Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Minkälaisia kumityynyjä purukka on käyttänyt ? Itsellä BMW m3 e36 kumityynyt ja sisäisesti värinätön pannuni ainakin ulospäin värisee niin että etulamputkin heiluu kuin scooterin keikalla..tyhjäkäynnin kun nostaa n.1200-1500rpm niin rauhoittuu...ilkeä vain aamulla duuniin lähdettäessä herättää koko taloyhtiö kun iloinen alasin kuoro karjuu aamu kuudelta..bonuksena vielä kylmänä humppaava tyhjäkäynti :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mulla on jotkut 300tdt:n orkkis tyynyt. (pitäs ainakin olla sellaset...)

Nuilla ei paljokaan heilu, aika jäykkä. Toistaseks ainakin tuntuu hyvältä.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää ostin noi viimesimmät koneen kumityynyt motonetistä. alkuperäsiä yritin ostaa. en tiiä mitkä sain, mutta tärrää siihen malli, kun olis umpikumia :shock:

no, paremmat noi on, kun puhjenneet hydrauliset, mutta ei ole ihan niin hyvät, kun ne "oikeat" hydrauliset kumityynyt.

siinä, kun olin saanu laitettua paikoilleen ja testattua, niin tärräys oli sen verran voimakkaampaa, kun orikinaaleilla, että oli oikein pakko vielä katsoa sitä kumityynyä. eikä siinä näkyny mitään, mistä olis öljy sisälle laitettu. noissa orkkistyynyissähän on sellanen kuula, tai helmi, mistä ilmeisesti sitten on tuikattu öljyt sisään. tästä päättelin, että on umpikumia.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

vipu83 kirjoitti:tyhjäkäynnin kun nostaa n.1200-1500rpm niin rauhoittuu...ilkeä vain aamulla duuniin lähdettäessä herättää koko taloyhtiö kun iloinen alasin kuoro karjuu aamu kuudelta..bonuksena vielä kylmänä humppaava tyhjäkäynti :D
Tuo viittaa mielestäni johonkin aivan muuhun kuin kumityynyihin. Mikä olikaan autosi malli?
Terveisin
Tero
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

:D kyllä ne kumityynyt sen tärinnän aiheuttavat siitä menen 110% takuuseen..605 moottori tyyppi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

laita ne orkkis hytikka tyynyt niiin on mukavan rauhallinen,ei täristä. ja sitten kikka ettei kone hakkaa konehuoneessa puolelta toiselle :wink:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Laita Bmw 324td:n gummit sinne nii loppuu se sheikkaamine siinä värinättömäs, eikä pyöri motori ympyrää sielä ku nyyttöni o pelis.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

orkkis hytikoita mietin kyllä..pikku touhuin..ei vaan ole hyviä..uudet kalliit :( tulis varmaan kyllä mukavan värinätön ... onkos 324td kumit ihan kumia vai onko niissä "sisältöä" ?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Ei sitte minkäälaista sisältöö, eli umpikumi tollukat.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

täälläkin on sisäsesti värinätön om605 ja tärisee kuin poravasara aamulla pitäs tehä jotain muutolsia mutta hyvä puoli on että täristää itsensä lumests pois :D :D .kone vaihtuu kyllä 6 pyttyseen vuoden vaihteessa eli taidetaa täristellä tuolla
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.
Star
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Rahalla saa http://turbobanditen.se/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;. tuolta puljusta saa kaiken näköistä osaa virittämiseen liittyvää.


saman tallin videoita löytyy youtubesta pumpish käyttöjällä. mukavia turbo 300
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re:

Viesti Kirjoittaja Timo N »

laineracing kirjoitti:laita ne orkkis hytikka tyynyt niiin on mukavan rauhallinen,ei täristä. ja sitten kikka ettei kone hakkaa konehuoneessa puolelta toiselle :wink:
kikka?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re:

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.

toimiiko oikeasti??
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Sami T »

sepulaakeri kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.

toimiiko oikeasti??
Tuskin, sika ei kuiva siellä, joku kakskomponentti liima vois toimia kun ei tarvi happea kuivuakseen.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T kirjoitti:
sepulaakeri kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:Ex autoon tein sillain, että laskin kumityynyistä öljyt pois ja laitoin sikaa täyteen. Olin tyytyväinen.

toimiiko oikeasti??
Tuskin, sika ei kuiva siellä, joku kakskomponentti liima vois toimia kun ei tarvi happea kuivuakseen.
ihan järjetön homma jos haluaa kunnon tärinättömät kumityynyt. orkkikset vaan.
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Sami T »

vakiot sopii vakiomoottorin kanssa hienosti.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T kirjoitti:vakiot sopii vakiomoottorin kanssa hienosti.

