w123 2.0 bensa -77 - Kuvia valmiista s.2!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

w123 2.0 bensa -77 - Kuvia valmiista s.2!

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Morjes kaikille vanhempien mersujen harrastajille!

Tuli eilen ostettua kakkos/kesä autoksi tämmönen vuoden -77 2.0 kaasaripeli, manuaalilaatikolla, 295tkm ajettu, omasta mielstäni ihan pelastettavissa oleva yksilö.

Edellisellä omistajalla ollut päivittäisessä ajossa, ihan pelaava peli, pikku vikoja jotka ei nyt niin häiritse ajoa mutta silti

Muutamia vikoja joihin tarvitsisin vinkkiä:

-Kuskin penkki on ihan lässähtäny, saako siihen jotain korjaus sarjaa vai mitä sieltä on mennyt? OK

-Kuskin ikkuna aukeaa itsestään välillä raolleen, osia kulunut? OK

-Automaatti ryyppy tuntuu takkuavan, onko sille mitään tehtävissä? OK

Lopuksi vielä huono kännykkäkuva autosta:
Kuva

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!

Edelleen itselläni on w124 2.5d -92, ei ole hirveästi siis bensa-autojen kanssa tullut pelattua..
Viimeksi muokannut bäkström, Ti 13.09.2011 12:29. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 444
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Näyttäähän tuo vielä ryhikkäältä mitä ny joku laikannu jousia vähän. Penkistä on varmaan jouset kuoleentunu ja katkeillu. Niitähän voi näpräämällä entrata ja jotkut on tehny niin että laittanu vaahtomuovia vai mitä lie superloonia sinne penkin alle ja vaneri pohjalle. Parashan ois kun löytäis ehjä runkosen penkin ja vaihtaa siihen verhoilut jos ei satu oleen samalla kuosilla.

Jos siinä on veivilasit niin katoppa että veivin pää on kiinni asennossa niin että se jää "painamaan" lasia kiinni asentoon. Mitenköhän tuon ny järkevästi selittää :lol: Itekkään en tuota aikoinaan uskonu mutta eipä ole sen jälkeen ikkunat aukeillu itestään kun veivit laitto oikeaan asentoon.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja airaksela »

tässä on vähän rumasti takakaaret vaihdettu! ja ne oranssit 6x9 pois takaikkunalta!
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

airaksela kirjoitti:tässä on vähän rumasti takakaaret vaihdettu! ja ne oranssit 6x9 pois takaikkunalta!
Hömpötykset pois! Kannatetaan. Ja tuo madallus on mun mielestä hieman hassun näköinen, nykyään niitä on lähes yhtä paljon kuin orkkis kuntoisia (50/50%).

Yleiskuva on ihan siisti, tuosta saa ihan hyvin joko pussihousuversion tai personoidun kesäpirssin. Ihan millaisen haluaa.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kaipaa oransseja vilkkuja
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

kerosiini kirjoitti:Näyttäähän tuo vielä ryhikkäältä mitä ny joku laikannu jousia vähän. Penkistä on varmaan jouset kuoleentunu ja katkeillu. Niitähän voi näpräämällä entrata ja jotkut on tehny niin että laittanu vaahtomuovia vai mitä lie superloonia sinne penkin alle ja vaneri pohjalle. Parashan ois kun löytäis ehjä runkosen penkin ja vaihtaa siihen verhoilut jos ei satu oleen samalla kuosilla.

Jos siinä on veivilasit niin katoppa että veivin pää on kiinni asennossa niin että se jää "painamaan" lasia kiinni asentoon. Mitenköhän tuon ny järkevästi selittää :lol: Itekkään en tuota aikoinaan uskonu mutta eipä ole sen jälkeen ikkunat aukeillu itestään kun veivit laitto oikeaan asentoon.
Kiitos vinkeistä! W124 penkkejä meiltä pitäis löytyä, jos sellasesta yrittäis istuin osaa hyödyntää..

Joo on veivilasit, pitää avata vähän ovipahvia niin sais ne kohillee ne veivit..
Kipsu kirjoitti:
airaksela kirjoitti:tässä on vähän rumasti takakaaret vaihdettu! ja ne oranssit 6x9 pois takaikkunalta!
Hömpötykset pois! Kannatetaan. Ja tuo madallus on mun mielestä hieman hassun näköinen, nykyään niitä on lähes yhtä paljon kuin orkkis kuntoisia (50/50%).

Yleiskuva on ihan siisti, tuosta saa ihan hyvin joko pussihousuversion tai personoidun kesäpirssin. Ihan millaisen haluaa.
Airaksela on ilmeisesti nähny tän, ostin tän vast eilen, kyllä muutosta tulossa, ja 6x9" on jo pois..

