Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen.

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Nimittäin Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen.

Melkein vuoden pääsi ja nyt taas.
Tosin on se sitä tehnyt tässä vuodenkin sisällä, mutta nyt pahempi.

Vuosi sitten vaihdoin bensan paineensäädin ja bensapumpun releen. . .

Olisiko uusia vinkkejä?
Autoon on vaihdettu katalysaattori, ilmamassamittarikin pari vuotta sitten.

Jotenkin tuntuu, että ilmasta riippuisi tuo tyhjäkäynnin heivaaminen. ( auton ilman saannista)?

Välillä se rauhoittuu kun käynnistää uudestaan.

Voisiko tupat? Tulpanpiuhat?

Vinkkejä otetaan mielellään vastaan, kun ei oikein persus kestä viedä Veholle valohoitoon autoa :)

Kiitokset.

veskola: otsikkoa muokattu
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

se imppaa ilmaa ilmamassamittarin "ohi", eli vuoto imupuolella, On mun paras veikkaus :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

JeremyH kirjoitti:se imppaa ilmaa ilmamassamittarin "ohi", eli vuoto imupuolella, On mun paras veikkaus :roll:
Kyllä. Tuo itsellänikin oli mielessä.

Tein pienen testin, josta unohdin mainita.

Laitoin ilmaputsarilta tulevan ilmamassamittarin kohdalle( ulkoisesti) ilmastointiteippiä, ettei saisi ilmaa ohi- tuntui että asia paheni :)

Voisiko se olla tukossa?
Entäs eikös jossain Mb mallissa ryyppy vaikuttanut tyhjäkäyntiin, voisiko siitäkin etsiä vikaa...
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Missäs sijaitsee Lambda, jos sen vaihtaisi.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Puhdista ensin ilmanmassamittari. Irti vaan ja sievästi putsaileen.

Lambda-anturi sijaitsee pakoputkessa.

Moottorin päästä lähet seuraamaan pakoputkea perään päin niin lambda löytyy sieltä, oisko metrin säteellä moottorista.

Älä hommaa tarvikelambdaa, vaan alkuperäislambdan, jos on mahdollista. Tarvikelambdoista en ole kuullut kuin huonoja juttuja.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Lestrange kirjoitti:Puhdista ensin ilmanmassamittari. Irti vaan ja sievästi putsaileen.

Lambda-anturi sijaitsee pakoputkessa.

Moottorin päästä lähet seuraamaan pakoputkea perään päin niin lambda löytyy sieltä, oisko metrin säteellä moottorista.

Älä hommaa tarvikelambdaa, vaan alkuperäislambdan, jos on mahdollista. Tarvikelambdoista en ole kuullut kuin huonoja juttuja.
Kyllä, täytyy putsailla.Ottaa jokupäivä sisälle tarkkailuun.

Kyselin tuossakeväällä noita lambla antureita ja hintahaarukka silläkinlaaja.

Kl,Merteil ja motonet-
Myös Motonet mainostaa toiseksi lambda anturia, että olisi alkuperäinen...

Eli onkohan"aito"

Lambda-anturi 4 johdolla 28-3422 "S" W140 Lambda-anturi jos 4 johdolla [1991 - 1999] 49.90 €

Delphi-lambda 4-johto Zirkonia 28-3444 "S" W140 Aito Delphi lambda-anturi jos 4 johdolla [1991 - 1999] 64.90 €
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

sotka1 kirjoitti:
Lestrange kirjoitti:Puhdista ensin ilmanmassamittari. Irti vaan ja sievästi putsaileen.

Lambda-anturi sijaitsee pakoputkessa.

Moottorin päästä lähet seuraamaan pakoputkea perään päin niin lambda löytyy sieltä, oisko metrin säteellä moottorista.

Älä hommaa tarvikelambdaa, vaan alkuperäislambdan, jos on mahdollista. Tarvikelambdoista en ole kuullut kuin huonoja juttuja.
Kyllä, täytyy putsailla.Ottaa jokupäivä sisälle tarkkailuun.

Kyselin tuossakeväällä noita lambla antureita ja hintahaarukka silläkinlaaja.

Kl,Merteil ja motonet-
Myös Motonet mainostaa toiseksi lambda anturia, että olisi alkuperäinen...

