W211 akku/sähköprobleema

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
olliville
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 07.01.2010 16:10
Paikkakunta: Helsinki

W211 akku/sähköprobleema

Viesti Kirjoittaja olliville »

W211 -04:n kanssa sattui pieni vahinko. Ilmeisesti jäi ovi auki ja akkutyhjeni. Annettiin sille varavirtaa apuakulla ja lähti käyntiin. Jotain häikkää kuitenkin autossa on, koska apukuskin oven sähköt katosivat (sivupeilin, -ikkuna ja penkin sähkösäädöt) sekä SBC H/S-toiminot jarruissa eivät toimi. Systeemi ilmoittaa yhdestä viasta SBC:hen liittyen ja pyytää vierailemaan korjaamolla.

Onko kellään fiksua aavistusta millaisesta häiriöstä on kyse?
W211 E 320 CDI T -04
pekka785
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 19.09.2010 13:25
Paikkakunta: varsinais suomi

Viesti Kirjoittaja pekka785 »

eikös ne virrat katkea hetken kuluttua jos ovi jää auki
mahtaako olla jo jotain muuta häikkää
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Joku 1000€ sähkö boxi ottanut herneet nenään virtapiikistä!? :cry:

Sulakkeet?
jaakko.er
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 16.11.2010 02:43
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jaakko.er »

mulla hävis kerran samat viat rattia ees taas kääntelemällä jos ei kummene niin tarkista sulakkeet jos ne on kunnossa niin luultavasti sam poksi menny maksaa noin 600 euroa
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jonnekin *:rin piuhan päähän koodin lukuun

(ovi ohjaimessa jos häikkä niin voi luula että ovi on auki, hold poiskäytöstä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
olliville
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 07.01.2010 16:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja olliville »

Kiitokset vinkeistä. Täytyy ensimmäiseksi testata tuota "rattimiehen" hommaa. Sitten sulakkkeet ja kädet ristiin, ettei tarvitsis käydä isommassa rempassa. Minkäikäisiä nuo akut on eli auto on 6v. vanha eli voisiko olla akunvaihto edessä... eikös se ollut niin, että SBC-jarruja ohjaa se konehuoneen pikkuakku?
W211 E 320 CDI T -04
olliville
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 07.01.2010 16:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja olliville »

PaHa kirjoitti:Käyttöohjekirjassakin jonkin verran selitetty noita vikailmoituksia.
Jos virrat poissa ollut niin varmaankin vaatii vain ratin kääntelyn laidasta laitaan(selviää ohjekirjasta)
Ohjekirja antaa tuolle vialle vain ohjeen "mene korjaamoon" :cry:
W211 E 320 CDI T -04
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

olliville kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Täytyy ensimmäiseksi testata tuota "rattimiehen" hommaa. Sitten sulakkkeet ja kädet ristiin, ettei tarvitsis käydä isommassa rempassa. Minkäikäisiä nuo akut on eli auto on 6v. vanha eli voisiko olla akunvaihto edessä... eikös se ollut niin, että SBC-jarruja ohjaa se konehuoneen pikkuakku?
Jos akku on vielä alkuperäinen niin vaihtoon. Ne auton toiminnot pitää ns opettaa uudelleen jos akku on tyhjä tai ollut irti. Eli: Sitä ratin kääntelyä. Vaihteitten plaraus edes takaisin. Penkkien ajoa. Ikkunat pari kertaa alas ja napista koko ajan painamalla jos ei mene muuten. Avaimella ovet auki ja kiinni pari kertaa ja paksi myös. Jos avaimessa on lämmittimen nappula niin se myös. Eli auton toiminnat pitäisi käydä ennen läpi ennen kun lähtee ajoon.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

olliville kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Täytyy ensimmäiseksi testata tuota "rattimiehen" hommaa. Sitten sulakkkeet ja kädet ristiin, ettei tarvitsis käydä isommassa rempassa. Minkäikäisiä nuo akut on eli auto on 6v. vanha eli voisiko olla akunvaihto edessä... eikös se ollut niin, että SBC-jarruja ohjaa se konehuoneen pikkuakku?
6vuotias akku toden näköisesti on sökö (iso akku tyypiä AGM)
pikku akku jarruja mm jaruja varten molemat kannatta vaihtaa jos akku herjaa tulee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pesto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 27.07.2010 17:42
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Pesto »

Moi,

pikku akku on Jarrutus järjestelmälle, ei mitään tekemistä muiden asioiden kanssa, tulee kyllä siitä ilmotus vika tietoon. Ison akun hyytymisen kyllä huomaa. Pahasti vaikuttaa että olet saanut virtapiikin aikaseksi ja jokin boxi on sökö, ei muutakuibn auto/sähkö tohtorille.
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Vastaa Viestiin