
(taloudellisuusmittari) alinpainemittari
(taloudellisuusmittari) alinpainemittari
Olen jo pidemmän aikaa seurannut kyseistä mittaria ja ihmetellyt kun tyhjäkäynnillä mittari seisoo keskellä näyttöä.Onko normaalia?,mitä pitäisi näyttää?.Kävin imusarjan päästä letkut ja liittimet läpi aina siihen saakka kun (sukeltavat) konehuoneesta sisätilaan mittarille.Ei ollut vuotoja,mutta jotenkin tuntuu että ei näytä oikein.Olisiko jollain tietoa ks.mittarin toiminnasta ja siitä missä sen viisarin täytyisi seisoa joutokäynnillä??!.Auto on MB 190 -89 2.0E
.

Re: (taloudellisuusmittari) alinpainemittari
Onkos se automaatti? Tomaatilla joku 2mm viisarin värähdys käyntilämpimänä tyhjäkäynnillä on ihan normaalia, sen verran laatikko vaihde päällä vastustaa ja ECU joutuu se vuoksi tarjoilemaan hieman ekstra hyvää koneelle jotta kone pysyisi käynnissä ja joka sitten kyllä näkyy eco mittarissa.
Eihän vaan tyhjäkäyntiin ja tyhjäkäyntiseoksiin ole kajottu?
Kuinka on auton kulkupuoli noin muuten, joutuuko paahtamaan kaikenaikaa nilkkasuorana vai rullaileeko tasakaasullakin hyvin. Mites pa-kulutus, meneekö yllättävän pienellä. Vois olla pa-paineet alhaalla, pa-pumppu finish.
Eihän vaan tyhjäkäyntiin ja tyhjäkäyntiseoksiin ole kajottu?
Kuinka on auton kulkupuoli noin muuten, joutuuko paahtamaan kaikenaikaa nilkkasuorana vai rullaileeko tasakaasullakin hyvin. Mites pa-kulutus, meneekö yllättävän pienellä. Vois olla pa-paineet alhaalla, pa-pumppu finish.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Ihan normaalilta tuo vaikuttaasteelman kirjoitti:Juu,kyllä on automaattiloota.Kulkee todella hyvin tasakaasullakin,ja kulutus on siinä 8-9 litran paikkeilla/100km.Polttoainepuolen säätöihin ei ole koskettu,muuten on huollettu hyvin.Pumppu ok ja suodatin vaihdettu juuri.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ecomittari
Kyllä se muuttuu,eli kun askin öljyt ja kone on saavuttanut normaalilämmön niin mittari näyttää n.2mm alle puolenvälin.Tilasin varmuuden vuoksi uuden haaroituskappaleen ,joka sijaitsee lähellä jarrutehostajaa.Näytti vähän pykineeltä,ei kylläkään mitenkään pahalta. 

Minulla kanssa ollut sama asia ihmetyksen kohteena. Auto on siis 190e 2 litran ruisku ja automaattilootalla. Tyhjäkäynnillä (kierrokset noin 700) mittari on siinä hiukan alle puolessa välissä... kun kaasua painaa hiukan että kierrokset nousevat sinne noin 1000 kieppeille niin mittari laskee lähemmäs vasenta reunaa...
Eikä siinä mitään jos tuo olisi ainoa ongelma mutta kone myös ravistaa hiukan tyhjäkäynnillä. käynnistyy huonon oloisesti (ainkakin kylmänä) ja kulutus arvot on jotaan ihan muuta kun sallitussa rajoissa (10-15 litraa satasella!!!)
Mainittakoon vielä että boksi kyllä pelaa ja ylijännite rele tuntuisi olevan kunnossa. tulpat on vaihdettu kuten myös polttoaine suodatin.
Että jos joku vaan tietäisi mikä kumma siinä voi mättää niin olisin todella kiitollinen vihjeistä.
Eikä siinä mitään jos tuo olisi ainoa ongelma mutta kone myös ravistaa hiukan tyhjäkäynnillä. käynnistyy huonon oloisesti (ainkakin kylmänä) ja kulutus arvot on jotaan ihan muuta kun sallitussa rajoissa (10-15 litraa satasella!!!)
Mainittakoon vielä että boksi kyllä pelaa ja ylijännite rele tuntuisi olevan kunnossa. tulpat on vaihdettu kuten myös polttoaine suodatin.
Että jos joku vaan tietäisi mikä kumma siinä voi mättää niin olisin todella kiitollinen vihjeistä.
MB 190e vm:86 2.0 automaatti
ecomittari
Terve,omassani oli saman tyyppinen vika.Eli kylmänä joutui sahaamaan pitkään ja kulutus oli yli 10litraa/100km.Vaihdoin ruiskun suuttimet ja parani melko hyvin.Mitä ecomittariin tulee niin kyllä se automaattivehkeissä toimii niin kuin esim.mulla nyt.Sain eilen asiantuntevaa tietoa tämän foorumin kautta,ja kyseltyäni tänään tutulta Vehon asentajalta,vahvisti väittämän oikeaksi.Oletko tsekannut imusarjan "lähtöletkun" ja liitoskohdan ennen kuin menee sisätilaan mittarille?.4 haarainen "kumimöykky"on sulakerasiasta vähän pyyhkijään päin.Letkuissa voi olla vuotoa siitä huolimatta vaikka näyttävät päällisin puolin ehjiltä. 

Re: ecomittari
Jaa että suuttimissa voisi vika siis piillä... Taitaa olla aika kalliita nuo suuttimet lähteä ihan vaan kokeilu mielessä vaihtelemaan... mitähän muuta vikaa tuo suuttimien huonokuntoisuus voisi aiheuttaa ??steelman kirjoitti:Terve,omassani oli saman tyyppinen vika.Eli kylmänä joutui sahaamaan pitkään ja kulutus oli yli 10litraa/100km.Vaihdoin ruiskun suuttimet ja parani melko hyvin.Mitä ecomittariin tulee niin kyllä se automaattivehkeissä toimii niin kuin esim.mulla nyt.Sain eilen asiantuntevaa tietoa tämän foorumin kautta,ja kyseltyäni tänään tutulta Vehon asentajalta,vahvisti väittämän oikeaksi.Oletko tsekannut imusarjan "lähtöletkun" ja liitoskohdan ennen kuin menee sisätilaan mittarille?.4 haarainen "kumimöykky"on sulakerasiasta vähän pyyhkijään päin.Letkuissa voi olla vuotoa siitä huolimatta vaikka näyttävät päällisin puolin ehjiltä.
Siis mitä sen mittarin pitäisi näyttää tyhjäkäynnillä ? melkeen punaista? vai ihan jotain muuta ??
Juu tuo 4 haarainen kumimöykky kyllä näyttäisi hiukan kärsineeltä mutta vaikka tukin sen koko letkun niin enpä huomannut mitään eroa. Pitää varmaan hommata sitä sprayta mikä paljastaa ne vuodot niin saa varmuuden asiaan..
MB 190e vm:86 2.0 automaatti
Edelleen eco
Kyllä ne suuttimet kustantaa tollaset 150-200 ecua,kannattaa käyttää orgiksia eli boschilaisia.Sähköpuoli kannattaa tsekata,niin kuin jo joku tällä palstalla kirjoittelikin.Ecumittarista sen verran että jos otat letkun irti(putken),niin mittari ei kyllä näytä mitään eli makaa pohjassa.Oletko ottanut oikean letkun irti???.Tarkista jos autossasi on ajovalojen korkeussäätö että letkut on ehjät ja kiinni kunnolla,sotkee nimittäin alinpainemittaria jos on vuotoja siellä suunnalla.