W201 talvikäytössä
W201 talvikäytössä
Eka talvi mersulla, eka pakkaspäivä takana ja kirosanoja ilmassa.
Normaalit toimenpiteet tehty viime viikolla. Puhdistettu lukot ja öljytty hyvällä aseöljyllä, tarkastattu ovien ja takaluukun tiivisteet jne jne.
Nyt on kaikki lukot umpijäässä kauppareissun jälkeen. Kaupan pihassa ei ollut takaluukkuun mitään asiaa, kun lukko jäätyi 5km matkalla kauppaan.
Auto oli sisätilanlämppärissä yli tunnin ennen lähtöä, silti auto oli sisältä niin huurussa että 5 minuuttia meni siihen että sieltä näki mitään ulos.
Tätäkö tämä nyt sitten on koko talven prkl? Jos on, niin tuo menee vaihtoon tällä viikolla.
Olen ajanut vaikka millaisilla autoilla talvia ja tämä on nyt ensimmäinen jolla ei lähdetä liikenteeseen määräajassa ja johon ei pääse sisälle. Tuo huuruuntuminen on myös ihan käsittämätöntä. Takaluukku on myös läpimärkä ihan vain sillä että pitää sisätilanlämmitintä päällä pidempään.
Lämppärinkenno ei vuoda, lämppärikotelon poistoaukot on putsattu hyvissä ajoin ennen talvea, matot ovat kuivia, mistään ei tule vettä sisään. Ei takaluukkuun eikä muuallekaan. Sisäilmankierron läppä toimii oikein ja pysyy aukiasennossa eikä valu itsekseen takaisin kiinni.
Vakuuttakaa minut siitä että tällä voi ajaa talvellakin, kiitos. Voi myös vittui...eikun kertoa miten nuo ongelmat autosta poistetaan.
Näillä näkymin kävellään aika monena aamuna töihin tänä talvena...ainakin huomenna koska kaikki ovet, luukut ja lukot ovat umpijäässä.
Normaalit toimenpiteet tehty viime viikolla. Puhdistettu lukot ja öljytty hyvällä aseöljyllä, tarkastattu ovien ja takaluukun tiivisteet jne jne.
Nyt on kaikki lukot umpijäässä kauppareissun jälkeen. Kaupan pihassa ei ollut takaluukkuun mitään asiaa, kun lukko jäätyi 5km matkalla kauppaan.
Auto oli sisätilanlämppärissä yli tunnin ennen lähtöä, silti auto oli sisältä niin huurussa että 5 minuuttia meni siihen että sieltä näki mitään ulos.
Tätäkö tämä nyt sitten on koko talven prkl? Jos on, niin tuo menee vaihtoon tällä viikolla.
Olen ajanut vaikka millaisilla autoilla talvia ja tämä on nyt ensimmäinen jolla ei lähdetä liikenteeseen määräajassa ja johon ei pääse sisälle. Tuo huuruuntuminen on myös ihan käsittämätöntä. Takaluukku on myös läpimärkä ihan vain sillä että pitää sisätilanlämmitintä päällä pidempään.
Lämppärinkenno ei vuoda, lämppärikotelon poistoaukot on putsattu hyvissä ajoin ennen talvea, matot ovat kuivia, mistään ei tule vettä sisään. Ei takaluukkuun eikä muuallekaan. Sisäilmankierron läppä toimii oikein ja pysyy aukiasennossa eikä valu itsekseen takaisin kiinni.
Vakuuttakaa minut siitä että tällä voi ajaa talvellakin, kiitos. Voi myös vittui...eikun kertoa miten nuo ongelmat autosta poistetaan.
Näillä näkymin kävellään aika monena aamuna töihin tänä talvena...ainakin huomenna koska kaikki ovet, luukut ja lukot ovat umpijäässä.
Viimeksi muokannut Huikko, Ma 08.11.2010 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Lukko homman ratkaisee 30-40e ku ostaa kaukokeskuslukon nii loppuu ainaki se lukkojen kanssa pelleily
Muutenkaa en ymmärrä miten ihmiset tulee edes toimee ilman kyseistä toimintoa
Huurtumisesta on vaikea sanoa mut eihän satu muhimaa kosteus siellä lattiaverhoilun alla? Heitä vaikka sanomalehti sinne alle ja kato kostuuko. Lisäks kaukalomatoil on hyvä ehkästä tuota huurtumista.


Huurtumisesta on vaikea sanoa mut eihän satu muhimaa kosteus siellä lattiaverhoilun alla? Heitä vaikka sanomalehti sinne alle ja kato kostuuko. Lisäks kaukalomatoil on hyvä ehkästä tuota huurtumista.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tämän vuoksi mietin että kirjoitanko tänne yhtään mitään kun ei kukaan lue mitään loppuun saakka.
