Mikähän väyrysessä vikana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 25.10.2003 11:50
Paikkakunta: Lahti

Mikähän väyrysessä vikana

Viesti Kirjoittaja arska »

Eilen -01 vuotiseen 200 CDI väykkyni säikäytti pahemman kerran. ABS sekä BAS valot paloivat mittariston vasemmalla puolella sekä mittariston keskellä olevaan näyttöön tuli samaiset varoitukset. Viittaa jarruasistenttiin sekä sen myötä ABS:t pois käytöstä mitä ilmeisemmin. Lisäksi teksti " go to workshop". Mutta kun allergiani on vain kasvanut Vehoa kohtaan viime aikoina, käytin virrat pois ja annoin jonon Eteläespalla kasvaa taakseni, ja kas, vika oli poissa ainakin toistaiseksi. Mistähän tämä vika mahtaisi johtua, kenties bitti vain vinossa? Onkos muilleatämmöistä esiintynyt?
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Jos jännitteet tippuu alle sallitun, varoitusvalot alkaa palaan mittaritaulussa ja abs, ajonhallinta yms. kytkeytyy pois päältä, eli lataus puolelta voisi vikaa etsiä ensin.
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Olen huomannut että HAKU on kova sana :roll:
Löytyi esim tällainen topikki.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=abs+bas
A170cdi-00 1999-
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Nyrkkisääntönä voisi kuitenkin pitää sitä, että väyrysen ajotietokoneen ja muiden Chryslerilta omittujen sähköhärveleiden perusongelma ovat "hienon" tietokonejärjestelmän häiriöt. Vika saattaa olla softapohjainen tai kyse on vain yksinkertaisesti siitä, että esim. mukulakivetyksellä ajettaessa tärähdyksen voimasta kaikki signaalit eivät kulje virheettömästi tietokoneboksille asti antureilta.

Yleensä "korjaukseksi" riittää tietokoneen boottaaminen eli mainittu koneen sammuttaminen välillä. Vasta jos vika on uusiutuvaa sorttia on syytä epäillä varsinaista fyysistä vikaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Moros!

Mulla samanlainen auto ja oli samanlainen vikakin! Se teki sitä aika usein ja hyvin epäloogisesti ihan missä sattui...eli ihmetys oli kova kun en osannut sitä yhdistää mihinkään ajotilanteeseenkaan...
Arvaa mikä siinä oli?

No menin asiasta narisemaan paikalliseen MB liikkeeseen ja kylmän viileesti setä sanoi että kyseessä on jarruvalokatkaisin polkimen alla :shock:
No ne reippaasti vaihtoivat sen siellä ja vikaa ei oo enää ollut, osuivat kerralla oikeeseen osoitteeseen!
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

...Olisin tietty voinut seurata ensin tota Turbocompoundin linkkiä ennen kun alan toistelemaan sitä minkä muut ovat jo huomanneet... :oops:

...Mut kun olin niin innoissani kun ekaa kertaa tiesin vastauksen johonkin kysymykseen! :oops:
Vastaa Viestiin