M110 käynnistysongelma
M110 käynnistysongelma
Tästä viikosta alkaen Helmut on heittäytynyt varsin ilkeäksi
Ensin käynnistyy ensi yrittämällä, mutta sammuu parin sekunnin kuluttua. Saattaa toisella kerralla "hörähtää", mutta ei käy. Kolmannella ei sitten edes enää lupaa, vaan ilmeisesti kastelee tulpat. Auton seistyä puolisen tuntia, käynnistyy ekalla. Eilen, kun ajelin hommista kotiin, oli meno koko ajan tukkoista ja valoihin sammahtaminen ei ollut kaukana. Talliin peruutellessani tyhjäkäynti oli laskenut alle 500 kiekkaan, ja kaasuun vastaaminen todella kakistelua. Paikallaan kierrätettäessä vastasi hyvin kaasuun, mutta heti kierrosten laskettua jatkoi "tukehtunutta" joutokäyntiään
Ajossa sitten kiusaa edelleen tänä kesänä ilmennyt vika nro 1:
Puolilämpoisena jos joutuu valoihin tyssaamaan, niin liikkeellelahdosta ei meinaa tulla mitaan: Vahainenkin kaasunpainallus tukehduttaa koneen, pienella kiusaamisella sitten parin sekunnin viiveen jalkeen lahdetaan yht'akkia kuin hauki kaislikosta. Lampimana ilmio esiintyy toisinaan, muttei niin voimakkaana. Tyhjakaynti on n. 750-800 rpm, vaihde silmassa 550-600 rpm. Pakoputkisto on nyt kunnossa, joten alkukesällä vaivannut toisen etuputken vuoto ei ongelmaa aiheuttanut.
Kiesihan seisoi muutamaa paikallaan kayttamista lukuunottamatta 13 kk, joten jostain "jumiutumisesta" voi hyvinkin olla kyse.. autoja harrastava tuttavani ajoi patkan perassa, ja vahvisti etta "ei savuta, mutta haisee bensalle, jotta rikkaalla taitaa kayda". Katsastuksessa CO -arvo oli 2.0 %, mikä lienee tyhjäkäynnillä passeli arvo katittomalle myllylle?
Ajelin tuossa kuukausi sitten jalka suorana 300 km motaria tarkoituksena polttaa noet myllysta, jos ilmio on siita kiinni. Ei vaikutusta. Hyvia arvauksia tukkoisuuden / huonon starttaamisen syista otetaan edelleen vastaan.
Kerrottakoon, etta 7000 km:n sisalla autoon on vaihdettu: Kaikki oljyt + suodattimet, tulpat, ilmansuodatin ja virranjakajan kansi. Lisaksi olen tarkistanut, etta alipaineletkut ovat paikallaan ja samalla putsasin ne sahkoliittimet ja maadoitukset, joihin suinkin paasin kasiksi. Tarkistin myös sytkäboksin maadotuksen.
Olisko ongelma ruiskun perussäädössä tai kylmäkäynnistysventtiilissä - tai miksi sitä nyt sanotaankin?
Voiko ruiskun seosta muuten edes kotikonstein saataa?
Ensin käynnistyy ensi yrittämällä, mutta sammuu parin sekunnin kuluttua. Saattaa toisella kerralla "hörähtää", mutta ei käy. Kolmannella ei sitten edes enää lupaa, vaan ilmeisesti kastelee tulpat. Auton seistyä puolisen tuntia, käynnistyy ekalla. Eilen, kun ajelin hommista kotiin, oli meno koko ajan tukkoista ja valoihin sammahtaminen ei ollut kaukana. Talliin peruutellessani tyhjäkäynti oli laskenut alle 500 kiekkaan, ja kaasuun vastaaminen todella kakistelua. Paikallaan kierrätettäessä vastasi hyvin kaasuun, mutta heti kierrosten laskettua jatkoi "tukehtunutta" joutokäyntiään
Ajossa sitten kiusaa edelleen tänä kesänä ilmennyt vika nro 1:
Puolilämpoisena jos joutuu valoihin tyssaamaan, niin liikkeellelahdosta ei meinaa tulla mitaan: Vahainenkin kaasunpainallus tukehduttaa koneen, pienella kiusaamisella sitten parin sekunnin viiveen jalkeen lahdetaan yht'akkia kuin hauki kaislikosta. Lampimana ilmio esiintyy toisinaan, muttei niin voimakkaana. Tyhjakaynti on n. 750-800 rpm, vaihde silmassa 550-600 rpm. Pakoputkisto on nyt kunnossa, joten alkukesällä vaivannut toisen etuputken vuoto ei ongelmaa aiheuttanut.
Kiesihan seisoi muutamaa paikallaan kayttamista lukuunottamatta 13 kk, joten jostain "jumiutumisesta" voi hyvinkin olla kyse.. autoja harrastava tuttavani ajoi patkan perassa, ja vahvisti etta "ei savuta, mutta haisee bensalle, jotta rikkaalla taitaa kayda". Katsastuksessa CO -arvo oli 2.0 %, mikä lienee tyhjäkäynnillä passeli arvo katittomalle myllylle?
Ajelin tuossa kuukausi sitten jalka suorana 300 km motaria tarkoituksena polttaa noet myllysta, jos ilmio on siita kiinni. Ei vaikutusta. Hyvia arvauksia tukkoisuuden / huonon starttaamisen syista otetaan edelleen vastaan.
