kattelin vaan tota linkkiä ja aattelin että onhan eldo täällä munkin pihassa selli, mutta sitten kun katoin kuvan niin asia selevis jotta millasesta sellistä olikin kysymys
että onhan se mullakin selli muttei noin pitä huulista
Jaa, mulle tuo puistonpenkki (park bench -bumpers) termi on tuttu jo 70/80-luvun vaihteesta. Lähinnä siis amerikkalaisessa alan kirjallisuudessa/lehdissä käytetty nimitys noista turvapuskureista. Ne kai tuli käyttöön 1974 vuosimalliin, jos oikein muistan.
Mattolaituri-nimityksenkin olen kuullut, hauska sekin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jaa, mulle tuo puistonpenkki (park bench -bumpers) termi on tuttu jo 70/80-luvun vaihteesta. Lähinnä siis amerikkalaisessa alan kirjallisuudessa/lehdissä käytetty nimitys noista turvapuskureista. Ne kai tuli käyttöön 1974 vuosimalliin, jos oikein muistan.
Mattolaituri-nimityksenkin olen kuullut, hauska sekin.
Eikös mattolaituri ole Continental Kit (tyyppinen ratkaisu) ? Joka tapaukseesa saakelin ruma tuo jenkkipuskuri, kuten on W114 ja W126 malleissakin...
Sami H. kirjoitti:...Mutta eniten hämmästytti manuaalilaatikko. Sentään jenkkimalli kasikoneella.
Juu, tuota 3.5 kasia sai manuaalillakin, mutta 4.5 oli aina automaatin kera, niin jenkeissä kuin muuallakin.
Jenkithän sai nuo litraa suuremmat kasikoneet jo ennen Eurooppaa, ja syynähän oli 3.5 koneen tehottomuus rapakon takaisten saaste/päästö-kuristusten jälkeen. Olikohan se pauttiarallaa niin että US-4.5 vastasi euro-3.5 konetta teholtaan.
Ameriikan ulkopuolinen MB-asiakaskunta pääsi nautiskelemaan 4.5 litran mahtikasista sitten mallivuodelle 1973.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91