Kommentteja 320CDI:tä aikovalle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Kommentteja 320CDI:tä aikovalle

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kertokaas kokemuksia W210 320cdi:stä. Onko mitä erikoista huomioitavaa. Onko kansi yms. ongelmia. Elikkäs lähinnä tuota tekniikka puolta.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Itseasiassa juuri meni yhdestä CDI-koneesta kansi halki/poikki mitä lie, tässä ihan paikka kunnalla, konetta en ihan nyt kyllä muista. Oli tuontiauto, eli vähän tuo baana käyttö ole ollu sille kohtalokasta, tästä varmaan monta mielipidettä, mutta veikkauksena vahva..

Jotkuthan on valitellut sitä tukkeutuman tuloa imusarjaan, mutta se taitaa hoitua iloisella revittelyllä pienellä vaihteella silloin tällöin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Moros!

On siinä huomioitavaa kyllä. Aika tehokas kone, liikkuu eemeli tosi kivasti kutosen turvin...tuollaisen erikoisen huomion kerran tein,,, :lol:
Joo siis sellasta olen kuullut katsastus sedältä että W210 koriset popsii alapalloniveliä ja muita etupään liikkuvia osia ahkerasti jos nokalla on vähän isompi ja painavampi kone.
Eli jonkinasteista alimitoitusta etupäässä? Sikäli toisaalta on vaikea kuvitella moista väitettä kun kaikki muut koneet paitsi 200 ja 220 on aika isoja ja painavia....
Mutta näin väitettiin...tiedä häntä!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eiköhän se ole 210:n yleinen ominaisuus ne alapallot.

Ja jos on varaa hankkia 320Cdi, niin eikö se muutaman kympin alapallo ole jo pieni hinta siitä isosta kivasta moottorista? 8)

Muuten auto on kyllä kiva ajaa.
Voimaa riittävästi normaali käyttöön.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Tänään käytiin kattomassa yhtä. Ihan siisti. Ovet kylläkin ruosteessa tiivisteiden alta niin ku olettaa sattoi. Alustan osat ei hätkähdytä niitähän saapi vaihdeltua.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

agip kirjoitti:Eiköhän se ole 210:n yleinen ominaisuus ne alapallot.

Ja jos on varaa hankkia 320Cdi, niin eikö se muutaman kympin alapallo ole jo pieni hinta siitä isosta kivasta moottorista? 8)

Muuten auto on kyllä kiva ajaa.
Voimaa riittävästi normaali käyttöön.
****Kommentit riittävästä suorityskyvystä pitää paikkansa dieseleiden keskuudessa kunhan ei super-turboihin vertaa. Risteyksessä saa ajaa aika ahtaaseen väliin,tosin luistonesto pois päältä mikäli tiukka paikka,leikkaa tehoja aika rankasti heti kun kolmio mittaristossa vilkahtaa.

Etupään puslat kulutuskamaa,kolisee... Mutta eihän ne kalliita kuten mersuilijat tietää. Mutta kaikki muut osat ylipäänsä 2x "normaali" dieselit :?

Savua työntää oma aikalailla,kai kierrätys tukkinut paikkoja muttei oo sannu aikaiseksi että ottais pakokaasun kierrätyksen pois tykkänään. Eka katsastus oli just,päästöt kuitenkin kohdillaan vaikka putkesta hieman lakua tuleekin.

Kulutus on riippuvainen käytöstä,ja voin kertoa että jopa naisväen mielestä kiva ajaa rekan eelle kun ei tarvi hehkutella ts. voimaa tulee käytettyä. Ja vaikka sitä vähemmän kuin super-turboissa,riittävästi kuitenkin monessa tapauksessa. Rekan perässä roikkuessa ja ohi päästessä vauhtia aivan liikaa,kortti lähtee kuskilta kuin kuskilta ellei nopeuden rajoitin päällä,niin huomaamatta sitä kertyy. Näillä teeseillä kulutus tienpäällä reilu 7l/100km, kaupungilla noin 8l/100km.

Osta ihmeessä mikäli löydät sopivan!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.

Yhden päivän on ollut mullakin koeajossa.

Moottorissa mukavasti tehoja.
Siinä ko. autossa keskikulutus oli ollut 8,3 litraa, muuta se oli kyllä esittelyauto.
Kovasti oli hintaa, mutta hieno auto. Oma tuntui sen jälkeen lähinnä ladalta.

Automaattiin en ollut tyytyväinen, ei kyllä hyödyntänyt koneen vääntöä.
Hirmu herkästi vaihtoi aina pienemmälle. Kiihdyttäessä nosti kierroksia liian ylös, ennenkuin vaihtoi. Täyskaasulla vaihtaminen tapahtui n.4800 rpm kohdalla. Suuremmilla vaihteilla kiihtyvyys kerkesi "nyykähtää", ennenkuin seuraava pykälä arvottiin. Talviasennossa tuntui toimivan hieman enemmän moottorin ominaisuuksien mukaisesti.

Tämä on siis vain minun mielipiteeni.

Kuten jo sanoin, niin hieno auto, herättää vahvoja omistushaluja.

.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

tuikku kirjoitti:Automaattiin en ollut tyytyväinen, ei kyllä hyödyntänyt koneen vääntöä.
Hirmu herkästi vaihtoi aina pienemmälle. Kiihdyttäessä nosti kierroksia liian ylös, ennenkuin vaihtoi. Täyskaasulla vaihtaminen tapahtui n.4800 rpm kohdalla. Suuremmilla vaihteilla kiihtyvyys kerkesi "nyykähtää", ennenkuin seuraava pykälä arvottiin. Talviasennossa tuntui toimivan hieman enemmän moottorin ominaisuuksien mukaisesti.
Samat kokemukset 270:sestä minulla, talviasennossa kulkee paremmin.
Bitter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.04.2004 23:02

Re: Kommentteja 320CDI:tä aikovalle

Viesti Kirjoittaja Bitter »

Pepekyy kirjoitti:Kertokaas kokemuksia W210 320cdi:stä. Onko mitä erikoista huomioitavaa. Onko kansi yms. ongelmia. Elikkäs lähinnä tuota tekniikka puolta.
Mikäli orkkispollet ja väännöt eivät riitä... Huomasin jossain lontoonkielisessä mersulehdessä (Mercedes Freaken?) tänään kaupassa käydessä jutun juuri tuon 320:n virilastusta. Olisivatko mitanneet noin 10% lisää.... ei jaksa muistaa tarkemmin.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Automaatin toiminnassa silloin jotain häikkää jos nostaa kierrokset lähelle viittä tonnia. Täytyypä kokeilla,ilman kick-downia kiihtyy melkein samoin kuin polkaisemalla pohjaan. Olis tosiaankin hyvä jos sais lukittua vaikkapa nelosen kun lähtee ohittamaan.

Nyt näyttää kulutusmittari 6.6l/100km viimeiset 8000km, heittää noin litralla. Suurin osa lyhyttä ajoa.

Lastujahan saatavilla vaikka minkälaisia... Kovin kireäksi en kyllä virittäisi,täällä hajos yhdestä moottori mitä kuullut juttua mikäli pitää paikkansa. Tosin ajokin saattoi olla rankkaa. Tiedä sitten ko. henkilön nykyinen E55AMG,riittäkö voima :wink: On tuolla Demecin galleriassa tää edellinen farkku 320CDI,ihan siisti...
Vastaa Viestiin