Kerrottakoon, etta 7000 km:n sisalla autoon on vaihdettu: Kaikki oljyt + suodattimet, tulpat, ilmansuodatin ja virranjakajan kansi. Lisaksi olen tarkistanut, etta alipaineletkut ovat paikallaan ja samalla putsasin ne sahkoliittimet ja maadoitukset, joihin suinkin paasin kasiksi. Tarkistin myös sytkäboksin maadotuksen.
Olisko ongelma ruiskun perussäädössä tai kylmäkäynnistysventtiilissä - tai miksi sitä nyt sanotaankin?
Voiko ruiskun seosta muuten edes kotikonstein saataa?
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: M110 käynnistysongelma
Täällä tuli nyt samantapaista ongelmaa. Eli jos kuuman koneen sammuttaa ja heti kohta (pari minuuttia) käynnistää niin lähtee hyvin käyntiin mutta sammuu heti. Pitää antaa kaasua 10...20 sekuntia vaihde vapaalla niin sitten kestää käynnissä. Aiemmin oli starttauksen jälkeen sellaista takkuista tyhjäkayntiä, ja liikkeelle lähtö vaikeaa - aivan kuin pari sylinteriä olisi pois pelistä. Sitten kuitenkin kohta kaikki herää eloon.Ziba K kirjoitti:Tästä viikosta alkaen Helmut on heittäytynyt varsin ilkeäksi
Ensin käynnistyy ensi yrittämällä, mutta sammuu parin sekunnin kuluttua. Saattaa toisella kerralla "hörähtää", mutta ei käy. Kolmannella ei sitten edes enää lupaa, vaan ilmeisesti kastelee tulpat. Auton seistyä puolisen tuntia, käynnistyy ekalla. Eilen, kun ajelin hommista kotiin, oli meno koko ajan tukkoista ja valoihin sammahtaminen ei ollut kaukana. Talliin peruutellessani tyhjäkäynti oli laskenut alle 500 kiekkaan, ja kaasuun vastaaminen todella kakistelua. Paikallaan kierrätettäessä vastasi hyvin kaasuun, mutta heti kierrosten laskettua jatkoi "tukehtunutta" joutokäyntiään
Ajossa sitten kiusaa edelleen tänä kesänä ilmennyt vika nro 1:
Puolilämpoisena jos joutuu valoihin tyssaamaan, niin liikkeellelahdosta ei meinaa tulla mitaan: Vahainenkin kaasunpainallus tukehduttaa koneen, pienella kiusaamisella sitten parin sekunnin viiveen jalkeen lahdetaan yht'akkia kuin hauki kaislikosta. Lampimana ilmio esiintyy toisinaan, muttei niin voimakkaana. Tyhjakaynti on n. 750-800 rpm, vaihde silmassa 550-600 rpm. Pakoputkisto on nyt kunnossa, joten alkukesällä vaivannut toisen etuputken vuoto ei ongelmaa aiheuttanut.
Kiesihan seisoi muutamaa paikallaan kayttamista lukuunottamatta 13 kk, joten jostain "jumiutumisesta" voi hyvinkin olla kyse.. autoja harrastava tuttavani ajoi patkan perassa, ja vahvisti etta "ei savuta, mutta haisee bensalle, jotta rikkaalla taitaa kayda". Katsastuksessa CO -arvo oli 2.0 %, mikä lienee tyhjäkäynnillä passeli arvo katittomalle myllylle?
Ajelin tuossa kuukausi sitten jalka suorana 300 km motaria tarkoituksena polttaa noet myllysta, jos ilmio on siita kiinni. Ei vaikutusta. Hyvia arvauksia tukkoisuuden / huonon starttaamisen syista otetaan edelleen vastaan.
Kerrottakoon, etta 7000 km:n sisalla autoon on vaihdettu: Kaikki oljyt + suodattimet, tulpat, ilmansuodatin ja virranjakajan kansi. Lisaksi olen tarkistanut, etta alipaineletkut ovat paikallaan ja samalla putsasin ne sahkoliittimet ja maadoitukset, joihin suinkin paasin kasiksi. Tarkistin myös sytkäboksin maadotuksen.
Olisko ongelma ruiskun perussäädössä tai kylmäkäynnistysventtiilissä - tai miksi sitä nyt sanotaankin?
Voiko ruiskun seosta muuten edes kotikonstein saataa?
Tämä tuli esille termostaatin vaihdon jälkeen. Laitoin 92 asteisen edellisen 87:n tilalle. Edellinen oli jo viime talvena viallinen eli aukaisi liian aikaisin ja jätti pakkasella kabiinin kylmäksi. Tämä uusi pitää lämpöjä ylempänä ja nyt kun nää helteet tuli niin alkoi tuo ongelma. Lisäksi luulen että tyhjäkäynti D-alue päällä putosi 500:n aiemmasta noin 600:sta (luulen vaan - ei faktaa ). Tuli tuossa myös termarin laiton yhteydessä putsattua jakajan kannesta ne "elektrodit" kun oli hapettuneet pahasti.
