MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
auto otsikon mukainen tänään ostin 8 litraa öljyä merkki FEBI Bilstein Nro 22806 Dexron III +suodattimen ja mitta tikun nyt pitäs alkaa vaihtoa suunnitteleen hyviä ohjeita kaivattaisiin... kannattaako tehdä näin käyttää laatikko lämpimäksi laskea kaikki öljyt pois laatikosta+turbiinistä..uusi suodatin paikoilleen roput kiinni ja öljyt takaisin... onkohan se nyt sitten varmaan näin?? laitanko mittatikun reiästä uudet öljyt sisään...eka 3 litraa käymään ja sitten loput kun tietäs onko se tarkka tuo 8 litraa. varmin on tietenkin kun välillä mitailee kun latikko on lämmin.
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Noin se kutakuinkin menee. Vaihdelaatikon öljypohjan joutuu ottamaan pois kun vaihdat suodattimen. Se varmaan olikin selvä.
Öljypohjaan jää sitte öljyä jonkun verran vaikka propusta valuttaakin kaikki pois koska siinä on kierre osaa joka on siitä öljypohjan pohjasta ylempänä. Kerroin vaan ettet suttaa itteäs
Ja kannattaa sitä öljypohjan ympäristöä putsata ennen kuin ottaa öljypohjan pois. Kiristys sitten maltillisesti ettei öljypohja mee muodottomaksi.
Voi huolella kaadella sinne 5-6 litraa ennenkuin rupee mittailemaan jos siis tyhjäät turbiinin. Voi tietysi olla että joutuu vähän pyöräyttämään välissä.
Ja sitten kun siellä rupeeaa sitä ölyä olemaan niin käyt vielä vaihteet läpi ja ajat lämpimäksi ja tarkastat tason.
Öljypohjaan jää sitte öljyä jonkun verran vaikka propusta valuttaakin kaikki pois koska siinä on kierre osaa joka on siitä öljypohjan pohjasta ylempänä. Kerroin vaan ettet suttaa itteäs

Ja kannattaa sitä öljypohjan ympäristöä putsata ennen kuin ottaa öljypohjan pois. Kiristys sitten maltillisesti ettei öljypohja mee muodottomaksi.
Voi huolella kaadella sinne 5-6 litraa ennenkuin rupee mittailemaan jos siis tyhjäät turbiinin. Voi tietysi olla että joutuu vähän pyöräyttämään välissä.
Ja sitten kun siellä rupeeaa sitä ölyä olemaan niin käyt vielä vaihteet läpi ja ajat lämpimäksi ja tarkastat tason.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Ok kiitos rohkaisusta pitää alkaa huomenna räpiin sen öljyn kans...tyhjennyksestä vielä sen verta pitääkö siinä käydä vaihteet läpi kun roput on auki... vai auttaako se mitään kun autoahan ei käyntiin uskalla siinä vaiheessa enään laitaa...onko tästä turbiinin tyhjää misestä vielä ohjetta? mitä kautta roppuun pääsee käsiksi? onko alhaalla joku lunkka mihin se pitää saada kohille? olisko hyötyä jos tunkkaa auton perän ilmaan renkaitten pyörittelyä varten,,, että saa turbiinin ropun aukon kohdalle..?
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Itse en siinä tyhennys vaiheessa vaihteita enään vaihdellut. Turpiinin saa pyöritettyä kohdilleen kun pyörittää moottoria käsin. Eli toinen pyörittää moottoria ja toisen täytyisi katsoa koska turbiinin tyhjennys proppu on suoraan alaspäin. Siinä on ihan aukko sitä varten. Siinä propun aukon kohdalla menee pakoputki. Saa kyllä propun aukaistua ilman pakoputken irroittamista. Oli muistaakseni tosi pieni kuusiokolo (3-5mm) siihen proppuun joka oli aika tiukassa. Ehkä jotain CRCtä siihen proppuun ennen avaamista.Mese Mies kirjoitti:Ok kiitos rohkaisusta pitää alkaa huomenna räpiin sen öljyn kans...tyhjennyksestä vielä sen verta pitääkö siinä käydä vaihteet läpi kun roput on auki... vai auttaako se mitään kun autoahan ei käyntiin uskalla siinä vaiheessa enään laitaa...onko tästä turbiinin tyhjää misestä vielä ohjetta? mitä kautta roppuun pääsee käsiksi? onko alhaalla joku lunkka mihin se pitää saada kohille? olisko hyötyä jos tunkkaa auton perän ilmaan renkaitten pyörittelyä varten,,, että saa turbiinin ropun aukon kohdalle..?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
okkei miten sitten se tarkistus kun laatikko on kuuma uudet öljy sisällä pitääkö tikku näyttää 80C ? auto pitää olla käynnissä mikä pykälä pitää olla päällä tässä vaiheessa?
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
En tie minkälainen tikku sulla on. Jos siinä on se 80-astetta merkki niin sitten kai siinä lämpimänä. Itsellä oli tikku jossa pelkkiä numeroita. Tais olla sentin välein..
Eli P-päällä ja auto käynnissä tasaisella pinnalla. Sitten vaan kurkkimaan. Muutaman kerran kannattaa katsella ja pyyhiä tikkua että saa varman tuloksen kun sitä öljyä voi olla siinä putken seinämillä niin voi hämätä.