Kipsu, ei tätä ihan museokuntoon laiteta, pieniä muutoksia, sopivasti madallusta ja olin jo aikaisemmin ostanut bbs rs:t 17x8,5" et13..
Pikku kiillotuksella ja muutoksilla teen tästä juuri sellaisen "personoidun kesäpirssin"
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2071
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

On hieno, älä pilaa, oranssit vilkut vaan nokalle, kirkkaat on jo aikansa eläneet ja ei sovi. Muutenhan tuo on komia, ryhti kohdilleen ja oikeat vanteet vain 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Joo oon nähny tämän kouvolan ammatikoulun pihassa! Ei oo hirmu kauan ollu noin matala!
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Sopivan matala just 8)
Renkaat näyttää halkaisijaltaan kauhean isolta? Mitähän kokoa on?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

osta mikä tahansa apukuskin penkki ja siitä siirrät istuinosan sun kuskinpenkkiin. eli vaihat selkänojat ja jos erivärinen, ni pintanahat.

ikkunan nostimessahan on se saksisysteemi ja iso hammasrattaan puolikas josta puuttuu hampaita. niitä voi hitsillä korjailla jos ei romikselta uutta nostinta löydy. Tosiaan, veivin kahvan asennolla on väliä, ikkkuna kiinni ollessa sen kahvan pitää tosiaan ikäänkuin painaa kahvaa kiinni omalla painollaan, väärinpäin ollessaan se aukoo sitä vähitellen.

katoppa kaasarin korkin alle että onko siellä öljyy? atf:ää purkki täytee.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ihan siistihän tuo olemukseltaan on, renkaat näyttää isoilta vaan onko vaan mataluuden luoma harha. Taakse voisit roiskeläpät hankkia, se täydentää ilmettä minusta mukavasti.

Sitten asiaan :)

Mitenkä se kaasari temppuilee? Ei käynnisty, nykii, sammuilee, pitää temppuilla kaasun kanssa? Sillä Atf:lla voi aloittaa, kaasarin korkin alle tosiaan loraus. Liiat tulee pois kyllä itsestään. Samalla selviää, onko esim-joku alipaineletku irti, tai vuotaako ilmaa jostain. Ylipäätään sähköosat: tulpat, niiden johdot ja jakajan kansi + pyörijä on hyvä panna iskuun, vaikuttavat käynnistymiseenkin melko tavalla. Helppoa pientä puuhastelua.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kannattaa nähä se vaiva että hankkii merkkiosina ne sytytysosat, Tulpanjohtoja en oo koskaan autoihini vaihtanu mutta tulpat ja kannet ja kärjet ja semmoset. On meinaan aika isoja laatueroja noissa osissa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

jupehalm kirjoitti:Sopivan matala just 8)
Renkaat näyttää halkaisijaltaan kauhean isolta? Mitähän kokoa on?
Näin on, vielä ei ole pohjastakaan mikään mihinkään osunut! :P
Renkaat on muistaakseni 185/70r14 nastarenkaat..
Sergey kirjoitti:osta mikä tahansa apukuskin penkki ja siitä siirrät istuinosan sun kuskinpenkkiin. eli vaihat selkänojat ja jos erivärinen, ni pintanahat.

ikkunan nostimessahan on se saksisysteemi ja iso hammasrattaan puolikas josta puuttuu hampaita. niitä voi hitsillä korjailla jos ei romikselta uutta nostinta löydy. Tosiaan, veivin kahvan asennolla on väliä, ikkkuna kiinni ollessa sen kahvan pitää tosiaan ikäänkuin painaa kahvaa kiinni omalla painollaan, väärinpäin ollessaan se aukoo sitä vähitellen.

katoppa kaasarin korkin alle että onko siellä öljyy? atf:ää purkki täytee.
Nonii, hyvä jos repsikan penksitä käy päittäin, eihän siinä sit mitään ongelmaa..

Tuohon ikkunaan en ole vielä ehtinyt perehtyä, se tosin on nyt pysynyt suht kiltisti kiinni, edellinen omistaja neuvoi kääntämään yläasennosta kahvaa vielä seuraavaan, rusahdushan sieltä kuuluu eikä sen näin kuulu toimia, mutta korjaillaan kun ehtii..

