että jos joku ajoneuvomalli on hyväksytty jossaki EU-maassa, niin se pitäs olla käypänen myös suomessa? Tästä syystähän kadulla nykyään saa ajaa kaikemmaailman kiinalaisilla maastomikroautoilla jne. kun ne on hyväksytty jossaki muussa EU-maassa eka.
Onkohan ne kaikki 7 paikkaset suomessa sitten tuontipelejä? eikö laki sano niin että jos joku ajoneuvomalli on hyväksytty jossaki EU-maassa, niin se pitäs olla käypänen myös suomessa? Tästä syystähän kadulla nykyään saa ajaa kaikemmaailman kiinalaisilla maastomikroautoilla jne. kun ne on hyväksytty jossaki muussa EU-maassa eka.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tätä minäkin tarkoitin. Pakkohan tuon on onnistua kun vaan joku ottaisi asiakseen asiaa ajaa.Sergey kirjoitti:
eikö laki sano niin että jos joku ajoneuvomalli on hyväksytty jossaki EU-maassa, niin se pitäs olla käypänen myös suomessa? Tästä syystähän kadulla nykyään saa ajaa kaikemmaailman kiinalaisilla maastomikroautoilla jne. kun ne on hyväksytty jossaki muussa EU-maassa eka.
C220d T 4-Matic
Joo, syyksi "miks ei" kerrotaan aina että pitää olla lärvi menosuuntaan.
Täälläpäin on jokainen iso taksikin joutunut lain irstaaseen puristeluun, jokainen sprintteri ja ransitti on kuin bussi, eli lärvit menosuuntaan. Tämä luonnollisesti ryssi penkkien asettelut, eri erikoisvarustelut ja nosti hintaa kuulemma aika huomattavasti...
Tolpalla seisova tila-auto on kuin pyyhkisi perseensä euroihin, tässä talous-tilanteessa lisäkustannukset ja kyytien rankka vähentyminen on leikannut jo slaissin tila-autoista.
Kun kerran konstia ei tunnu löytyvän, alkaamme syyttelemään: Aikoinaan jotkut ääliöt rekisteröivät 206 pösöjään pari paukapäätä isommalle perheelle ja penkit oli tehty lastulevystä ja retkipatjasta(kuten nykyiset C-mursun penkit), ylläripylläri kun ajoivat täydessä lastissa junan kanssa yhteen, tuli raatoja pari lisää ja tällä joku kukkahattutäti eduskunnassa sai lakiesityksen läpi ja lisäpenkit kiellettiin.
Lakiesityksessä virallinen viittaus 206 pösöön ja lastulevypenkkeihin. Miksi v*tussa eivät siis kieltäneet pösöjä, vaan piti ryssiä joidenkin elinkeinoa?
Täällä on vielä yksi viime-koppanen eemeli lisäpenkeillä. Juttelin omistajan kanssa. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmaa koulukyytien ajossa. Kysyi ihan AKE:lta ja miliisiltä. Lisäpenkeissä kun on vyöt, jne...
Vaunussa vasta 500k taulussa joten "eihän tää oo ku sisäänajettu vasta, kuulostaa vaa enempi moottor-venneeltä ku autolta..."
Varmaan ollu intissä kivaa ku joutuneet kans muutteleen kalustoa. Kommunismin kulta-aikaan sentään ne kellä oli pyssyt, määräs mitä muut tekee, ei toistepäin... Kohta varmaan pitää laittaa röllipukuihin "tanja karpela presidentiksi" -heijastimet.
AKE:lta kysyttyä tietoa: Jos tuot maahan auton, jossa on lisäpenkit naama taaksepäin, ET SAA SITÄ KILPIIN ennen kuin penkit on poistettu. Et siis edes viidelle. Huhun mukaan suomessa on muutama ML josta penkit piti repiä pois, tiedän ihmisen joka joutui huomattaviin ongelmiin autoaan kilvittäessä ja oli viimeisiä joka ne sai kiinni ruuvata ja papereissa 5+2
Pari automyyjää olen saanut kiinni aiheesta. Ovat myyneet vähän käytettynä uusia eemeleitä ja joissain todellakin lisäpenkit, muistivat melko nopeaan sillä autot eivät vanhentuneet muutamaa tuntia pidempään liikkeen lattialla.
Autojen historiaa tai vippaskonstia eivät tienneet, joskin yhden sanoi olevan 100% varmuudella suomiauto ja tämän vuotinen.
Joku konsti siis on, mutta mikä, ketä lahjoa, tai kenen hamsteri pitää kidnapata...
Ilmaset taksikyydit saa jyväskylässä pitkäksi aikaa ja turpaan jos autoon laattaa. Hyvästä vihjeestä siis...
Täälläpäin on jokainen iso taksikin joutunut lain irstaaseen puristeluun, jokainen sprintteri ja ransitti on kuin bussi, eli lärvit menosuuntaan. Tämä luonnollisesti ryssi penkkien asettelut, eri erikoisvarustelut ja nosti hintaa kuulemma aika huomattavasti...
