Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Lukittu
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

rumilus kirjoitti:
patroltd kirjoitti:Foorumeilla saa esittää kysymyksiä vaikka ei oo ku peruskoulun käyny, ja silti voi vielä tietääkin jotakin :shock:
Niin voi ja saakin tehdä kysymyksiä, mutta jos tkk:n tasoinen kaveri alkaa kyselemään " kaltaisiltaan " sellaisia tietoja, jotka ovat päivänselviä, niin en kehtaisi kysellä. Arvailuiksi jää, onko sitä ollut hereillä opinahjossa.

Tässä nyt mennään perse edellä puuhun, kun ruiskutustekniiikat menevät moottorin perustoimintojen edelle. Minun puolestani ne ruiskutuslitkut voisi jo jättää historiaan, kun on tiedossa parempiakin vaihtoehtoja polttomoottorin toiminnan kannalta.Polttoaineen annostelukin muuttuisi huomattavasti helpommaksi.
En minä mitään värähtelyjä kysele. Sinä siinä vastaan väität, mutta et edes yksilöi, mikä ei sinusta pidä paikkaansa.

Et kykene selittämään mielestäsi "päivänselvää" asiaa, miksei 250 CDI:sta saisi softaamalla 220 CDI:a.
Rivien välistä voisi tosin arvata, että kyse on taas kerran värähtelyistä.

Aiemmin olet väittänyt, ettei vakiomoottorin virittäminen tehokkaammaksi ole järkevää, koska moottori on
mitoitettu tietylle teholle/väännölle/kierroksille ja se ei kestä enempää. Tämä pitää hyvinkin pitkälti paikkansa.

Nyt väität (ilmeisesti), että vakiomoottorin virittäminen pienemmille tehoille myös vaarantaa moottorin kestävyyden?
Perustelemattomilla mielipiteillä ei ole arvoa, mutta jospa kykenisit asiaa perustelemaan?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JarkkoN kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
patroltd kirjoitti:Foorumeilla saa esittää kysymyksiä vaikka ei oo ku peruskoulun käyny, ja silti voi vielä tietääkin jotakin :shock:
Niin voi ja saakin tehdä kysymyksiä, mutta jos tkk:n tasoinen kaveri alkaa kyselemään " kaltaisiltaan " sellaisia tietoja, jotka ovat päivänselviä, niin en kehtaisi kysellä. Arvailuiksi jää, onko sitä ollut hereillä opinahjossa.

Tässä nyt mennään perse edellä puuhun, kun ruiskutustekniiikat menevät moottorin perustoimintojen edelle. Minun puolestani ne ruiskutuslitkut voisi jo jättää historiaan, kun on tiedossa parempiakin vaihtoehtoja polttomoottorin toiminnan kannalta.Polttoaineen annostelukin muuttuisi huomattavasti helpommaksi.
En minä mitään värähtelyjä kysele. Sinä siinä vastaan väität, mutta et edes yksilöi, mikä ei sinusta pidä paikkaansa.

Et kykene selittämään mielestäsi "päivänselvää" asiaa, miksei 250 CDI:sta saisi softaamalla 220 CDI:a.
Rivien välistä voisi tosin arvata, että kyse on taas kerran värähtelyistä.

Aiemmin olet väittänyt, ettei vakiomoottorin virittäminen tehokkaammaksi ole järkevää, koska moottori on
mitoitettu tietylle teholle/väännölle/kierroksille ja se ei kestä enempää. Tämä pitää hyvinkin pitkälti paikkansa.

Nyt väität (ilmeisesti), että vakiomoottorin virittäminen pienemmille tehoille myös vaarantaa moottorin kestävyyden?
Perustelemattomilla mielipiteillä ei ole arvoa, mutta jospa kykenisit asiaa perustelemaan?
Se on turhaa puhua betoniseinälle, antaa olla. Olemme eri koulukuntaa.
Itse olen moottoreiden kanssa pelehtinyt koko elämäntyön, polttoaineen ruiskutukset karttoineen on vain niin pieni osa moottorin kokonaistoiminnasta. Karttaohjelmia on ohjelmavalikossa vain operatiiviseen muuttujien käsittelemiseksi riittävästi.
Täytyy tietää ja ennenkaikkea tiedostaa ne todelliset vaarat moottorille, kun ohjelmaa muutetaan...se tietotaito sinulta selvästi puuttuu....valitettavasti. En voi mitään, jos pahoitan neitseellisen mielesi.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jos laitan topparin kaasupolkimen alle, niin vaarantaako se moottorin kestävyyttä?
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ilman mitään sen kummempaa asiantuntemusta heitän ilmaan, jotta eikö nuo tehtaalta lähteneet tekeleet ole aina kompromissejä joidenkin haluttujen ominaisuuksien suhteen... Saattaahan nuo muillakin parametreillä toimia. Näitä muita parametrejä nämä kotivirittäjät koittelevat ja kokemuksiaan niistä jakavat. Ei se tehdassetuppi välttämättä ole optimi edes kestävyyden kannalta, huipputehosta tai -väännöstä puhumattakaan.