Edelliseltä omistajalta oli siitä korkista hajonnut jotain ja laittanut jollain tökötillä sen umpeen.. samalla se oli atf:n puutteessa laittanut 10w-40, eilen tosin korjailin vähän sitäkin ja laitoin atf:t kaasariin..
Aku P kirjoitti:Ihan siistihän tuo olemukseltaan on, renkaat näyttää isoilta vaan onko vaan mataluuden luoma harha. Taakse voisit roiskeläpät hankkia, se täydentää ilmettä minusta mukavasti.

Sitten asiaan :)

Mitenkä se kaasari temppuilee? Ei käynnisty, nykii, sammuilee, pitää temppuilla kaasun kanssa? Sillä Atf:lla voi aloittaa, kaasarin korkin alle tosiaan loraus. Liiat tulee pois kyllä itsestään. Samalla selviää, onko esim-joku alipaineletku irti, tai vuotaako ilmaa jostain. Ylipäätään sähköosat: tulpat, niiden johdot ja jakajan kansi + pyörijä on hyvä panna iskuun, vaikuttavat käynnistymiseenkin melko tavalla. Helppoa pientä puuhastelua.
Se voi vaan näyttää, suunnilleen alkuperäisen kokoiset nuo pitäisi olla..

En nyt oikein tiedä temppuiliko edes kaasari, eilen purkasin sen pois tarkastellakseni imukaulaa, näytti ulospäin olevan halkeama mutta ei ollut puhki.. Samalla kiinnittelin vähän epävarman tuntuiset johdot/alipaineletkut kunnolla, sitten tarkisteltiin tulpat jotka oli mustat, putsailin niitä ja yksi tulpanjohto oli virranjakajan päästä mustunut, putsailua ja crc:tä väliin, uusin sen seuraavaksi..

Kyllä se lopulta alko pelaamaan, pintakaasulla ajaessa huomaa pientä nykimistä, pitää ajoitus tarkistaa..
Aapo.T kirjoitti:Kannattaa nähä se vaiva että hankkii merkkiosina ne sytytysosat, Tulpanjohtoja en oo koskaan autoihini vaihtanu mutta tulpat ja kannet ja kärjet ja semmoset. On meinaan aika isoja laatueroja noissa osissa.
Edellisen omistajan toimesta autoon on lähiaikoina vaihdettu ainakin: Akku, virranjakaja, kondensaattori, tulpanjohdot, tulpat, kalvo.. Myös jarrupalat ja tuulilasi on vaihdettu edelliseen katsastukseen, lasissa tosin jo nastasta tullut halkeama :evil:


MUTTA, kun pakosarjassa on jonkinlainen laippa/läppä sisällä, sen etupuolella on jonkinlainen jousi härdelli, mutta takaa eli ohjaamon puolelta puuttuu jotain? Kuuluuko sieläkin olla samanlainen jousisetti? Sieltä pörisee aikalailla, eli jos pakosarjan räjäytyskuva löytyisi jostain niin helpottaisi..

kaiken puuhastelun lisäksi myllyttelin ja vahailin punasen, tänään jos ottais kunnollisia kuvia, tuo ei oikein ole eduksi..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

madallettunahan ei vakiorenkaat ole kovinkaa hyvät, saatika sitte noi tollaset vielä isommat suopallot :D ;)
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sergey kirjoitti:madallettunahan ei vakiorenkaat ole kovinkaa hyvät, saatika sitte noi tollaset vielä isommat suopallot :D ;)
Joo ei tietenkään, sattumalta syksy tässä käsillä ja mustassa mersussa edelleen kesärenkaat, niin en ala nyt tähän vaihtamaan muita alle, hyvin nämäkin mahtuu pyörimään..

Sergeyn kanssa toisella foorumilla yv:llä keskusteltiinkin näistä tulevista vanteista, jos nyt pientä teaseria laittaisi tähän teidän oldtimers puolen jäsenten iloksi/kauhuksi:

Kuva

Eli tulossa siis jotain tämän tyylistä:
http://img69.imageshack.us/img69/4643/1 ... 92bns0.jpg

Vähän harmittaa kun on suunnilleen saman värinen sergeyn w123 ja samantyylistä vannetta, mutta eihän se kyl oo edes samalla mantereella :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nöhhöh mulla o barokit ja paloauton punane! Eikä mannelavettei oo ikinä liikaa ärrässillä ;)
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sergey kirjoitti:nöhhöh mulla o barokit ja paloauton punane! Eikä mannelavettei oo ikinä liikaa ärrässillä ;)
No se on kyllä totta!

Mistä yritin muuten yks päivä ennenkun tätä ostin etsiä vin-koodilla varustelistaa tästä, selviääkö netistä vai käynkö suosiolla vehon tiskillä?

