Kommentteja 320CDI:tä aikovalle
Kommentteja 320CDI:tä aikovalle
Kertokaas kokemuksia W210 320cdi:stä. Onko mitä erikoista huomioitavaa. Onko kansi yms. ongelmia. Elikkäs lähinnä tuota tekniikka puolta.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Itseasiassa juuri meni yhdestä CDI-koneesta kansi halki/poikki mitä lie, tässä ihan paikka kunnalla, konetta en ihan nyt kyllä muista. Oli tuontiauto, eli vähän tuo baana käyttö ole ollu sille kohtalokasta, tästä varmaan monta mielipidettä, mutta veikkauksena vahva..
Jotkuthan on valitellut sitä tukkeutuman tuloa imusarjaan, mutta se taitaa hoitua iloisella revittelyllä pienellä vaihteella silloin tällöin.
Jotkuthan on valitellut sitä tukkeutuman tuloa imusarjaan, mutta se taitaa hoitua iloisella revittelyllä pienellä vaihteella silloin tällöin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Moros!
On siinä huomioitavaa kyllä. Aika tehokas kone, liikkuu eemeli tosi kivasti kutosen turvin...tuollaisen erikoisen huomion kerran tein,,,
Joo siis sellasta olen kuullut katsastus sedältä että W210 koriset popsii alapalloniveliä ja muita etupään liikkuvia osia ahkerasti jos nokalla on vähän isompi ja painavampi kone.
Eli jonkinasteista alimitoitusta etupäässä? Sikäli toisaalta on vaikea kuvitella moista väitettä kun kaikki muut koneet paitsi 200 ja 220 on aika isoja ja painavia....
Mutta näin väitettiin...tiedä häntä!
On siinä huomioitavaa kyllä. Aika tehokas kone, liikkuu eemeli tosi kivasti kutosen turvin...tuollaisen erikoisen huomion kerran tein,,,

Joo siis sellasta olen kuullut katsastus sedältä että W210 koriset popsii alapalloniveliä ja muita etupään liikkuvia osia ahkerasti jos nokalla on vähän isompi ja painavampi kone.
Eli jonkinasteista alimitoitusta etupäässä? Sikäli toisaalta on vaikea kuvitella moista väitettä kun kaikki muut koneet paitsi 200 ja 220 on aika isoja ja painavia....
Mutta näin väitettiin...tiedä häntä!
****Kommentit riittävästä suorityskyvystä pitää paikkansa dieseleiden keskuudessa kunhan ei super-turboihin vertaa. Risteyksessä saa ajaa aika ahtaaseen väliin,tosin luistonesto pois päältä mikäli tiukka paikka,leikkaa tehoja aika rankasti heti kun kolmio mittaristossa vilkahtaa.agip kirjoitti:Eiköhän se ole 210:n yleinen ominaisuus ne alapallot.
Ja jos on varaa hankkia 320Cdi, niin eikö se muutaman kympin alapallo ole jo pieni hinta siitä isosta kivasta moottorista?![]()
Muuten auto on kyllä kiva ajaa.
Voimaa riittävästi normaali käyttöön.
Etupään puslat kulutuskamaa,kolisee... Mutta eihän ne kalliita kuten mersuilijat tietää. Mutta kaikki muut osat ylipäänsä 2x "normaali" dieselit

Savua työntää oma aikalailla,kai kierrätys tukkinut paikkoja muttei oo sannu aikaiseksi että ottais pakokaasun kierrätyksen pois tykkänään. Eka katsastus oli just,päästöt kuitenkin kohdillaan vaikka putkesta hieman lakua tuleekin.
Kulutus on riippuvainen käytöstä,ja voin kertoa että jopa naisväen mielestä kiva ajaa rekan eelle kun ei tarvi hehkutella ts. voimaa tulee käytettyä. Ja vaikka sitä vähemmän kuin super-turboissa,riittävästi kuitenkin monessa tapauksessa. Rekan perässä roikkuessa ja ohi päästessä vauhtia aivan liikaa,kortti lähtee kuskilta kuin kuskilta ellei nopeuden rajoitin päällä,niin huomaamatta sitä kertyy. Näillä teeseillä kulutus tienpäällä reilu 7l/100km, kaupungilla noin 8l/100km.
Osta ihmeessä mikäli löydät sopivan!
.
Yhden päivän on ollut mullakin koeajossa.
Moottorissa mukavasti tehoja.
Siinä ko. autossa keskikulutus oli ollut 8,3 litraa, muuta se oli kyllä esittelyauto.
