124 260e turbotus?
124 260e turbotus?
onko näitä suomessa turboteltu ollenkaan siis 300 ja 260?
netistä löyty ainaki yks pätkä missä joku hulluruotsin venäläinen kiillottaa pakoputkea..
elikkäs järkeähän näissä ei ole koskaan.. mutta vain harratuksen takiahan näitä tehdään.
kestääkö pata miten ahtamista alakerta semmoisenaan?
moottorinohjaus? voiko tuota vakio ruiskusysteemiä saada pelaamaan mitenkään ahtimen kans?
minkä kokoinen ahdin tämmöseen kannattaa katsella?
saako pakosarjoja valmiina?
kaikki bensamersun turbotukseen liittyvät jutut ovat tervetulleita!
netistä löyty ainaki yks pätkä missä joku hulluruotsin venäläinen kiillottaa pakoputkea..
elikkäs järkeähän näissä ei ole koskaan.. mutta vain harratuksen takiahan näitä tehdään.
kestääkö pata miten ahtamista alakerta semmoisenaan?
moottorinohjaus? voiko tuota vakio ruiskusysteemiä saada pelaamaan mitenkään ahtimen kans?
minkä kokoinen ahdin tämmöseen kannattaa katsella?
saako pakosarjoja valmiina?
kaikki bensamersun turbotukseen liittyvät jutut ovat tervetulleita!
No Brain , No Pain
Re: 124 260e turbotus?
on, ja turbotetaan vieläkin... -90 luvun alussa oli montakin tehokasta 300E mallia liikenteessä... tosin monessa niissä tais olla jo se uudempi M104 koneXwiidus kirjoitti:onko näitä suomessa turboteltu ollenkaan siis 300 ja 260?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
miten niin muka ei ole...Xwiidus kirjoitti: elikkäs järkeähän näissä ei ole koskaan.. mutta vain harratuksen takiahan näitä tehdään.
0.5 bar menee tosi hienosti vielä alkuperäisellä ruiskullakin... paremmalla moottorinohjauksella tohtii sitten kokeilla vähän suurempiakin paineita, mutta itse en luottaisi kuitenkaan 1 bar. jälkeen kovin paljoa vakio alakertaan...Xwiidus kirjoitti: kestääkö pata miten ahtamista alakerta semmoisenaan?
tuossahan mä sitä jo ylempänä selitinXwiidus kirjoitti: moottorinohjaus? voiko tuota vakio ruiskusysteemiä saada pelaamaan mitenkään ahtimen kans?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
ahtimen koko riippuu aina tehotavoitteista...Xwiidus kirjoitti: minkä kokoinen ahdin tämmöseen kannattaa katsella?
mosselmanin tuplaturbo setuppiin kyllä, muihin eiXwiidus kirjoitti: saako pakosarjoja valmiina?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
samaa mieltä...Xwiidus kirjoitti: kaikki bensamersun turbotukseen liittyvät jutut ovat tervetulleita!
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
joku n. 300 heppaa on sellainen tehotavoite mikä on vielä toteutettavissa suht.koht. helposti... eli vakioruisku saattaa vielä siihen riittää
ja tuon 300 hepan jälkeen viimeistää alkaa myös ne voimansiirto ongelmatkin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
turboja on laaja valikoima tuohon n. 300 hepan haarukkaan...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
turboja on laaja valikoima tuohon n. 300 hepan haarukkaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 06.10.2010 03:20
- Paikkakunta: Somero
Re: 124 260e turbotus?
Xwiidus kirjoitti:onko näitä suomessa turboteltu ollenkaan siis 300 ja 260?
netistä löyty ainaki yks pätkä missä joku hulluruotsin venäläinen kiillottaa pakoputkea..
elikkäs järkeähän näissä ei ole koskaan.. mutta vain harratuksen takiahan näitä tehdään.
kestääkö pata miten ahtamista alakerta semmoisenaan?
moottorinohjaus? voiko tuota vakio ruiskusysteemiä saada pelaamaan mitenkään ahtimen kans?
minkä kokoinen ahdin tämmöseen kannattaa katsella?
saako pakosarjoja valmiina?
kaikki bensamersun turbotukseen liittyvät jutut ovat tervetulleita!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
siltä näkyy löytyvän melkein mitä vaan turboiluun .