M110 tietäjät kommentteja. Onko tuossa se samainen tyhjäkäynti venttiili (sähköinen) joka saattaa jumittua?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jos kone käy kaikilla mukeilla ja muuten tasaisesti, niin kyllä se vika tuonne ruiskun puolelle suuntaa. Lisäilmaluisti, rikastuspiiri, ilmamäärämittari..
edit: http://www.ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php löytyy vikataulukko, jonka mukaan voisi lähteä haarukoimaan
edit: http://www.ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php löytyy vikataulukko, jonka mukaan voisi lähteä haarukoimaan
Koneella on koneen tahti
vaikuttaa
pätevältä linkiltä, kiitoksia! Täytyypä viikonloppuna lähteä avaamaan vyyhteä ihan tankista asti, vaihdan varmuudeksi pa-suodattimen ja tsekkaan ne tankin ilmaletkut.
Onneksi on hyvät pyöräilykelit, nin en tarvitsea autoa edes duunimatkoihin
Onneksi on hyvät pyöräilykelit, nin en tarvitsea autoa edes duunimatkoihin
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: vaikuttaa
Pyöräiletkö siis tuolla "mönkijällä"Ziba K kirjoitti:pätevältä linkiltä, kiitoksia! Täytyypä viikonloppuna lähteä avaamaan vyyhteä ihan tankista asti, vaihdan varmuudeksi pa-suodattimen ja tsekkaan ne tankin ilmaletkut.
Onneksi on hyvät pyöräilykelit, nin en tarvitsea autoa edes duunimatkoihin
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ei vielä
elonmerkkejä.. eli ihka oikealla fillarilla ajelen edelleen, vaimo saa kulkea mönkijällä.
Eilen vaihdoin PA-suodattimen, ei vaikutusta ei edes luvannut käynnistyä. Tuossa vikadiagnoosilistassa ekalla sijalla oli mahdollinen alipainevuoto. No, silmämääräisesti kaikki on kunnossa, mutta milläs tarkistat sen paremmin vaihtamatta jokaista letkua uuteen yksitellen
Kakkosena lista tarjoaa polttoainevaraajaa. Oli sen verran ruosteisen näköinen murikka, että tyydyin puhdistamaan ulkoisesti ja ruiskuttamaan irroitusöljyä, josko tänään tohtisi avata. Samassa yhteydessä kehoitettiin tarkistamaan PA -paluulinja. Otin koneen päästä auki ja starttasin, kas kummaa käynnistyi saman tien ja pukkasi gasoliinia määräjakajasta päin konehuoneeseen! Siivosiin pilttuun ja asensin letkupätkän ja kokeilin puhaltaa tankkiin päin. Ensin oli tukkoinen, sitten alkoi vaimea pulputus. Eikun linja kiinni ja starttaamaan. Taaskaan ei edes lupaa.. irroitin paluuputken vielä tankin päästä, ja sain oikein kunnolla bensaa syliin - ei sitten ollut sitä takaiskuventtiiliä, tai se ei tomi. Putki takas kii ja käynnistys. Hyvin hörähti, kävikin aika mukavasta kylmäkäyntiä, ennen kaikea ei enää sammunut!
Heitin pikku lenkin, koneen lämmittyä käynti ja veto huononivat käsi kädessä. Sain auton talliin, ja auton käydessä vaeltavaa 500-600 kierroksen joutoa, nypin alipaineletkuja irti ja pistelin takas kii, millään ei tuntunut olevan vaikutusta.. sammutin, lähti kyllä uudestaan helpostikin, mutta käy edelleen epätasaisesti putputtaen.
Aamusella koitin jälleen töihin lähtiessä: sama peli, käynnistyi, kävi n. 3-4 sekuntia, sammui, lupasi kerran, kolmannella ei edes luvannut..
ja eikun pyörän selkään..
ps. huomasin bensatankin oikeaan reunaan johtavan myös jonkun letkun, onkohan se toinen "hönkäputki"? Oletan auki ottamani olleen varsinainen paluuputki, koska kulkee rinta rinnan tankilta itse ruiskulle; pumppua, varaajaa ja suodatinta toki lukuunottamatta.
Jotenkin ongelma tuntuu käynnistyvyyden osalta olevan jossain tukoksessa, itse käynnin huononeminen lämpimänä voikin sitten olla toinen juttu.. sehän on vaivannut enempi vähempi koko kesän
Eilen vaihdoin PA-suodattimen, ei vaikutusta ei edes luvannut käynnistyä. Tuossa vikadiagnoosilistassa ekalla sijalla oli mahdollinen alipainevuoto. No, silmämääräisesti kaikki on kunnossa, mutta milläs tarkistat sen paremmin vaihtamatta jokaista letkua uuteen yksitellen
Kakkosena lista tarjoaa polttoainevaraajaa. Oli sen verran ruosteisen näköinen murikka, että tyydyin puhdistamaan ulkoisesti ja ruiskuttamaan irroitusöljyä, josko tänään tohtisi avata. Samassa yhteydessä kehoitettiin tarkistamaan PA -paluulinja. Otin koneen päästä auki ja starttasin, kas kummaa käynnistyi saman tien ja pukkasi gasoliinia määräjakajasta päin konehuoneeseen! Siivosiin pilttuun ja asensin letkupätkän ja kokeilin puhaltaa tankkiin päin. Ensin oli tukkoinen, sitten alkoi vaimea pulputus. Eikun linja kiinni ja starttaamaan. Taaskaan ei edes lupaa.. irroitin paluuputken vielä tankin päästä, ja sain oikein kunnolla bensaa syliin - ei sitten ollut sitä takaiskuventtiiliä, tai se ei tomi. Putki takas kii ja käynnistys. Hyvin hörähti, kävikin aika mukavasta kylmäkäyntiä, ennen kaikea ei enää sammunut!