Lattiamattojen alla ei ole kosteutta. Kuuluu osana tätä perinteistä talvikäyttöön valmistelua varmistaa että tällaista ongelmaa ei ole. Autossa on myös kaukalomatot paikallaan.
Takaluukun nappulakaan ei painu sisään, siinä ei paljoa keskuslukituksen kaukosäädöt auta.
Auto oli yli 24h lämpimässä tallissa kuivassa, josta ajoin sen pihaan lauantaina. Nyt sitten satoi 3cm lunta yöllä ja mistään ei tulekaan yhtäkkiä enää mitään tuon kanssa.
Lattiamattojen alla ei ole kosteutta. Kuuluu osana tätä perinteistä talvikäyttöön valmistelua varmistaa että tällaista ongelmaa ei ole. Autossa on myös kaukalomatot paikallaan.
Takaluukun nappulakaan ei painu sisään, siinä ei paljoa keskuslukituksen kaukosäädöt auta.
Auto oli yli 24h lämpimässä tallissa kuivassa, josta ajoin sen pihaan lauantaina. Nyt sitten satoi 3cm lunta yöllä ja mistään ei tulekaan yhtäkkiä enää mitään tuon kanssa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Ja tuulilasi ei vuoda? (kosteus sisällä) Kosteuttahan siellä on pakko olla sisällä, kun huurtuu??? En tiedä onko W201 puhaltimen kaukaloon mahdollista mennä ja jäädä vettä, joka sitten höyrystyy sisätiloihin?
Lukot ei voi jäätyä sen kummemmin kuin W124:sissakaan, jos puhtaat ja kuivat ja läpät ehjät.
Oma kokemus vajaa 4 vuotta w201. Voi ajaa talvella, eikä huurru eikä lukoissa ongelmia. Sun auto ei vaan ole kuiva jostain syystä. Toi lukkohomma on kyllä ihmeellinen-liekö siellä sitten laitettu aiemman omistajan toimesta jotain väärää ainetta lukkoihin? Takaluukun nappikin on kyllä meillä toiminut ihan niinkuin W124:sissa. Tietyissä olosuhteissa nappi voi olla jäykkä ja jäässä, mutta kovalla kämmenpohjaiskulla aukeaa. Kosteutta on meidänkin takaluukussa kyllä joskus-ilmeisesti kondensoituu ja kun avaa luukun tippuu takaluukun lattialle, mutta ei ole sisälle asti höyryjä tuonut.
Seuraa nyt tilannetta jonkun aikaa. Jos sinulla ei ole yhtään pitempää ajoa, niin voi olla ettei se pääse kuivumaan kunnolla koskaan.
Lukot ei voi jäätyä sen kummemmin kuin W124:sissakaan, jos puhtaat ja kuivat ja läpät ehjät.
Oma kokemus vajaa 4 vuotta w201. Voi ajaa talvella, eikä huurru eikä lukoissa ongelmia. Sun auto ei vaan ole kuiva jostain syystä. Toi lukkohomma on kyllä ihmeellinen-liekö siellä sitten laitettu aiemman omistajan toimesta jotain väärää ainetta lukkoihin? Takaluukun nappikin on kyllä meillä toiminut ihan niinkuin W124:sissa. Tietyissä olosuhteissa nappi voi olla jäykkä ja jäässä, mutta kovalla kämmenpohjaiskulla aukeaa. Kosteutta on meidänkin takaluukussa kyllä joskus-ilmeisesti kondensoituu ja kun avaa luukun tippuu takaluukun lattialle, mutta ei ole sisälle asti höyryjä tuonut.
Seuraa nyt tilannetta jonkun aikaa. Jos sinulla ei ole yhtään pitempää ajoa, niin voi olla ettei se pääse kuivumaan kunnolla koskaan.
Jos tekstissä lukee "matot ovat kuivia" on tuosta hieman vaikea päätellä onko mattojen alla olevat vaahtomuovit tarkistettu ne ku suorastaan imee kaiken kosteuden eikä sitä aina edes huomaan ensi vilkaisulla.Huikko kirjoitti:Tämän vuoksi mietin että kirjoitanko tänne yhtään mitään kun ei kukaan lue mitään loppuun saakka.
Lisäksi tuo kaukokeskuslukko on mun mielestä varsin tehokas tapa välttyä jäisiltä lukoilta ja pääset ainakin sisälle ja ajamaan sitä autoas.
Mutta tosissaan olis varmaan ollu viisaampaa olla kirjottamatta mitään jos toisten ehdotuksiin vastataan pään rääpimisellä

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Pääsee se siellä lämpimässä tallissa kuivumaan koska tahansa ja oli siellä just kuivumassa pidemmän aikaa.
