220 TE -93 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
EahuJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 24.02.2006 16:39
Paikkakunta: Kajaani

220 TE -93 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja EahuJ »

Eilen sattui niin auto ensimmäistä kertaa ettei Mersu käynnistynyt. Starttikaan ei sano mitään, sinne ei tule edes virtaa jota pitäisi olla kun toisestakin autosta sitä annettiin. Tässä kulkimessa on automaattivaihteisto, miten on jos se kytkin särkyy mikä tunnistaa sen että P tai N on päällä, pitäisikö silloin startille tulla mitään virtaa?
Kaiken kruunaa sellainen pienellä mustalla avaimella ja rei`ällä oleva käynnistyksen esto, joka päälle päin näyttää pelaavan niin kuin pitääkin. Vaan voihan vika olla siinäkin. Onko kukaan purkanut kuvaillun kaltaista systeemiä, muuta siitä en tiedä kun että avaimessa lukee "VDO"?
Auton moottori on siis tyypiltään M111.960.
EahuJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 24.02.2006 16:39
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja EahuJ »

No joo, tässä viikonlopun aikana on saatu auto jo käyntiinkin... ensin startilta suoraan, kyllähän sinne sittenkin sitä virtaa tuli.
Sittemmin myös avaimesta kunhan ensin kääntelee ja heiluttelee sulakkeita. Tätä siis on pitänyt tehdä jo useamman kerran tänään. Vaan ei rasia, kontaktipinnat tai sulakkeet päällepäin näytä mitenkään viallisilta. Onkos tälläisestä viasta kellään kokemuksia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oiskohan virtalukon pohjassa vikaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sulakepesän kanta on voinut sulaa ja upota syvemmälle:
Tuossa ainakin yksi tuli vastaan missä sulakepidikkeen alapää oli siististi sulanut muovien läpi muutaman millin alaspäin jolloin sulake alkoi kantamaan pidikkeen ympärysmuoveihin.

Ei muuten välttämättä ihan heti huomaa jos ei hoksaa tarkemmin katsoa jos toki nämä mersuekspertit tietävät nuo jutskat jo heti kättelyssä.
Ite en tehny asialle muutaku mahutin sinne messinkikoneruuvin ristikannalla sulakkeen alle korokkeeks.

Sori off-focuksesta, mutta periaatteen näkee hyvin. Ei oo iso ero. Mulla oli farkussa puhaltimen sulake tolleen ja coupessa vasen ajovalo.

Kuvassa sulaketaulu kyljellään, eli sulaketaulun alapinta. Kaksi nastaa sulanut, toinen ei toiminu, toinen toimii. eli 1 ja 2mm painunut vrt. vakioon.
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
EahuJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 24.02.2006 16:39
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja EahuJ »

Virtalukon pohja oli alun pitäen epäilyksen alla mutta se osottautui toistaiseksi ehjäksi. Mutta tämä Sergeyn ehdotus täytyy vielä tarkastaa, kunhan vaan ehtii, pelkäänpä että sitten jos ei taas käynnisty... nyt on lähtenyt joka kerta sen jälkeen kun vaihdoin kaikki sulakkeet uusiin... on tässä niin innossaan ajeltu taas töihin ja vähän muuallekin ettei ole edes ehtinyt lukea näitä juttuja :D
Sitä kun tässä saanut ajellut autolla(17v.) joka on aina pelannut niin kuin pitääkin, mitä nyt tietysti aina välillä jotain pientä ja suurempaa huoltoa sekä korjausta on tehty, tekeekin tälläistä, kuolee yllättäen, tuntuu lähes kun joku omainen(ihminen) olisi veivinsä heittänyt. Outo tunne oli... :roll:
Vastaa Viestiin