Ei näitä kliinisiä kokeiluja kannata niin kovin tieteellisesti ottaa. Sen kun jatkamme pellepeloton-hommia ja kerromme tuloksista muillekin. Hubaa tämä vain on.
Terveisin
Tero
THä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.09.2009 17:24

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja THä »

:lol: Jopas on vääntö saatu aikaan. Ihan pakko vähän itsekkin ottaa kantaa. Ensinnäkin jos kyseessä oikeasti on akateemisessa maailmassa elämäntyötään tekeviä tai tehneitä keskustelijoita niin ihmettelen käytöstä suuresti. Jos jotain on tutkittu ja todettu, niin julkaisu pitäisi tehdä siten, että tulokset ovat kenen tahansa toistettavissa..? En kyllä ole moottoritekniikkaa yliopistossa päivääkään opiskellut, sen sijaan muun muassa mekaniikkaa ja energiatekniikkaa kylläkin. Ihan totta rumilus periaatteessa turisee noista solmukohdista ja värähtelyistä, mutta eikös kyseessä kuitenkin ole vain pieni osa totuutta? Siis kyllähän nuo pitää moottorissa ottaa huomioon suunnitteluvaiheessa ja mitä paremmiksi laskentasoftat ovat kehittyneet niin samalla käytetyt materiaalivahvuudet ovat pienentyneet koska varmuutta on uskallettu pienentää. Jos vertaa vaikka volvon vanha suurikitkamoottori vs. uudempi vitoskone. Kehityksestä huolimatta kannattaa tehdä samaa vahvaa kampuraa joka tehoversioon sen sijaan, että nuhaisiin versioihin tehtäisiin kevyemmät osat... Itse tiedän yhden moottorin josta on virittämällä saatu kampuroita järestään poikki. Epätasapainolla katkottu kuplan kampura on itselläänkin hyllyssä, mutta tuota en nyt tarkoita vaan gti swiftiä. Toisaalta tiedän aika monta konetta joista otetaan noin kymmenkertaisia, tai ylikin, tehoja ulos alkuperäisellä kampuralla. Ahdetussa vielä itseasiassa liikkuvat osat pääsevät monasti paljon helpommalla mitä imukoneissa. Yleensä paljon värähtelyjä aiemmin pitäisi olla kiinnostunut tribologisista asioista. Toisaalta en ole perillä missä tienoolla esimerkiksi nelisylinterin kampiraudan luonnollinen taajuus pyörii, yleensä kun ollaan kiinnostuneempia vain lohkon taajuudesta :? Asia on kyllä ihan mielenkiintoinen, mutta jos ei suunnittele moottoreita tehtaalla tuotantoon, niin mielestäni merkityksetön. Mielelläni keskustelisin aiheesta lisääkin asiallisesti jos tietoa löytyy jaettavaksi asti. Tietty tämä ei kyllä kuulu tämän topicin alle, joten olisiko aihetta pilkkoa topicci osiin?
Jengi luulee et mullon BMW, oikeesti mulla on vain ämbeedee ja sekin aina vähän oikuttelee.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