Ei vuoda tuulilasi eikä mikään muukaan. Lämppärinkennosto on putsattu ja poistoaukot tarkastettu. Hattuhyllynkin otin pois ja tutkin ettei takalasin alasaumasta pääse uimaan vettä sinne.
Lukot putsattu viikon sisään, ei ole paskaa ja läpät toimivat oikein. Öljytty perään vielä aseöljyllä kunnolla.
Ainoa mitä tulee mieleen on se, että lumi sataa käytännössä suoraan lämppärin kennon päälle ja se tekee tuosta höyrykaapin kun lähtee liikkeelle.
Juttu on vaan sillä tavalla, että minä määrään kuinka pitkää matkaa ajellaan ja koska - eikä auto.
Jos nyt lonkalta heitetään että 12 eri talviautoa ollut eri mallista ilman mitään vastaavia ongelmia, niin vika on autossa eikä sen käyttäjässä.
Auto on huurussa myös pelkällä sisätilan lämppärillä. Ei tarvitse edes käynnistää autoa. Tuulilasissa on semmoisia mustikan kokoisia pisaroita ja se on ainoastaan yläreunastaan kirkas. Eli auton sisätilan lämmittäminen nostaa tuulilasille meneviä kanavia pitkin kosteutta ylös???
Sitten kun sen käynnistää, niin voikin mennä takaisin kotiin vartiksi odottelemaan että autosta näkisi joskus ulos.
Tätä ongelmaa ei ollut sateella syksyllä. Eli jos nyt unohdetaan se että sinne menee vettä sisään.
Ei vuoda tuulilasi eikä mikään muukaan. Lämppärinkennosto on putsattu ja poistoaukot tarkastettu. Hattuhyllynkin otin pois ja tutkin ettei takalasin alasaumasta pääse uimaan vettä sinne.
Lukot putsattu viikon sisään, ei ole paskaa ja läpät toimivat oikein. Öljytty perään vielä aseöljyllä kunnolla.
Ainoa mitä tulee mieleen on se, että lumi sataa käytännössä suoraan lämppärin kennon päälle ja se tekee tuosta höyrykaapin kun lähtee liikkeelle.
Juttu on vaan sillä tavalla, että minä määrään kuinka pitkää matkaa ajellaan ja koska - eikä auto.
Jos nyt lonkalta heitetään että 12 eri talviautoa ollut eri mallista ilman mitään vastaavia ongelmia, niin vika on autossa eikä sen käyttäjässä.
Auto on huurussa myös pelkällä sisätilan lämppärillä. Ei tarvitse edes käynnistää autoa. Tuulilasissa on semmoisia mustikan kokoisia pisaroita ja se on ainoastaan yläreunastaan kirkas. Eli auton sisätilan lämmittäminen nostaa tuulilasille meneviä kanavia pitkin kosteutta ylös???
Sitten kun sen käynnistää, niin voikin mennä takaisin kotiin vartiksi odottelemaan että autosta näkisi joskus ulos.
Tätä ongelmaa ei ollut sateella syksyllä. Eli jos nyt unohdetaan se että sinne menee vettä sisään.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
takaluukun napin jäätymisherkkyys vähenee kun avaa takaluukun alakulmien vesireijät että vesi pääsee sieltä sisältä pois. Joissaki ei oo ees reikiä, toiseen mun tenavista porasin rehellisesti 5mm reijät. toisessa oli reijät, mutta tukossa, täynnä maantiepölyä.
samalla vähenee koko auton kosteus ongelmat. Sinne takakontin kanteen ku oikeesti voi kertyy kondenssivettä monta desiä muutamas päiväs.
samalla vähenee koko auton kosteus ongelmat. Sinne takakontin kanteen ku oikeesti voi kertyy kondenssivettä monta desiä muutamas päiväs.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tästä ehdin jo lukea brittifoorumilta, muttei ihan auennut että mitä ja minne ja mihin kohtaan ja miksi? Sinne kulmiinko, että sen pokkauksen sisältä lähtee neste valumaan pois?Sergey kirjoitti:takaluukun napin jäätymisherkkyys vähenee kun avaa takaluukun alakulmien vesireijät että vesi pääsee sieltä sisältä pois. Joissaki ei oo ees reikiä, toiseen mun tenavista porasin rehellisesti 5mm reijät. toisessa oli reijät, mutta tukossa, täynnä maantiepölyä.