Kovasti oli hintaa, mutta hieno auto. Oma tuntui sen jälkeen lähinnä ladalta.
Automaattiin en ollut tyytyväinen, ei kyllä hyödyntänyt koneen vääntöä.
Hirmu herkästi vaihtoi aina pienemmälle. Kiihdyttäessä nosti kierroksia liian ylös, ennenkuin vaihtoi. Täyskaasulla vaihtaminen tapahtui n.4800 rpm kohdalla. Suuremmilla vaihteilla kiihtyvyys kerkesi "nyykähtää", ennenkuin seuraava pykälä arvottiin. Talviasennossa tuntui toimivan hieman enemmän moottorin ominaisuuksien mukaisesti.
Tämä on siis vain minun mielipiteeni.
Kuten jo sanoin, niin hieno auto, herättää vahvoja omistushaluja.
.
Yhden päivän on ollut mullakin koeajossa.
Moottorissa mukavasti tehoja.
Siinä ko. autossa keskikulutus oli ollut 8,3 litraa, muuta se oli kyllä esittelyauto.
Kovasti oli hintaa, mutta hieno auto. Oma tuntui sen jälkeen lähinnä ladalta.
Automaattiin en ollut tyytyväinen, ei kyllä hyödyntänyt koneen vääntöä.
Hirmu herkästi vaihtoi aina pienemmälle. Kiihdyttäessä nosti kierroksia liian ylös, ennenkuin vaihtoi. Täyskaasulla vaihtaminen tapahtui n.4800 rpm kohdalla. Suuremmilla vaihteilla kiihtyvyys kerkesi "nyykähtää", ennenkuin seuraava pykälä arvottiin. Talviasennossa tuntui toimivan hieman enemmän moottorin ominaisuuksien mukaisesti.
Tämä on siis vain minun mielipiteeni.
Kuten jo sanoin, niin hieno auto, herättää vahvoja omistushaluja.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Samat kokemukset 270:sestä minulla, talviasennossa kulkee paremmin.tuikku kirjoitti:Automaattiin en ollut tyytyväinen, ei kyllä hyödyntänyt koneen vääntöä.
Hirmu herkästi vaihtoi aina pienemmälle. Kiihdyttäessä nosti kierroksia liian ylös, ennenkuin vaihtoi. Täyskaasulla vaihtaminen tapahtui n.4800 rpm kohdalla. Suuremmilla vaihteilla kiihtyvyys kerkesi "nyykähtää", ennenkuin seuraava pykälä arvottiin. Talviasennossa tuntui toimivan hieman enemmän moottorin ominaisuuksien mukaisesti.
Re: Kommentteja 320CDI:tä aikovalle
Mikäli orkkispollet ja väännöt eivät riitä... Huomasin jossain lontoonkielisessä mersulehdessä (Mercedes Freaken?) tänään kaupassa käydessä jutun juuri tuon 320:n virilastusta. Olisivatko mitanneet noin 10% lisää.... ei jaksa muistaa tarkemmin.Pepekyy kirjoitti:Kertokaas kokemuksia W210 320cdi:stä. Onko mitä erikoista huomioitavaa. Onko kansi yms. ongelmia. Elikkäs lähinnä tuota tekniikka puolta.
Automaatin toiminnassa silloin jotain häikkää jos nostaa kierrokset lähelle viittä tonnia. Täytyypä kokeilla,ilman kick-downia kiihtyy melkein samoin kuin polkaisemalla pohjaan. Olis tosiaankin hyvä jos sais lukittua vaikkapa nelosen kun lähtee ohittamaan.
Nyt näyttää kulutusmittari 6.6l/100km viimeiset 8000km, heittää noin litralla. Suurin osa lyhyttä ajoa.
Lastujahan saatavilla vaikka minkälaisia... Kovin kireäksi en kyllä virittäisi,täällä hajos yhdestä moottori mitä kuullut juttua mikäli pitää paikkansa. Tosin ajokin saattoi olla rankkaa. Tiedä sitten ko. henkilön nykyinen E55AMG,riittäkö voima
On tuolla Demecin galleriassa tää edellinen farkku 320CDI,ihan siisti...
Nyt näyttää kulutusmittari 6.6l/100km viimeiset 8000km, heittää noin litralla. Suurin osa lyhyttä ajoa.
Lastujahan saatavilla vaikka minkälaisia... Kovin kireäksi en kyllä virittäisi,täällä hajos yhdestä moottori mitä kuullut juttua mikäli pitää paikkansa. Tosin ajokin saattoi olla rankkaa. Tiedä sitten ko. henkilön nykyinen E55AMG,riittäkö voima