ja näyttää siltä et taitooki on ihan tarpeeks , ainaki kun kattoo niitten omii klippei kotisivuit, turbobanditen.se .ja tehojakin näkyy olevan
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
talvet on paljo mukavampii +30 asteessa hiekkarannalla kylmä olut kourassa
300E kutittelun tarpeessa jo
300E kutittelun tarpeessa jo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 06.10.2010 03:20
- Paikkakunta: Somero
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
talvet on paljo mukavampii +30 asteessa hiekkarannalla kylmä olut kourassa
300E kutittelun tarpeessa jo
300E kutittelun tarpeessa jo
minä en ainakaan tämän turbobandiitin tekeleisiin luota, koneita siltä on paukkunut epämääräinen läjä, mutta ikinä ei tunnu tulevan selkoa että miksi ja kuinka paljon niissä oli sitä tehoa lopulta... lisäksi nuo setit taitaa olla suunniteltu sille E85 viinabensalle, jota suomesta ei saa kuin helsingin st1 asemilta, eikä sekään ole varmaa, kuinka paljon se st1 E85 vastaa ruotsin E85 polttoainetta... niin että ei nuo nyt suomessa kovin "bolt on " juttuja ole...muuttolintu kirjoitti:niinpä BOLT ON ! ja eiku kruisaileen 600 kaakkii potkimas takapyöristä. Eikä tarvii maksaa kaikesta kokeilusta oppirahoja ja käyttää hitosti aikaa kaiken ettimiseen sieltä täältä ja saada aikaan jonkunlainen turbokone . TOS KITISSÄHÄN ON JO KAIKKI VALMISTA.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eikös Ruotsissa E85 sekoitu vasta pumpussa? Suomessa sekoitetaan valmiiksi asemansäiliöön tai aiemmin. Näinollen Ruotsissa siinä on 95 bensaa se bensa ja suomessa mitälie hiilivetyä. Veikkaan että Ruotsissa on puristuksenkesto suurempi kuin suomalaisessa viinabensassa. Edellinen perustuu nettitietoon eli sen mukaan....Sergey kirjoitti:kyl se o samaa e85. ei o mbsca foorumil kellää noi bolt-on mosat kestäny viikkojakaan ilman radikaaleja muutoksia. mutta halpaa hupiahan se o ku noi moottorit maksaa 200euroo. yhelläki menny 3 mottia tänäkesänä.
Se turpopantiitti on kyllä sen oloinen kaveri videoidensa perusteella että en ostais siltä vissiin mitään... Vähiten m103 koneeseen bolt-on turbosarjaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
vaikka sergey kehottikin jo omatoimiseen asioiden tutkimiseen, niin vastaan silti lyhyesti..._jomppa_ kirjoitti:itsellänikin on toi 260e ja turbo mielessä mutta mites se turbo toimii mekaanisellaruiskulla joka ei ole suunniteltu turbolle. eikö kone mene liian laihalle??
k- ja ke- jetit ei niin turhan nuukia ole siitä, onko kone ahdettu vai vapari, se osaa päätellä koneeseen menevän ilmamäärän ainakin suurin piirtein oikein ja seos pysyy ihan sallituissa rajoissa vielä siinä 0.5 bar. ahdoilla, mihin näiden vapareissa käytettyjen mekaanisten jetronic ruiskujen tuotto riittää yleensä, siitä suuremmat ahdot alkaa vaatia sitten rikkaampaa seosta ja tuotto ruiskusta sen vakio-osilla loppuu muutenkin, joten tähän mosselman tyyliseen max. 0.5 bar. ahtamiseen vakio ruisku vielä menee ihan hyvin...
suuremmat ahdot kuin tuo 0.5 bar. sitten ilman muuta jollakin kehittyneemmällä ruiskulla... ke-jetin muokkaaminen suuremmille ahdoille alkaa olla jo niin kallista touhua, että sähköruiskuun päivitys tuntuu karkkirahoilta siinä asiassa... eikä niitä kaikkia "bosch motorsport" osia enää taida saada aina edes rahallakaan...
niin ja kyllä näitä k- ja ke- jettejä on ollut ihan turbokoneissa tehtaankin jäljltä... toki niissä oli hieman eri profiililla oleva ilmamäärämittarin kartio (tuotto oli lineaarinen, kun vaparin "kartiossa" on osakaasulle laihempi seos...) ja ahtopaineen tunnistava "bensanpaineen" (tais olla lähinnä siis se ohjauspaineen) säädin, mutta ne olikin suunniteltu n. 1 bar. ahdoille...
