E 10 Bensan sopivuus Mercedes Benz autoihin
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
E 10 Bensan sopivuus Mercedes Benz autoihin
Laitoin tekstiviestin Mersun asiakaspalautteeseen E 10 bensan sopivuudesta omaani MB 320 TE vm. 1993 autooni. Tänään tuli tieto puhelimella, että voin huoletta tankata vuoden alusta käyttöön tulevaa E 10 bensiiniä. Kannattaa kysyä oman auton bensan sopivuudesta on kuulemma muutama malli joihin ei sovi kyseinen bensa. Täytyy odotella mitä uutta tietoa tulee öljy firmojen tiedotteissa onko mahdollisesti muutettava ennakon säätönupin asentoa vai ei. Lisää tietoa asiaan.
E 10 soveltuu bensiini käyttöisiin MB henkilöautoihin vuoden 1986 mallista lähtien. Poikkeuksena AMG- mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiini mallit: C 200 CGI ( W 203) ja CLK 200 CGI
( C 209).
E 10 soveltuu bensiini käyttöisiin MB henkilöautoihin vuoden 1986 mallista lähtien. Poikkeuksena AMG- mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiini mallit: C 200 CGI ( W 203) ja CLK 200 CGI
( C 209).
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, Ke 06.10.2010 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E 10 Bensan sopivuus Mercedes Benz autoihin
Minun Mercedekseeni E10 bensa ei sovi koska se on vahingollista polttoainejärjestelmän laitteille, antaa huonommin tehoa, on kallista ja lisäksi ympäristölle haitallista.Mese 320 TE kirjoitti: Kannattaa kysyä oman auton bensan sopivuudesta on kuulemma muutama malli joihin ei sovi kyseinen bensa. Täytyy odotella mitä uutta tietoa tulee öljy firmojen tiedotteissa onko mahdollisesti muutettava ennakon säätönupin asentoa vai ei.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tälläinenkin listaus löytyy netistä
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Löysit saman jutun
Hyvä, että tieto leviää edes tässä porukassa.poutsi kirjoitti:Tälläinenkin listaus löytyy netistä
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Jos vielä selviäisi mitä vaikutusta bensalla on vai eikö ole oktaanisäätimen nupin asentoon?
Meseillään
Re: Löysit saman jutun
oktaanit tuossa 95E10 on ihan samat 95 kuin mitä aina on ollut 95 bensassa, että ei se oktaanien puolesta mitään uudelleen säätöä vaadi... vähemmän energiaa -> kulutus nousee, siinä suurin haitta...Mese 320 TE kirjoitti:Hyvä, että tieto leviää edes tässä porukassa.poutsi kirjoitti:Tälläinenkin listaus löytyy netistä
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Jos vielä selviäisi mitä vaikutusta bensalla on vai eikö ole oktaanisäätimen nupin asentoon?
kummallista hysteriaa ihmisillä, jos lisätään vähän viinaa bensan joukkoon jalostamolla


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Löysit saman jutun
Mutta pullossahan lukee jotain että litra per 50 l bensaa eli 2 % seos. Nyt se viisinkertaistuunapa kirjoitti:kummallista hysteriaa ihmisillä, jos lisätään vähän viinaa bensan joukkoon jalostamollasilti samat ihmiset kaataa masinolia aivan huolettomasti pullo kaupalla talvisin auton tankkiin

Pitäsköhän venäjän bensan sekaan laittaa itse jotain, siellä kun alkoholi ja bensa on ihan eri käyttöihin suunniteltu

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Löysit saman jutun
samaa mieltä kanssas...napa kirjoitti:oktaanit tuossa 95E10 on ihan samat 95 kuin mitä aina on ollut 95 bensassa, että ei se oktaanien puolesta mitään uudelleen säätöä vaadi... vähemmän energiaa -> kulutus nousee, siinä suurin haitta...Mese 320 TE kirjoitti:Hyvä, että tieto leviää edes tässä porukassa.poutsi kirjoitti:Tälläinenkin listaus löytyy netistä
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Jos vielä selviäisi mitä vaikutusta bensalla on vai eikö ole oktaanisäätimen nupin asentoon?
kummallista hysteriaa ihmisillä, jos lisätään vähän viinaa bensan joukkoon jalostamollasilti samat ihmiset kaataa masinolia aivan huolettomasti pullo kaupalla talvisin auton tankkiin
pitikö mennä ostamaan se "maanteiden mopoauto" malli eli pienimmällä koneella?...olis kannattanut ostaa kunnon bentseenikremma kerralla jossa on tehoa ja sylintereitä niin että osan voi vaikka kuohita rauhassa veke....

siksi valitsin heti mallin jossa on tota leikkausvaraa uuden bensiinin saapuessa....paljonko mun mopoauto nyt sitten "laihtuu" tehossa?

ton uuden E10 ansioista...
tosin ton viinan joisin mieluummin....saisko sen tilattua niinkun baarissa "kossu ja vishy...eri lasiin" kiitos?

Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Löysit saman jutun
samaa mieltä kanssas...napa kirjoitti:oktaanit tuossa 95E10 on ihan samat 95 kuin mitä aina on ollut 95 bensassa, että ei se oktaanien puolesta mitään uudelleen säätöä vaadi... vähemmän energiaa -> kulutus nousee, siinä suurin haitta...Mese 320 TE kirjoitti:Hyvä, että tieto leviää edes tässä porukassa.poutsi kirjoitti:Tälläinenkin listaus löytyy netistä
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Jos vielä selviäisi mitä vaikutusta bensalla on vai eikö ole oktaanisäätimen nupin asentoon?
kummallista hysteriaa ihmisillä, jos lisätään vähän viinaa bensan joukkoon jalostamollasilti samat ihmiset kaataa masinolia aivan huolettomasti pullo kaupalla talvisin auton tankkiin
pitikö mennä ostamaan se "maanteiden mopoauto" malli eli pienimmällä koneella?...olis kannattanut ostaa kunnon bentseenikremma kerralla jossa on tehoa ja sylintereitä niin että osan voi vaikka kuohita rauhassa veke....

siksi valitsin heti mallin jossa on tota leikkausvaraa uuden bensiinin saapuessa....paljonko mun mopoauto nyt sitten "laihtuu" tehossa?

ton uuden E10 ansioista...
tosin ton viinan joisin mieluummin....saisko sen tilattua niinkun baarissa "kossu ja vishy...eri lasiin" kiitos?

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Löysit saman jutun
kyllä minäkin heittelen välillä tankkin, kun se on sopivan tyhjä joko sinolia tai marinolia 1-2 litraa, niin pysyy paikat puhtaanakarra kirjoitti:Mutta pullossahan lukee jotain että litra per 50 l bensaa eli 2 % seos. Nyt se viisinkertaistuu.


ja onhan tuo 95 ollut jo monta vuotta käytännössä sitä 95E5 bensaa, eli on sisältänyt maksimissaan 5% viinaa... siihen se 2% lisää mitä masinol tekee, niin ollaan jo 7% seoksessa

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Löysit saman jutun
witu, sähän lasket kun vakuutusyhtiön likka tossa pari vuotta sitten...napa kirjoitti:kyllä minäkin heittelen välillä tankkin, kun se on sopivan tyhjä joko sinolia tai marinolia 1-2 litraa, niin pysyy paikat puhtaanakarra kirjoitti:Mutta pullossahan lukee jotain että litra per 50 l bensaa eli 2 % seos. Nyt se viisinkertaistuu.
paras oli kai kun tankissa oli jotain 2 ltr bensaa, niin kaadoin sinne jatkoksi 5 ltr sinolia, yhden 1/2 litraa asetonia ja ksyleeniä kumpaakin
no, tuo oli sitä ke-jetin puhdistus aikaa... nyt megan aikana ei ole tarvinnut turvautua enää tuohon liotus konstiin...
ja onhan tuo 95 ollut jo monta vuotta käytännössä sitä 95E5 bensaa, eli on sisältänyt maksimissaan 5% viinaa... siihen se 2% lisää mitä masinol tekee, niin ollaan jo 7% seoksessa
"teillä on huimat alennukset vakuutuksista meiltä....70%+17%+5%+7%=99%....mieletöntä!".....vastasin -sait ympäripuhuttua!, koska meillä on treffit?


ps.kannattaa vakuutta tapiolassa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Löysit saman jutun
Juu tämähän on ihan totta. Itse olen lisäillyt jäänestoa max litran joko 90 tai 113 l tankkiin kun ajan tuolla itänaapurin tisleellänapa kirjoitti: ja onhan tuo 95 ollut jo monta vuotta käytännössä sitä 95E5 bensaa, eli on sisältänyt maksimissaan 5% viinaa... siihen se 2% lisää mitä masinol tekee, niin ollaan jo 7% seoksessa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Löysit saman jutun
Minä olen laittanut jonkun kuukauden välein "Katille" sopivaa jäänestoa kaksi pullollista ( 1 L ) ja tankki täyteen pitkälle reisulle lähtiessä(300 km).napa kirjoitti:kyllä minäkin heittelen välillä tankkin, kun se on sopivan tyhjä joko sinolia tai marinolia 1-2 litraa, niin pysyy paikat puhtaanakarra kirjoitti:Mutta pullossahan lukee jotain että litra per 50 l bensaa eli 2 % seos. Nyt se viisinkertaistuu.
paras oli kai kun tankissa oli jotain 2 ltr bensaa, niin kaadoin sinne jatkoksi 5 ltr sinolia, yhden 1/2 litraa asetonia ja ksyleeniä kumpaakin
no, tuo oli sitä ke-jetin puhdistus aikaa... nyt megan aikana ei ole tarvinnut turvautua enää tuohon liotus konstiin...
ja onhan tuo 95 ollut jo monta vuotta käytännössä sitä 95E5 bensaa, eli on sisältänyt maksimissaan 5% viinaa... siihen se 2% lisää mitä masinol tekee, niin ollaan jo 7% seoksessa
Hyvin on puhdistunut ja herkistynyt kone kaupunkiajon jäljiltä.
Meseillään