Alkasin pieneen projektiin vähä pitää kiirettä jos meinaa talven liukkaille päästä , kuitenkin runko näyttää hyvältä jarru osaa tulossa putket, levyt kengät joten ensiviikolla jarrupuoli on kasassa .
Sitten alkaa koripuoli siinä pientä puhallusta ja hitsausta.
Photobucket,issa kuvia. ja jos löytyy hyllystä jollain osaa niin saa tarjota koska suomesta ei paljoa kohtuu hintaan löydy .
Ympyrä ja nuoli siitä alkaa , eiku Manta 400 en tiedä sopiiko mutta yritän kokeilla kun löyty varastosta. Sais kuitenkin olla isommat kuin ne orkinaali 5 cm.
Tuonne noukalle on menossa tuo 617a ja mietin että kummanko laitan pumpuksi turbon vai vaparin tai jonkun valmiiksi laitetun , sekä miten tuosta turbon pumpustä säädetään syöttöä kun ohjeita ja pumppuja on niin monta mallia . Moottoriin tulee cooleri ja alkuperäisen kokoinen turbo aluksi .
Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
Mukava nähdä, kun laitetaan vanhaa kunnon OM617 konetta noin siistiin iskuun Pumpuista sen verran, että uudemmasta vaparin pumpusta ja vanhemmasta vaparin MW pumpusta saa ulos suunnilleen saman verran. Turbon MW pumpusta sitten saa enemmän, kun siinä on eri säädin. Tuosta turbon pumpusta saa 58 kuutiomilliä ulos. Mynädieselistä saat avun näiden pumppujen säätöön. Sitten, jos elementtejä vaihtaa niin uudempi vaparin pumppu on oikea valinta. Vakiopumpuista eniten soppaa saa tuosta turbon pumpusta. Ei kannata kuunnella joidenkin pumppupajojen höpinöitä, että turbon pumppua ei voi säätää vaan suosiolla soittaa MYNÄDIESELIIN
[quote="jjruutiainen"]Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
MORO
Itsellä samanlainen projekti menossa, tosin malli W463. Osien hankinta on tosiaan työlästä. Mistä kaupoista olet osia hankkinut?
Moi
Suurin osa hankittu Ebay,n kautta ympäri maailmaa ja osa löytyy myös motonetista , koneen osat otin koneistamolta koska sieltä saa kuitenkin aika varmasti hyvää tavaraa.
Nyt on kori tallissa kunhan innostus tulee oikein päälle niin alkaan tekemään .
trucker kirjoitti:
jjruutiainen kirjoitti:Taas vähäsen päässyt eteenpäin mutta hirasta on jokainen nippeli kunnostaa ja uusien varaosien saaminen kun pitää melkein yksitellen tilata saksasta tai muualta euroopasta.
Vielä taka jarru sylinterit tulee niin sitten kaikki alustan osat olisi.
Jos tällä viikolla vaihuisi kori rungon tilalle ja saaaa alaata hitsaamaan.
MORO
Itsellä samanlainen projekti menossa, tosin malli W463. Osien hankinta on tosiaan työlästä. Mistä kaupoista olet osia hankkinut?
Nyt jo saanut korin hitsattua ja massattua , jos ensi viikolla rungon päälle ja etupään peltien kimppuun. Mistä löytyisi lokasuojan reunoihin pieniä kumi levikkeitä eli sellaista tiiviste mallia jota laitetaan suoraan pellin reunaan levikkeen leveys noin 10-30mm.
Hyvältä näyttää ja homma näyttää etenevän suorastaan vauhdilla, ainaki joihinki muihin Gee-projekteihin verrattuna Kerros muute et mistä tuo nosturi on peräsi, minkä varassa kori on?
Yritys olisi vielä kesälle tai ainakin loppu kesälle mutta saa nähä , työ vaan haittaa harrastuksia kun välillä kolmivuoro + viikonloput ...
Tuo saksi nosturi on Mp huolto nostin laitoin vähä avuksi kun hitsaili helmoja sai tarpeeksi ylös , hyvin nousi kun otettu ilma sylinteri pois ja etukuormaajan hyd sylinteri sekä 1300barin paineilma pumppu.
Ristus kun etulokasuojatkin pitää tehdä 80% uudestaan kun ei malta ostaa uusia...
Tuli kans laitettua Gee, onko se korin pohjassa oleva äänieriste alkuperäinen? Aika hankala se olis sinne jälkeenpäin ollut laittaa, kun se on sielä korin ja rungon välissä ja konehuoneesta katsoen aika alkuperäisen näköinen muutenkin. Täytyy lukea ja katsoa kuvat joskus ajan kanssa
S202 kirjoitti:Tuli kans laitettua Gee, onko se korin pohjassa oleva äänieriste alkuperäinen? Aika hankala se olis sinne jälkeenpäin ollut laittaa, kun se on sielä korin ja rungon välissä ja konehuoneesta katsoen aika alkuperäisen näköinen muutenkin. Täytyy lukea ja katsoa kuvat joskus ajan kanssa
Niin se tosi kovassa oleva vahva kerros taitaa olla alkuperäinen onneksi kori oli niiltäkohdin ok joten jätin sinne .
Niin siis kokolailla auton keskellä oleva sellainen villamainen n.15mm paksu eriste? Pohjassahan on muuten sama pvc-massa mitä muissakin aikakauden mersuissa.