Heitin pikku lenkin, koneen lämmittyä käynti ja veto huononivat käsi kädessä. Sain auton talliin, ja auton käydessä vaeltavaa 500-600 kierroksen joutoa, nypin alipaineletkuja irti ja pistelin takas kii, millään ei tuntunut olevan vaikutusta.. sammutin, lähti kyllä uudestaan helpostikin, mutta käy edelleen epätasaisesti putputtaen.
Aamusella koitin jälleen töihin lähtiessä: sama peli, käynnistyi, kävi n. 3-4 sekuntia, sammui, lupasi kerran, kolmannella ei edes luvannut..
ja eikun pyörän selkään..
ps. huomasin bensatankin oikeaan reunaan johtavan myös jonkun letkun, onkohan se toinen "hönkäputki"? Oletan auki ottamani olleen varsinainen paluuputki, koska kulkee rinta rinnan tankilta itse ruiskulle; pumppua, varaajaa ja suodatinta toki lukuunottamatta.
Jotenkin ongelma tuntuu käynnistyvyyden osalta olevan jossain tukoksessa, itse käynnin huononeminen lämpimänä voikin sitten olla toinen juttu.. sehän on vaivannut enempi vähempi koko kesän
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Hyviä kommentteja;
tulpat tuskin ovat kastuneet (montaa?) kertaakaan. Viime viikolla, kun pitkän starttauksen jälkeen ei suostunut inahtamaankaan, ruuvasin ykköspytyn tulpan käsille. Ei edes haissut bensalle ja oli terveen vaalean harmaa/ruskea.
Eilen veljeni toimi avaimen kiertäjänä, itse tarkkailin konehuonetta. Ei taaskaan edes luvannut. Ruuvasin kakkospytyn tulpan irti. Sama peli, siisti kuiva tulppa.
Kansi lienee alkuperäisessä kunnossa, 260 000 ajeltu, öljyä kuluu n. desi tuhannella, rapisee kylläkin varsinkin kylmänä. Viime viikkoon asti kävi tasaisesti koko kierrosalueella, lukuunottamatta sitä puutumista liikellelähdettäessä.
Eli: jostain syystä ainetta ei tule suuttimille. Painetta systeemissä on, koska jos myllyn saa parkaisemaan edes 5 sekunniksi, kunnes se sammuu ,
surahtaa pumppu ja painaa linjat taas täyteen kamaa. Mikä "elin" K-jetissä lakkaa toimimasta noin yht'äkkiä, antaen kuitenkin padalle joskus armon käynnistyä?
Eräs australialainen saitti kertoi toimivan PA-pumpun voivan kulua sisältä siten, että se laskee bensaa tankkiin päin ja näin alentaa suuttimille menevää painetta, joka vaikeuttaa käynnistyvyyttä. Uusinko nyt vielä varmuuden vuoksi PA-pumpunkin?
Vielä yksi havaittu ilmiö: Kun virrat kytkee päälle, kuuluu edestä katsoen oikealla sijaitsevasta härpäkkeestä säännöllisiä naksauksia. n. 5x10x 8cm mötikkään menee liuta letkuja ja sähkö. Lämpötilatunnistin, otaksun?
Sais sen verran henkeä peliin, että pääsis korjaamolle. Suuttimin, säätöihin jne. en kyllä koske, mittareita saati kokemusta niiden käytöstä kun ei ole..
Eilen veljeni toimi avaimen kiertäjänä, itse tarkkailin konehuonetta. Ei taaskaan edes luvannut. Ruuvasin kakkospytyn tulpan irti. Sama peli, siisti kuiva tulppa.
Kansi lienee alkuperäisessä kunnossa, 260 000 ajeltu, öljyä kuluu n. desi tuhannella, rapisee kylläkin varsinkin kylmänä. Viime viikkoon asti kävi tasaisesti koko kierrosalueella, lukuunottamatta sitä puutumista liikellelähdettäessä.
Eli: jostain syystä ainetta ei tule suuttimille. Painetta systeemissä on, koska jos myllyn saa parkaisemaan edes 5 sekunniksi, kunnes se sammuu ,
surahtaa pumppu ja painaa linjat taas täyteen kamaa. Mikä "elin" K-jetissä lakkaa toimimasta noin yht'äkkiä, antaen kuitenkin padalle joskus armon käynnistyä?
Eräs australialainen saitti kertoi toimivan PA-pumpun voivan kulua sisältä siten, että se laskee bensaa tankkiin päin ja näin alentaa suuttimille menevää painetta, joka vaikeuttaa käynnistyvyyttä. Uusinko nyt vielä varmuuden vuoksi PA-pumpunkin?
Vielä yksi havaittu ilmiö: Kun virrat kytkee päälle, kuuluu edestä katsoen oikealla sijaitsevasta härpäkkeestä säännöllisiä naksauksia. n. 5x10x 8cm mötikkään menee liuta letkuja ja sähkö. Lämpötilatunnistin, otaksun?
Sais sen verran henkeä peliin, että pääsis korjaamolle. Suuttimin, säätöihin jne. en kyllä koske, mittareita saati kokemusta niiden käytöstä kun ei ole..