mutta esim. pösön 205 T16 b-ryhmäläinen käytti jo loppuvaiheessa kehitystään 2.8 bar. ahtoja (epävirallisesti ne tais kokeilla yli 3 bar. ahtojakin..), että kyllä oikeilla osilla k-jet aika pitkälle riittää
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nyt pyöris tuossa jaloissa holsetin hx40 saa nähdä toimiiko ton kokoinen hyrrä mersussa...
pakosarja heftaillaan kasaan itse ja tigillä lopullisesti kasaan kuhan saadaan laipat ahtimelle ja kanteen...
mistä tässä moottorissa saa helpoiten öljyn ahtimelle? paluun voi tehdä öljy pohjaankin.
pakosarja heftaillaan kasaan itse ja tigillä lopullisesti kasaan kuhan saadaan laipat ahtimelle ja kanteen...
mistä tässä moottorissa saa helpoiten öljyn ahtimelle? paluun voi tehdä öljy pohjaankin.
No Brain , No Pain
Re:
Onko tietoja paljo mahdollisesti kasvaa hevosvoimat jos nyt jonkui sopivan (pikku-?) turbon laittais 0,5 ahdoilla vakio ruiskulla?napa kirjoitti:vaikka sergey kehottikin jo omatoimiseen asioiden tutkimiseen, niin vastaan silti lyhyesti..._jomppa_ kirjoitti:itsellänikin on toi 260e ja turbo mielessä mutta mites se turbo toimii mekaanisellaruiskulla joka ei ole suunniteltu turbolle. eikö kone mene liian laihalle??
k- ja ke- jetit ei niin turhan nuukia ole siitä, onko kone ahdettu vai vapari, se osaa päätellä koneeseen menevän ilmamäärän ainakin suurin piirtein oikein ja seos pysyy ihan sallituissa rajoissa vielä siinä 0.5 bar. ahdoilla, mihin näiden vapareissa käytettyjen mekaanisten jetronic ruiskujen tuotto riittää yleensä, siitä suuremmat ahdot alkaa vaatia sitten rikkaampaa seosta ja tuotto ruiskusta sen vakio-osilla loppuu muutenkin, joten tähän mosselman tyyliseen max. 0.5 bar. ahtamiseen vakio ruisku vielä menee ihan hyvin...
suuremmat ahdot kuin tuo 0.5 bar. sitten ilman muuta jollakin kehittyneemmällä ruiskulla... ke-jetin muokkaaminen suuremmille ahdoille alkaa olla jo niin kallista touhua, että sähköruiskuun päivitys tuntuu karkkirahoilta siinä asiassa... eikä niitä kaikkia "bosch motorsport" osia enää taida saada aina edes rahallakaan...
niin ja kyllä näitä k- ja ke- jettejä on ollut ihan turbokoneissa tehtaankin jäljltä... toki niissä oli hieman eri profiililla oleva ilmamäärämittarin kartio (tuotto oli lineaarinen, kun vaparin "kartiossa" on osakaasulle laihempi seos...) ja ahtopaineen tunnistava "bensanpaineen" (tais olla lähinnä siis se ohjauspaineen) säädin, mutta ne olikin suunniteltu n. 1 bar. ahdoille...
mutta esim. pösön 205 T16 b-ryhmäläinen käytti jo loppuvaiheessa kehitystään 2.8 bar. ahtoja (epävirallisesti ne tais kokeilla yli 3 bar. ahtojakin..), että kyllä oikeilla osilla k-jet aika pitkälle riittäämutta nykyään saa helpommin säädettäviä sähköruiskuja paljon halvemmalla, kuin -80 luvulla...
Re: 124 260e turbotus?
Itse epäilisin, että itse hevosvoimaluku tuskin muuttuu järinkään, mutta väännätys voi parantua.
En ole tietoinen, että käyttikö Saab KE-jettiä turboissaan, mutta ensimmäisissä turbo900:sissa oli ainankin täysmekaaninen K-jetti. Sellaisessa on ahtamisen tunnistava ohjauspaineensäädin, joka olisi aika tarpeellinen osa niissä turboiluprojekteissa...Minäkin voisin kerätä talteen sellaisen 900:sen ohjauspainesäätimen ihan varmuuden välttämiseksi.
En ole tietoinen, että käyttikö Saab KE-jettiä turboissaan, mutta ensimmäisissä turbo900:sissa oli ainankin täysmekaaninen K-jetti. Sellaisessa on ahtamisen tunnistava ohjauspaineensäädin, joka olisi aika tarpeellinen osa niissä turboiluprojekteissa...Minäkin voisin kerätä talteen sellaisen 900:sen ohjauspainesäätimen ihan varmuuden välttämiseksi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: 124 260e turbotus?
