W123, takakontin lukon aukaisi
W123, takakontin lukon aukaisi
Keskuslukitus projekti on menossa ja onnistuin takakontin saamaan lukkoon.
Irroitin takakontin lokon painesylinterin ja tutkailin sitä ja epä huomiossa laitoin kontin kiinni. Vivusto oli tietysti lukko asennossa. Ja avaimella sitä ei ole ikuisuuksiin aukastu.
Lukko seppän mielestä se pitäisi aukasta poraamaalla. Tunnin verran yritin saada sitä ensiapulaukun aukon kautta auki.
Mitenkäs tuo poraus homma? Jollain 5mm terälläkö kylmästi keskelle reikä ja sitten jollain vääntää vai kuinka?
Jostakin varmaan pitäs saada sitten uusi lukko. Huomatakaa osto ilmoitus. Venetmäellä ja muutamassa muussakaan autopurkaamossa ei ollut keskuslukolla varustettua joten voikohan tavalliseen keskuslukottomaan muokata vivuston?
Ja voiko lukkoja uudelleen sarjoittaa toiselle avaimelle sopivaksi?
Irroitin takakontin lokon painesylinterin ja tutkailin sitä ja epä huomiossa laitoin kontin kiinni. Vivusto oli tietysti lukko asennossa. Ja avaimella sitä ei ole ikuisuuksiin aukastu.
Lukko seppän mielestä se pitäisi aukasta poraamaalla. Tunnin verran yritin saada sitä ensiapulaukun aukon kautta auki.
Mitenkäs tuo poraus homma? Jollain 5mm terälläkö kylmästi keskelle reikä ja sitten jollain vääntää vai kuinka?
Jostakin varmaan pitäs saada sitten uusi lukko. Huomatakaa osto ilmoitus. Venetmäellä ja muutamassa muussakaan autopurkaamossa ei ollut keskuslukolla varustettua joten voikohan tavalliseen keskuslukottomaan muokata vivuston?
Ja voiko lukkoja uudelleen sarjoittaa toiselle avaimelle sopivaksi?
Sain W126:n kontin kannen auki vääntämällä sitä raolleen sorkkaraudalla niin paljon että sain vastakappaleen irti. Vastakappale on kontin kannessa 2:lla kymppimillikantaisella ruuvilla. Toinen kaveri väänsi rakoa ja itse sörkin pultit löysälle jotta vastakieli irtosi.
Pelti taipui aivan simona mutta pysyviä vaurioita ei tullut. Kromilistan ruuvit taisi paksahdella tosin irti.
Tämä siis w126.
Pelti taipui aivan simona mutta pysyviä vaurioita ei tullut. Kromilistan ruuvit taisi paksahdella tosin irti.
Tämä siis w126.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Joo, yritin tuotakin. Aikani CRC:llä ja avaimella sorkittua taisin saada takakontin huolto lukkoon.raul kirjoitti:Mikäli jaksat tunnin yrittää avata luukkua sisäpuolelta niin varmaan pari tuntia menee helposti oikealla avaimella yrittäessä.
Avainten kanssa on myös sellainen ongelma, että minulla ei ole kuin yksi täysin loppuun kulunut alkuperäinen avain. Siitä on tehty nykyinen "käyttö" avain kopio kokeilemalla, ja sillä saan kuskin oven auki ja auton käyntiin.
Takakontin lukko ei ole yhtä kulunut joten se ei taida toimia siinä.
Paljonko maksaa jos Vehon kautta tilaisin uudet avaimet? Ja löytyyköhän Veholta avain tietoja uutena Saksasta tuotuun autoon?
Kokeile hakua, ainakin yksi forumilta on muistaakseni tilannut vehosta uudet nyklat.Sami S kirjoitti: Paljonko maksaa jos Vehon kautta tilaisin uudet avaimet? Ja löytyyköhän Veholta avain tietoja uutena Saksasta tuotuun autoon?
Joo siis sillä ei ole mitään väliä kuka sen auton on tuonut mutta tosta ylemmästä en nyt ymmärtänyt... Siis uutena Saksasta tuotuun mersuun...? Eikös ne kaikki sieltä melkein

V.2000 uusi avain Vehosta seuraavaksi päiväksi maksoi 150 mk. Edellyttää toki, että autossa on alkuperäiset lukot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Taisin vähän epäselvästi sen sanoa. Eli ensimmäinen omistaja on ostanyt minun mersun saksasta siellä töissä ollessaan ja toi sen sitten suomeen.raul kirjoitti:Sami S kirjoitti: Joo siis sillä ei ole mitään väliä kuka sen auton on tuonut mutta tosta ylemmästä en nyt ymmärtänyt... Siis uutena Saksasta tuotuun mersuun...? Eikös ne kaikki sieltä melkein
Eli saakohan Vehon kautta avaimia mersuihin jotka eivät ole Vehon maahantuomia?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä luulisi.Sami S kirjoitti:Eli saakohan Vehon kautta avaimia mersuihin jotka eivät ole Vehon maahantuomia?