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
painovihre
phaholainen: tuo "härpäke" lienee ohjauspaineen säädin ja sijaitsee siis edestä katsoen akusta oikealla, miltei koneen takana tulipellin ja rintapellin välissä. Timo K:n lähettämän linkin perusteella vika voisi olla juuri tässä säätimess Millähän sen testaa, kun ei ole sitä toista autoa josta lainata varmasti toimiva ?
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: painovihre
Lupaan yrittää katsoa illalla härpäkkeen testikaavion huoltomanuskasta.Ziba K kirjoitti:phaholainen: tuo "härpäke" lienee ohjauspaineen säädin ja sijaitsee siis edestä katsoen akusta oikealla, miltei koneen takana tulipellin ja rintapellin välissä. Timo K:n lähettämän linkin perusteella vika voisi olla juuri tässä säätimess Millähän sen testaa, kun ei ole sitä toista autoa josta lainata varmasti toimiva ?
edit: muistaakseni yleismittarilla selviää
Koneella on koneen tahti
nyt toimii!
Toissa iltana vielä kerran kävin kaikki liittimet, letkut ja lemmarit läpi. Kas kummaa, pitkästä aikaa Helmut käynnistyi ja jäi hyrräämään. Pikku lenkki osoitti kuitenkin vanhan pintakaasunukkumattitaudin olevan tallella..
Aamusella sain kiesin luotsattua hommiin asti. Safkiksella sitten kurvasin korttelin päähän, Adita Oy -nimiseen autosähköihin erikoistuneeseen Helsinkiläisfirmaan. Olin ennalta selvittänyt, että eräs asentajista tuntee myös K-Jetin sielunelämää. Tapasin tämän harmaapartaisen herran kasaamasta jonkun kiinailmiön kiulua, ja pikkuhiljaa selvitin asiani. Kerroin, mitä olen autolle tähän mennessä tehnyt, johon hän kysyi "onks sulla se auto mukana?"
Kaveri kurkkasi pellin alle, sääti tyhjäkäynnin n. 800:n, haki 3 mm pitkän kuusiokoloavaimen ja alkoi ruuvata määräjakajasta seosta KORVAKUULOLTA kohdalleen..
Sitten hän pyysi minut "seisomaan jarrulle" ja samalla vaihtelin R-N-D -asentojen välillä vaihdetta, ja koitin eri kierroksilla saada myllyä hyytymään. mutta ei, väänsi kuin veturi ja kehräsi pehmeästi. Ajoin koeajolenkin simuloiden olosuhteita, joissa auto on temppuillut. Ei jälkeäkään vanhoista vaivoista.
Asentajan mukaan vanhemmiten määräjakajan sisällä oleva kalvo venyy, jolloin jakaja antaa nimenomaa pintakaasulla asetettua säätöä laihempaa seosta suuttimille. Periaatteessa M110 käy uutena jopa 1.0 % CO -seoksella tyhjäkäyntiä, mutta kuluneelle myllylle on annettava enempi soppaa toimiakseen.
Hän huomautti myös nykyisen runsashappisen bensan haittavaikutuksista, varsinkin kun Helmut on seissyt yli vuoden. Suositteli forte -käsittelyä suuttimien puhdistamiseksi ja voitelemiseksi. Ensi viikolla kokeilen hänen reseptiään: 2 purkkia fortea varatankilla (10-12 l) olevaan autoon ja tankin ajo tyhjäksi. Kuulostaa rankalta kuurilta, mutta laimeampi liuos ei kuulemma autossani auta '"hevon paskaa". Mitäs Fortea käyttäneet on mieltä?
Aamusella jännitin säädön vaikutusta käynnistyvyyteen. Vieteri oli hiukka pidentynyt, mutta auto jäi käymään laakista. Kyllä oli ilo ajella hommiin tänä aamuna!
Aamusella sain kiesin luotsattua hommiin asti. Safkiksella sitten kurvasin korttelin päähän, Adita Oy -nimiseen autosähköihin erikoistuneeseen Helsinkiläisfirmaan. Olin ennalta selvittänyt, että eräs asentajista tuntee myös K-Jetin sielunelämää. Tapasin tämän harmaapartaisen herran kasaamasta jonkun kiinailmiön kiulua, ja pikkuhiljaa selvitin asiani. Kerroin, mitä olen autolle tähän mennessä tehnyt, johon hän kysyi "onks sulla se auto mukana?"
Kaveri kurkkasi pellin alle, sääti tyhjäkäynnin n. 800:n, haki 3 mm pitkän kuusiokoloavaimen ja alkoi ruuvata määräjakajasta seosta KORVAKUULOLTA kohdalleen..
Sitten hän pyysi minut "seisomaan jarrulle" ja samalla vaihtelin R-N-D -asentojen välillä vaihdetta, ja koitin eri kierroksilla saada myllyä hyytymään. mutta ei, väänsi kuin veturi ja kehräsi pehmeästi. Ajoin koeajolenkin simuloiden olosuhteita, joissa auto on temppuillut. Ei jälkeäkään vanhoista vaivoista.
Asentajan mukaan vanhemmiten määräjakajan sisällä oleva kalvo venyy, jolloin jakaja antaa nimenomaa pintakaasulla asetettua säätöä laihempaa seosta suuttimille. Periaatteessa M110 käy uutena jopa 1.0 % CO -seoksella tyhjäkäyntiä, mutta kuluneelle myllylle on annettava enempi soppaa toimiakseen.