THä kirjoitti::lol: Jopas on vääntö saatu aikaan. Ihan pakko vähän itsekkin ottaa kantaa. Ensinnäkin jos kyseessä oikeasti on akateemisessa maailmassa elämäntyötään tekeviä tai tehneitä keskustelijoita niin ihmettelen käytöstä suuresti. Jos jotain on tutkittu ja todettu, niin julkaisu pitäisi tehdä siten, että tulokset ovat kenen tahansa toistettavissa..? En kyllä ole moottoritekniikkaa yliopistossa päivääkään opiskellut, sen sijaan muun muassa mekaniikkaa ja energiatekniikkaa kylläkin. Ihan totta rumilus periaatteessa turisee noista solmukohdista ja värähtelyistä, mutta eikös kyseessä kuitenkin ole vain pieni osa totuutta? Siis kyllähän nuo pitää moottorissa ottaa huomioon suunnitteluvaiheessa ja mitä paremmiksi laskentasoftat ovat kehittyneet niin samalla käytetyt materiaalivahvuudet ovat pienentyneet koska varmuutta on uskallettu pienentää. Jos vertaa vaikka volvon vanha suurikitkamoottori vs. uudempi vitoskone. Kehityksestä huolimatta kannattaa tehdä samaa vahvaa kampuraa joka tehoversioon sen sijaan, että nuhaisiin versioihin tehtäisiin kevyemmät osat... Itse tiedän yhden moottorin josta on virittämällä saatu kampuroita järestään poikki. Epätasapainolla katkottu kuplan kampura on itselläänkin hyllyssä, mutta tuota en nyt tarkoita vaan gti swiftiä. Toisaalta tiedän aika monta konetta joista otetaan noin kymmenkertaisia, tai ylikin, tehoja ulos alkuperäisellä kampuralla. Ahdetussa vielä itseasiassa liikkuvat osat pääsevät monasti paljon helpommalla mitä imukoneissa. Yleensä paljon värähtelyjä aiemmin pitäisi olla kiinnostunut tribologisista asioista. Toisaalta en ole perillä missä tienoolla esimerkiksi nelisylinterin kampiraudan luonnollinen taajuus pyörii, yleensä kun ollaan kiinnostuneempia vain lohkon taajuudesta :? Asia on kyllä ihan mielenkiintoinen, mutta jos ei suunnittele moottoreita tehtaalla tuotantoon, niin mielestäni merkityksetön. Mielelläni keskustelisin aiheesta lisääkin asiallisesti jos tietoa löytyy jaettavaksi asti. Tietty tämä ei kyllä kuulu tämän topicin alle, joten olisiko aihetta pilkkoa topicci osiin?
Nämä moottoritekniikan spesialiteetit ovat vaan mielenkiintoisia juttuja, kun niihin oikein uppoutuu.
Sinäkin varmaan tiedät mekaniikkaa ja energiatekniikkaa opiskeltuasi, ettei se rakenteen massiivisuus aina rauhoita- ja lisää lujuutta. Monesti pyörähdysakseli katkeaa hepommin, mitä massiisisempi se on. On monenlaisia momentteja ja vääntöjä, kaikki kuitenkin laskennallisesti lasketaan optimoiden materiaalin rakenne. Sitten astuu kuvioon murtumismekaniikka, josta moni ei paljoa ymmärrä.
Olen pahoillani kielenkäytöstäni, mutta vastaan yleensä huutoon, jonka kohteeksi itse olen joutunut. Jos joku alkaa suoraan piilovittuilemaan tai vienosti solvaamaan, annan sen samalla mitalla takaisin.
Ei minulla ole tämäntyyppisellä foorumilla mitään mielenkiintoa kertoa asioista ( kun lähes aina tulee paskat silmille ), joita useimmat eivät ole koskaan kuullutkaan, eikä kaikkien tietojen levittäminenkään ole suotavaa, kun niitäkin suojaa lainsäädäntö.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jospa seuraava kommentti olisi sellainen jossa kerrotaan uusien dieseleiden ohjelmoinnista. Jätetään ne värähtelyt sikseen.

Joka moottoriaan haluaa piristää, piristäköön, ja ottakoon riskejä. Ei täällä kannata murehtia sitä jos joku ohjelmoi autoja ja auto hajoaa. Se vaan on elämää ja sitte auto hajoo. kyllähän se ketuttaa, mutta itseäni ei kauheasti satu kun jollakin menee superturbo paskaksi kun siitä revitään 200hv/litra. Ehkäpä virittäjä on ollut alussa jo tietoinen, että ei välttämättä kestä kaikea.

Kyllähän jotkut kopio netistä poltettuja levyjä ja ottaa siinä riskin.

Odotetaan nyt vain tuloksia onnistuneesta ohjelmasta! Itseäni ne numerot kiinnostaa enemmän kuin värähtelyjen taajuus. Johtunee varmaan siitä, että ei paljoa värähtelyt kerro, toisin kuin numerot tehoista.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tomp kirjoitti:Jospa seuraava kommentti olisi sellainen jossa kerrotaan uusien dieseleiden ohjelmoinnista. Jätetään ne värähtelyt sikseen.

Joka moottoriaan haluaa piristää, piristäköön, ja ottakoon riskejä. Ei täällä kannata murehtia sitä jos joku ohjelmoi autoja ja auto hajoaa. Se vaan on elämää ja sitte auto hajoo. kyllähän se ketuttaa, mutta itseäni ei kauheasti satu kun jollakin menee superturbo paskaksi kun siitä revitään 200hv/litra. Ehkäpä virittäjä on ollut alussa jo tietoinen, että ei välttämättä kestä kaikea.

Kyllähän jotkut kopio netistä poltettuja levyjä ja ottaa siinä riskin.

