210 ohjausvaihteen (hammastangon) vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

210 ohjausvaihteen (hammastangon) vaihto

Viesti Kirjoittaja vemo »

Onkohan moinen operaatio jotain salatiedettä, kun parista ei_niin_mersuihin erikoistuneesta ehjäämöstä hommaa kyselin, ni niin vaikutti että näppylöitä nousi käsiin välittömästi :shock: Siis kieltäytyivät, kylläkin kohteliaasti, työstä ja kehottivat kääntymään spesialistien puoleen. Ja spesialisteille on kuukauden jonot, siis täällä sawonmaalla.

Tarvinnekko operaatio jotain erikoistyökaluja, tai jotain akrobaattisia kykyjä tms.? Että pitikö se sitten alkaa ihan itte vaihtamaan. Ei kylläkään kovin paljoa houkuttele sepelipiha syyssateiden aikaan...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 12.02.2006 17:39
Paikkakunta: Liminka

Re: 210 ohjausvaihteen (hammastangon) vaihto

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

vemo kirjoitti:Onkohan moinen operaatio jotain salatiedettä, kun parista ei_niin_mersuihin erikoistuneesta ehjäämöstä hommaa kyselin, ni niin vaikutti että näppylöitä nousi käsiin välittömästi :shock: Siis kieltäytyivät, kylläkin kohteliaasti, työstä ja kehottivat kääntymään spesialistien puoleen. Ja spesialisteille on kuukauden jonot, siis täällä sawonmaalla.

Tarvinnekko operaatio jotain erikoistyökaluja, tai jotain akrobaattisia kykyjä tms.? Että pitikö se sitten alkaa ihan itte vaihtamaan. Ei kylläkään kovin paljoa houkuttele sepelipiha syyssateiden aikaan...
Joskus oon tuommosen vaihtanu, vaikka en akrobaatti ookkaan. Eikä muistaakseni vaatinut erikoisempia työkalujakaan. Joku varmaan muistaa paremmin. En kuitenkaan viittis sepelipihalla sateessa alkaa vaihtamaan. :D
S212 & W639
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5747
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

helppo hommahan se on, mutta ei kyllä kannata ihan pihalla sitä vaihtaa, nosturi tai rasvamonttu olis kyllä hyvä siihen hommaan ja raidetangon nivelen irrotustyökalu ja joitain ihan tavallisi työkaluja, vaikka hysysarja ja kiintolenkki avain sarja :wink: sitten varraa vähän tehostimen öljyä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja vemo »

Sitähän minäkii ajattelin, että "normihomma" kait sen pitäis olla, mutta ei näköjään raha kiinnostanu korjaamolla... :shock:

Kaikenlaisia työkaluja kyllä löytyy. Eihän semmosta ei olekkaan ku turha työkalu, aina niille JOSKUS jotain käyttöä on :D Ei ehkä ihan heti, mutta joskus... :wink:
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Vastaa Viestiin