Mersu Saksasta
Mersu Saksasta
Joskus se iskee kai mieheen kuin mieheen, eli Mersunhimo !
Kyssärini on, että kun suunnittelee auton hakua Saksasta, niin onko siellä käytössä "käteisalennus"? Ja joskus olen kuullut puhuttavan jostain paikallisesta "kierrätysverosta", jonka saksalainen autonmyyjä vähentää Saksan ulkopuolelle menevän auton hinnasta.
Kertokaa te, jotka olette auton Saksasta hakeneet, että miten asia on - onnistuuko tinkaus ja onko tämä kierrätysvero ihan puppua.
Kiitos etukäteen !
Kyssärini on, että kun suunnittelee auton hakua Saksasta, niin onko siellä käytössä "käteisalennus"? Ja joskus olen kuullut puhuttavan jostain paikallisesta "kierrätysverosta", jonka saksalainen autonmyyjä vähentää Saksan ulkopuolelle menevän auton hinnasta.
Kertokaa te, jotka olette auton Saksasta hakeneet, että miten asia on - onnistuuko tinkaus ja onko tämä kierrätysvero ihan puppua.
Kiitos etukäteen !
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Mersu Saksasta
Käteinen ja muoviraha; aivan samaa valuuttaa, joista maksetaan sama vero liiketoiminnasta sivistysmaissa valtiolle.Sailor69 kirjoitti:Joskus se iskee kai mieheen kuin mieheen, eli Mersunhimo !
Kyssärini on, että kun suunnittelee auton hakua Saksasta, niin onko siellä käytössä "käteisalennus"? Ja joskus olen kuullut puhuttavan jostain paikallisesta "kierrätysverosta", jonka saksalainen autonmyyjä vähentää Saksan ulkopuolelle menevän auton hinnasta.
Kertokaa te, jotka olette auton Saksasta hakeneet, että miten asia on - onnistuuko tinkaus ja onko tämä kierrätysvero ihan puppua.
Kiitos etukäteen !
Mutta kun olet ostamassa suoralla kaupalla, niin toki tinkiä kannattaa, etukäteen suomesta.
Itse olen kyllä saanut alennusta, merkkiliikkeestäkin.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kyllä voit rauhassa unohtaa muovi yms maksuvälineet.
Käteinen raha on lähes ainoa tapa maksaa auto jos et halua odottaa3-4 arkipäivää rahojen siirtymistä Suomen pankista Saksan pankkiin myyjän tilille . Älä vain missään tapauksessa lähetä rahoja etukäteen!!!
Sellaista tinkausvaraa ei yleensä ole Saksan pyyntihinnoissa kuin mitä Suomessa on. Jos ilmoituksessa on festpreis niin se on sitten jo valmiiksi jo viimeinen hinta. Tottakai voit tehdä asiallisen tarjouksen (2-1000 euroa )alle normaalinen pyyntihinnan mutta se tehdään vasta sitten kun olet oikeasti ostamassa autoa. Myyntihinta sovitaan myös valmiiksi ennnen koeajoa ja jos löydät koeajossa jotain uutta vikaa niin sitten voit pyytää lisää alennusta muut et.
Jos lähdet reissuun tinkimismielellä niin yllättäen myyjä jättääkin auton myymättä sinulle ja kertoo että on täällä myös halvempiakin autoja
Käteinen raha on lähes ainoa tapa maksaa auto jos et halua odottaa3-4 arkipäivää rahojen siirtymistä Suomen pankista Saksan pankkiin myyjän tilille . Älä vain missään tapauksessa lähetä rahoja etukäteen!!!
Sellaista tinkausvaraa ei yleensä ole Saksan pyyntihinnoissa kuin mitä Suomessa on. Jos ilmoituksessa on festpreis niin se on sitten jo valmiiksi jo viimeinen hinta. Tottakai voit tehdä asiallisen tarjouksen (2-1000 euroa )alle normaalinen pyyntihinnan mutta se tehdään vasta sitten kun olet oikeasti ostamassa autoa. Myyntihinta sovitaan myös valmiiksi ennnen koeajoa ja jos löydät koeajossa jotain uutta vikaa niin sitten voit pyytää lisää alennusta muut et.
Jos lähdet reissuun tinkimismielellä niin yllättäen myyjä jättääkin auton myymättä sinulle ja kertoo että on täällä myös halvempiakin autoja