Herkkuja on hurja määrä, ainakin ohjaustehostin, ajovalojen pesimet öö.. defan lohkolämppäri :lol: Eli aika karvalakkimalli :roll:
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Kuva


Lisää:
http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/

Muutamia hämäriä syyskuvia..

Maalipinnan sai ihan hyväks, mut paistaa vaa enempi virheet :lol:

Eikö kukaan tiedä mitä sinne pakosarjan reikään tulee, sielä on joku 5-10mm reikä mistä pörisee..
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5748
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minä en topikkia kokonaan lukenu mutta jos kysseessä pentsiini kone ja pakosarjassa sellanen reikä niin saattas tulla imusarjan lämmitin läppä, mutta kun en ole konetta nähäny enkä reikää niin tällänen toteemus mulla olis siittä reijjästa/reijjistä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Onnea vaan Bäckströmille rautamersuun siirtymisen johdosta! Korialla muutama sana vaihdettiin isäsi TDT:n ostoaikeista ja ite olin sillon W123:lla liikenteessä.

Penkin rungon voi vaihtaa pelkääjän puolelta. Kiskot on runossa ruuveilla ja verhoilu pehmusteineen kaikkineen lähtee kätevästi rungon päältä pujottamalla irti. Eli siis kannattanee hommata jostain pelkääjän puolen etupenkki, kun niissä vähemmin on istuttu ja vaihtaa siitä rungon. Olen kyllä vaihdellu niitä jousiakin runkoihin, mutta vaahtomuovi-, rautalanka- tai mitälieputkivirityksiä en kyllä suosittele. Samalla vaivalla korjaa kunnolla. Mullakin on yks ylimääränen ehjä runko, jos kiinnostaa.

EDIT: Enpä jaksanu lukea koko topiccia, Sergey näköjään ehtikin kommentoimaan melkein samoin. Kannattaa muuten kurkata selkänojan runkoa se takapahvi avaamalla. Aika usein on selkänojan runko repeytyny vas. alakulmasta rikki ja tuntuu vähän muljahtelevana vasteena selässä --> kemppiliimaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sami H. kirjoitti:Onnea vaan Bäckströmille rautamersuun siirtymisen johdosta! Korialla muutama sana vaihdettiin isäsi TDT:n ostoaikeista ja ite olin sillon W123:lla liikenteessä.

Penkin rungon voi vaihtaa pelkääjän puolelta. Kiskot on runossa ruuveilla ja verhoilu pehmusteineen kaikkineen lähtee kätevästi rungon päältä pujottamalla irti. Eli siis kannattanee hommata jostain pelkääjän puolen etupenkki, kun niissä vähemmin on istuttu ja vaihtaa siitä rungon. Olen kyllä vaihdellu niitä jousiakin runkoihin, mutta vaahtomuovi-, rautalanka- tai mitälieputkivirityksiä en kyllä suosittele. Samalla vaivalla korjaa kunnolla. Mullakin on yks ylimääränen ehjä runko, jos kiinnostaa.

EDIT: Enpä jaksanu lukea koko topiccia, Sergey näköjään ehtikin kommentoimaan melkein samoin. Kannattaa muuten kurkata selkänojan runkoa se takapahvi avaamalla. Aika usein on selkänojan runko repeytyny vas. alakulmasta rikki ja tuntuu vähän muljahtelevana vasteena selässä --> kemppiliimaa.
Jep, muistan kyllä ja kiitoksia!

Tuo penkki projekti alkaa olla jo pikkuhiljaa selvillä ja toteutusta vailla, voi olla että kun tulen l-weldillä jossain vaiheessa käymään tulen sulta ostamaan sen penkin..

Tässä nyt päällimmäisenä hommana pakosarjan läppä/reikä, pitänee ottaa sieltä kuva. Tai käydä veholta kysymässä että mitä sinne kuuluu..
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Noniin, tänään kävin veholla, tästä autosta ei löytynyt sitä ööö.. kantakorttia?

Mutta selvisi tuo pakosarja hommakin, multa puuttuu siis pakosarjasta sen läpän ohjaamon puoleisesta päästä kaikki hilut, eli keskitysholkki ja pii metalli jousi, 20e ois veholla maksanu mutta se oli vähän epäselvä että ovatko juuri ne sopivat kun oli useita erilaisia tarjolla siinä, jätin sitten tilaamatta..
95€:llä olisi saanut tälle läpälle korjaussarjan missä ois ollu kaikki hilut.

Sitten bensankulutuksesta, paljon tälläsen kuuluis kuluttaa? Tuntuu ettei alle 14l/100km ei menisi, mitä kaasarista kuluu, neulako?
Ajattelin käyttää mersun pakokaasumittauksessa, että selviää vähän seoksista, mutta sitä ennen laitettava tuo pakosarjan reikä umpeen..