Hän huomautti myös nykyisen runsashappisen bensan haittavaikutuksista, varsinkin kun Helmut on seissyt yli vuoden. Suositteli forte -käsittelyä suuttimien puhdistamiseksi ja voitelemiseksi. Ensi viikolla kokeilen hänen reseptiään: 2 purkkia fortea varatankilla (10-12 l) olevaan autoon ja tankin ajo tyhjäksi. Kuulostaa rankalta kuurilta, mutta laimeampi liuos ei kuulemma autossani auta '"hevon paskaa". Mitäs Fortea käyttäneet on mieltä?
Aamusella jännitin säädön vaikutusta käynnistyvyyteen. Vieteri oli hiukka pidentynyt, mutta auto jäi käymään laakista. Kyllä oli ilo ajella hommiin tänä aamuna!
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: nyt toimii!
On se meidän antiikkiautoilijoiden kannalta hyvä, että näitä vanhan kaartin "partoja" vielä löytyy taitojaan avuksi jakamaan - lonkalta ilman tietokoneita ja päiväntolkulla kestäviä analyysejä (100 € / h).Ziba K kirjoitti: Tapasin tämän harmaapartaisen herran kasaamasta jonkun kiinailmiön kiulua, ja pikkuhiljaa selvitin asiani. Kaveri kurkkasi pellin alle, sääti tyhjäkäynnin n. 800:n, haki 3 mm pitkän kuusiokoloavaimen ja alkoi ruuvata määräjakajasta seosta KORVAKUULOLTA kohdalleen.
Täytyy laittaa tämä tapaus visusti korvan taakse, jos vaikka vastaava tulee itselle eteen ja ko. sattumus mahdollisesti koskee myös KE-jettiä.Ziba K kirjoitti: Asentajan mukaan vanhemmiten määräjakajan sisällä oleva kalvo venyy, jolloin jakaja antaa nimenomaa pintakaasulla asetettua säätöä laihempaa seosta suuttimille.
Toivottavasti korjaus ei kamalasti nosta Helmutin janoa, ettei herralla sitten ole Oktoberfest ainainen....Ziba K kirjoitti: Periaatteessa M110 käy uutena jopa 1.0 % CO -seoksella tyhjäkäyntiä, mutta kuluneelle myllylle on annettava enempi soppaa toimiakseen.
Forte toimii hyvin, auttoi ainakin kanittaviin suuttimiin, jotka aiheuttivat täristystä tyhjäkäynnillä puolilämpimällä koneella. Tämä lienee kuitenkin enemmän M103:n synti kuin M110:n. Mutta liemi auttaa varmasti moneen. Itsellä asentaja kehui yhden pullon riittävän, jonka se tekikin. Antoiko asentaja ohjetta käyttää raskasta jalkaa ainakin 20 min ajan eli motarille mars...Ziba K kirjoitti: Kuulostaa rankalta kuurilta, mutta laimeampi liuos ei kuulemma autossani auta '"hevon paskaa". Mitäs Fortea käyttäneet on mieltä?
Välillä, varsinkin loman jälkeen, tuntuu siltä että työssäkäynnin ainoa motivaatio on juuri se työmatkaZiba K kirjoitti: Kyllä oli ilo ajella hommiin tänä aamuna!
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: nyt toimii!
Voe mahroton, että jossain on näitä tositietäjiäkin vielä. Onnittelut löydöstä.Ziba K kirjoitti:Tapasin tämän harmaapartaisen herran kasaamasta jonkun kiinailmiön kiulua, ja pikkuhiljaa selvitin asiani. Kerroin, mitä olen autolle tähän mennessä tehnyt, johon hän kysyi "onks sulla se auto mukana?"
Kaveri kurkkasi pellin alle, sääti tyhjäkäynnin n. 800:n, haki 3 mm pitkän kuusiokoloavaimen ja alkoi ruuvata määräjakajasta seosta KORVAKUULOLTA kohdalleen..
)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ei kahta ilman kolmatta
ja savua ilman dies.. tulta!
Tosiaan, jakoavainhymy lärvissä (ja fillari klapiliiterissä) on kurvailtu taas tähän aamuun saakka. Käynnistynytkin on joka kerta ekalla, vieterin pituus kylläkin vaihtelee koneen lämpöjen mukaan.
Vaan annas olla: Töihin lähtiessä nuuhkaisin tallin ilmaa, selvää kerosiinin katkua jälleen
Vilkaisin PA-putkia tankin tuntumassa. Tottakai, paluulinja, jonka toissapäivänä tutun korjaamon nosturilla sain vihdoin tiukattua, oli märkä ja pari tippaa bensaa myös tallin lattiaa koristamassa.
Tankin pään kierreliitin on tietenkin prässätty, joten eikun valmista osaa tiedustelemaan. Merteil nada, Veho yes. 1 kpl on jopa keskusvarastolla, saavat sen Koivuhaan Veholle kolmeksi iltapäivällä.
