jupehalm kirjoitti:Sopivan matala just
Renkaat näyttää halkaisijaltaan kauhean isolta? Mitähän kokoa on?
Näin on, vielä ei ole pohjastakaan mikään mihinkään osunut!

Renkaat on muistaakseni 185/70r14 nastarenkaat..
Sergey kirjoitti:osta mikä tahansa apukuskin penkki ja siitä siirrät istuinosan sun kuskinpenkkiin. eli vaihat selkänojat ja jos erivärinen, ni pintanahat.
ikkunan nostimessahan on se saksisysteemi ja iso hammasrattaan puolikas josta puuttuu hampaita. niitä voi hitsillä korjailla jos ei romikselta uutta nostinta löydy. Tosiaan, veivin kahvan asennolla on väliä, ikkkuna kiinni ollessa sen kahvan pitää tosiaan ikäänkuin painaa kahvaa kiinni omalla painollaan, väärinpäin ollessaan se aukoo sitä vähitellen.
katoppa kaasarin korkin alle että onko siellä öljyy? atf:ää purkki täytee.
Nonii, hyvä jos repsikan penksitä käy päittäin, eihän siinä sit mitään ongelmaa..
Tuohon ikkunaan en ole vielä ehtinyt perehtyä, se tosin on nyt pysynyt suht kiltisti kiinni, edellinen omistaja neuvoi kääntämään yläasennosta kahvaa vielä seuraavaan, rusahdushan sieltä kuuluu eikä sen näin kuulu toimia, mutta korjaillaan kun ehtii..
Edelliseltä omistajalta oli siitä korkista hajonnut jotain ja laittanut jollain tökötillä sen umpeen.. samalla se oli atf:n puutteessa laittanut 10w-40, eilen tosin korjailin vähän sitäkin ja laitoin atf:t kaasariin..
Aku P kirjoitti:Ihan siistihän tuo olemukseltaan on, renkaat näyttää isoilta vaan onko vaan mataluuden luoma harha. Taakse voisit roiskeläpät hankkia, se täydentää ilmettä minusta mukavasti.
Sitten asiaan
Mitenkä se kaasari temppuilee? Ei käynnisty, nykii, sammuilee, pitää temppuilla kaasun kanssa? Sillä Atf:lla voi aloittaa, kaasarin korkin alle tosiaan loraus. Liiat tulee pois kyllä itsestään. Samalla selviää, onko esim-joku alipaineletku irti, tai vuotaako ilmaa jostain. Ylipäätään sähköosat: tulpat, niiden johdot ja jakajan kansi + pyörijä on hyvä panna iskuun, vaikuttavat käynnistymiseenkin melko tavalla. Helppoa pientä puuhastelua.
Se voi vaan näyttää, suunnilleen alkuperäisen kokoiset nuo pitäisi olla..
En nyt oikein tiedä temppuiliko edes kaasari, eilen purkasin sen pois tarkastellakseni imukaulaa, näytti ulospäin olevan halkeama mutta ei ollut puhki.. Samalla kiinnittelin vähän epävarman tuntuiset johdot/alipaineletkut kunnolla, sitten tarkisteltiin tulpat jotka oli mustat, putsailin niitä ja yksi tulpanjohto oli virranjakajan päästä mustunut, putsailua ja crc:tä väliin, uusin sen seuraavaksi..
Kyllä se lopulta alko pelaamaan, pintakaasulla ajaessa huomaa pientä nykimistä, pitää ajoitus tarkistaa..
Aapo.T kirjoitti:Kannattaa nähä se vaiva että hankkii merkkiosina ne sytytysosat, Tulpanjohtoja en oo koskaan autoihini vaihtanu mutta tulpat ja kannet ja kärjet ja semmoset. On meinaan aika isoja laatueroja noissa osissa.
Edellisen omistajan toimesta autoon on lähiaikoina vaihdettu ainakin: Akku, virranjakaja, kondensaattori, tulpanjohdot, tulpat, kalvo.. Myös jarrupalat ja tuulilasi on vaihdettu edelliseen katsastukseen, lasissa tosin jo nastasta tullut halkeama
MUTTA, kun pakosarjassa on jonkinlainen laippa/läppä sisällä, sen etupuolella on jonkinlainen jousi härdelli, mutta takaa eli ohjaamon puolelta puuttuu jotain? Kuuluuko sieläkin olla samanlainen jousisetti? Sieltä pörisee aikalailla, eli jos pakosarjan räjäytyskuva löytyisi jostain niin helpottaisi..
kaiken puuhastelun lisäksi myllyttelin ja vahailin punasen, tänään jos ottais kunnollisia kuvia, tuo ei oikein ole eduksi..