Tolpalla seisova tila-auto on kuin pyyhkisi perseensä euroihin, tässä talous-tilanteessa lisäkustannukset ja kyytien rankka vähentyminen on leikannut jo slaissin tila-autoista.
Kun kerran konstia ei tunnu löytyvän, alkaamme syyttelemään: Aikoinaan jotkut ääliöt rekisteröivät 206 pösöjään pari paukapäätä isommalle perheelle ja penkit oli tehty lastulevystä ja retkipatjasta(kuten nykyiset C-mursun penkit), ylläripylläri kun ajoivat täydessä lastissa junan kanssa yhteen, tuli raatoja pari lisää ja tällä joku kukkahattutäti eduskunnassa sai lakiesityksen läpi ja lisäpenkit kiellettiin.
Lakiesityksessä virallinen viittaus 206 pösöön ja lastulevypenkkeihin. Miksi v*tussa eivät siis kieltäneet pösöjä, vaan piti ryssiä joidenkin elinkeinoa?
Täällä on vielä yksi viime-koppanen eemeli lisäpenkeillä. Juttelin omistajan kanssa. Ei ole kuulemma ollut mitään ongelmaa koulukyytien ajossa. Kysyi ihan AKE:lta ja miliisiltä. Lisäpenkeissä kun on vyöt, jne...
Vaunussa vasta 500k taulussa joten "eihän tää oo ku sisäänajettu vasta, kuulostaa vaa enempi moottor-venneeltä ku autolta..."
Varmaan ollu intissä kivaa ku joutuneet kans muutteleen kalustoa. Kommunismin kulta-aikaan sentään ne kellä oli pyssyt, määräs mitä muut tekee, ei toistepäin... Kohta varmaan pitää laittaa röllipukuihin "tanja karpela presidentiksi" -heijastimet.
AKE:lta kysyttyä tietoa: Jos tuot maahan auton, jossa on lisäpenkit naama taaksepäin, ET SAA SITÄ KILPIIN ennen kuin penkit on poistettu. Et siis edes viidelle. Huhun mukaan suomessa on muutama ML josta penkit piti repiä pois, tiedän ihmisen joka joutui huomattaviin ongelmiin autoaan kilvittäessä ja oli viimeisiä joka ne sai kiinni ruuvata ja papereissa 5+2
Pari automyyjää olen saanut kiinni aiheesta. Ovat myyneet vähän käytettynä uusia eemeleitä ja joissain todellakin lisäpenkit, muistivat melko nopeaan sillä autot eivät vanhentuneet muutamaa tuntia pidempään liikkeen lattialla.
Autojen historiaa tai vippaskonstia eivät tienneet, joskin yhden sanoi olevan 100% varmuudella suomiauto ja tämän vuotinen.
Joku konsti siis on, mutta mikä, ketä lahjoa, tai kenen hamsteri pitää kidnapata...
Ilmaset taksikyydit saa jyväskylässä pitkäksi aikaa ja turpaan jos autoon laattaa. Hyvästä vihjeestä siis...

"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Täytyy käydä jututtamassa puolituttua katsastusaseman omistajaa aiheesta. Menee ens viikkoon, mut ilmottelen kun saan aiheesta tietoa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- der Panzerwagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: Ti 08.12.2009 08:27
Tuntuu aika koomiselta, että meidän w211 vm. 2003 rekisteröitiin 7-paikkaiseksi ilman mitään ongelmia viime kesäkuussa, mutta uuden auton rekisteröinti ei sitten onnistukkaan. Miten se matkustaminen vanhemman auton takakontissa voi olla sen turvallisempaa kuin uuden?
Mitähän sitten tapahtuu kun joku tuo maahan käytetyn w212:n, joka on muussa Eu-maassa rekisteröitu 7:lle? Pitää ilmeisesti osata valita oikea katsastuskonttori.
Mitähän sitten tapahtuu kun joku tuo maahan käytetyn w212:n, joka on muussa Eu-maassa rekisteröitu 7:lle? Pitää ilmeisesti osata valita oikea katsastuskonttori.
Ikävä kyllä se on ihan sama miksi auto on rekisteröitu josssakin toisessa maassa. Suomessa on katsastusasemien mielestä edelleen käytössä omat säädökset jotka ovat vieläkin voimassa.der Panzerwagen kirjoitti:Tuntuu aika koomiselta, että meidän w211 vm. 2003 rekisteröitiin 7-paikkaiseksi ilman mitään ongelmia viime kesäkuussa, mutta uuden auton rekisteröinti ei sitten onnistukkaan. Miten se matkustaminen vanhemman auton takakontissa voi olla sen turvallisempaa kuin uuden?
Mitähän sitten tapahtuu kun joku tuo maahan käytetyn w212:n, joka on muussa Eu-maassa rekisteröitu 7:lle? Pitää ilmeisesti osata valita oikea katsastuskonttori.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ei jumalauta!!
Onko todellakin noin, että myös uudet takseiksi rekisteröidyt pikkubussit varustetaan niin, että kuljetaan naama menosuuntaan?? Koskeeko tämä sääntö myös suomessa varusteltuja autoja, esim. prostyle tai carsport?