samalla vähenee koko auton kosteus ongelmat. Sinne takakontin kanteen ku oikeesti voi kertyy kondenssivettä monta desiä muutamas päiväs.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
mulla oli viimetalvena se oma 300E talviautona, enkä parempaa keksi kovin äkkiä, ei huurtuneet lasit, eikä ollut lukot/luukut jäässä... tosin pidin sitä koko talven taivasalla, enkä antanut muhia lämpimässä hallissa öitä
kuivempaa talviautoa en muista n. 40 vuoden taipaleelta... ei sen nyt luulisi tuon w201 kovin paljoa poikkeavan tuosta w124 tämän osalta 
otat ja tutkit/puhallat kaikki vesireijät auki mitä siitä suinkin vain löytyy ja lopetat sen tallissa muhittamisen, niin eiköhän se siitä... tämä lämpimän auton ulos pakkaseen vieminen on sellainen fysikaalinen ilmiö, että ei siinä autossa pakosta mitään vikaa ole, asia nyt vain on niin, että ilmankosteus tiivistyy vedeksi tietyssä lämpötilassa, kun kastepiste alittuu... pakasilma taas on kuivempaa ja autoaan pihalla säilyttävät saavat nauttia kuivasta autosta... lisäksi ruostuminen on pihalla säilytetyissä aivan minimaalista verrattuna niihin joita pidetään lämpimässä hallissa muhimassa suolavellillä kuorrutettuna


otat ja tutkit/puhallat kaikki vesireijät auki mitä siitä suinkin vain löytyy ja lopetat sen tallissa muhittamisen, niin eiköhän se siitä... tämä lämpimän auton ulos pakkaseen vieminen on sellainen fysikaalinen ilmiö, että ei siinä autossa pakosta mitään vikaa ole, asia nyt vain on niin, että ilmankosteus tiivistyy vedeksi tietyssä lämpötilassa, kun kastepiste alittuu... pakasilma taas on kuivempaa ja autoaan pihalla säilyttävät saavat nauttia kuivasta autosta... lisäksi ruostuminen on pihalla säilytetyissä aivan minimaalista verrattuna niihin joita pidetään lämpimässä hallissa muhimassa suolavellillä kuorrutettuna

Viimeksi muokannut napa, Ma 08.11.2010 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W201 talvikäytössä
Voi sillä ajaa talvellakin, voin vakuuttaa. T. nimim. muutaman talven ko. autolla tyytyväisenä ajellut. Hyvin toimii ja tuo kotiin vaikka missä lumimyrskyssä!Huikko kirjoitti:Vakuuttakaa minut siitä että tällä voi ajaa talvellakin, kiitos. Voi myös vittui...eikun kertoa miten nuo ongelmat autosta poistetaan. Näillä näkymin kävellään aika monena aamuna töihin tänä talvena...ainakin huomenna koska kaikki ovet, luukut ja lukot ovat umpijäässä.
Piti oikein miettiä että oliko siinä nyt jotain niin erikoista, joka vaatisi noin paljon manaamista... Kyllähän mullakin jonkun kerran lukot jämähti pakkasessa, mutta jotenkin ne aina sai sulateltua ja CRC:tä kun laittoi (myös siihen peräkontin namiskaan) niin ei ne niin paljoa takkuillut. En tiedä sitten onko CRC oikea aine lukkoihin, vai pitäisikö sinne ujuttaa esim. aseöljyä, kuten laitoin radion moottoroituun antenniin about joka kerta kun kuuntelin radiota. Ei jäädy vielä -40C:ssäkään. Virtalukkoa suojelin kaikilta voiteluaineilta pyyhkimällä avaimen rättiin, koska olin kuullut että öljy aiheuttaa siellä ongelmia.
Kyllä ikkunoistakin näki kun laittoi kuumaa ilmaa puhaltamaan lasille ja takalasinlämmittimen päälle. Tosin meillä ajettiin vähän pidempää pätkää, en sitten tiedä onko lyhemmän matkan ajoista jotain haittaa, ettei ehdi kuivua jotenkin tms. Tai sitten jos tulee jotenkin erikoisen paljon kengissä lunta sisälle. Itselläni on tapana kopistella / harjata lumet kengistä auton ulkopuolelle.
Peräkontin sisäpuolelle kondensoi vettä tietyillä keleillä, esim. keväällä taisi olla jotenkin voimakkaampaa, että joskus sai pyyhkiä rätillä vesitipat pois luukun sisäkannesta. Ja jos kuskaili peräkontissa jotain lämmintä (ruokaa pakattuna) tms. Varmaan johtuu siitä kun kansi on metallia ja siinä ei ole sisäpuolella mitään eristettä, kai sen jo joku fysiikan lakikin sanoo että kondenssia syntyy.
Jotenkin on semmoinen olo, että kyllä se vielä talviautonakin pesee monet uudet "pilipaliautot" - joskus joutui laittamaan -25C:stä käyntiin ilman lämmitystä, ja lähti kevyellä startilla kuin palmun alta, ja samaan aikaan naapuri sahaa TDI:tään käyntiin (siihen saakka siis kun akusta loppuu virta) mustan savupilven noustessa auton takaa...