Eli onkohan"aito"

Lambda-anturi 4 johdolla 28-3422 "S" W140 Lambda-anturi jos 4 johdolla [1991 - 1999] 49.90 €

Delphi-lambda 4-johto Zirkonia 28-3444 "S" W140 Aito Delphi lambda-anturi jos 4 johdolla [1991 - 1999] 64.90 €
Tuohon täytyy kyllä nyt jonkun viisaamman foorumilaisen vastata, että onko tuo aito tai ei.

Merteil antaa tällasia vaihtoehtoja(jotka on hinnaltaan kaksinkertaisia verrattuna Motonetin lambdoihin):


LAMBDA-ANTURI 300/320E (EI LÄMMIT)

W140 A290167-A328810

Tuotekoodi: 33167

Hinta: 162.32 €

******************************************

LAMBDA-ANTURI C280,W140 300E M104

W140 2.8,3.2,C280 M104

Tuotekoodi: 30585

Hinta: 151.23 €
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiks tähä käy se sama motonetin Bosch ilmamassamittari mikä w124 ja w210 on kans? sehä ei maksa ku 88 eur. itel oli Bosh mutta kuulema löytyy EI-boschiakin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Sergey kirjoitti:eiks tähä käy se sama motonetin Bosch ilmamassamittari mikä w124 ja w210 on kans? sehä ei maksa ku 88 eur. itel oli Bosh mutta kuulema löytyy EI-boschiakin.
Todennäköisesti kannattaa hommata uusi alkuperäinen ilmamassamittari, jos ei puhdistamalla tule kuntoon.

Lambda-anturi on kuitenkin hakusessa viestin aloittajalla.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Lestrange kirjoitti:
Sergey kirjoitti:eiks tähä käy se sama motonetin Bosch ilmamassamittari mikä w124 ja w210 on kans? sehä ei maksa ku 88 eur. itel oli Bosh mutta kuulema löytyy EI-boschiakin.
Todennäköisesti kannattaa hommata uusi alkuperäinen ilmamassamittari, jos ei puhdistamalla tule kuntoon.

Lambda-anturi on kuitenkin hakusessa viestin aloittajalla.
Täytyy vaihdella vaikka kaikki, että saa kuntoon :) Onpas sitten vuoden parin päästä hyvässä kunnossa jos vaihtaa pois :)

Ilmamassamittareitakin on monen hintasia, tyyliin yli 700 euroa alkaen, mutta mikähän on oikea malli ?
Meneekö ne todella rikki parissa vuodessa ?

No täytyy ensin putsailla ja vaihtaa samalla ilmanputsari.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Oletko mitannut/testannut toimiiko se ilmamassamittari?

Se on niin herkkä laite, että sen saa rikottua jo paikalleen laittaessaan kun vähän kolauttelee. Joten kaks vuotta voi olla tarpeeksi.

Boschi se taitaa olla alunperinkin, motonetista saa kun vaatii boschin. (motonetilla on myös jotain muuta merkkiä samalla varaosanumerollaan, älä huoli sitä)
On sama osa kuin W124 ja W210. (M104 on M104) :wink: Taitaa muuten olla sama mittari myös sprinterin CDI koneissa :shock:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

JeremyH kirjoitti:Oletko mitannut/testannut toimiiko se ilmamassamittari?

Se on niin herkkä laite, että sen saa rikottua jo paikalleen laittaessaan kun vähän kolauttelee. Joten kaks vuotta voi olla tarpeeksi.

Boschi se taitaa olla alunperinkin, motonetista saa kun vaatii boschin. (motonetilla on myös jotain muuta merkkiä samalla varaosanumerollaan, älä huoli sitä)
On sama osa kuin W124 ja W210. (M104 on M104) :wink: Taitaa muuten olla sama mittari myös sprinterin CDI koneissa :shock:
Moi, en ole mitannut. Nyt otin sen pois ja ei ole kyllä mitään likaa. . .

Ilmeisesti täytyy tuo 88 euroa maksaa ja kokeilla vaikuttaako.

Motonet myy tätä:

Bosch-ilmamassamittari MB-24v 28-3366 "S" W140 300-2,8/280 Bosch-ilmamassamittari 0280217500 [1991 - 1999] 88 euroa.

Letkut näyttää ehjiltä.

