w210 supsuttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

w210 supsuttaa

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Huomasin eilen, että 4 pytyn ruiskusuuttin supsuttaa ja samalla työkierrolla päälle vielä vinkaisee. Siihen kyseiseen ruiskusuuttimeen on vaihdettu maaliskuussa kupariprikka. Omasta mielestäni se ei siitä vuoda, vaan tuntuu että vuoto on ihan siinä ylivuotoletkujen alapuolella missä on se avainväli jollekkin kiristykselle.

Olenko hakoteillä? Onko kellään samanlaista kokemusta? Onko hankala itse huoltaa?
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
jakil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jakil »

Tässä varmaan puhutaan CDI-moottoreista?
Ei se siitä ison mutterin välistä voi tsupsuttaa. Nimittäin, jos sinä on löysää tai o-rengas rikki, niin kusee polttoainetta... ja reippaasti. Kokemusta on.
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 supsuttaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vainiott kirjoitti:Huomasin eilen, että 4 pytyn ruiskusuuttin supsuttaa ja samalla työkierrolla päälle vielä vinkaisee. Siihen kyseiseen ruiskusuuttimeen on vaihdettu maaliskuussa kupariprikka. Omasta mielestäni se ei siitä vuoda, vaan tuntuu että vuoto on ihan siinä ylivuotoletkujen alapuolella missä on se avainväli jollekkin kiristykselle.

Olenko hakoteillä? Onko kellään samanlaista kokemusta? Onko hankala itse huoltaa?
Kaikki paikat kuivia?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

..

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Yritän illan aikana tarkistaa että mistä se oikeen vuotaa ja mitä vuotaa, mutta selvästi paine karkaa. Hieman kosteampi oli kuin ne kolme muuta. Mutta ei mitään ihmeellistä vuotoa.
Kävin hakemassa jo uuden tiivisteprikan.

Onko mitään mitä pitäisi ottaa huomioon irroitettaessa ruiskusuutinta? Auto varmaankin pitää ajaa lämpimäksi.

Tiivisteprikka on vaihdettu maaliskuussa sekä samalla kalvattiin tiivistepinta. Moskaa ei ole vielä kertynyt yhtään joten olettaisin sen lähtevän suht helposti irti.

Eli se haarukka irti ja polttoaineputki sekä ylivuotoletku irti??
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Vaatii oman ulosvetäjän (liukuvasaramallinen).
Käy jossain Mersupajalla niin tekevät homman ~30 min.

Jos teet itse ilman kunnon työkaluja niin tuhraantuu päivä.

Kokkolassa on kait muitakin mersukorjaajia kuin Veho!?

Eikös Pohojanmaalla ole jokatoisella mersu ja lopuilla volvot :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: ..

Viesti Kirjoittaja hanta »

vainiott kirjoitti:Onko mitään mitä pitäisi ottaa huomioon irroitettaessa ruiskusuutinta? Auto varmaankin pitää ajaa lämpimäksi.

Tiivisteprikka on vaihdettu maaliskuussa sekä samalla kalvattiin tiivistepinta. Moskaa ei ole vielä kertynyt yhtään joten olettaisin sen lähtevän suht helposti irti.

Eli se haarukka irti ja polttoaineputki sekä ylivuotoletku irti??
Moottori kuumaksi, polttoaineputki rail-putken päästä irti, ylivuotoletku ja johtopistoke irti. Kyllä se suutin nousee nitkuttelemalla kun on noin äskettäin prikka vaihdettu. Asiaa voi auttaa kun löysää ensin pulttia pari milliä ja pistää sitten koneen käyntiin niin suutin nousee aluksi hieman ylöspäin.
Mutta tarvitset ehdottomasti myös uuden pultin (ovat venyviä) + sitä erikoisrasvaa (A001989425110) ohuelti suuttimen runkoon. Ja kiristä se pultti 7 Nm + 90 astetta. (Uuden suosituksen mukaan vielä toiset 90 astetta, mutta omassani tuo yksi kertaa 90 riitti, ja lähtenee ehjänä suraavassa vaihdossa.)

Niin, ja se naftaputki pitäisi kiristää 14 Nm:n, mutta itse kiristin kyllä "sopivasti" kun ei ollut sopivaa avainta yhdistää momenttiavaimeen.
W203CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Myös se toinen pinta mitä vasten se tiivisteprikka
suutimen puolella ottaa pitää olla kunnossa(sen saa hiomalla oikastua)
ja aina uusi pultti/tiiviste/rasva(lisäksi hyvä laitta se haaruka myös uusiksi,
joskus tullut vastaan semonen että oli pehminyt)

kierteet putsata tapilla(vanhasta pultista rauta sahalla halkaisemalla saa hyvän putsaus työ kalun)

kirstyksen ne molemat 90c
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jupero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 04.02.2009 22:23
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: w210 supsuttaa

Viesti Kirjoittaja Jupero »

Moro!Mulla oli Sama ongelma, ja ekas vaihdettiin tiiviste prikat.Supsutus ei loppunut,kansi irti etukammion tiivistys vuoti.
Jukka Koivistoinen
Vastaa Viestiin