Tuosta uudesta w169:stä en osaa vielä sanoa että onko sen parempi tai huonompi talviauto, kunhan nyt tulee kunnon talvi. Tuntuuhan tuo ainakin puhaltavan lämmintä äkkiä, kun siinä on joku erilllinen sähkövastus - CDI lämpenee normaaliin käyntikämpöönsä hitaanlaisesti verrattuna w201:teen.
Yks juttu tuli vielä mieleen: hengitätkö kovin raskaasti ajellessasi? Siitähän voi aiheutua lasien huurtumista!


tämä on mielestäni se suurin syy niihin ongelmiin...Huikko kirjoitti:
Auto oli yli 24h lämpimässä tallissa kuivassa, josta ajoin sen pihaan lauantaina. Nyt sitten satoi 3cm lunta yöllä ja mistään ei tulekaan yhtäkkiä enää mitään tuon kanssa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onkos jollain listaa noista "kaikista vesirei'istä"?
Edelleen olen sitä mieltä että jos sinne menisi vettä sisälle, niin syyssateilla olisin paininut saman ongelman kanssa.
Ongelma tuli päin naamaa nyt kun satoikin lunta eikä vettä.
Olen purkanut koko auton sisustan kojetauluineen päivineen tänä vuonna. Siellä oli kaikki kuivaa eikä mitään valumajälkiäkään missään. Ainoa jossa sateella näkyy vettä joskus on takakontti.
Tuntuu että tuo koko möykky on jäässä. Menin sinne sytkärillä ja vara-avainta lämmittämällä sisälle just ja konepelti ei aukea eikä ovi enää mene lukkoon. Laitoin mustekalalla vaihdekepistä ovenkahvaan oven näennäisesti kiinni. Otin piruuttani sen repsikan lattiapeltiä vasten olevan vaahtomuovimaton pois autosta. Laitoin sen saunaan lämpenemään sanomalehtipaperin päälle. Tiedän jo nyt että se on rutikuiva se matto.
Eikun ruuvarilla reikä bensatankkiin ja parvekkeelle tupakille...
Edelleen olen sitä mieltä että jos sinne menisi vettä sisälle, niin syyssateilla olisin paininut saman ongelman kanssa.
Ongelma tuli päin naamaa nyt kun satoikin lunta eikä vettä.
Olen purkanut koko auton sisustan kojetauluineen päivineen tänä vuonna. Siellä oli kaikki kuivaa eikä mitään valumajälkiäkään missään. Ainoa jossa sateella näkyy vettä joskus on takakontti.
Tuntuu että tuo koko möykky on jäässä. Menin sinne sytkärillä ja vara-avainta lämmittämällä sisälle just ja konepelti ei aukea eikä ovi enää mene lukkoon. Laitoin mustekalalla vaihdekepistä ovenkahvaan oven näennäisesti kiinni. Otin piruuttani sen repsikan lattiapeltiä vasten olevan vaahtomuovimaton pois autosta. Laitoin sen saunaan lämpenemään sanomalehtipaperin päälle. Tiedän jo nyt että se on rutikuiva se matto.
Eikun ruuvarilla reikä bensatankkiin ja parvekkeelle tupakille...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Meinaat että uutena ilmastoidun W201:n ostaneelle on sanottu marmoritiskillä noin kun on mennyt valittamaan jäätymisongelmasta?napa kirjoitti:tämä on mielestäni se suurin syy niihin ongelmiin...Huikko kirjoitti:
Auto oli yli 24h lämpimässä tallissa kuivassa, josta ajoin sen pihaan lauantaina. Nyt sitten satoi 3cm lunta yöllä ja mistään ei tulekaan yhtäkkiä enää mitään tuon kanssa.
Että "älä pidä sitä siinä lämpimässä tallissa vaan pihassa..." En millään jaksa uskoa.
No jos tuo on se ongelma, niin huomenna tämä löytyy sitten nettiautosta. On aika monta autoa joille tuon kaltainen säilytys ei ole minkäänlainen ongelma.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
itse ainakin puhaltelen paineilmalla syksyisin kaikki lämmtyslaitteeseen liittyvät vedenpoisto reijät auki ja paljon sieltä niitä lehtiä ja muuta sontaa yleensä löytyykin...Huikko kirjoitti:Onkos jollain listaa noista "kaikista vesirei'istä"?
en usko että on auton tyyppvika kyseessä, vaan tässä on nyt enemmän sellaista huonoa tuuria kyseessä... veit siis lämpimästä hallista, lämpimän auton lumisateeseen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu nuo lämppärin reiät olen käynyt läpi jo syksyllä hyvissä ajoin.napa kirjoitti:itse ainakin puhaltelen paineilmalla syksyisin kaikki lämmtyslaitteeseen liittyvät vedenpoisto reijät auki ja paljon sieltä niitä lehtiä ja muuta sontaa yleensä löytyykin...Huikko kirjoitti:Onkos jollain listaa noista "kaikista vesirei'istä"?
en usko että on auton tyyppvika kyseessä, vaan tässä on nyt enemmän sellaista huonoa tuuria kyseessä... veit siis lämpimästä hallista, lämpimän auton lumisateeseen...
