Tervehdys arvon foorumi! Tässä talven kolkutellessa on alkanut ilmetä hauskoja vikoja mersuun.
Kylmällä koneella ajamaan lähtiessä ei ole ongelmaa mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen alkavat ongelmat.
Kaasua nopeasti painaessa kone sakkaa ja pahimmillaan sammuu, bensaa syö aivan järkyttävän paljon, tyhjäkäynti valskaa jatkuvasti sekä nokea ja savua puskee putkesta aivan tajuttomat määrät
Paikallisen huoltoaseman mies arvasi vian olevan lamda anturissa, mutta muualla puhutaan paljon myös ilmamassamittarista?
Töissä pitäs kulkea joten nopea helppi ois tarpeen
W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
Re: W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
pakollinen topikinnosto.
Re: W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
Eikö kukaan osaa sanoa ongelmaan mitään?
Re: W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
Edelleen avun tarpeessa.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 08.12.2010 18:43
Re: W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
itellä vähä samanlaista onkelmaa. kylmänä ei ongelmia mutta ku lämpiää alkaa tyhjäkäynti hörpöttämään joku kyllä vois vähä jeesata.
Re: W202 200 95 sakkaa ja tyhjäkäynti valskaa
Lambda vialta toi vaikuttaa.Kannattaa aluksi mitata lambda yleismittarilla,ennen kuin ostaa uuden.Tarvikeanturia ei kannata hommata(ei toimi välttämättä oikein)vaan aito Bosch.
Mittausta varten apumiehen lattiamatto raolleen ja sen alla on lambdan johdot.Kaksi johtoa rusk ja lila,värit voi poiketa kylläkin,jos on aiemmin laitettu tarvikeanturi.Toinen johto signaali josta mittaus suoritetaan ja toinen on lambdan lämmitysjohto.Liitimestä johtoa irti sen verran,että saa yleismittarin kytkettyä.Jos ei muuten,niin pieni kuparijohdon säie töpselin väliin.Jos anturi kunnossa lukema vaihtuu kokoajan.Risa anturi näyttää kokoajan samaa lukemaa.
Huoltopistokkeestakin sen voi mitata helpomminkin,mutta en tiedä liittimien numeroita mistä lukeman voi ottaa.
Mittausta varten apumiehen lattiamatto raolleen ja sen alla on lambdan johdot.Kaksi johtoa rusk ja lila,värit voi poiketa kylläkin,jos on aiemmin laitettu tarvikeanturi.Toinen johto signaali josta mittaus suoritetaan ja toinen on lambdan lämmitysjohto.Liitimestä johtoa irti sen verran,että saa yleismittarin kytkettyä.Jos ei muuten,niin pieni kuparijohdon säie töpselin väliin.Jos anturi kunnossa lukema vaihtuu kokoajan.Risa anturi näyttää kokoajan samaa lukemaa.
Huoltopistokkeestakin sen voi mitata helpomminkin,mutta en tiedä liittimien numeroita mistä lukeman voi ottaa.