Tosiaan, mä käytin mun autossa turbosaabin ohjauspaineensäädintä ja se käy sellaisenaan KE_jetissä olevan kikkareen tilalle.
Mosselmannin turbokitti lupailee tuolle 2,6l m103 moottorille n. 45hv lisää eli 205hv. ja sehän on tosiaan 0.42bar. sama 45heppaa luvattiin myös 3l koneelle joten taitaa olla pullonkaulana juurikin vakio KE-jetti.
Mosselmannin turbokitti lupailee tuolle 2,6l m103 moottorille n. 45hv lisää eli 205hv. ja sehän on tosiaan 0.42bar. sama 45heppaa luvattiin myös 3l koneelle joten taitaa olla pullonkaulana juurikin vakio KE-jetti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 124 260e turbotus?
Omassa kaksilitraisessa neloskoneessani KE-Jetti antoi noin 60% lisää tehoa (118 -> 188 hv) noin puolen barin ylipaineella ja katalysaattorilla, joten tuo 45 hv kuutoskoneessa tuntuu varovaiselta arviolta. Kuutoskoneen KE-Jetin täytyy olla suhteessa ahtaampi kuin neloskoneessa, jos se rajoittaa tehonlisäystä noin paljon.Sergey kirjoitti:...Mosselmannin turbokitti lupailee tuolle 2,6l m103 moottorille n. 45hv lisää eli 205hv. ja sehän on tosiaan 0.42bar. sama 45heppaa luvattiin myös 3l koneelle joten taitaa olla pullonkaulana juurikin vakio KE-jetti.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 16:57
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: 124 260e turbotus?
kyllä nuo mosselmannin lupaukset aika vaatimattomilta kuulostaa. pahasti on sytkä myöhäisellä noilla paineilla jos ei enempiä tule hevosia. kyllä pitäis tuosta 2.6 koneesta jo 230-240hp tulla ulos.tomant kirjoitti:Omassa kaksilitraisessa neloskoneessani KE-Jetti antoi noin 60% lisää tehoa (118 -> 188 hv) noin puolen barin ylipaineella ja katalysaattorilla, joten tuo 45 hv kuutoskoneessa tuntuu varovaiselta arviolta. Kuutoskoneen KE-Jetin täytyy olla suhteessa ahtaampi kuin neloskoneessa, jos se rajoittaa tehonlisäystä noin paljon.Sergey kirjoitti:...Mosselmannin turbokitti lupailee tuolle 2,6l m103 moottorille n. 45hv lisää eli 205hv. ja sehän on tosiaan 0.42bar. sama 45heppaa luvattiin myös 3l koneelle joten taitaa olla pullonkaulana juurikin vakio KE-jetti.
tomant
aiheeseen liittyen: itse tässä oon kanssa suunnitellut bensaturboa. kaikkea ahtamiseen liittyvää palikkaa nurkista jo löytyy mutta auto uupuu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-E36 318 IS Supercharged
-W124 260E
-W124 260E
Re: 124 260e turbotus?
Team Eastcorner kirjoitti:kyllä nuo mosselmannin lupaukset aika vaatimattomilta kuulostaa. pahasti on sytkä myöhäisellä noilla paineilla jos ei enempiä tule hevosia. kyllä pitäis tuosta 2.6 koneesta jo 230-240hp tulla ulos.tomant kirjoitti:Omassa kaksilitraisessa neloskoneessani KE-Jetti antoi noin 60% lisää tehoa (118 -> 188 hv) noin puolen barin ylipaineella ja katalysaattorilla, joten tuo 45 hv kuutoskoneessa tuntuu varovaiselta arviolta. Kuutoskoneen KE-Jetin täytyy olla suhteessa ahtaampi kuin neloskoneessa, jos se rajoittaa tehonlisäystä noin paljon.Sergey kirjoitti:...Mosselmannin turbokitti lupailee tuolle 2,6l m103 moottorille n. 45hv lisää eli 205hv. ja sehän on tosiaan 0.42bar. sama 45heppaa luvattiin myös 3l koneelle joten taitaa olla pullonkaulana juurikin vakio KE-jetti.
tomant
aiheeseen liittyen: itse tässä oon kanssa suunnitellut bensaturboa. kaikkea ahtamiseen liittyvää palikkaa nurkista jo löytyy mutta auto uupuujos saisi tuolla 190 deellä vaihettua jonkinlaisen aihion, taitaa vaan olla tyytyminen 2.6litraiseen koneeseen kun ei edukkaita vähän ajettuja kolmesatasia oo tarjolla. mutta jospa tuon schwitzerin S400:nen lähtisi niinkin pienellä motilla pyörimään...