Ja kyllä ajoin auton töistä kotiin ja ulkona satoi lunta. Jos stuttgartin tuote siitä kimpaantuu, niin ok. Lukemattomia kertoja olen tullut töistä kotiin lumisateessa ja aina ennen olen myös päässyt kauppaan/töihin taas pihasta ilman ongelmia.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
tietyissä olosuhteissa vedellä ja ilmaan sitoutuneella vesihöyryllä on talvisissa olosuhteissa ikävä tapa muuttua jääksi... kyllä tuo sama ongelma on minuakin vaivannut monena talvena, vaikka tiivisteet ja lukot olisikin valmisteltu talvea varten...
mutta nämä on yleensä aina näitä ensimäisten pakkasien aikaisia juttuja, sitten kun talvi oikein kunnolla pääsee päälle ja ilmankosteudet putoaa, niin ongelmat katoaa kuin itsestään... oli tuossa meidän rellussakin joskus niin jäässä ovet, että pakko mun oli vaimo viedä aamulla ducatolla töihin, sinne relluun ei olisi pääsyt sisälle, kuin rikkomalla ikkunan... sen jälkeen taas ei ole mitään ongelmaa ollut, vaikka mitään en sille ole tehnytkään ongelman poistamiseksi...
mutta nämä on yleensä aina näitä ensimäisten pakkasien aikaisia juttuja, sitten kun talvi oikein kunnolla pääsee päälle ja ilmankosteudet putoaa, niin ongelmat katoaa kuin itsestään... oli tuossa meidän rellussakin joskus niin jäässä ovet, että pakko mun oli vaimo viedä aamulla ducatolla töihin, sinne relluun ei olisi pääsyt sisälle, kuin rikkomalla ikkunan... sen jälkeen taas ei ole mitään ongelmaa ollut, vaikka mitään en sille ole tehnytkään ongelman poistamiseksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Joo laita myyntiin. Varmaan parempi kun laittaa heti tänään-ei se tuosta parane. Laita sitten lisätietoihin, että vaihdetaan sellaiseen autoon, jolla voi ajaa myös talvella-eli siis ihan mihin muuhun autoon tahansaNo jos tuo on se ongelma, niin huomenna tämä löytyy sitten nettiautosta. On aika monta autoa joille tuon kaltainen säilytys ei ole minkäänlainen ongelma.

Tää ei ollut keljuilua, vaan tuolleenhan se kannattaa tehdä, jos tavara ei vastaa omia tarpeita/vaatimuksia.
Joo kuplassani meni kans lasit huuruun talvella
Mut sain aika hyvin toimimaan kun eberin hankin ja sitten vielä takaikkunoihin sellaset räppänät jotta pääsee ilma kiertämään
Itellä kans vaan hyviä mersuja ollut talviajossa. Ehdottaisin nyt kuiteskin vielä viikon koittaa jos se alkais toimimaan.
Mutta jos päätät myydä sen niin olisin kiinnostunut ostaja ehdokas jos koriltaan ja sisustaltaan siisti ja hinta olis kohdillaan


Mutta jos päätät myydä sen niin olisin kiinnostunut ostaja ehdokas jos koriltaan ja sisustaltaan siisti ja hinta olis kohdillaan

Tämä on ruosteeton ja virheetön, eikä varmasti ole halpa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Tämä on varmasti totta, mutta olen sen verran pikkupoika luonteeltani että odotan ensilumia/pakkasia aina kuin hullu puuroa. Olen varmasti joka vuosi ollut vastaavaan ajankohtaan liikenteessä tutkimassa miten auto käyttäytyy liukkaalla...minulla kun tuo auto tuppaa vaihtumaan lähes joka talveksi erilaiseen. Lähes joka vuosi tulee myös ajettua töistä lämpimästä tallista kotiin.napa kirjoitti:tietyissä olosuhteissa vedellä ja ilmaan sitoutuneella vesihöyryllä on talvisissa olosuhteissa ikävä tapa muuttua jääksi... kyllä tuo sama ongelma on minuakin vaivannut monena talvena, vaikka tiivisteet ja lukot olisikin valmisteltu talvea varten...
Edellisen kerran tosiaan muistan vastaavan ongelman Renault Twingon kanssa mutta siitä selvittiin lukkojen uudelleen voitelulla.