Onni onnettomuudessa, vaan maanantaina pitäis viimeistään saada leima oteeseen, muuten tulee nokialainen persiisiin ja rumba alkaa uudestaan. Saattaapa ruuvata jopa kilvet pois, koska olen nyt käyttänyt tuon seisonta-ajan salliman kuukauden + jälkitarkastusajan. Letku märkänä (siis PA-letku ) en viitsi kokeilla leimamiehen hermoja, antanee ajokiellon takuuvarmasti, jos haistaa vuodon..Tiedossa on siis iloista tankin tyhjennystä jonkin asteisen kiroilun saattelemana ahtaassa tallissa Helmutin perä akselipukeilla nostettuna ..
Tosiaan, jakoavainhymy lärvissä (ja fillari klapiliiterissä) on kurvailtu taas tähän aamuun saakka. Käynnistynytkin on joka kerta ekalla, vieterin pituus kylläkin vaihtelee koneen lämpöjen mukaan.
Vaan annas olla: Töihin lähtiessä nuuhkaisin tallin ilmaa, selvää kerosiinin katkua jälleen
Vilkaisin PA-putkia tankin tuntumassa. Tottakai, paluulinja, jonka toissapäivänä tutun korjaamon nosturilla sain vihdoin tiukattua, oli märkä ja pari tippaa bensaa myös tallin lattiaa koristamassa.
Tankin pään kierreliitin on tietenkin prässätty, joten eikun valmista osaa tiedustelemaan. Merteil nada, Veho yes. 1 kpl on jopa keskusvarastolla, saavat sen Koivuhaan Veholle kolmeksi iltapäivällä.
Onni onnettomuudessa, vaan maanantaina pitäis viimeistään saada leima oteeseen, muuten tulee nokialainen persiisiin ja rumba alkaa uudestaan. Saattaapa ruuvata jopa kilvet pois, koska olen nyt käyttänyt tuon seisonta-ajan salliman kuukauden + jälkitarkastusajan. Letku märkänä (siis PA-letku ) en viitsi kokeilla leimamiehen hermoja, antanee ajokiellon takuuvarmasti, jos haistaa vuodon..Tiedossa on siis iloista tankin tyhjennystä jonkin asteisen kiroilun saattelemana ahtaassa tallissa Helmutin perä akselipukeilla nostettuna ..
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
hieman taas offtopikkia, mutta sellaista tiedustelisin että olisko mun mahdollista vaihtaa m110:iin kärjetöntä sytytystä kärjellisen tilalle, haaveilu listalla on megasquirt II(kun se tulee markkinoille), joka käsitykseni mukaan pystyy hallitsemaan tuota kipinää ja samalla ruiskua. Tiedonkeruu siis ilmeisesti samoista lähteistä? olisko jossain kutosissa vaihtokelpoista virranjakajaa, jossa ois sakarahelma halli tai vast. vai onko kenties mission impossiple, tai peräti jopa tyhmähkö idis.
So long and thanks for all the fish
Re: ei kahta ilman kolmatta
Saksan hinta tuolle osalle EUR 6.41, paljonkohan on Veho-lisä tässä tapauksessa?Ziba K kirjoitti:Tankin pään kierreliitin on tietenkin prässätty, joten eikun valmista osaa tiedustelemaan. Merteil nada, Veho yes. 1 kpl on jopa keskusvarastolla, saavat sen Koivuhaan Veholle kolmeksi iltapäivällä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
osa maksaa
13 euroa, eli vaatimattomat 2 on kerroin. Ei siis kovin paha Veholta. Faijan 300 GD:n etunapa olisi kustantanut muinoin 8000 mk! Tilasi sitten osan Saksasta, kustansi muistaakseni reilut 2000 mk..
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: nyt toimii!
No äimän käkele...kun jäi tämäkin keskustelu huomaamatta - tai ehkä parempi minun tapauksessa . Muutaman päivän ajojen perusteella minulla oli vikaa vain tyhjäkäynnin nopeudessa. Eli kun uusi termostaatti pitää koneen kuumempana, ja etenkin lyhyen pysähdyksen jälkeen lämmöt on tapissa niin kone ei vaan kestänyt starttauksen jälkeen käynnissä.Ziba K kirjoitti:
Kaveri kurkkasi pellin alle, sääti tyhjäkäynnin n. 800:n, haki 3 mm pitkän kuusiokoloavaimen ja alkoi ruuvata määräjakajasta seosta KORVAKUULOLTA kohdalleen..
Nostin tyhjäkäynnin noin 800-900 ja se tippuu vaihde päällä 600-700 RPM. Nyt toimii hyvin.
Tyo seoksen rikastaminen oli mulla kanssa mielessä mutta ajattelin että en puutu vielä 3 mm kuusiokoloruuviin - en ainakaan ilman CO-mittaria
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ongelmia
jälleen mustia pilviä taivaalla :
Toimittuaan hienosti n. kuukauden, helmut on taas heittäytynyt käynnistymättömäksi: Ensin alkoi vanha oireilu, laakista soimaan, sammuminen ja toisella jäi kukkumaan. Viime tiistaina ei sitten enää startattukaan.
Ruuvasin kaikki tulpat irti; aika nokisia olivat ja tuoksahtivat bensalle, joten kakkua on kyllä ollut tarjolla. Putsasin tulpat, ei edes lupaa. Yksi tulppa venakopan päälle ja kaveri starttaamaan, hyvin kipunoi. Eli soosia tulee ja virtaa.
