190e 2.0 w201 käynnistysongelma.
190e 2.0 w201 käynnistysongelma.
Nyt kylmempien aamujen tullessa on bensa mersu alkanut käynnistettäessä oikuttelemaan. Ongelma on siis ,että kylmällä koneella käynnistettäessä kierrokset nousee alkuun ihan normaalisti n.1000 ja sekunnin parin päästä kierrokset laskee ja auto sammuu. Ongelmaa ei ollut kesäkeleillä.
Muutaman kerran ku auton käynnistää ja pikkusen ``pumppaa kaasua niin tyhjäkäynti pysyy normaalina, mutta vielä joutuu oottaan minuutteja että toimii normaalisti ilman röpöttämisiä jne. Laitan viel koht videolinkin jotta helpottaisi vian etsintää.
Muutaman kerran ku auton käynnistää ja pikkusen ``pumppaa kaasua niin tyhjäkäynti pysyy normaalina, mutta vielä joutuu oottaan minuutteja että toimii normaalisti ilman röpöttämisiä jne. Laitan viel koht videolinkin jotta helpottaisi vian etsintää.
niin siis olettaen että o kysees ruisku, niin se on joko 3 ja 4 sylinterin imusarjan putkien välissä pyöreä mötikkä

tai sitten kuskin puolella moottorilohkon takaosassa imusarjan alla.

kannattaa myös tarkista se putki joka on imusarjan alapuolel, ettei se ole irti... sormen paksuinen suunillee. vähä ehkä järeempi.

tai sitten kuskin puolella moottorilohkon takaosassa imusarjan alla.

kannattaa myös tarkista se putki joka on imusarjan alapuolel, ettei se ole irti... sormen paksuinen suunillee. vähä ehkä järeempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Itse painin saman ongelman kanssa...
Mites toi lisäilmaluisti kannattaa putsata/öljytä? Onko vaaraa että sieltä lentelee jotain jousia tms. kun sen ottaa pois/purkaa?
Vielä saa kyllä aamulla käyntiin, mutta auta armias kun on mittarissa -25c ja ei esilämmitys mahdollisuutta.
Itse painin saman ongelman kanssa...
Mites toi lisäilmaluisti kannattaa putsata/öljytä? Onko vaaraa että sieltä lentelee jotain jousia tms. kun sen ottaa pois/purkaa?
Vielä saa kyllä aamulla käyntiin, mutta auta armias kun on mittarissa -25c ja ei esilämmitys mahdollisuutta.

-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Tai sitten se on siinä öljynsuodattimen vieressä pystyssä ja kolmannen näköisenä.Sergey kirjoitti:niin siis olettaen että o kysees ruisku, niin se on joko 3 ja 4 sylinterin imusarjan putkien välissä pyöreä mötikkä
[ [url=http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/th_luisti02.jpg] ][/URL]
tai sitten kuskin puolella moottorilohkon takaosassa imusarjan alla.
[ [url=http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/th_luisti01.jpg] ][/URL]
kannattaa myös tarkista se putki joka on imusarjan alapuolel, ettei se ole irti... sormen paksuinen suunillee. vähä ehkä järeempi.
Itse taisin putsata kyseisen vehkeen kerran niinkin tieteellisesti että mutikka jarrucleaneria puolilleen ja sormet reikiin tukkeeksi ja ravistusta puoli minuuttia ja mömmöt ulos ja sama pari kertaa kunnes ei irronnut enää paskaa. mutta vikahan ei ollut siinä vaan tyhyjäkäynninsäätöruuvi oli itsekseen pyörinyt syvemmälle ja ei jaksanut käydä sen takia....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-88 2.0E:ssä oli tyhjäkäynnille säätöruuvio siinä ilmanputsarin ja venakopan välissä. Ilmanputsarin kaukalossa on pieni ruuvarin varrelle tehty kevennys. Lattapäämeisselillä (isohko) pyörittää ruuvia aukipäin niin tyhjäkäynti kasvaa.Pinorotta kirjoitti:Mistäs ruuvista tätä tyhjäkäyntiä saa saadettyä? Itellä on vähän turhan alhaalla vaihdepäällä noi kierrokset. Kun vetää N:ltä D:lle ni meinaa sammua välillä. Automaatti siis kyseessä...
Keskellä ilmanputsaria on pieni reikä josta saadellään n 3m kuusiokololla seoksia ja siihen EI kannata koskea. Se menee helposti perseelleen kun on niin herkkä asennosta. Eikä siinä seosruuvissa ole juurikaan tuntoa että pyöriikö se vai ei.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Mulla on kanssa tämä ongelma, myös palaa sulake 14 satunnaisesti ja mittariston valot sammuvat, kun laittaa kiinni uuden sulakkeen, alkaa kierrokset heitellä. Pistin crc kylvyn säätömoottorille, mut silti välillä sammuilee. mikä virka säätömoottorissa oleva pieni ruuvi on? vanha omistaja oli ottanut liittimen säätömoottorista irti ja ajellut ilman, tyhjä käynti oli hieman korkea mut muuten ok. Mitä kannattais tehdä? uus moottori tietty vois olla mut mistä sellasenkin löytää järkevään hintaan. Onko muissa moottorimalleissa samat säätömotit? Mun auto on siis vm.91 ja 1.8 ruutta.
En löytänyt tyhjäkäynnin säätöruuvia...
Lisäilmaluistia tuli letkun aukosta kokeiltua varovasti meisselillä ja minusta se liikkui ihan ok, niin en jaksanu purkaa enempää sitä ja alkaa putsailla sen enempää. Painelin myös kaikki letkut jotka lisäilmaluistista lähtee piukkaan, vaikka ei mielestäni niistä mikään irrallaankaan ollut. No huomenna taas nähään kun pakkasella joutuu starttaa, että tarviiko painella hytissä ite kaasua jotta auto pysyis käynnissä.
Ps. Ostakaa tästä hyvä mertsu. Vaihetaan diisseliin.

