
Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Minkälaisia kumityynyjä purukka on käyttänyt ? Itsellä BMW m3 e36 kumityynyt ja sisäisesti värinätön pannuni ainakin ulospäin värisee niin että etulamputkin heiluu kuin scooterin keikalla..tyhjäkäynnin kun nostaa n.1200-1500rpm niin rauhoittuu...ilkeä vain aamulla duuniin lähdettäessä herättää koko taloyhtiö kun iloinen alasin kuoro karjuu aamu kuudelta..bonuksena vielä kylmänä humppaava tyhjäkäynti 

Mulla on jotkut 300tdt:n orkkis tyynyt. (pitäs ainakin olla sellaset...)
Nuilla ei paljokaan heilu, aika jäykkä. Toistaseks ainakin tuntuu hyvältä.
Nuilla ei paljokaan heilu, aika jäykkä. Toistaseks ainakin tuntuu hyvältä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
mää ostin noi viimesimmät koneen kumityynyt motonetistä. alkuperäsiä yritin ostaa. en tiiä mitkä sain, mutta tärrää siihen malli, kun olis umpikumia
no, paremmat noi on, kun puhjenneet hydrauliset, mutta ei ole ihan niin hyvät, kun ne "oikeat" hydrauliset kumityynyt.
siinä, kun olin saanu laitettua paikoilleen ja testattua, niin tärräys oli sen verran voimakkaampaa, kun orikinaaleilla, että oli oikein pakko vielä katsoa sitä kumityynyä. eikä siinä näkyny mitään, mistä olis öljy sisälle laitettu. noissa orkkistyynyissähän on sellanen kuula, tai helmi, mistä ilmeisesti sitten on tuikattu öljyt sisään. tästä päättelin, että on umpikumia.

no, paremmat noi on, kun puhjenneet hydrauliset, mutta ei ole ihan niin hyvät, kun ne "oikeat" hydrauliset kumityynyt.
siinä, kun olin saanu laitettua paikoilleen ja testattua, niin tärräys oli sen verran voimakkaampaa, kun orikinaaleilla, että oli oikein pakko vielä katsoa sitä kumityynyä. eikä siinä näkyny mitään, mistä olis öljy sisälle laitettu. noissa orkkistyynyissähän on sellanen kuula, tai helmi, mistä ilmeisesti sitten on tuikattu öljyt sisään. tästä päättelin, että on umpikumia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Tuo viittaa mielestäni johonkin aivan muuhun kuin kumityynyihin. Mikä olikaan autosi malli?vipu83 kirjoitti:tyhjäkäynnin kun nostaa n.1200-1500rpm niin rauhoittuu...ilkeä vain aamulla duuniin lähdettäessä herättää koko taloyhtiö kun iloinen alasin kuoro karjuu aamu kuudelta..bonuksena vielä kylmänä humppaava tyhjäkäynti
Terveisin
Tero
Tero
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Rahalla saa http://turbobanditen.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;. tuolta puljusta saa kaiken näköistä osaa virittämiseen liittyvää.
saman tallin videoita löytyy youtubesta pumpish käyttöjällä. mukavia turbo 300
saman tallin videoita löytyy youtubesta pumpish käyttöjällä. mukavia turbo 300
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re:
kikka?laineracing kirjoitti:laita ne orkkis hytikka tyynyt niiin on mukavan rauhallinen,ei täristä. ja sitten kikka ettei kone hakkaa konehuoneessa puolelta toiselle
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re:
Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.
toimiiko oikeasti??
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Re:
Tuskin, sika ei kuiva siellä, joku kakskomponentti liima vois toimia kun ei tarvi happea kuivuakseen.sepulaakeri kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.
toimiiko oikeasti??
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Re:
ihan järjetön homma jos haluaa kunnon tärinättömät kumityynyt. orkkikset vaan.Sami T kirjoitti:Tuskin, sika ei kuiva siellä, joku kakskomponentti liima vois toimia kun ei tarvi happea kuivuakseen.sepulaakeri kirjoitti:Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.
toimiiko oikeasti??
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
vakiot sopii vakiomoottorin kanssa hienosti.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Sami T kirjoitti:vakiot sopii vakiomoottorin kanssa hienosti.
ihan yhtä nätisti piristetynki... vai onko teijän käyttämät jääkiekot ollu kova sana

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Omas autos ei oo kyllä näkyny jääkiekkoja, eikä ne oikee kadulle sovi, hitusen täristää...
Vakio kumit voi ehkä mennä jos moottoria tuetaan jotenkin muuten samalla.