Jäljelle jää ainakin jossain aiemmassa keskustelussa esiintynyt lopuillaan oleva sytytyspuola, joka ei jaksa antaa tarpeeksi vahvaa kipunaa tai sitten ne tulpat ovat todellakin lukuisista starttausyrityksistä kypsyneet ennen aikojaan, ja ovat vaihtokunnossa.
Kotimatkalla poikkean varaosapuodissa noukkimassa Boschin kynttilät ja puolan, niin saas kattoo kuinka käy.
Ehdottakaa ihmeessä, mitä kulutusosaa vielä voisi uusia, huomioiden aiemmat toimenpiteet tässä jo kohta Mersun mainetta nakertavassa topicissa..
"Melkein koko viikko on fillaroitu ja nytkin on amerikanauto alla"
Toimittuaan hienosti n. kuukauden, helmut on taas heittäytynyt käynnistymättömäksi: Ensin alkoi vanha oireilu, laakista soimaan, sammuminen ja toisella jäi kukkumaan. Viime tiistaina ei sitten enää startattukaan.
Ruuvasin kaikki tulpat irti; aika nokisia olivat ja tuoksahtivat bensalle, joten kakkua on kyllä ollut tarjolla. Putsasin tulpat, ei edes lupaa. Yksi tulppa venakopan päälle ja kaveri starttaamaan, hyvin kipunoi. Eli soosia tulee ja virtaa.
Jäljelle jää ainakin jossain aiemmassa keskustelussa esiintynyt lopuillaan oleva sytytyspuola, joka ei jaksa antaa tarpeeksi vahvaa kipunaa tai sitten ne tulpat ovat todellakin lukuisista starttausyrityksistä kypsyneet ennen aikojaan, ja ovat vaihtokunnossa.
Kotimatkalla poikkean varaosapuodissa noukkimassa Boschin kynttilät ja puolan, niin saas kattoo kuinka käy.
Ehdottakaa ihmeessä, mitä kulutusosaa vielä voisi uusia, huomioiden aiemmat toimenpiteet tässä jo kohta Mersun mainetta nakertavassa topicissa..
"Melkein koko viikko on fillaroitu ja nytkin on amerikanauto alla"
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Re: ongelmia
No, huonomminkin vielä voisi mennä.Ziba K kirjoitti:nytkin on amerikanauto alla"
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: ongelmia
Etenkin jos olisi itäauto saatikka kaukoidän ihmeAku P kirjoitti:No, huonomminkin vielä voisi mennä.Ziba K kirjoitti:nytkin on amerikanauto alla"
Noita osia kun olet vaihtanut jo niin samaan syssyyn vielä vaikka pyörijä sekä tulpanjohdot (en nähnyt aiemmista viesteistä että niitä olisis vaihdettu). Olisipahan jotain taas suljettu pois.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
käyntiin!
Pyörijäkin on vaihdettu, jäi varmaan vaan virranjaottimen kannen uusinnan yhteydessä mainitsematta. Perjantaina sitten vaihdoin ensin sytytyspuolan. Ei vaikutusta, hyvin pyörittää, bensaa ja kipinä tulee. Viikonloppu oli yhtä haipakkaa ja eileisestä olen potenut harmillista syyslentsua. Tänään sateen tauotessa sitten vaihdoin vihdoin ne tulpatkin.
Auto käynnistyi kevyesti ja jäi käymään tasaisesti kuin vanha seinäkello
Annoin lämmitä paikallaan muutaman kerran kaasua painellen. Ei minkäänlaista röpötystä, yskintää, nikottelua tms. Käynnin laskettua hiukan alle tonnin huitteille lähdin koeajolle. Ajoin noin 5 km vaihtelevan lenkin pinta, -osa ja "jalka suorana" -kaasulla. Peruutin auton parkkiin ja sammutin moottorin. Hikisin sormin pyöräytin avainta uudelleen, starttasi yhtä nöyrästi kuin kylmänäkin.
Tämän topicin alussa joku fiksu mainitsi tulppien kärsivän lukuisista kastumisista. Näinkö oli päässyt käymään Helmutin kohdallakin? Kokeilin puhdistaa nuo alle 2 v ja 10 000 km ajetut tulpat, ei tosiaan ollut mitään vaikutusta käynnistyvyyteen.
Onpahan auton polttoainejärjestelmä rutkasti tutumpi kuin ennen tätä ajokautta..
Auto käynnistyi kevyesti ja jäi käymään tasaisesti kuin vanha seinäkello
Annoin lämmitä paikallaan muutaman kerran kaasua painellen. Ei minkäänlaista röpötystä, yskintää, nikottelua tms. Käynnin laskettua hiukan alle tonnin huitteille lähdin koeajolle. Ajoin noin 5 km vaihtelevan lenkin pinta, -osa ja "jalka suorana" -kaasulla. Peruutin auton parkkiin ja sammutin moottorin. Hikisin sormin pyöräytin avainta uudelleen, starttasi yhtä nöyrästi kuin kylmänäkin.
Tämän topicin alussa joku fiksu mainitsi tulppien kärsivän lukuisista kastumisista. Näinkö oli päässyt käymään Helmutin kohdallakin? Kokeilin puhdistaa nuo alle 2 v ja 10 000 km ajetut tulpat, ei tosiaan ollut mitään vaikutusta käynnistyvyyteen.
Onpahan auton polttoainejärjestelmä rutkasti tutumpi kuin ennen tätä ajokautta..
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87