Vähä siinä ja tässä kumpaa saa halvemmalla 260 vai 300.. mut 300:sta ei oikei saa manuaali laatikolla vai saako?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 16:57
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: 124 260e turbotus?
No itseasiassa pihaan tuli tiistaina 260e automaatilla. Tomaattia pääasiassa katselinkin kun vempele jää toimittamaan käyttöauton virkaa.Oscar_F kirjoitti:Vähä siinä ja tässä kumpaa saa halvemmalla 260 vai 300.. mut 300:sta ei oikei saa manuaali laatikolla vai saako?
Tuplapumput tuolta löytyykin ja vakiot bensalinjat riittänee 600hp asti. Nuo pumput ilmeisesti on alunperin sarjassa mutta muutan ne rinnakkain niin on enempi tuottoa.
Lisäsuuttimiksi tulee 2kpl 1200cc tuolla ke-jetin 5bar paineella ja niitä ohjataan Perfect powerin SMT6 boksilla joka ymmärtää map-anturia. Samalla boksilla saa sytkääkin ohjattua.
Ahtimen suuren koon vuoksi suunnitelmissa on ohjata toista pakopesää hukkaportin kautta jotta saisi heräämisen aikaan jo pienemmillä kierroksilla ja toinen hukkaportti tulee tietenkin normaaliin tapaan ohjaamaan ahtopaineita.
Tässä joutuu elämään hiljaiseloa tän projektin suhteen pari kuukautta kun pitää saada toinen auto ajoon joka myös vaatii rahaa ja aikaa.
Jospa sitä sitten pystyttäisi topicin sitä varten.
-E36 318 IS Supercharged
-W124 260E
-W124 260E
Re: 124 260e turbotus?
ne mersun omat pumput on sitten sellaisia, ettei ne tee riittävästi painetta ke-jetille yksinään, eli niiden on pakko olla sarjassa... ne kun on vain 4 bar. pumppuja näissä joissa on tuplapumput...Team Eastcorner kirjoitti:
Tuplapumput tuolta löytyykin ja vakiot bensalinjat riittänee 600hp asti. Nuo pumput ilmeisesti on alunperin sarjassa mutta muutan ne rinnakkain niin on enempi tuottoa.
että älä sitten ihmettele, jos auto ei oikein tahdo pelata muutoksen jälkeen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 16:57
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: 124 260e turbotus?
no tuo oli hyvä tieto, vasta kolmas mercedes omistuksessa niin ei ihan kaikkea vielä tiedä. no hyllystä löytyy yks boschin pumppu niin jos sen jotenkin sais järkevästi asennettua kahden kaveriks.napa kirjoitti: ne mersun omat pumput on sitten sellaisia, ettei ne tee riittävästi painetta ke-jetille yksinään, eli niiden on pakko olla sarjassa... ne kun on vain 4 bar. pumppuja näissä joissa on tuplapumput...
että älä sitten ihmettele, jos auto ei oikein tahdo pelata muutoksen jälkeen
-E36 318 IS Supercharged
-W124 260E
-W124 260E
Re: 124 260e turbotus?
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: 124 260e turbotus?
Omassa otin turbon öljyletkulle paineen öljynpaineanturin alta y-haaralla, joita saa tarevikeliikkeistä. Paluuletku on kiinnitetty lohkon alaosaan tehtyyn putkinippaan. Lisätietoa allekirjoituksesta ja tuolta. Hakutoiminnolla löytyy myös paljon tietoa turbojen voitelusta ja jäähdytyksestä.Oscar_F kirjoitti:...ja vinkkejä saapi laittaa öljynkierron toteuttamiseen myös, esim saako öljyn paineen jostain öljyn putsarin jalasta helposti vai muualta...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
![Kuva](http://images.spritmonitor.de/715370.png)
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 124 260e turbotus?
Mitä jos tuon k-jetin rinnalle laittaa finboostin lisärikastusboksin 1-2 suuttimella isommille paineille esim 0.8-1bar?
http://www.finboost.fi/index.php?go=enrichment" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finboost.fi/index.php?go=enrichment" onclick="window.open(this.href);return false;