Tuommoista huurreongelmaa en ole vielä missään autossani tavannut, en edes siinä twingossa. Se nyt tosin ei lämmennytkään ollenkaan...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
sullahan oli siinä autossa ilmastointi
eikö se edes vie pois sitä huurua laseista? vai oliko mersu juuri niitä autoja, joissa sitä ilmastointia ei edes saanut talvella päälle, kun sitä eniten silloin juuri tarvitaan 
ettei olis alkanut ilmastoinnin kenno kasvamaan levää tai muuta sammalta, jos kerran noin paha huurre ongelma on kyseessä, että autoa pitäis sen takia vaihtaa...
niin ja lukkojen jäätymisen kanssa mulla ei ole ollut ongelmia enää sen jälkeen, kun aloin itse lantraamaan "lukkosulat", eli aseöljyä tai muuta ohutta öljyä sekoitetaan sinolin (tai muun 100% viinan) kanssa 50/50 suhteessa... sillä saa nopeasti jo jäätyneetkin lukot auki...


ettei olis alkanut ilmastoinnin kenno kasvamaan levää tai muuta sammalta, jos kerran noin paha huurre ongelma on kyseessä, että autoa pitäis sen takia vaihtaa...
niin ja lukkojen jäätymisen kanssa mulla ei ole ollut ongelmia enää sen jälkeen, kun aloin itse lantraamaan "lukkosulat", eli aseöljyä tai muuta ohutta öljyä sekoitetaan sinolin (tai muun 100% viinan) kanssa 50/50 suhteessa... sillä saa nopeasti jo jäätyneetkin lukot auki...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
On ilmastointi ja sillä sain auton viidessä minuutissa ajokuntoon. Ilman ilmastointia olisi mennyt paljon kauemmin.
Ilmastointi on huolettu ja tarkistettu syksyllä samalla kun vaihdettiin kaikki komponentit uusille aineille. Kenno oli hiukan töhryinen mutta sekin on siis puhdistettu.
Lukkosulia en ole ikinä käytellyt. 15 vuotta on aseöljyllä pärjätty talvet ilman mitään ongelmia.
Tässä on vähän voimaton olo tuon auton suhteen tällä hetkellä. Tuollaisena sitä en aio katsella sekuntiakaan, mutta en tiedä yhtään mitä sille pitäisi tehdä. Ei huvittaisi käyttää aikaa ja rahaa siihen että se nyt vaan on tuommoinen. Alkaa vaan tuntua siltä että jos antaisin tuon viikonlopuksi lainaan jollekin paatuneelle mersumiehelle, niin mitään vikaa ei siinä hänen mielestään olisi.
Jos mersut ovat tällaisia talvella, niin sitten vaihtuu merkki. Ei se sen vaikeampaa ole eikä tarvitsekaan olla. Jotenkin olisin vielä jaksanut nuo ajettavuusongelmat talvella, mutta sitä en jaksa jos autoon ei pääse sisään tai sieltä ei näe ulos.
Kesällähän tämä on paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Talvella näin kahden päivän perusteella melkoisen lähellä huonointa.
Ilmastointi on huolettu ja tarkistettu syksyllä samalla kun vaihdettiin kaikki komponentit uusille aineille. Kenno oli hiukan töhryinen mutta sekin on siis puhdistettu.
Lukkosulia en ole ikinä käytellyt. 15 vuotta on aseöljyllä pärjätty talvet ilman mitään ongelmia.
Tässä on vähän voimaton olo tuon auton suhteen tällä hetkellä. Tuollaisena sitä en aio katsella sekuntiakaan, mutta en tiedä yhtään mitä sille pitäisi tehdä. Ei huvittaisi käyttää aikaa ja rahaa siihen että se nyt vaan on tuommoinen. Alkaa vaan tuntua siltä että jos antaisin tuon viikonlopuksi lainaan jollekin paatuneelle mersumiehelle, niin mitään vikaa ei siinä hänen mielestään olisi.
Jos mersut ovat tällaisia talvella, niin sitten vaihtuu merkki. Ei se sen vaikeampaa ole eikä tarvitsekaan olla. Jotenkin olisin vielä jaksanut nuo ajettavuusongelmat talvella, mutta sitä en jaksa jos autoon ei pääse sisään tai sieltä ei näe ulos.
Kesällähän tämä on paras auto mitä minulla on koskaan ollut. Talvella näin kahden päivän perusteella melkoisen lähellä huonointa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
en usko että ovat... tai sitten nämä ongelmat koskee van näitä "kalliimpia" mallejaHuikko kirjoitti:
Jos mersut ovat tällaisia talvella, niin sitten vaihtuu merkki.



en vain viitsinyt enää ostaa siihen täksi talveksi uusia talvirenkaita, mutta voi olla että vielä innostun, jos kypsyn tuohon ducaton kylmyyteen


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Missäs W201:ssä on ilman poistoaukot? C-pilareissa ainakin on, missäs muualla? Jos tutkisi ne vielä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Kävin heittämässä 120km lenkin ja tutkin samalla asiaa. Huuru poistuu jos raottaa toista takaikkunaa hieman. Jos ikkunan vetää kiinni, niin alkaa tuulilasi mennä alareunasta huuruun ja takasivulasit myös.