JALMARI
______________
c123 280ce aut. -85
w204 180cdi aut. -12
ex s204 220cdi aut. -08
ex w202 2.0 aut. -99
ex c124 220ce aut. -93
ex W140 s420 aut.-97
ex W201 2.6 aut. -89
ex W124 e220 aut.-94
ex W203T kompressor Sport -04
ex w201 2.0 aut. -93
ex s124 300tdt -91
ex s210 320cdi -00
ex Sprinter Business Class-04
ex w124 260e -92
ex w201 2.0e -89
______________
c123 280ce aut. -85
w204 180cdi aut. -12
ex s204 220cdi aut. -08
ex w202 2.0 aut. -99
ex c124 220ce aut. -93
ex W140 s420 aut.-97
ex W201 2.6 aut. -89
ex W124 e220 aut.-94
ex W203T kompressor Sport -04
ex w201 2.0 aut. -93
ex s124 300tdt -91
ex s210 320cdi -00
ex Sprinter Business Class-04
ex w124 260e -92
ex w201 2.0e -89
Tuonti-kiesi oletan? Jossain tuntuu menevän läpi ilman mitään ongelmia, mutta jossain taas käskevät repiä penkit veks ja tulla sitten takas tai käteen jää peltoauto.der Panzerwagen kirjoitti:Tuntuu aika koomiselta, että meidän w211 vm. 2003 rekisteröitiin 7-paikkaiseksi ilman mitään ongelmia viime kesäkuussa, mutta uuden auton rekisteröinti ei sitten onnistukkaan. Miten se matkustaminen vanhemman auton takakontissa voi olla sen turvallisempaa kuin uuden?
Mitähän sitten tapahtuu kun joku tuo maahan käytetyn w212:n, joka on muussa Eu-maassa rekisteröitu 7:lle? Pitää ilmeisesti osata valita oikea katsastuskonttori.
Jep. Varustelijat joutuivat muuttamaan KAIKKI valmiiksi suunnitellut kokonaisuudet ja osa takseista joutui ostamaan isomman/pidemmän ja kalliimman auton tai luopumaan erikoisvarustelusta...jalmari kirjoitti:Ei jumalauta!!![]()
Onko todellakin noin, että myös uudet takseiksi rekisteröidyt pikkubussit varustetaan niin, että kuljetaan naama menosuuntaan?? Koskeeko tämä sääntö myös suomessa varusteltuja autoja, esim. prostyle tai carsport?
Tämä taas tuo omat ongelmansa koska on erikseen Inva-luvat ja normaalit taksiluvat. Normi-luvilla saat ottaa millaisen auton tahansa, mutta inva-luvilla olevassa autossa pitää olla luonnollisesti inva-varustus. Tämä ei enää mahdu kaikkiin malleihin täydellä paikkamäärällä joten osa takseista joutui luopumaan paikoista joka taas syö elintärkeitä isojen porukoiden kyytejä silloin kun inva-kyytejä ei ole.
"Jos ihmisen typeryys on niin suuri ongelma kuin väitetään, emmekö voisi poistaa nopeusrajoitukset ja antaa ongelman ratkaista itsensä?"
omituisinta hommassa o se että selkä menosuuntaanhan on kolaritilanteessa turvallisempi tapa kohdata voimat
olettaen tietysti että istuin on asianmukainen niskatukea myöden.
ehkä tässä on perimäisenä syynä se että peräänajotilanteessa valtaosa farmareiden takakonteista ei varmaankaan ole suunniteltu ihmismatkustajia silmällä pitäen turvallisuusnäkökannalta ja koko tavara tila kuuluu tuohon rytistyvään tilaan jotta turvataan varsinainen matkustamo paremmin?

ehkä tässä on perimäisenä syynä se että peräänajotilanteessa valtaosa farmareiden takakonteista ei varmaankaan ole suunniteltu ihmismatkustajia silmällä pitäen turvallisuusnäkökannalta ja koko tavara tila kuuluu tuohon rytistyvään tilaan jotta turvataan varsinainen matkustamo paremmin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
siksi naama menosuuntaan että ehtii enne kolahdusta laittaa kädet silmille...Sergey kirjoitti:omituisinta hommassa o se että selkä menosuuntaanhan on kolaritilanteessa turvallisempi tapa kohdata voimatolettaen tietysti että istuin on asianmukainen niskatukea myöden.
ehkä tässä on perimäisenä syynä se että peräänajotilanteessa valtaosa farmareiden takakonteista ei varmaankaan ole suunniteltu ihmismatkustajia silmällä pitäen turvallisuusnäkökannalta ja koko tavara tila kuuluu tuohon rytistyvään tilaan jotta turvataan varsinainen matkustamo paremmin?

Re: Uusi Eemeli seitsemälle, miten!?
Onkos tämän asian tiimoilta mitään uutta tietoa? Itselläni kun on pian hakusessa 7-paikkanen. W211 malleja olisi Saksassa tarjolla, mutta miten lienee sitten Suomen kilpiin saamisen laita jollekin 2005-2007 vuosimallin autoille?