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
pätee ja ei päde.sportsman kirjoitti:Kyllä voit rauhassa unohtaa muovi yms maksuvälineet.
Käteinen raha on lähes ainoa tapa maksaa auto jos et halua odottaa3-4 arkipäivää rahojen siirtymistä Suomen pankista Saksan pankkiin myyjän tilille . Älä vain missään tapauksessa lähetä rahoja etukäteen!!!
Sellaista tinkausvaraa ei yleensä ole Saksan pyyntihinnoissa kuin mitä Suomessa on. Jos ilmoituksessa on festpreis niin se on sitten jo valmiiksi jo viimeinen hinta. Tottakai voit tehdä asiallisen tarjouksen (2-1000 euroa )alle normaalinen pyyntihinnan mutta se tehdään vasta sitten kun olet oikeasti ostamassa autoa. Myyntihinta sovitaan myös valmiiksi ennnen koeajoa ja jos löydät koeajossa jotain uutta vikaa niin sitten voit pyytää lisää alennusta muut et.
Jos lähdet reissuun tinkimismielellä niin yllättäen myyjä jättääkin auton myymättä sinulle ja kertoo että on täällä myös halvempiakin autoja
me ollaan poikaan kanssa maksettu "merkkiliikkeissä" noi autot VISAlla....
käy se niinkin.
pistää suomessa visatilille (ei electron) kunnon luottorajan ja sopii pankin (luottokunnan) kanssa etukäteen ostosta ulkomailla....jos tulee ongelmia niin saa aina suomenkielistä opastusta maksuun jne.
on aika turvallinen tapa kuljettaa "rahaa" mukanaan.
käteinen on yksityiskaupassa järkevin mutta esim. 20-30t€:n kuskaaminen munissa on aika riskaapelia...fiksumpaa on hommata sellainen visa tai pankkikortti jolla voi nostaa rahaa seinästä....
sitten on ne vekkulat jne....
ne vaan on vaikeita ja liekö niitä enää onkaan?
Opel, "weird lieben autos"....
Kiitoksia jo vastanneille.sportsman kirjoitti:Käteinen raha on lähes ainoa tapa maksaa auto jos et halua odottaa3-4 arkipäivää rahojen siirtymistä Suomen pankista Saksan pankkiin myyjän tilille . Älä vain missään tapauksessa lähetä rahoja etukäteen!!!
Sellaista tinkausvaraa ei yleensä ole Saksan pyyntihinnoissa kuin mitä Suomessa on.... Jos lähdet reissuun tinkimismielellä niin yllättäen myyjä jättääkin auton myymättä sinulle ja kertoo että on täällä myös halvempiakin autoja
Pankin kanssa olen jo jutellut (tuttuja tyttöjä seilorille