Eli auto ei "hengitä". Poistoilman reitti on jotenkin tukossa. Jatketaan tutkimista. Nyt ei jaksa kuumeessa enempää leikkiä.
Eli auto ei "hengitä". Poistoilman reitti on jotenkin tukossa. Jatketaan tutkimista. Nyt ei jaksa kuumeessa enempää leikkiä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
ne takaluukun reiät on juurikin siinä missä selitit, eli molemmissa kulmissa. Tuossa pitäisi olla jo ne kumitulpat (voi olla saumamassankin alla "piilossa") ,otat ne pois niin ei jää vettä desi kaupalla sinne. Jotain on pielessä jos noita huurtumisongelmia on !
voisko olla niin että lukot on jäässä edellisin omistajan voiteluiden jäljiltä, laittanut jotain mikä ei kestä pakkasta, eli ne pitäis putsata hyvin ja ne aseöpät sinne tilalle.
Sitten kun pääset näistä niin ihmettelet miksi jäät jumiin melkeen suoralla maalla tän kanssa...
voisko olla niin että lukot on jäässä edellisin omistajan voiteluiden jäljiltä, laittanut jotain mikä ei kestä pakkasta, eli ne pitäis putsata hyvin ja ne aseöpät sinne tilalle.
Sitten kun pääset näistä niin ihmettelet miksi jäät jumiin melkeen suoralla maalla tän kanssa...
Ilmiö on sama kuin puhaltaisi lämmintä ilmaa umpinaiseen tilaan. Jonnekin se kondensoituu kun tila jäähtyy.
Ikkunoihin, ovipelteihin, lukkoihin jne jne.
Jos ilmavirtaus toimisi, niin ei olisi ongelmia. Pitää tutkia nuo C-pilarien poistoaukot kun paranee.
Ikkunoihin, ovipelteihin, lukkoihin jne jne.
Jos ilmavirtaus toimisi, niin ei olisi ongelmia. Pitää tutkia nuo C-pilarien poistoaukot kun paranee.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
tiedän kokemuksesta, minkälaisen ongelman kanssa tässä painitaan. ei ollenkaan kiva. ja varmasti menee hermot, kun on aamulla kiire töihin ja auton ikkunat vetää vaan enemmän huuruun ja pitäis olla jo matkalla ja kovaa.
mulla oli w124 koppasessa farkussa samaa vikaa viimetalvena. ihme juttu, että olikin, vaikka auto seisoi pihassa kaikki yöt. ei kertaakaan missään lämpösessä tallissa ja pakkastakin oli ihan reilunlaisesti. eli ilma oli kuivaa ja tiet oli kuivat, kosteutta ei ollu nimeksikään missään. aina kun laitto auton tulille, anto käydä vaikka vartin ja sitten hyppäs puikkoihin ja alko ajaa, niin noin minuutin päästä veti tuulilasin ja muutkin lasit ihan vesipisaroita tiputtavaan huuruun asti. en pysty käsittään, että mistä se johtu, kun lämppäreistäkin tuli jo kuumaa ilmaa! ja monta kertaa teki saman homman. lopulta vaiva kuitenkin katosi ja auto rupes toimiin "normaalisti". ihmettelen vieläkin, että mistä se johtu.
jäätyviin lukkoihin olen sekottanu marinolia ja 2t öljyä 50/50 seoksella. aika harvoin on voitelun jälkeen lukot menny jäähän.
mulla oli w124 koppasessa farkussa samaa vikaa viimetalvena. ihme juttu, että olikin, vaikka auto seisoi pihassa kaikki yöt. ei kertaakaan missään lämpösessä tallissa ja pakkastakin oli ihan reilunlaisesti. eli ilma oli kuivaa ja tiet oli kuivat, kosteutta ei ollu nimeksikään missään. aina kun laitto auton tulille, anto käydä vaikka vartin ja sitten hyppäs puikkoihin ja alko ajaa, niin noin minuutin päästä veti tuulilasin ja muutkin lasit ihan vesipisaroita tiputtavaan huuruun asti. en pysty käsittään, että mistä se johtu, kun lämppäreistäkin tuli jo kuumaa ilmaa! ja monta kertaa teki saman homman. lopulta vaiva kuitenkin katosi ja auto rupes toimiin "normaalisti". ihmettelen vieläkin, että mistä se johtu.
jäätyviin lukkoihin olen sekottanu marinolia ja 2t öljyä 50/50 seoksella. aika harvoin on voitelun jälkeen lukot menny jäähän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E