Waxenberger
- hismajestics
- Mersumies

- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Waxenberger
Mielestäni yksi karismaattisimmista Mercedes-Benz -autoista. Mutta mitä mieltä olette tästä:
http://www.verhoilijamestari.fi/autot/lehti/index.html
http://www.verhoilijamestari.fi/autot/lehti/index.html
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
-
Ylermiraita
- Vakiokalustoa

- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Waxenberger
Ruma ku mankeli!!!! sisustus hieno lukuunottamatta noita halvan näköisiä tokio mankoja ja näyttiksiä ja taksi mersu rattia. penkit ottaisin omaan pystäriin koska vaan.
Re: Waxenberger
Lähtökohtaisesti Waksenperkeri on hieno. Mutta tämä on öh...aika persoonallinen 
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: Waxenberger
Toi on kymmenen vuotta vanha lehtiartikkeli, että sikäli on ymmärrettävää, miksi noi hifi-laitteet näyttää vähän passéelta. Mutta tuohon aikaa ne oli kova juttu, kun Pimp My Ride ei pyörinyt televisiossa, eikä noi ollut kärsinyt inflaatiota.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
-
Ylermiraita
- Vakiokalustoa

- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Waxenberger
Ylermi ei ole eilisen teeren poika ja muistaa kyllä tänkin puimurin siltä ajalta kun se esiteltiin ensimmäistä kertaa. ja voin kertoa että noi tingeli tangelit oli ihan yhtä perssiistä jo silloin. inflaattiosta kärsi Saksa 1923 ja Unkari 1946 ei niinkää tää lahnai tai sen mankka.
Re: Waxenberger
Kun juttelin Erkin kanssa hän mainitsi jotta tuo W109 josta auto tehtiin on rakennettu Saksassa tavan sataysistä, en tiedä oliko kasi- vai kuutoskoneinen. Eli tämä ei ole orkkis 6.3 vaan rakennettu auto. Joka on siis Suomessa vielä uudelleen rakennettu
.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Waxenberger
Mun mielestä on hyvä, että tällaisiakin rakennetaan eikä kaikkia vehkeitä entisöidä ja museoida ja ajeta sitä 30päivää vuodessa. Rispektiä saa sellainen joka pitää vaikka 109 koppaista käyttöpelinä ja ajelee sillä jokapäiväiset ajot oli tekniikka sitten mikä tahansa. Aidolle Waxenbergerille suotakoon että lepäilee museossa mutta mukava nähdä että tuollainenkin saattaa joskus tulla ihan liikenteessä vastaan. Ei sitä äkkinäinen ohiajaessa aidosta erota.
-
Voronkovich
- Sisäänajossa

- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39
Re: Waxenberger
Muistelin että tässä ketjussa olisi ollut tuon Rallycross auton kuva mutta ei tainnut ollakaan.Voronkovich kirjoitti:Vähemmän ansioituneena MB-ystävänä en tiedä mallista muuta kuin on S-sarjalainen 1960/1970-lukujen taitteesta, (W108?), mutta onko tämä rallicross-ässä palstoilla jo tuttu auto? Saati ao. korimallin auton käyttö "jokkiksessa" ollut kovinkin yleistä?
Kuva ja teksti Uusimaa-lehdestä 17.5.1974.
[ [url=http://i10.aijaa.com/t/00402/7420431.t.jpg] ][/url]
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=448" onclick="window.open(this.href);return false;
Jossain siitä oli ollut juttua, autohan taisi olla yksi niistä alkuperäisistä ja joka joutui myöhemmissä vaiheissaan rallicross-autoksi Euroopassa (Saksassa?). Pitää kaivella.
EDIT: olihan se siellä, ja siellä myös kuva auton orkkiskuosista.
Tässä vasemmalla:

Viimeksi muokannut karra, Ti 01.02.2011 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Waxenberger
Tuo Meron auto on tullut muistaakseni Ruotsista ja koneswäppi on tehty jo siellä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Waxenberger
Pitää kysyä, häm muistaakseni mainitsi että saksasta mutta voin muistaa väärin. Nyt selvitellään millainen lämppärin kenno siihen käy, eli purkaminen on hankalaa jos kardaanitunnelia on levitetty vastaamaan 6.3 mallin orkkiskuosiaMesedesi kirjoitti:Tuo Meron auto on tullut muistaakseni Ruotsista ja koneswäppi on tehty jo siellä.
Ja tuo numero 79 kilpuri, ei välttämättä ole sama kuin kilpuri numerolla 55.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Waxenberger
Waxe-replica on alunperin 109.056 eli 300 SEL 3.5
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
Seniorikansalainen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Waxenberger
kyllä ne 79 ja 55 ovat sama auto. Lehtikuva lienee Keimolasta, jossa muistelen ko. auton esiintyneen. Muistelen hämärästi, että sama auto olisi ollut myös Silja rallicrossissa Artukaisissa joskus. Minulla on jossakin rallicross-kirja jostain -80 luvun alusta ja siinä on kuva ja juttua autosta.
Tapasin muuten Herr Doktor Waxenbergerin Nürburgringillä vuonna 1990. Kun kävi ilmi, että olen Suomesta kysyi Herr Doktor heti: "Onko se Lahtisen auto vielä olemassa?" ja kun sanoin näin olevan, tuli aika sydämen pohjasta "Sehr Gut!"
Tapasin muuten Herr Doktor Waxenbergerin Nürburgringillä vuonna 1990. Kun kävi ilmi, että olen Suomesta kysyi Herr Doktor heti: "Onko se Lahtisen auto vielä olemassa?" ja kun sanoin näin olevan, tuli aika sydämen pohjasta "Sehr Gut!"
Re: Waxenberger
Lahtisen Waxenberg on nähtävissä Mobilian auto ja liikennemuseossa Kangasalla ! Ja muutama muukin Mersu !
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: Waxenberger
JeesSeniorikansalainen kirjoitti:kyllä ne 79 ja 55 ovat sama auto. Lehtikuva lienee Keimolasta, jossa muistelen ko. auton esiintyneen. Muistelen hämärästi, että sama auto olisi ollut myös Silja rallicrossissa Artukaisissa joskus. Minulla on jossakin rallicross-kirja jostain -80 luvun alusta ja siinä on kuva ja juttua autosta.
Tapasin muuten Herr Doktor Waxenbergerin Nürburgringillä vuonna 1990. Kun kävi ilmi, että olen Suomesta kysyi Herr Doktor heti: "Onko se Lahtisen auto vielä olemassa?" ja kun sanoin näin olevan, tuli aika sydämen pohjasta "Sehr Gut!"
Eräs MB-Klubilainen on myös tavannut Waxenbergin, kertoi hän.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
Seniorikansalainen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: Waxenberger
Moro Karra,
sama mieshän täällä...
Kaivoin kirjan esiin autokirjojen hyllystä ja se on Bill Mantovanin "The Complete Book of Rallycross" vuodelta 1984. Kuvasta selvisi kuljettajan nimi Franz Pickel ja sitten KVG...
Auto ei ollutkaan aito Waxenberger, vaan kolariautosta tehty, tosin osittain tehtaan motorsport osilla. Koko tarina löytyy linkin takaa:
http://www.oldtimer-service-pickel.de/historie_1973.php" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. kirja joutaa kyllä kiertoon, jos joku kerää rallicross-historiaa.
sama mieshän täällä...
Kaivoin kirjan esiin autokirjojen hyllystä ja se on Bill Mantovanin "The Complete Book of Rallycross" vuodelta 1984. Kuvasta selvisi kuljettajan nimi Franz Pickel ja sitten KVG...
Auto ei ollutkaan aito Waxenberger, vaan kolariautosta tehty, tosin osittain tehtaan motorsport osilla. Koko tarina löytyy linkin takaa:
http://www.oldtimer-service-pickel.de/historie_1973.php" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. kirja joutaa kyllä kiertoon, jos joku kerää rallicross-historiaa.