Tinkimieli on sisäänrakennettu malli

Ikävä kyllä Suomen pankkineidit elävät hieman eri ajassa kuin missä Saksan autoliikkeet. Varaa vähintään 3 lisäpäivää(arkipäiviä) niin sitten kyllä tuo rahojen siirtely pitkin tiliejä onnistuu.
Kyllähän autojen hinnat hieman laskevat yleensäkin Saksassa syksyllä/talvella,mutta jos haet vähän ajettua vähän kuluttavaa dieseliä niin niiden hinnat eivät juurikaan laske.
Kyllähän autojen hinnat hieman laskevat yleensäkin Saksassa syksyllä/talvella,mutta jos haet vähän ajettua vähän kuluttavaa dieseliä niin niiden hinnat eivät juurikaan laske.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Täh? Miksei sitä autoa voi maksaa ihan normaalisti pankkikortilla (Debit), kun kerran euroopassa elellään ja kaikki uudemmat pankkikortit alkavat olemaan kansainvälisiä Debit-kortteja? Vai eikö saksassa muka ole jostain syystä käytössä Debit-kortit?
Rahat helähtää suoraan tililtä, eikä tule kenellekään mitään kustannuksia, eikä tarvitse venkoilla järjestelyiden kanssa. Jonkinlainen viive saattaa toki olla, mutta tuskin on ongelma ainakaan jossain ihan oikeassa autoliikkeessä.
Rahat helähtää suoraan tililtä, eikä tule kenellekään mitään kustannuksia, eikä tarvitse venkoilla järjestelyiden kanssa. Jonkinlainen viive saattaa toki olla, mutta tuskin on ongelma ainakaan jossain ihan oikeassa autoliikkeessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Saako saksalaisista pankkiautomaateista nostettua rajattomasti? (ja vaikka saisikin, kerralla saanee kuitenkin aika niukasti, joten melkoinen nostourakka jos vähänkin arvokkaampaa autoa on hankkimassa)tn62634 kirjoitti:Vieläkös jopa pankkiautomaatin löytyminen paikallisen Lidlin nurkalta on mahdotonta Saksassa? Suomessa kun ne ovat olleet arkipäivää jo iäisyyden.
Oma kokemukseni (4 kpl) tnkimisvarasta on 300-2000. Ensimmäinen MB liikkeessä ja toinen ääripää yksityiseltä. Kyllä ne Saksassa aika paljon jäljessä maksusysteemeissä ovat. Pankkisiirrot kestää sen 3 pv ja tämä ei ole kiinni Suomen päästä. Jos MB-liikkeestä ostaa ja autossa on takuu, niin kokemukseni mukaan käyvät vielä auton läpi ennen luovutusta, joten siinä menee helposti se 3-5 pv, että ei ihan heti autoa saa mukaansa. Minulla aikanaan ilmoittivat emaililla "että tarkistuksessa 2 rengasta osoittautui kuluneeksi - sopiiko että vaihdame uudet renkaat tilalle". Europa Garanti:kin toimi hyvin. Nyt väännän parhaillaan kauppaa MB:n kanssa ja ei siinä oikein alennuksia ainakaan vielä näytä tippuvan - eri homma tietty sitten paikan päällä, jos niin pitkälle pääsee.
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Mä olen saanut alennuksia seuraavasti:
-hinnasta vähän yli 500 pois paikan päällä tinkaamalla (merkkiliike)
-kaupan päälle öljynvaihtohuolto ja varaosia yhteensä n. 500 EUR edestä (merkkiliike)
-puhelimessa kilvet + vakuutus kaupan päälle kaverille hankittuun autoon, 120 EUR (pieni yksityinen kauppias)
-500 EUR koska kantakortin perusteella autossa uutena mukana olleet vanteet puuttuivat ja autosta ei saatu kuvaa etukäteen (merkkiliike)
-yhden kerran ei yhtään mitään! (merkkiliike)
Nämä autot oli hinnaltaan 10-20 tEUR ja oman tilaston perusteella väittäisin että niissä on max. viissataa tinkimisvaraa, jos löytyy jokin peruste tai kauppiaalla on tavoitteet täyttämättä, mutta kannattaa varautua siihen että mitään ei lähde (ettei jää kauppa sen takia tekemättä).
-hinnasta vähän yli 500 pois paikan päällä tinkaamalla (merkkiliike)
-kaupan päälle öljynvaihtohuolto ja varaosia yhteensä n. 500 EUR edestä (merkkiliike)
-puhelimessa kilvet + vakuutus kaupan päälle kaverille hankittuun autoon, 120 EUR (pieni yksityinen kauppias)
-500 EUR koska kantakortin perusteella autossa uutena mukana olleet vanteet puuttuivat ja autosta ei saatu kuvaa etukäteen (merkkiliike)
-yhden kerran ei yhtään mitään! (merkkiliike)
Nämä autot oli hinnaltaan 10-20 tEUR ja oman tilaston perusteella väittäisin että niissä on max. viissataa tinkimisvaraa, jos löytyy jokin peruste tai kauppiaalla on tavoitteet täyttämättä, mutta kannattaa varautua siihen että mitään ei lähde (ettei jää kauppa sen takia tekemättä).
Minä sain tingittyä 1000,00 cls500 viime talvena ja merkkiliikkeessä.jysi kirjoitti:Mä olen saanut alennuksia seuraavasti:
-hinnasta vähän yli 500 pois paikan päällä tinkaamalla (merkkiliike)
-kaupan päälle öljynvaihtohuolto ja varaosia yhteensä n. 500 EUR edestä (merkkiliike)
-puhelimessa kilvet + vakuutus kaupan päälle kaverille hankittuun autoon, 120 EUR (pieni yksityinen kauppias)
-500 EUR koska kantakortin perusteella autossa uutena mukana olleet vanteet puuttuivat ja autosta ei saatu kuvaa etukäteen (merkkiliike)
-yhden kerran ei yhtään mitään! (merkkiliike)
Nämä autot oli hinnaltaan 10-20 tEUR ja oman tilaston perusteella väittäisin että niissä on max. viissataa tinkimisvaraa, jos löytyy jokin peruste tai kauppiaalla on tavoitteet täyttämättä, mutta kannattaa varautua siihen että mitään ei lähde (ettei jää kauppa sen takia tekemättä).
Lisäksi maksu sepa-maksuna päivässä tai oikeastaan saman tien suomesta saksaan.
Miettippä seuraavanlainen tilanne : Sinun kauppaasi tulee mies Siperiasta ostamaan sinulta autoa. Annatko hänelle auton ennenkuin sinulla on kaupasta sovitut rahat ? Käteisenä tai tililläsi ???Division kirjoitti:Täh? Miksei sitä autoa voi maksaa ihan normaalisti pankkikortilla (Debit), kun kerran euroopassa elellään ja kaikki uudemmat pankkikortit alkavat olemaan kansainvälisiä Debit-kortteja? Vai eikö saksassa muka ole jostain syystä käytössä Debit-kortit?
Rahat helähtää suoraan tililtä, eikä tule kenellekään mitään kustannuksia, eikä tarvitse venkoilla järjestelyiden kanssa. Jonkinlainen viive saattaa toki olla, mutta tuskin on ongelma ainakaan jossain ihan oikeassa autoliikkeessä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mitä tuohon tinkivaraan tulee niin ruotsissakaan ei juuri alennuksia heru. yli 10000eur autosta voi tuurilla 500-1000eur lähtee. yleensä kysees ei kuitenkaan ole kuin eurosataset jos sitäkään.
ruottalaisille autokauppiaille ainaki o visa debit kelvannu siinä missä käteinenkin...
pankkiautomaatteja on ruotsissakin tosi harvassa, suomes ollaan totuttu pirun hyvään palveluun sillä saralla.
ruottalaisille autokauppiaille ainaki o visa debit kelvannu siinä missä käteinenkin...
pankkiautomaatteja on ruotsissakin tosi harvassa, suomes ollaan totuttu pirun hyvään palveluun sillä saralla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Ei kannata olettaa että jos katselee vaikka mobilesta 10000€ peliä,ja aattelee että varmaan lähtee 7500-8000€, kyllä se yleensä on ollu satasia mitä noista on saanu nipsastua pois
Mut noilla turkin ym kauppiailla kuuluu ihan kulttuuriinkin jo ,että kauppaa hierotaan pitkään+teetä
Sanoin tän siksi kun oliks se niin että käytettyjen autojen kauppiaista 75% on ks: ryhmän edustajia!
Nii ja ne pankkiautomaatit on kyllä yhden 15v jäljessä suomesta saksassa,et jotain parempaa ehkä täälläkin..
ainoo vaan,että saksasta saa 5euron seteleitä automaatista 