Täytyy edetä siis yksi kohde kerrallaan :)

Infoan lisää kun asia edistyy.
Jos jollain kokemuksia niin kirjoittelee vaan.
Kiitos tähän asti :)
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Jokos moottorin johtosarja on tarkistettu/korjattu??? Eikös ne oo järkiään tuon ikäluokan meseissä haprastunu? Ainakin omassa oli (S320L vm94) !!!
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Sorsso kirjoitti:Jokos moottorin johtosarja on tarkistettu/korjattu??? Eikös ne oo järkiään tuon ikäluokan meseissä haprastunu? Ainakin omassa oli (S320L vm94) !!!
Moi, listassa on- ne olis tarkotus vaihtaa samalla kun tuplat vaihdetaan.

Nehän on kaksoispiuhija, eli 3 sarjaa piuhoja. Muistaakseni oli 50-60 maissa hinta. . .
Avatar
DreamS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 29.08.2010 10:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Heijaako vain tyhjäkäynti? Ninimerkillä puolavika koettu, jos sähkövika sytkäpuolella olisi kyseessä, se tuskin rajoittuisi vain tyhjäkäyntitilanteisiin. Ei ole vetoja tallella jos vain yksikin muki on pois pelistä. Puola nimittäin voi vikaantua niin, että antaa jännitteen vain yhteen tulppaan - ja tavallisella yleimittarilla et saa lukemiin mitään eroa. Puolat on yksiä piruja mittailla, tarvitaan ammattilaisen vehkeet.
Puolien ohjauspiuhat on ne mitkä kuoriutuu näissä, mutta silloin tuloksena on oikonen ja kaksi mukia pimeänä kerralla, koska sama puola ruokkii kahta tulppaa. Yleenseä silloin menee myös aivoaski- mikä voi olla ihanan edullista. Vika ei siten taida olla puolien johdoissa, vaikka tuo tyyppivika onkin ja silikoonipiuhat kannattaa vaihtaa tilalle ennekuin on liian myöhäistä. Mut se on eri topic.
Sytkäjohdot sinällään tuskin myöskään moista aiheuttavat, vaikka vikaantuessaan voivat tärvellä puolan jne.
Milloin olet vaihtanut ilmasuodattimen?
Huohotinletku halki?
Kaasuläppä kettuilee? Tästä aiheesta thredeja jonkin verran...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Lestrange kirjoitti:
Sergey kirjoitti:eiks tähä käy se sama motonetin Bosch ilmamassamittari mikä w124 ja w210 on kans? sehä ei maksa ku 88 eur. itel oli Bosh mutta kuulema löytyy EI-boschiakin.
Todennäköisesti kannattaa hommata uusi alkuperäinen ilmamassamittari, jos ei puhdistamalla tule kuntoon.
Niin, Bosch se alunperin onki. Mut mikäs siinä jos haluaa maksaa 10x turhasta. sehä kuuluuki S-sarjan luonteeseen että tavallinenkin on kallista. Pyöränpultteja myöden hinnat on 4x.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

DreamS kirjoitti:Heijaako vain tyhjäkäynti? Ninimerkillä puolavika koettu, jos sähkövika sytkäpuolella olisi kyseessä, se tuskin rajoittuisi vain tyhjäkäyntitilanteisiin. Ei ole vetoja tallella jos vain yksikin muki on pois pelistä. Puola nimittäin voi vikaantua niin, että antaa jännitteen vain yhteen tulppaan - ja tavallisella yleimittarilla et saa lukemiin mitään eroa. Puolat on yksiä piruja mittailla, tarvitaan ammattilaisen vehkeet.
Puolien ohjauspiuhat on ne mitkä kuoriutuu näissä, mutta silloin tuloksena on oikonen ja kaksi mukia pimeänä kerralla, koska sama puola ruokkii kahta tulppaa. Yleenseä silloin menee myös aivoaski- mikä voi olla ihanan edullista. Vika ei siten taida olla puolien johdoissa, vaikka tuo tyyppivika onkin ja silikoonipiuhat kannattaa vaihtaa tilalle ennekuin on liian myöhäistä. Mut se on eri topic.
Sytkäjohdot sinällään tuskin myöskään moista aiheuttavat, vaikka vikaantuessaan voivat tärvellä puolan jne.
Milloin olet vaihtanut ilmasuodattimen?
Huohotinletku halki?
Kaasuläppä kettuilee? Tästä aiheesta thredeja jonkin verran...
Moi, kyllä se hyvin toimii kun on automaatiryyppy päällä.