Lisäilmaluistia tuli letkun aukosta kokeiltua varovasti meisselillä ja minusta se liikkui ihan ok, niin en jaksanu purkaa enempää sitä ja alkaa putsailla sen enempää. Painelin myös kaikki letkut jotka lisäilmaluistista lähtee piukkaan, vaikka ei mielestäni niistä mikään irrallaankaan ollut. No huomenna taas nähään kun pakkasella joutuu starttaa, että tarviiko painella hytissä ite kaasua jotta auto pysyis käynnissä.

Ps. Ostakaa tästä hyvä mertsu. Vaihetaan diisseliin.

-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Mistäs se lisärikastus suutin löytyy? Ja miten testataan että toimii? Tuntuu vaan että ei saa tarpeeksi ruokaa kylmänä...
Haulla löysin juttua akun takana olevista sulakkeista ja että niissä on yleisesti vikaa? Ite en löytäny sieltä sulakkeita vaan pari isoamötikkää mihin menee ihan järkyttävän kokoset liittimet... Sulakerasia on samassa paikassa kun akku, mutta toisella puolella ja kaikki sulakeet oli siellä ehjiä. Olisko vielä jotain jippoja kertoa jollain?
Ja vielä mitkäs tulpat olis hyvät?
Haulla löysin juttua akun takana olevista sulakkeista ja että niissä on yleisesti vikaa? Ite en löytäny sieltä sulakkeita vaan pari isoamötikkää mihin menee ihan järkyttävän kokoset liittimet... Sulakerasia on samassa paikassa kun akku, mutta toisella puolella ja kaikki sulakeet oli siellä ehjiä. Olisko vielä jotain jippoja kertoa jollain?
Ja vielä mitkäs tulpat olis hyvät?
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Jatketaan yksin puhelua...
Irrotin lisäilmaluistin ja huljuttelin siellä vähän bensaa, niin aika paskasena tuli ulos. Siihen luukkuun ruikkasin pikkasen öljyä ja ei muutakun takas paikalleen. Ihan samat oireet...
Tyhjäkäynti matala ja kun painaa pikkasen kaasua niin meinaa sammahtaa kierroksien laskettua takaisin alas. Otin sitten lisäilmaluistin piuhan irti niin kierrokset nousi n.1000rpm ja vaihde päällä tietysti vähän alemmas, mutta eipä meinaa enää sammua vaikka miten painelis kaasua ja vaihtas vaihteita!
Mites nostaako tuo nyt mahdollisesti kulutusta kun tuo piuha on irti?
Illalla näkee sitten miten lähtee kylmänä käymää kun moottori on jäähtynyt kunnolla.
Edit: Eli siis se lisäilmaluisti on varmaankin paskena...
Irrotin lisäilmaluistin ja huljuttelin siellä vähän bensaa, niin aika paskasena tuli ulos. Siihen luukkuun ruikkasin pikkasen öljyä ja ei muutakun takas paikalleen. Ihan samat oireet...
Tyhjäkäynti matala ja kun painaa pikkasen kaasua niin meinaa sammahtaa kierroksien laskettua takaisin alas. Otin sitten lisäilmaluistin piuhan irti niin kierrokset nousi n.1000rpm ja vaihde päällä tietysti vähän alemmas, mutta eipä meinaa enää sammua vaikka miten painelis kaasua ja vaihtas vaihteita!
Mites nostaako tuo nyt mahdollisesti kulutusta kun tuo piuha on irti?
Illalla näkee sitten miten lähtee kylmänä käymää kun moottori on jäähtynyt kunnolla.
Edit: Eli siis se lisäilmaluisti on varmaankin paskena...
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ehjä se on. Omani tekee ihan samaa jos nappaan johdon irti. Ecun ohjaus ei vaan luonnollisesti mene perille kun johto on irti.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Tästä lisäilmaluistista ku kyselittä hintaa nii ite kysyin alkuperäis osaa nii oliko vajaa 280e mut sit kaveri sai hommailtua sen saksasta ja hintaa oli 110e.Sergey kirjoitti:niin siis olettaen että o kysees ruisku, niin se on joko 3 ja 4 sylinterin imusarjan putkien välissä pyöreä mötikkä
[ [url=http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/th_luisti02.jpg] ][/URL]
tai sitten kuskin puolella moottorilohkon takaosassa imusarjan alla.
[ [url=http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/W201/th_luisti01.jpg] ][/URL]
kannattaa myös tarkista se putki joka on imusarjan alapuolel, ettei se ole irti... sormen paksuinen suunillee. vähä ehkä järeempi.
Mites viisaammat ku vaihoin tään luistin ja auto tekee viel samaa et kylmänä ei ota kierroksia ja pitää pari kertaa tartata uuestaan ennenku alkaa ottaan kierroksia ja lämpimänä saattaa tyhjäkäynti olla 1000rpm ja sit nostaa yhtäkkiä yli 2000 kierrokset, oma auto on -88vm 190E 2.3.
190E 2.3
Jahas eli koitan tänään vielä putsailla uudemman kerran tuota lisäilma systeemiä. Jos ei siitä tokene niin tarvii hommata jostain toinen ja kokeilla sillä. Aamulla ei -7asteessa meinannu startata enää ilman kaasua ku oli se johto irti siitä...
Viimeksi muokannut Pinorotta, Pe 22.10.2010 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Mitä tällä potikalla tarkoitetaan? Jos sillä tarkoitetaan sitä mikä ottaa niihin kärkiin, niin omaani vaihdettiin bosch car servicessä uusi potikka ja säädettiin arvoihin.atlas kirjoitti:Potikalla olevat perus säätö kun on sekaisin niin tekee tuon tapaista vikaa.Eli mittaa tyhjäkäynnilla keski ja ylä nastan volttiarvo noin 0.70.
Mutta ensin kannattaa purkaa ja puhdistaa se.Haulla lisää tietoa.
Ei mitään vaikutusta samaan ongelmaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Tuli vielä kerran rasvailtua tota luisti systeemiä ja ei vaikutusta... Sulake siellä akun takana on myös ehjä ja virranjakajan kansi/pyörijä näytti uudelta. Kaikki alipaineletkut mielestäni ehjät.
Alkaa olla kyllä kiinostus ihan loppu näiden autojen kanssa ropaamiseen...
Alkaa olla kyllä kiinostus ihan loppu näiden autojen kanssa ropaamiseen...
-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Juottele nyt aikasi kuluksi ne ylijännitereleen ja bensareleen kontaktit uudestaan kiinni. On teoriassa mahdollista että ne kylmänä eivät päästä riittävästi virtaa läpi huonoista juotoksista.
Sitten voisi kokeilla toisella eculla, että muuttuuko asia.
Sitten voisi kokeilla toisella eculla, että muuttuuko asia.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
kannattaa tosiaan se yj-rele kahtella, että juotokset on kunnossa yms. itellä oli ongelmaa muutama kuukausi sitte tuon oman 230 raketin käynnistyvyyden kanssa. kylmänä sai sahata kauemman aikaa käyntiin ja lämpimänä kierrokset oli noin 1000rpm kieppeillä. Lisäilmaluistia putsailin ja kokeilin toistakin, mutta ei vaikutusta. sitten otin yj-releen irti ja aukaisin sen niin koko rele oli pahasti hapettunut. ei auttanut vaikka kontaktispraytä suhhuutteli ja koitti puhistella. ostin sitten kl-varaosalta uuden releen 35€. jo rupesi pelittämään. tosin absitkaan ei toiminu sillon ku rele oli kaput..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Noniin nyt se on kädessä ja 10a sulake päällä. Eli tää musta muovikansi pitäs lähteä irti vai? Navat pohjassa on ainakin siistit.
Edit. Revin kannen auki mutta ei siinä ollu kun sulakkeen kokonen reikä joten siitä on vaikee juotella.
Toisin rele näyttää ihan uudelta sisältä.
Edit. Revin kannen auki mutta ei siinä ollu kun sulakkeen kokonen reikä joten siitä on vaikee juotella.

-s204 200cdi avantgarde vm.-11-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Ex -w201 2.0i autom. vm.-93-
Jos ei hallitse, niin uusi ei ole tosiaan kovin kallis.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007