260e TEHOO LISÄÄ

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
_jomppa_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 01.08.2010 12:02

260e TEHOO LISÄÄ

Viesti Kirjoittaja _jomppa_ »

Eli tossa on se 166hv ja vääntöä joku 240nm. joka loppuu kesken talvella ja kesällä alkuunsa joten viitittekö antaa jotain viritysehdotuksia
kone ois mieluista pitää vaparina vaikka ei se turbo haittais konehuonees
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vaihda autoa ... E320 tai E400.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

...Tai konetta, ite laitoin 320:sen M104.992 koneen tenavaan 2,6 litrasen tilalle, sopii fyysisesti suoraan. Tuntuvinaan ettei samaa tehon ja väännön nousua olisi samaan rahaan saanu 2,6:seen, vieläpä koneen ajettavuus säilyttäen. Sähkötöitä oli toki hieman ja orkkisautomaatti ei riittäny, laitoin pakun kytkimen ja Getragin.

Kone sopii siis suoraan reikään ja pakosarjatkin passaa putkiin. Bolt on homma.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ai niin, vaikka on polttoon homma, niin vauhtirattaan/vetolevyn sekmentit ei mee päikseen, eli 280/320 vauhtipyörä/vetolevy tarvitaan. Ja ainakin automaatissa myös laatikko että kestää, kuten myös manuaalissa ellei tee sekmenteille muutosta tai autossa on jo valmiiksi kaksmassapyörä ja lyhytakselinen loota, 280/320 koneet on manuaalina kaksmassasella aina.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Onko pakko olla joka päivä ajokuntoinen, eli harraste vai käyttis? Paljonko saa mennä rahaa? Siinä kaks asiaa jotka ois hyvä tietää ennen vastausta.
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Konetta ei ainakaan kannata ruveta porauttamaan suuremmaksi sillä itse porautin oman motin juuri kolmanteen ylikokoon pakonsanelemana, Hintaa tuli vähän liikaakin moottorille joten suosittelen ainakin muita toimen piteitä Esim koneen vaihtoa isompaan.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mas@ kirjoitti:Konetta ei ainakaan kannata ruveta porauttamaan suuremmaksi sillä itse porautin oman motin juuri kolmanteen ylikokoon pakonsanelemana, Hintaa tuli vähän liikaakin moottorille joten suosittelen ainakin muita toimen piteitä Esim koneen vaihtoa isompaan.
mielenkiinnosta kysyn, että paljonko maksoit koneremontista, kun mulla on ollut tapana ostella näitä 2.6 litraisia M103 koneita 50 eurolla :D koneet joita tuolla hintaa olen saanut haalittua ovat ollet käytännössä ihan priimaa, kun ne olen purkanut, no yksi oli vähän heikossa hapessa laakerien osalta, mutta siitä olikin ö-pohja ajettu hajalle, kampi oli siinäkin vielä ihan ok. kuntoinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Kannen täydellinen korjaus johon kuului kaikki jenkojen uusiminen, venttiilivarrenkumit, kannen hionta, venttiilien kiillotukset. Sitten lohko porattiin syvien jälkien takia kolmanteen ylikokoon, jolloin mäntien hinnaksi tuli 182€/kpl. Kampiakselin kaulat kiillotettiin ja uudet liukulaakerit laitettiin koneistamolla. Tähän vielä kaikki tiivisteet yms. niin hinnaksi tuli noin 2000€.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mas@ kirjoitti:Kannen täydellinen korjaus johon kuului kaikki jenkojen uusiminen, venttiilivarrenkumit, kannen hionta, venttiilien kiillotukset. Sitten lohko porattiin syvien jälkien takia kolmanteen ylikokoon, jolloin mäntien hinnaksi tuli 182€/kpl. Kampiakselin kaulat kiillotettiin ja uudet liukulaakerit laitettiin koneistamolla. Tähän vielä kaikki tiivisteet yms. niin hinnaksi tuli noin 2000€.
ja vakio osia löit tuolla hintaa koneeseen kiinni :roll: tuolla 2000 €:lla olis rakentanut jo aika kivan alakerran koneeseen, joka ei olis tykännyt vielä kyttyrää sellaisista yli 500 hepan tehoistakaan... siis kun kerran nuo männät oli kuitenkin ihan takomäntien kanssa samoissa hinnoissa, niin olis sitten laittanut kunnon kiertaritkin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Minkä takia alkaa tekemään kestävää alakertaa, koska ahdinta tähän kyseiseen autoon voi asentaa johtuen korkeista prosenteista (= menisi yli.) 2 koon ylimännät olisivat olleet 40€/kpl, mutta nämä 3.koon männät tulivat saksasta 182€/kpl. Laitatko linkkiä mistä 3.koon takomäntiä saa niin tietää mahdollisesti seuraavaan projektiin ostaa.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mas@ kirjoitti:Minkä takia alkaa tekemään kestävää alakertaa, koska ahdinta tähän kyseiseen autoon voi asentaa johtuen korkeista prosenteista (= menisi yli.) 2 koon ylimännät olisivat olleet 40€/kpl, mutta nämä 3.koon männät tulivat saksasta 182€/kpl. Laitatko linkkiä mistä 3.koon takomäntiä saa niin tietää mahdollisesti seuraavaan projektiin ostaa.
tarkoitin vain, että vakio-osilla en ikinä laittaisi 2000 € palamaan moottoriremontiin sellaisessa koneessa joita saa 50-100 €:lla hakea niin monta kuin vain tuntuu jaksavan... mersun M103 bensakoneet tuntuu olevan todella edullisessa kurssissa nykyään :P
M104 eli monivena bensaa en ole vielä malttanut ostaa, kun odottelen vielä niiden hinnan laskua alle 200 €... muutama on kyllä ollut jo vähällä jäädä käteen 300 €:lla...

mutta esim. wicecon "1400HD" mitsu evo 8:n mäntiä saa 4 kpl n. 550 $... http://www.importperformanceparts.net/i ... mitsu.html toki tuo 85.00 mm nyt on jo hieman suurempi, kuin 3 koon ylikoko, mutta kelvannee silti :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Kiitoksia vaan linkistä, jota voidaan harkita seuraavassa projektissa.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Vastaa Viestiin