Eli P-päällä ja auto käynnissä tasaisella pinnalla. Sitten vaan kurkkimaan. Muutaman kerran kannattaa katsella ja pyyhiä tikkua että saa varman tuloksen kun sitä öljyä voi olla siinä putken seinämillä niin voi hämätä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Kuumat öljyt on juuri se 80-astetta. Jos tikku on sellainen missä on sen merkki niin siihen. T30 torx on vaihdelaatikon öljypohjan pulttien kanta. Jos en väärin muista. Vai onko ne uudet öljyt jo sisällä 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
okkei kiitän hyvistä neuvoista ei ole vielä uudet öljyt sisällä pitää eka hyvin suunnitella... joo kyllä siinä lukema 80c on aika kuumaksi menevät öljyt jos 80 celsius astetta löytyy...
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
onko sulla ollut juuri samanlainen auto? kun nyt huomasin että tuossa lisatassa lukee mikä on tuossa tekstien alla...ps oli muuten kallis se öljy tikku kun 65€ viimeinen varastossa ja uusilla oli noussut hinta 90€ huh huh suht koht kallista öljyn tarkistamista...sekun on vain huolto tikun nimellekäkin sitä ei sinne reikään jätetä..
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Melkein. Oma on farkku. Muistaisin että mittatikku maksoi jotai alta 20€ (ja sekin maksettiin puoliksi veljen kanssa), mutta se onkin köyhänmiehen tikku kun oli pelkkiä numeroita eikä tuollaista astelukua. Mutta kyllä sillä pärjäs.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
okkei. tuo on mesen oma ja käy muihinkin meseihin kun tähän pukkaa niin syvälle kuin menee jää vielä 20cm tikkua uloskin..onko miten sinulla pelannut tuo 280 v6 itsellä oma ollut vasta viikon tähän asti kaikki pelannu moitteetta.. paitsi tuo vakio parkki tutka ei meinaa toimii... muuten toimii kaikki lisä varusteet. onkohan näissä mitään vakio vikoja...hyvin on kyllä vääntöä ja vetoja.. olisko kellään tietoa paljoko menää jäähdytys nestettä olis tarkotus vaihtaa....
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
Vetoja kyllä riittä ihan.Mese Mies kirjoitti:okkei. tuo on mesen oma ja käy muihinkin meseihin kun tähän pukkaa niin syvälle kuin menee jää vielä 20cm tikkua uloskin..onko miten sinulla pelannut tuo 280 v6 itsellä oma ollut vasta viikon tähän asti kaikki pelannu moitteetta.. paitsi tuo vakio parkki tutka ei meinaa toimii... muuten toimii kaikki lisä varusteet. onkohan näissä mitään vakio vikoja...hyvin on kyllä vääntöä ja vetoja..
Mielestäni toiminut hyvin. Alkuunsa vaihdoin MAF:in, nokka-akselin asentotunnistimen ja tietysti tein huollot. Tulpat, öljyt ym..
On kyllä ollut varmatoiminen peli. Ei ole tullut mitään yllättäviä suuria menoja.
2,5 vuoden aikana tullut kilometrejä n.55tkm. Nyt mittarissa 225tkm.
Varusteina ei kyllä ole mitään ihmeellisiä. Normi sähkölasit, penkinlämppärit, sadetunnistin, integroidut lastenistuimet, vakkari, kattoluukku ja tasonsäätö takana (joka ei c-malliin farmarissa ole vakiona).
Tuolla pieni juttu muutaman tiivisteen vaihdosta. Samaa ongelmaa voi esiintyä myös V8 ja muissa joissa on tuollainen rakenne.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=85102
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: MB C280 V6 -97 vaihdelaatikon öljyn vaihto automaatti..
okkei tuo voi olla itselläkin kohta edesä nyt on mittarissa 192tkm vielä siittä jäähdytin nesteestä onko tietoa mitä menisi tietäs ostaa oikeen määrän...
No niin nyt on laatikko öljyt vaihdettu ei aivan sekään mennyt ongelmitta.. muilta osin kylläkin mutta turbiinissa ei ollut roppua ei saanut sieltä öljyjä laskettua pois.. tehin sitten näin että 2 litraa pois ja 2 litraa uutta sisään vähän ajoa taas sama juttu.. sitten kaikki öljyt ulos öljypohja auki uusi suodatin tilalle. ja uudet öljyt sisään ja öljyt on nytten aivan punaiset.. 3,8 litraa meni kun näin teki+sitten tietenkin tuo öljy mitä meni hukkaan se 4 litraa... mutta puhdistuipa kunnolla..
No niin nyt on laatikko öljyt vaihdettu ei aivan sekään mennyt ongelmitta.. muilta osin kylläkin mutta turbiinissa ei ollut roppua ei saanut sieltä öljyjä laskettua pois.. tehin sitten näin että 2 litraa pois ja 2 litraa uutta sisään vähän ajoa taas sama juttu.. sitten kaikki öljyt ulos öljypohja auki uusi suodatin tilalle. ja uudet öljyt sisään ja öljyt on nytten aivan punaiset.. 3,8 litraa meni kun näin teki+sitten tietenkin tuo öljy mitä meni hukkaan se 4 litraa... mutta puhdistuipa kunnolla..