201 moottorin lämpö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esmar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 25.03.2007 10:10

201 moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja esmar »

malli vaidettu voi poistaa
Viimeksi muokannut esmar, Pe 16.12.2011 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Termostaatti tulee ensin mieleen oli sitten kyse bensasta tai dieselistä, jos kerran kylmänä käy.
Kesällähän noissa W201 bensoissa on useimmiten liikaakin lämpöjä korkean flektin kytkeytymisasteen takia (yli 100 astetta)
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja wolf »

Kyllä tuossa ihan ensmäiseksi tulis termostaatin vaihto mieleen. On sitäpaitsi siitä helpommasta päästä.
Aiheeseen liittyen kerron omasta tapauksesta. Nesteet vajenivat hiljalleen eikä vuotokohtaa oikein löytynyt kunnes sopivan kylmällä säällä pienoinen höyrypilvi paljasti termostaattikotelon muovisen kannen vuotavan. Oli vuosien saatossa vääntynyt. Uusi on alumiinia ja kestää varmaan sen minkä moottorikin. On vaan Veho-osana pikkuisen kalliinpuoleinen. Kun/jos vaihdat sen termarin, katso että se pieni ohivuotoreikä tulee oikeaan kohtaan, en nyt muista mille suunnalle mutta oletettavasti kaikkein korkeimmalle ettei jää ilmalukkoa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: moottorin lämpö

Viesti Kirjoittaja kardaani »

wolf kirjoitti:Kyllä tuossa ihan ensmäiseksi tulis termostaatin vaihto mieleen. On sitäpaitsi siitä helpommasta päästä.
Aiheeseen liittyen kerron omasta tapauksesta. Nesteet vajenivat hiljalleen eikä vuotokohtaa oikein löytynyt kunnes sopivan kylmällä säällä pienoinen höyrypilvi paljasti termostaattikotelon muovisen kannen vuotavan. Oli vuosien saatossa vääntynyt. Uusi on alumiinia ja kestää varmaan sen minkä moottorikin. On vaan Veho-osana pikkuisen kalliinpuoleinen. Kun/jos vaihdat sen termarin, katso että se pieni ohivuotoreikä tulee oikeaan kohtaan, en nyt muista mille suunnalle mutta oletettavasti kaikkein korkeimmalle ettei jää ilmalukkoa.
Useissa malleissa termostaatissa ura ja termostattipesässä hahlo, joten ei voi laittaa väärään asentoon. W124:sessa 250 Dieselissä ainakaan "ilmareikä" ei ole korkeimmassa kohdassa ylhäällä, vaan termarikotelon sivussa.
Jennade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.09.2010 21:52
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja Jennade »

On kyl vähän off-topicci, mut luulen kanssa ite tuota termaria, itse rakensin kesää varten flektille oman katkaisijan jolla saan sen aina pyörimään kun haluan!
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Niissä on aika huonolaatuiset alkuperäiset termostaatit - itse jouduin kanssa vaihtamaan entiseen w201:seen: ei kestänyt alkuperäinen termostaatti kuin 16-vuotta! :D
Vastaa Viestiin