201 moottorin lämpö
201 moottorin lämpö
malli vaidettu voi poistaa
Viimeksi muokannut esmar, Pe 16.12.2011 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
moottorin lämpö
Kyllä tuossa ihan ensmäiseksi tulis termostaatin vaihto mieleen. On sitäpaitsi siitä helpommasta päästä.
Aiheeseen liittyen kerron omasta tapauksesta. Nesteet vajenivat hiljalleen eikä vuotokohtaa oikein löytynyt kunnes sopivan kylmällä säällä pienoinen höyrypilvi paljasti termostaattikotelon muovisen kannen vuotavan. Oli vuosien saatossa vääntynyt. Uusi on alumiinia ja kestää varmaan sen minkä moottorikin. On vaan Veho-osana pikkuisen kalliinpuoleinen. Kun/jos vaihdat sen termarin, katso että se pieni ohivuotoreikä tulee oikeaan kohtaan, en nyt muista mille suunnalle mutta oletettavasti kaikkein korkeimmalle ettei jää ilmalukkoa.
Aiheeseen liittyen kerron omasta tapauksesta. Nesteet vajenivat hiljalleen eikä vuotokohtaa oikein löytynyt kunnes sopivan kylmällä säällä pienoinen höyrypilvi paljasti termostaattikotelon muovisen kannen vuotavan. Oli vuosien saatossa vääntynyt. Uusi on alumiinia ja kestää varmaan sen minkä moottorikin. On vaan Veho-osana pikkuisen kalliinpuoleinen. Kun/jos vaihdat sen termarin, katso että se pieni ohivuotoreikä tulee oikeaan kohtaan, en nyt muista mille suunnalle mutta oletettavasti kaikkein korkeimmalle ettei jää ilmalukkoa.
Re: moottorin lämpö
Useissa malleissa termostaatissa ura ja termostattipesässä hahlo, joten ei voi laittaa väärään asentoon. W124:sessa 250 Dieselissä ainakaan "ilmareikä" ei ole korkeimmassa kohdassa ylhäällä, vaan termarikotelon sivussa.wolf kirjoitti:Kyllä tuossa ihan ensmäiseksi tulis termostaatin vaihto mieleen. On sitäpaitsi siitä helpommasta päästä.
Aiheeseen liittyen kerron omasta tapauksesta. Nesteet vajenivat hiljalleen eikä vuotokohtaa oikein löytynyt kunnes sopivan kylmällä säällä pienoinen höyrypilvi paljasti termostaattikotelon muovisen kannen vuotavan. Oli vuosien saatossa vääntynyt. Uusi on alumiinia ja kestää varmaan sen minkä moottorikin. On vaan Veho-osana pikkuisen kalliinpuoleinen. Kun/jos vaihdat sen termarin, katso että se pieni ohivuotoreikä tulee oikeaan kohtaan, en nyt muista mille suunnalle mutta oletettavasti kaikkein korkeimmalle ettei jää ilmalukkoa.