ihan yhtä nätisti piristetynki... vai onko teijän käyttämät jääkiekot ollu kova sana :lol:
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Omas autos ei oo kyllä näkyny jääkiekkoja, eikä ne oikee kadulle sovi, hitusen täristää... :D
Vakio kumit voi ehkä mennä jos moottoria tuetaan jotenkin muuten samalla.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sami T kirjoitti:Omas autos ei oo kyllä näkyny jääkiekkoja, eikä ne oikee kadulle sovi, hitusen täristää... :D
Vakio kumit voi ehkä mennä jos moottoria tuetaan jotenkin muuten samalla.
sehän se meininki onkin että ei tuu tärinää koriin vakio tyynyillä ja tekee yhen heiluri eston ettei kone hakkaa puolelta toiselle kovassa ajossa :lol:
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Vetoakselin nivelen kulumisen johdosta jouduin ajaan auton sisään talliin :D 4300km huolettomia kilsoja takana taas ..voisin motivaatio piikin iskemisen takia vaihtaa vihdoin kumityynyt ja touhuta liikerajoittimen ..katsotaan hyppääkö pannu ulos pellin välistä
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

vipu83 kirjoitti:Vetoakselin nivelen kulumisen johdosta jouduin ajaan auton sisään talliin :D 4300km huolettomia kilsoja takana taas ..voisin motivaatio piikin iskemisen takia vaihtaa vihdoin kumityynyt ja touhuta liikerajoittimen ..katsotaan hyppääkö pannu ulos pellin välistä
onne vähän ikäviä ku koko aja joutuu pajottaaan :lol:
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Harvoin tota tallissa kyllä näkee..välillä unohtaa vallan koko härvelin olemassa olon :) taidan ostaa kultaisen tähden joululahjaks tolle..ansainnut sen kyllä :D
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nostellaampa vanhaa aihetta! Minkäslaisia liikkeen rajoittajia tyypit on tehnyt moottorin tukemiseen? Laiton alkuperäset moottorinkumit paikoilleen ja tärinästä hävis puolet pois, mutta moottori ei pysy enään paikoillaa vaan heiluu hervottomasti puolelta toiselle! Ei se kyllä pysynyt volvon umpikumisillakaan, painaa tuo om617 varmaan 100kg enemmän kun uudemmat dieselit ja lisää on lihonut alkuperäisestä! :?

Riittääkö yks vai pitääkö olla molemmille puolille omat tuet? Kuvia toteutuksista olis mielenkiintoinen nähdä!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Hiljaista on.. Oliskohan peräkärryn iskareista mihinkään tässähommassa?!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

PTracing kirjoitti:Nostellaampa vanhaa aihetta! Minkäslaisia liikkeen rajoittajia tyypit on tehnyt moottorin tukemiseen? Laiton alkuperäset moottorinkumit paikoilleen ja tärinästä hävis puolet pois, mutta moottori ei pysy enään paikoillaa vaan heiluu hervottomasti puolelta toiselle! Ei se kyllä pysynyt volvon umpikumisillakaan, painaa tuo om617 varmaan 100kg enemmän kun uudemmat dieselit ja lisää on lihonut alkuperäisestä! :?

Riittääkö yks vai pitääkö olla molemmille puolille omat tuet? Kuvia toteutuksista olis mielenkiintoinen nähdä!

mullakin saatta tulla tuollaisia ongelmia, olisi kiintoisaa nähdä eri toteutuksia!
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En oo supereissa nähny ku jäykkiä alkuperäsiä, mutta voishan sivuttaista vääntelyä ainaki lievittää, että tekis nokkaan iskarikuppien väliin sivuttais tuennan, ja siitä moottoriin korvake kiinni ja kumipusla väliin. Jossain japseissa ainaki käytetty... :think:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1151
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Bongasin tällaisen ratkaisun kun lueskelin vanhaa v8. Molemmin puolen vedetty kettingillä runkoon kiinni, onnistuuhan se niinkin :mrgreen:

Kuva
IG: @pyrytakkunen
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Toi kettinki on reteä :D jos munalukoin laittais kiinni ni ois niinku varkaus esto samalla :lol: Nyt pistän orkkis hytikat kiinni ja hitsaan alapalkista raudat johon "pohjaanlyönti" kumit sillain et ottaa koneen korvaan jos liikkuu 1-1,5cm ..tärinöitä ei enään jaksa
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

vipu83 kirjoitti:Toi kettinki on reteä :D jos munalukoin laittais kiinni ni ois niinku varkaus esto samalla :lol: Nyt pistän orkkis hytikat kiinni ja hitsaan alapalkista raudat johon "pohjaanlyönti" kumit sillain et ottaa koneen korvaan jos liikkuu 1-1,5cm ..tärinöitä ei enään jaksa
Vipu83 toimintaperiaate on Fiksuin käyttikseen,pysyy paikoillaan mutta ei täristä.

OT: serkun plymouth satellitessa oli isolohkon heiluminen rajotettu just tommosella kettinki systeemillä :D
Vastaa Viestiin