viton 639 vaihdelaatikko ongelma
viton 639 vaihdelaatikko ongelma
hei nyt ku on ollut kovat pakkaset niin ei saa mitään vaihdetta silmään liikkuu vaihdekeppi sivusuunnassa mut ei saa 1 eikä pakkia on niinku jumissa joku. onko siellä se vaijeri joka jäätyy ja mitä rasvaa siihen vois laittaa.viime talvena laitettu uudet laatikko öljyt. ärsyttää ku pakkasella ei saa edes pakkia tai mitään vaihdetta päälle. ei tehnyt viimetalvena tällästä ongelmaa. pelottaa taas kun tulee 10 asteen pakkaset saa pitää auton puoltuntia tyhjäkäyntiä et saa vaihteen silmään. onko joillakin sama ongelma. 

Re: viton 639 vaihdelaatikko ongelma
ongelmaa on mullakin, tosin kyllä mulla vaihteet vaihtuu mutta vaihteen vaihdossa kestää tovi. Meinaa mennä hermot tossa kaupunkiliikenteessä.
Itse ainakin rasvasin siitä yläkautta niitä vaihdevaijereita kun en jostain syystä saanut sitä vahdekepin ympärystää irti niin hyvin että olisi vaijerit saanut pois. Voi kyllä olla että ne vaijerit lähtee vaan alakautta irti. Ne vaijerit on melko perseestä kun menevät ilman suojausta siellä vaihdelaatikon kupeessa.
Vehon asentajan kommentti oli että uudet vaijerit vaan, vetävät kait niin paljon hiekkaa ja paskaa sisäänsä että edes rasvaus ei auta.
Itse ainakin rasvasin siitä yläkautta niitä vaihdevaijereita kun en jostain syystä saanut sitä vahdekepin ympärystää irti niin hyvin että olisi vaijerit saanut pois. Voi kyllä olla että ne vaijerit lähtee vaan alakautta irti. Ne vaijerit on melko perseestä kun menevät ilman suojausta siellä vaihdelaatikon kupeessa.
Vehon asentajan kommentti oli että uudet vaijerit vaan, vetävät kait niin paljon hiekkaa ja paskaa sisäänsä että edes rasvaus ei auta.
-
- Uusi tuttavuus
Re: viton 639 vaihdelaatikko ongelma
Paras keino on laittaa crc:tä . Laatikon puolelta raottaa suojakumia ja runsaasti crceetä ja välillä heilutellen keppiä. Itse laiton öljyä se pahensi asiaa kovilla pakkasilla vaikka laiton synteetistä voiteluainetta, vaihdekepinpuolelta vaikeampi laittaa, mutta onnistuu jotenkin. Ei ne vaikeat ole vaihtaa, mutta ovat arvokkaat 240€. Ei vika ole laatikossa vaan vaijereissa. Vaihdekepin juuressa oleviin niveliin synteettistä voiteluainetta. Vaihdossa suosittelen käyttämään narua läpiviennissä, kun vedät vanhat vaijerit niin solmi niihen naru uusien pujottamista varten. Purkaamolta ei kannata ostaa "opitttu kantapään kautta" saa samanlaiset tilalle.
Ajossa E 220cdi farkku 06
-Vito 97 110
-E290 96 210
-3*124d
-123 300td
-2* 115 220d
-190c 110 b 62
-Vito 97 110
-E290 96 210
-3*124d
-123 300td
-2* 115 220d