Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124
Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124
Elikkäs olis seuraavanlainen ongelma mersussa :
Eli kun käynnistän mersun aamulla vaikka töihin lähtiessäni , niin
Kone käynnistyy hyvin ja nostaa kierrokset noin 1000 , mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu . Auton tyhjäkäynti sitten muuttuu normaaliksi kun konetta vähän lämmittelee. Eli siis auto ei pysy käynnissä ihan kylmällä koneella.
Olen kokeillut ratkaista ongelmaa vaihtamalla tyhjäkäyntimoottorin , tulpat , johdot , virranjakajankannen ja pyöriän , yj-releen , moottorinohjausboxin ja sytytysyksikön. Mistähän tämä sitten johtuu?
Eli kun käynnistän mersun aamulla vaikka töihin lähtiessäni , niin
Kone käynnistyy hyvin ja nostaa kierrokset noin 1000 , mutta noin 2 sekunnin päästä sammuu . Auton tyhjäkäynti sitten muuttuu normaaliksi kun konetta vähän lämmittelee. Eli siis auto ei pysy käynnissä ihan kylmällä koneella.
Olen kokeillut ratkaista ongelmaa vaihtamalla tyhjäkäyntimoottorin , tulpat , johdot , virranjakajankannen ja pyöriän , yj-releen , moottorinohjausboxin ja sytytysyksikön. Mistähän tämä sitten johtuu?
moi koitas vaihtaa lämpötila tunnistin tai mittaa Ohmit +-0*=5-6ohm +40=1-15ohm +80 280-350 . Volttien mittaus tunnistin / maa pitäis näytää 5v Tunnistimeen taitaa tulla ( vihreä punainen)johto, en nyt ole ihan varma noista väreistä , mutta viisaammat kyllä varmaan muistavat ne ja korjaa..(':oops:')
Rikastinsuutin on muistaakseni kakkos ja kolmossylinterien välissä imusarjassa. On ainut suutin mihin menee sähköjohto ja polttoaine ( metallinen) paineputki. Jos siihen liittimeen ei tule startatessa jännite niin vika jossakin kytkennöissä.
Korjatkoon ohjeeni ne jotka varmasti tietävät.
Korjatkoon ohjeeni ne jotka varmasti tietävät.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
No rikastussuutin on testattu --> sinne tulee jännite startatessa . Mutta onko se normaalia että , kun auto on siinä käynnissä niin se jännite tulee siihen suuttimelle sillee "pätkien" .
Huomen töihin lähtiessä kuuntelen tuon pumpun.
Huomen töihin lähtiessä kuuntelen tuon pumpun.
Viimeksi muokannut avzz, To 21.10.2010 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja jep kyllä se pumppu surisee kun sammuilee .
Mitäköhän siin on
Itseasiassa nyt olen tässä muutamana aamuna huomannut sellaista , että autolla kun ajaa semi-kylmällä koneella , niin se nykii hitusen ja välillä kuuluu outoa pauketta. mutta nämä oireet häviää kuhan auto lämpenee.
Olisiko näillä mitää yhteyttä tohon kylmäkäynnin puuttumiseen?
Mitäköhän siin on
Itseasiassa nyt olen tässä muutamana aamuna huomannut sellaista , että autolla kun ajaa semi-kylmällä koneella , niin se nykii hitusen ja välillä kuuluu outoa pauketta. mutta nämä oireet häviää kuhan auto lämpenee.
Olisiko näillä mitää yhteyttä tohon kylmäkäynnin puuttumiseen?
imuilman lämpöanturi on ilmanputsarissa mutta tämä ilmamassamittarissa oleva anturi on potentiometri ja sen saa irrallaan kl-osista.Säätö ohjeita löytyy haulla.
Mutta,mutta minkä siis vaihdoit ,imuilman lämpöanturin vai massamittarin kokonaan?
Mutta,mutta minkä siis vaihdoit ,imuilman lämpöanturin vai massamittarin kokonaan?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124
Mites tän kanssa kävi, selviskö? Itellä samanmoiset oireet.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Ei tyhjäkäyntiä kylmällä koneella. E230 w124
Minun autossa oli kylmäkäynnistyssuttimen nippa löysällä siinä suuttimen päässä.
Paineet karkasi luultavasti siitä pois. Kun moottori lämpiää ja jäähtyy, niin saattaa
jumpata nipat löysälle. Kannattaa tarkistaa kaikki määräjakajan, paineensäätäjän ym.
nipat, että ovat kiinni. (Ei kuitenkaan liian tiukalle, etteivät hajoa.)
Tämä on halvin korjaus. Jos ei auta, niin sitten ne 10 seuraavaa mahdollista...mitä
täällä on jo käsitelty.
Paineet karkasi luultavasti siitä pois. Kun moottori lämpiää ja jäähtyy, niin saattaa
jumpata nipat löysälle. Kannattaa tarkistaa kaikki määräjakajan, paineensäätäjän ym.
nipat, että ovat kiinni. (Ei kuitenkaan liian tiukalle, etteivät hajoa.)
Tämä on halvin korjaus. Jos ei auta, niin sitten ne 10 seuraavaa mahdollista...mitä
täällä on jo käsitelty.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07