260e TEHOO LISÄÄ
260e TEHOO LISÄÄ
Eli tossa on se 166hv ja vääntöä joku 240nm. joka loppuu kesken talvella ja kesällä alkuunsa joten viitittekö antaa jotain viritysehdotuksia
kone ois mieluista pitää vaparina vaikka ei se turbo haittais konehuonees
kone ois mieluista pitää vaparina vaikka ei se turbo haittais konehuonees
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
...Tai konetta, ite laitoin 320:sen M104.992 koneen tenavaan 2,6 litrasen tilalle, sopii fyysisesti suoraan. Tuntuvinaan ettei samaa tehon ja väännön nousua olisi samaan rahaan saanu 2,6:seen, vieläpä koneen ajettavuus säilyttäen. Sähkötöitä oli toki hieman ja orkkisautomaatti ei riittäny, laitoin pakun kytkimen ja Getragin.
Kone sopii siis suoraan reikään ja pakosarjatkin passaa putkiin. Bolt on homma.
Kone sopii siis suoraan reikään ja pakosarjatkin passaa putkiin. Bolt on homma.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Ai niin, vaikka on polttoon homma, niin vauhtirattaan/vetolevyn sekmentit ei mee päikseen, eli 280/320 vauhtipyörä/vetolevy tarvitaan. Ja ainakin automaatissa myös laatikko että kestää, kuten myös manuaalissa ellei tee sekmenteille muutosta tai autossa on jo valmiiksi kaksmassapyörä ja lyhytakselinen loota, 280/320 koneet on manuaalina kaksmassasella aina.
Konetta ei ainakaan kannata ruveta porauttamaan suuremmaksi sillä itse porautin oman motin juuri kolmanteen ylikokoon pakonsanelemana, Hintaa tuli vähän liikaakin moottorille joten suosittelen ainakin muita toimen piteitä Esim koneen vaihtoa isompaan.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
mielenkiinnosta kysyn, että paljonko maksoit koneremontista, kun mulla on ollut tapana ostella näitä 2.6 litraisia M103 koneita 50 eurollamas@ kirjoitti:Konetta ei ainakaan kannata ruveta porauttamaan suuremmaksi sillä itse porautin oman motin juuri kolmanteen ylikokoon pakonsanelemana, Hintaa tuli vähän liikaakin moottorille joten suosittelen ainakin muita toimen piteitä Esim koneen vaihtoa isompaan.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kannen täydellinen korjaus johon kuului kaikki jenkojen uusiminen, venttiilivarrenkumit, kannen hionta, venttiilien kiillotukset. Sitten lohko porattiin syvien jälkien takia kolmanteen ylikokoon, jolloin mäntien hinnaksi tuli 182€/kpl. Kampiakselin kaulat kiillotettiin ja uudet liukulaakerit laitettiin koneistamolla. Tähän vielä kaikki tiivisteet yms. niin hinnaksi tuli noin 2000€.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
ja vakio osia löit tuolla hintaa koneeseen kiinnimas@ kirjoitti:Kannen täydellinen korjaus johon kuului kaikki jenkojen uusiminen, venttiilivarrenkumit, kannen hionta, venttiilien kiillotukset. Sitten lohko porattiin syvien jälkien takia kolmanteen ylikokoon, jolloin mäntien hinnaksi tuli 182€/kpl. Kampiakselin kaulat kiillotettiin ja uudet liukulaakerit laitettiin koneistamolla. Tähän vielä kaikki tiivisteet yms. niin hinnaksi tuli noin 2000€.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minkä takia alkaa tekemään kestävää alakertaa, koska ahdinta tähän kyseiseen autoon voi asentaa johtuen korkeista prosenteista (= menisi yli.) 2 koon ylimännät olisivat olleet 40€/kpl, mutta nämä 3.koon männät tulivat saksasta 182€/kpl. Laitatko linkkiä mistä 3.koon takomäntiä saa niin tietää mahdollisesti seuraavaan projektiin ostaa.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
tarkoitin vain, että vakio-osilla en ikinä laittaisi 2000 € palamaan moottoriremontiin sellaisessa koneessa joita saa 50-100 €:lla hakea niin monta kuin vain tuntuu jaksavan... mersun M103 bensakoneet tuntuu olevan todella edullisessa kurssissa nykyäänmas@ kirjoitti:Minkä takia alkaa tekemään kestävää alakertaa, koska ahdinta tähän kyseiseen autoon voi asentaa johtuen korkeista prosenteista (= menisi yli.) 2 koon ylimännät olisivat olleet 40€/kpl, mutta nämä 3.koon männät tulivat saksasta 182€/kpl. Laitatko linkkiä mistä 3.koon takomäntiä saa niin tietää mahdollisesti seuraavaan projektiin ostaa.

M104 eli monivena bensaa en ole vielä malttanut ostaa, kun odottelen vielä niiden hinnan laskua alle 200 €... muutama on kyllä ollut jo vähällä jäädä käteen 300 €:lla...
mutta esim. wicecon "1400HD" mitsu evo 8:n mäntiä saa 4 kpl n. 550 $... http://www.importperformanceparts.net/i ... mitsu.html toki tuo 85.00 mm nyt on jo hieman suurempi, kuin 3 koon ylikoko, mutta kelvannee silti

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."