Lommilassa ainakin asiakaspalvelu on 10+ joten sieltä kysyisin ensimmäiseksi tuollaista asiaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kävin jo torstaina sieltä kysymässä ja seppä sanoi, että siitä on lukko hyvin todennäköisesti jumissa käyttämättömyyden takia, jolloin se pitäisi porata auki.Mesedesi kirjoitti:Käyppäs Sami kysymässä tuosta Tasavallankadun Lukkoasemalta, he varmaan voivat saada sen lukon auki.
Viikonlopun ajan olen lukolle antanut CRC kylpyjä toivoen että lukko heräisi vielä eloon.
Tänään kävin aamulla tilaamassa Veholta uuden avaimen ja toivottavasti saisin sillä lukon auki.
Maksoi 36€ ja saattaa tulla jo huomiseksi tai mennä muutama päivä. Myyjä ei osannut tarkkaa sanoa erikois tilauksen toimitus aikaa.
Mulla vaihettiin koko kuskin puolen lukko tossa pitäjänmäen veholla amatöörimäisen murtoyrityksen seurauksena
. Viikon kesti tulla saksasta juurikin alustanumeron perusteella tilattuna. Toimii, mikäli alkuperäiset lukot. Maksoin omavastuun ja vakuutusyhtiö loput.

2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Aikaa meni, mutta tänään sain uuden avaimen Veholta. Lukko aukesi ilman vasta väitteitä.
Toivottavasti opin tästä jotain.
Ja muillekin opiksi: Jos omaat vanhan auton niin kannattaa tutkia missä kunnossa avaimet ovat ja ehkäpä uhrata muutama euro siihen että tilaa oikeanlaisen avaimen eikä teetätä kopiota vanhasta kuluneesta.
Toivottavasti opin tästä jotain.
Ja muillekin opiksi: Jos omaat vanhan auton niin kannattaa tutkia missä kunnossa avaimet ovat ja ehkäpä uhrata muutama euro siihen että tilaa oikeanlaisen avaimen eikä teetätä kopiota vanhasta kuluneesta.
En tiedä miten on Mersuissa asian laita, mutta japsiautojen kohdalla "pikasuutarin" tekemillä avaimilla saa enemmän tuhoa aikaan, kuin hyötyä.Sami S kirjoitti:Aikaa meni, mutta tänään sain uuden avaimen Veholta. Lukko aukesi ilman vasta väitteitä.
Toivottavasti opin tästä jotain.
Ja muillekin opiksi: Jos omaat vanhan auton niin kannattaa tutkia missä kunnossa avaimet ovat ja ehkäpä uhrata muutama euro siihen että tilaa oikeanlaisen avaimen eikä teetätä kopiota vanhasta kuluneesta.
Alkuperäiset (messinki?)avaimet on tarkoituksella valmistettu niin pehmeästä materiaalista, että se avain kuluu käytössä, eikä lukko. Pikasuutari taas yleensä valmistaa avaimen huomattavasti kovemmasta materiaalista, mikä näkyy avaimen kulumattomuutena käytössä. Valitettavasti vain se on lukko, mikä silloin kuluu. Uudet lukot taas ovat kohtuullisen arvokkaita verrattuna johonkin parinkymmenen euron hintaiseen koodilla tehtyyn oikean malliseen avaimeen verrattuna...
Terveisin nimimerkki "yhden lukon pikasuutarin avaimella tuhonnut"
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Takaluukku auki
Jos sinulla kavereillasi on vanhoja kuluneita avaimia nin nillä voi onnistua mutta jos se käyttämättömyydesrä jämähtänyt ei siihen pysty mitkään aineet Näillä kuluneilla avaimilla pääsee japsiin jos on vähänkin käytetty lukko mutta mersuun en ole kokeilut mutta jos se on jumissa niin poralla vaan auki Uusi patruuna veholta ja antaa sarjoittaa sen vanhalle avaimelle Ainakin minulle tehtiin näin kun autossa oli 3 erilaista avaita Muistaakseni Mikkelissä on sellainen firma joka sarjoittaa avaimia eikä ainakaan silloin maksanut paljon. Onnistumisiin Jukka