Oireilee myös siten että tasakaasulla esim 3. vaihteella ajettaessa nykii. Kylmänä lähtee helposti käyntiin mutta lämpöisellä koneella joutuu hetken sahaamaan.

Kannattaako tähän tilata suosiolla joku weberi vai tekeekö tällä strömbergillä jotain?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

itellä vie 220 69 sekalaisessa ajossa kaupungissa tasan 14ltr, kesällä maantieajossa voi päästä lähelle kymppiä. Se on ihan hyvä kaasari, ainakin yksinkertainen purkaa ja koota, jos osia tarvii uusia sitten on vaikeampi kun niitä ei tahdo saada. veeberillä se vie litran kaks enemmän.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

bäkström kirjoitti:Noniin, tänään kävin veholla, tästä autosta ei löytynyt sitä ööö.. kantakorttia?
Sanot niille siellä tiskillä, että tilaavat Saksasta. Itse tilasin omaani, tuli pdf:nä sähköpostiin eikä maksanu mitään. Nää on sen verran vanhoja, ettei löydy sähkösenä, mutta arkistoista kaivavat ja skannaavat kätevästi pdf:ksi.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: w123 2.0 bensa -77 Vinkkejä kaivataan?

Viesti Kirjoittaja bäkström »

No nyt on tämäkin leimattu ja laitettu odottelemaan kevättä, kone toimi jotenkin kun se ajossa oli, aina käynnistyi jne mutta veto ei ollut tasaista ja käynnistyminen vaati kylmällä sahaamista narunkin päästä..

Kuva

Pari viikkoa auto oli nosturilla ja päivittäin tuli keskimäärin 6h päiviä tehtyä, nyt on siis ruosteet hallussa, keväällä listalinjasta alaspäin maalaus.

Pari kuvaa lisää täällä: http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämä projekti siis odottelee että saan bbs:t l-weldiltä, niiden maalaus, kiillotus jne, jonka jälkeen vähän sovittelua tähän, näillä näkymin joutuu tukivarsille tekemään tilaa edessä ja etukaarien mankelointia, mutta se selviää sitten..

Muutamia tarpeita löytynyt jos jollain sattuu nurkissa lojumaan, linkki ilmoitukseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =5&t=96087" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w123 2.0 bensa -77 Vinkkejä kaivataan?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuos oli puhetta kulutuksesta ni mun 230 kaasari automatic vie 12,5l/100 ja ajo on pääasiassa kaupunkia ja ehkä 30% lyhytkestoista maantieajoa (max 10km/suunta). mitattu kulutus on 4000km keskiarvo, mukaan lukien yksi 1000km pitkä lomareissu moottoritietä pitkin.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: w123 2.0 bensa -77 Vinkkejä kaivataan?

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Sergey kirjoitti:tuos oli puhetta kulutuksesta ni mun 230 kaasari automatic vie 12,5l/100 ja ajo on pääasiassa kaupunkia ja ehkä 30% lyhytkestoista maantieajoa (max 10km/suunta). mitattu kulutus on 4000km keskiarvo, mukaan lukien yksi 1000km pitkä lomareissu moottoritietä pitkin.
Joo kiitos vinkistä! Oon ollu yhteyksissä "kaasutin expertti" -nimiseen firmaan jonka kautta tilasin neulan ja suutinputken, keväämmällä sitten selviää niiden vaikutus, mutta silmämääräisesti ainakin neula näytti todella kuluneelta..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12287
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w123 2.0 bensa -77

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla ne osat näytti silmämääräisesti ihan uusilta... Mutta atf öljyä joutuu lisäämään kerran vuodessa. AJelinhan mä autuaan tietämättömänä monta tankillista pönttö tyhjänäki :D ei sitä huomannu ku kulutuksesta että jotai vikaa on.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Re: w123 2.0 bensa -77

Viesti Kirjoittaja bäkström »

Laitetaas nyt teidänki kauhuksi kuvaa tulevasta:

Kuva

Kuva

Kuva

Täältä lisää kiinnostuneille:
http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tehty mm:
Pakoputken nosto reippaasti
Tukivarsille tilaa
Iskarin yläpäiden nosto 4cm
Öljypohjan suoja
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14280
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w123 2.0 bensa -77

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä 123 näyttää melko symppikselle pyöreillä lyhdyillä. Ajattelitko mitä tehdä niille? Minusta maskin ja lyhtyjen rivoituksien vetäminen mustaksi on nähty aika monta kertaa. Lopputulemasta voi olla monta mieltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin