Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124

Viesti Kirjoittaja avzz »

Elikkäs olis seuraavanlainen ongelma mersussa :

Eli kun käynnistän mersun aamulla vaikka töihin lähtiessäni , niin
Kone käynnistyy hyvin ja nostaa kierrokset noin 1000 , mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu . Auton tyhjäkäynti sitten muuttuu normaaliksi kun konetta vähän lämmittelee. Eli siis auto ei pysy käynnissä ihan kylmällä koneella.

Olen kokeillut ratkaista ongelmaa vaihtamalla tyhjäkäyntimoottorin , tulpat , johdot , virranjakajankannen ja pyöriän , yj-releen , moottorinohjausboxin ja sytytysyksikön. Mistähän tämä sitten johtuu?
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Oiskohan rikastussuutin tukossa?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sanrai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 05.02.2007 20:21
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sanrai »

moi koitas vaihtaa lämpötila tunnistin tai mittaa Ohmit +-0*=5-6ohm +40=1-15ohm +80 280-350 . Volttien mittaus tunnistin / maa pitäis näytää 5v Tunnistimeen taitaa tulla ( vihreä punainen)johto, en nyt ole ihan varma noista väreistä , mutta viisaammat kyllä varmaan muistavat ne ja korjaa..(':oops:')
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja avzz »

missäs sijaitsee tämä rikastussuutin tai lämpötilatunnistin? :oops:
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1768
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Rikastinsuutin on muistaakseni kakkos ja kolmossylinterien välissä imusarjassa. On ainut suutin mihin menee sähköjohto ja polttoaine ( metallinen) paineputki. Jos siihen liittimeen ei tule startatessa jännite niin vika jossakin kytkennöissä.
Korjatkoon ohjeeni ne jotka varmasti tietävät.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kuuntelepa suriseeko pumppu silloin kun auto sammuu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja avzz »

No rikastussuutin on testattu --> sinne tulee jännite startatessa . Mutta onko se normaalia että , kun auto on siinä käynnissä niin se jännite tulee siihen suuttimelle sillee "pätkien" .

Huomen töihin lähtiessä kuuntelen tuon pumpun.
Viimeksi muokannut avzz, To 21.10.2010 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja avzz »

Ja jep kyllä se pumppu surisee kun sammuilee .

Mitäköhän siin on :roll:

Itseasiassa nyt olen tässä muutamana aamuna huomannut sellaista , että autolla kun ajaa semi-kylmällä koneella , niin se nykii hitusen ja välillä kuuluu outoa pauketta. mutta nämä oireet häviää kuhan auto lämpenee.

Olisiko näillä mitää yhteyttä tohon kylmäkäynnin puuttumiseen?
Avatar
Eno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 03.03.2005 22:24
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja Eno »

Mulla oli täysin samat oireet tyhjäkäynnin suhteen kylmänä, ongelma poistui uudella ilmamäärän mittarilla, siinä lienee joku imuilman lämpötila-anturi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

imuilman lämpöanturi on ilmanputsarissa mutta tämä ilmamassamittarissa oleva anturi on potentiometri ja sen saa irrallaan kl-osista.Säätö ohjeita löytyy haulla.

Mutta,mutta minkä siis vaihdoit ,imuilman lämpöanturin vai massamittarin kokonaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Eno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 03.03.2005 22:24
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja Eno »

Joo, mulle tuli uusi koko massamittari koska se oli viallinen, tuo kylmäkäynti korjaantui siinä samalla "vahingossa" kun siitä ei kesäautossa ollut juurikaan harmia.

Ei tosin autokaan ole sama, 200 SLK, oli vaan täysin samanlaiset oireet.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aivan erilaiset ruiskut ja ohjeet ei käy nyt kyllä toiseen,sori. mutta kiitos kuitenkin .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Sori,jos minä oon sokkee mut vuosimalli ei sevinnyt mulle. Etsitäänkö vikaa KE Jetronic vai Motronic järjestelmästä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Virranjakajan kansi viittaisi vanhempaan koneeseen.Eli ke-jetronik.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja avzz »

Kyllä auton -vm89 ja ruiskuna on tämä jetronikki. Ilmeisesti autoon on joskus kone vaihdettu , koska tässä moottorin edessä on tämä peränsäätöpumppu .
Avatar
Kaketsu-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Su 17.07.2016 20:59
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Re: Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124

Viesti Kirjoittaja Kaketsu- »

Mites tän kanssa kävi, selviskö? Itellä samanmoiset oireet.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124

Viesti Kirjoittaja Rise »

Minun autossa oli kylmäkäynnistyssuttimen nippa löysällä siinä suuttimen päässä.
Paineet karkasi luultavasti siitä pois. Kun moottori lämpiää ja jäähtyy, niin saattaa
jumpata nipat löysälle. Kannattaa tarkistaa kaikki määräjakajan, paineensäätäjän ym.
nipat, että ovat kiinni. (Ei kuitenkaan liian tiukalle, etteivät hajoa.)
Tämä on halvin korjaus. Jos ei auta, niin sitten ne 10 seuraavaa mahdollista...mitä
täällä on jo käsitelty.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Vastaa Viestiin