Mut noilla turkin ym kauppiailla kuuluu ihan kulttuuriinkin jo ,että kauppaa hierotaan pitkään+teetä

Nii ja ne pankkiautomaatit on kyllä yhden 15v jäljessä suomesta saksassa,et jotain parempaa ehkä täälläkin..


C 240 T -02
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Ei kannata olettaa että jos katselee vaikka mobilesta 10000€ peliä,ja aattelee että varmaan lähtee 7500-8000€, kyllä se yleensä on ollu satasia mitä noista on saanu nipsastua pois
Mut noilla turkin ym kauppiailla kuuluu ihan kulttuuriinkin jo ,että kauppaa hierotaan pitkään+teetä
Sanoin tän siksi kun oliks se niin että käytettyjen autojen kauppiaista 75% on ks: ryhmän edustajia!
Nii ja ne pankkiautomaatit on kyllä yhden 15v jäljessä suomesta saksassa,et jotain parempaa ehkä täälläkin..
ainoo vaan,että saksasta saa 5euron seteleitä automaatista 

Mut noilla turkin ym kauppiailla kuuluu ihan kulttuuriinkin jo ,että kauppaa hierotaan pitkään+teetä

Nii ja ne pankkiautomaatit on kyllä yhden 15v jäljessä suomesta saksassa,et jotain parempaa ehkä täälläkin..


C 240 T -02
OT
pankkiautomaatin virkaa toimittaa visa electron. siks ne o ajettu alas... se o nii että me ollaa jälessä. ruottis 90 luvun lopul asues siihe electronii tottu ja otti päähä ku ei suomeen takas muuttaes ollu kukaa ees kuullu siit ja joutu ramppaa automaatil
/OT
pankkiautomaatin virkaa toimittaa visa electron. siks ne o ajettu alas... se o nii että me ollaa jälessä. ruottis 90 luvun lopul asues siihe electronii tottu ja otti päähä ku ei suomeen takas muuttaes ollu kukaa ees kuullu siit ja joutu ramppaa automaatil

/OT
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mulla oli Electron Suomessa jo vuonna 1995. Lisäksi se toimi ainakin automaatilla Yhdysvalloissakin jo tuolloin.Sergey kirjoitti:OT
pankkiautomaatin virkaa toimittaa visa electron. siks ne o ajettu alas... se o nii että me ollaa jälessä. ruottis 90 luvun lopul asues siihe electronii tottu ja otti päähä ku ei suomeen takas muuttaes ollu kukaa ees kuullu siit ja joutu ramppaa automaatil
/OT