Sitten n 15 min alkaa temppuilla.

Hauskaa kun vauhdissa liikenneympyrässä automaati sammuu :)

Eli hyvin voi ajella tasista ajoa vaikka kemiin, mutta esim risteykseen kun tulee tyhjäkäynti voi olla ok, mutta kun lähtee voi sammua ja un menee parkkiin alkaa heijaus, tämä on vaihtelevaa.

Voisiko olla YKK anturi vikana?

Missäs pääsis viemään koneeseen ja katsomaan mitä vikana?

Olen tilannut nyt osia ja loppuviikosta aloitan vaihtamisen

- Ilmanpuhdistin
- ilmamassamittari

Jos noilla ei tokene ( tosin vaihdan muutenin)
- tulpat
- bensansuodattimen

Sitten
- Lambda anturi
- tulpan piuhat
Sen jälkeen voisi katsella puolaa, antureita. . .jne :)

Mites tuo puola puoli oikein menee

Sytytyspuola MB Bosch-XX502435 10-1115 S 320 ->92 "piippu oikealla" (erill jakaja) [1991 - 1992] 34.90 €

Puolajakaja MB-16V 10-1139 S 280/320 93-> (3/auto, tulppien päällä) [1993 - 1999] 54.90 €

Ilmeisesti tuo puolajakaja on minulla?
Mikä tuolla on ero "sytyspuolaan" ?
Avatar
DreamS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 29.08.2010 10:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Ymmärtääkseni tämä puolajakaja on autoihin, joissa ei ole virranjakajaa, vaan sen homman hoitaa sähköaivo, ECU.

Tuumailin tuossa tuota juttua, ja jos jokin puola pätkii ja menee kerralla 2 sylinteriä pimeäksi, kone ei varmaan jaksaisi vetää...mutta oireet tyhjäkäynnillä ovat silloin selkeää rykimistä, ei heijaamista ja pelkkää kierrosluvun vaihtelua.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Juu ilmaputsari ja ilmamassamittari vaihdettu-
TULOS: Paheni haah :lol:

Eli kävin sitten alkossa. Jos laittas saunan päälle relais :)

Tulpilla pitäs ajelle paljon enmmän kuin 20 000 tha.

Pirun vaikee miettiä mitäs sitten vaihtas- lambdalla ei ole tekemistä asian kanssa.

Olisko tulpanpiuhat, vaikka toki päällisin näytti ok kuntoiselta. . eihän se toki kaikkea kerro.
Bensapumppu?

Huh huh .. .
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

DreamS kirjoitti:Heijaako vain tyhjäkäynti? Ninimerkillä puolavika koettu, jos sähkövika sytkäpuolella olisi kyseessä, se tuskin rajoittuisi vain tyhjäkäyntitilanteisiin. Ei ole vetoja tallella jos vain yksikin muki on pois pelistä. Puola nimittäin voi vikaantua niin, että antaa jännitteen vain yhteen tulppaan - ja tavallisella yleimittarilla et saa lukemiin mitään eroa. Puolat on yksiä piruja mittailla, tarvitaan ammattilaisen vehkeet.
Puolien ohjauspiuhat on ne mitkä kuoriutuu näissä, mutta silloin tuloksena on oikonen ja kaksi mukia pimeänä kerralla, koska sama puola ruokkii kahta tulppaa. Yleenseä silloin menee myös aivoaski- mikä voi olla ihanan edullista. Vika ei siten taida olla puolien johdoissa, vaikka tuo tyyppivika onkin ja silikoonipiuhat kannattaa vaihtaa tilalle ennekuin on liian myöhäistä. Mut se on eri topic.
Sytkäjohdot sinällään tuskin myöskään moista aiheuttavat, vaikka vikaantuessaan voivat tärvellä puolan jne.
Milloin olet vaihtanut ilmasuodattimen?
Huohotinletku halki?
Kaasuläppä kettuilee? Tästä aiheesta thredeja jonkin verran...
Lähti palautukseen täältäkin tuo ilmassamittari- ei se alkperäinen ollut, vaikka semmoisen tilasin. Vanha ( 1 ½v ) vanha kiinni ja samanlaisena ongelma jatkuu.

Huohotinputki?
Sijaitsee?

Alkaa tuntumaan, että olisiko kaasuläppä ongelma. . .

Onko se hommattava uusi vai voiko huoltaa?

Tilasin nyt kuitenin uudet tulpanpiuhasarjan ja tulpat ja bensansuodattimen, niin on nekin sitten pois suljettu.

Kai se täytyy loppukuusta jollain pajalla mennä näyttämään.
Tuntuu, että kun soittelin 3-4 eri liikkeeseen niin kaikki veikkaili eri vikaa :)
Vaiketahan se toki on arvausten perusteella todeta mitään.

EDIT: Nyt ilmamassamittari UUSI poistettu ja vanha tilalle, toimii hieman paremmin- -
Mestar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 05.11.2008 16:43

Re: Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen

Viesti Kirjoittaja Mestar »

Minulla veti C280 kesken myynnin keskimmäisen puolan pimiäksi, ja tarkemmin ajatellen se oli vähän oireillut ennenkin (nykiminen, tyhjäkäynti). Kahta keskimmäistä sylinteriä ei siis sytyttänyt melkein lainkaan, ja tuloksena oli tasainen, neljällä sylinterillä käyvän kutoskoneen tutina, joka oli voimakkaimmillaan vaihde päällä ja jarru pohjassa (automaattivaihteinen tietenkin). Ajossa tuntui tärinää isoilla vaihteilla kevyesti kiihdytettäessä, mutta 100km/h vauhdista kolmosella auto lähti vielä suht ripeästi ja tärinää tuskin huomasi.. Tulpat vaihdettiin, ja kun ei auttanut niin vikaa lähdetiin etsimään puolista, joista se sitten äkkiä löytyikin..
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Joo, taas se heijaaminen alkoi :( . . alkaa niin loppua usko . .
Näkeeköhän diagnostiikalla ( vikakoodeilla) puolavikaa?
Avatar
MAZA1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 14.09.2008 21:49
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen

Viesti Kirjoittaja MAZA1 »

Eikös sytytyspuolavian näkisi vian ollessa päällä vetämällä yksitellen tulpan johtoja irti.
(Hanskat kädessä ettei nouse tukka pystyyn.)
Se johto jonka irrottaminen ei huononna käyntiä kertois sen puolan tai johdon olevan viallinen.
Onhan sulla semmoset vastuksettomat tulpat kun vastus on puolissa ja johdoissa, niin R tulpilla tulee tuplavastukset ja se heikentää kipinää?
Mä kyllä suosittelisin vaihtamaan uuden lambda anturin jos se on vielä alkuperäinen 17 vuotta vanha.
MB CL 500 -07
MB 320 CE -93
Ex-300 SE -92
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: Mb S vm 94 300 S bensa (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

MAZA1 kirjoitti:Eikös sytytyspuolavian näkisi vian ollessa päällä vetämällä yksitellen tulpan johtoja irti.
(Hanskat kädessä ettei nouse tukka pystyyn.)
Se johto jonka irrottaminen ei huononna käyntiä kertois sen puolan tai johdon olevan viallinen.
Onhan sulla semmoset vastuksettomat tulpat kun vastus on puolissa ja johdoissa, niin R tulpilla tulee tuplavastukset ja se heikentää kipinää?
Mä kyllä suosittelisin vaihtamaan uuden lambda anturin jos se on vielä alkuperäinen 17 vuotta vanha.
Vika onkin eriskummallinen :)
Kylmänä toimii hienosti ja joskus menee päivä jos toinenkin että toimii, mutta toisaalta taas välillä tyhjäkäynti heittelee paljon ja sammuilee kun kierrokset laskevat niin alas...

Täytyy varmaan tuo lambda anturi laittaa vaihtoon . . .
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: Mb S (140 W ) tyhjäkäynnin heivaaminen.

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Nyt se sitten loppui :)

Ei tuntunut toimivan viimevuonna yritetty Motonetin ilmamassamittari. . ostin AIDOn Bosch mittarin maksoihan se yli tuplasti, mutta
auto toimii kuin uusi.
Vaihtaminen kestää 3 minuuttia ja auto tykkää ja kuljettaja vielä enmmän.
Kesti 20 000 tha km edellinen, eli ilmeisen vaihtotavaraa.

Eli taas voi olla tyytyväinen 8)
Vastaa Viestiin