Vakio kumit voi ehkä mennä jos moottoria tuetaan jotenkin muuten samalla.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
sehän se meininki onkin että ei tuu tärinää koriin vakio tyynyillä ja tekee yhen heiluri eston ettei kone hakkaa puolelta toiselle kovassa ajossaSami T kirjoitti:Omas autos ei oo kyllä näkyny jääkiekkoja, eikä ne oikee kadulle sovi, hitusen täristää...![]()
Vakio kumit voi ehkä mennä jos moottoria tuetaan jotenkin muuten samalla.

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Vetoakselin nivelen kulumisen johdosta jouduin ajaan auton sisään talliin
4300km huolettomia kilsoja takana taas ..voisin motivaatio piikin iskemisen takia vaihtaa vihdoin kumityynyt ja touhuta liikerajoittimen ..katsotaan hyppääkö pannu ulos pellin välistä

- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
onne vähän ikäviä ku koko aja joutuu pajottaaanvipu83 kirjoitti:Vetoakselin nivelen kulumisen johdosta jouduin ajaan auton sisään talliin4300km huolettomia kilsoja takana taas ..voisin motivaatio piikin iskemisen takia vaihtaa vihdoin kumityynyt ja touhuta liikerajoittimen ..katsotaan hyppääkö pannu ulos pellin välistä

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Harvoin tota tallissa kyllä näkee..välillä unohtaa vallan koko härvelin olemassa olon
taidan ostaa kultaisen tähden joululahjaks tolle..ansainnut sen kyllä 


Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Nostellaampa vanhaa aihetta! Minkäslaisia liikkeen rajoittajia tyypit on tehnyt moottorin tukemiseen? Laiton alkuperäset moottorinkumit paikoilleen ja tärinästä hävis puolet pois, mutta moottori ei pysy enään paikoillaa vaan heiluu hervottomasti puolelta toiselle! Ei se kyllä pysynyt volvon umpikumisillakaan, painaa tuo om617 varmaan 100kg enemmän kun uudemmat dieselit ja lisää on lihonut alkuperäisestä!
Riittääkö yks vai pitääkö olla molemmille puolille omat tuet? Kuvia toteutuksista olis mielenkiintoinen nähdä!

Riittääkö yks vai pitääkö olla molemmille puolille omat tuet? Kuvia toteutuksista olis mielenkiintoinen nähdä!
IG: @pyrytakkunen
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Hiljaista on.. Oliskohan peräkärryn iskareista mihinkään tässähommassa?!
IG: @pyrytakkunen
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
PTracing kirjoitti:Nostellaampa vanhaa aihetta! Minkäslaisia liikkeen rajoittajia tyypit on tehnyt moottorin tukemiseen? Laiton alkuperäset moottorinkumit paikoilleen ja tärinästä hävis puolet pois, mutta moottori ei pysy enään paikoillaa vaan heiluu hervottomasti puolelta toiselle! Ei se kyllä pysynyt volvon umpikumisillakaan, painaa tuo om617 varmaan 100kg enemmän kun uudemmat dieselit ja lisää on lihonut alkuperäisestä!![]()
Riittääkö yks vai pitääkö olla molemmille puolille omat tuet? Kuvia toteutuksista olis mielenkiintoinen nähdä!
mullakin saatta tulla tuollaisia ongelmia, olisi kiintoisaa nähdä eri toteutuksia!
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
En oo supereissa nähny ku jäykkiä alkuperäsiä, mutta voishan sivuttaista vääntelyä ainaki lievittää, että tekis nokkaan iskarikuppien väliin sivuttais tuennan, ja siitä moottoriin korvake kiinni ja kumipusla väliin. Jossain japseissa ainaki käytetty... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Bongasin tällaisen ratkaisun kun lueskelin vanhaa v8. Molemmin puolen vedetty kettingillä runkoon kiinni, onnistuuhan se niinkin



IG: @pyrytakkunen
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Toi kettinki on reteä
jos munalukoin laittais kiinni ni ois niinku varkaus esto samalla
Nyt pistän orkkis hytikat kiinni ja hitsaan alapalkista raudat johon "pohjaanlyönti" kumit sillain et ottaa koneen korvaan jos liikkuu 1-1,5cm ..tärinöitä ei enään jaksa


- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Vipu83 toimintaperiaate on Fiksuin käyttikseen,pysyy paikoillaan mutta ei täristä.vipu83 kirjoitti:Toi kettinki on reteäjos munalukoin laittais kiinni ni ois niinku varkaus esto samalla
Nyt pistän orkkis hytikat kiinni ja hitsaan alapalkista raudat johon "pohjaanlyönti" kumit sillain et ottaa koneen korvaan jos liikkuu 1-1,5cm ..tärinöitä ei enään jaksa
OT: serkun plymouth satellitessa oli isolohkon heiluminen rajotettu just tommosella kettinki systeemillä