Odotetaan nyt vain tuloksia onnistuneesta ohjelmasta! Itseäni ne numerot kiinnostaa enemmän kuin värähtelyjen taajuus. Johtunee varmaan siitä, että ei paljoa värähtelyt kerro, toisin kuin numerot tehoista.
Mitä kukin mielihyvää saa auton moottorin virittelyistä. :D
Ihmettelen vaan, että sitä kuuluisaa pyörää ollaan uudelleen keksimässä. Kyllä niitä esimerkkejä on ympäri maailmaa, miten siinä loppupelissä käy.
Harrastus muiden joukossa, mutta kymppitonnin laittaisin vaikka antoisampaan harrastukseen, josta sentään saa jotakin mielihyvää, kun vastaavasti rikkoontuneesta moottorista mielipahaa.
Olen alunalkujaan vaan viestittänyt niistä vaaroista, joita vääjäämättä tulee vastaan viritysastetta muutettaessa.
Autojen värähtelyt eivät tunnu juurikaan muunkuin omistajan kukkarossa, mutta sitten kun mennään suurempiin moottoriyksiköihin ja voimakoneitten maailmaan, siellä värähtelyt aiheuttavat miljoonien eurojen vahinkoja.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja vemo »

Olisi nyt rumilukselle yksi pieni toive, että teet vaikka oman topicin missä värähtelet aivan kaikessa rauhassa ja jätät tämän rauhaan ja odottamaan josko jollain olisi vielä sanottavaa ALKUPERÄISEEN aiheeseen...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

vemo kirjoitti:Olisi nyt rumilukselle yksi pieni toive, että teet vaikka oman topicin missä värähtelet aivan kaikessa rauhassa ja jätät tämän rauhaan ja odottamaan josko jollain olisi vielä sanottavaa ALKUPERÄISEEN aiheeseen...

Siinä taas malli esimerkki piittaamattomasta ja solvaavasta käyttäytymisestä.
Rumilus ei värähtele näissä asioissa, sensijaan moottorit tekee sen.
Alkuperäisteema dieseleiden lastutus/tehoboksi on suoraan verrannollinen värähtelyihin, joten mielestäni pysyn aiheessa.
Entä sinun välihuuto, onko se aiheen puitteissa ? :evil:
Tämäkin topici vaan viittaa vahvasti tieliikennekäyttöön tarkoitetusta moottorin viritysasteen muuttamiseksi. :cry:
Tämäntyyppisiä neuvoja ei saisi missään nimessä foorumeilla viljellä.
Vihjeiden antaminen voisi olla jopa yllyttämistä tieliikennerikokseen.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rumilus ei värähtele näissä asioissa
Oikein ! 8)
wiimax.fi
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja vemo »

rumilus kirjoitti:
vemo kirjoitti:Olisi nyt rumilukselle yksi pieni toive, että teet vaikka oman topicin missä värähtelet aivan kaikessa rauhassa ja jätät tämän rauhaan ja odottamaan josko jollain olisi vielä sanottavaa ALKUPERÄISEEN aiheeseen...

Siinä taas malli esimerkki piittaamattomasta ja solvaavasta käyttäytymisestä.
Rumilus ei värähtele näissä asioissa, sensijaan moottorit tekee sen.
Alkuperäisteema dieseleiden lastutus/tehoboksi on suoraan verrannollinen värähtelyihin, joten mielestäni pysyn aiheessa.
Entä sinun välihuuto, onko se aiheen puitteissa ? :evil:
Tämäkin topici vaan viittaa vahvasti tieliikennekäyttöön tarkoitetusta moottorin viritysasteen muuttamiseksi. :cry:
Tämäntyyppisiä neuvoja ei saisi missään nimessä foorumeilla viljellä.
Vihjeiden antaminen voisi olla jopa yllyttämistä tieliikennerikokseen.
No voi hellan lettat tentään...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Kysymys ylläpidolle. Saako tässä foorumisoftassa laitettua käyttäjiä ignore listalle? Ei enää jaksa.
diipa daapa...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

dealer kirjoitti:
Rumilus ei värähtele näissä asioissa
Oikein ! 8)
Ja vielä lisäisin edelliseen yleisvaarrallisen hankkeen toteuttaminen...avustaminen ja yllyttäminen.
Ei muutakuin tukka pois ja linnaan. :lol:
Ei verkossa saa houkutella lastakaan omiin tarkoitusperiin.
Myöskään huumeiden- tai räjähdysaineiden valmistusohjeita ei sallita verkossa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Mutta verkossa saa näköjään puhua täyttä paskaa ja häiritä harrastajia jotka eivät takuulla ole tämän maan suurimpia rikollisia. Nykyään virittäminen on jo tarpeeksi vaikeeta ilman tuollaisia turhia moralistejakin.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

patroltd kirjoitti:Mutta verkossa saa näköjään puhua täyttä paskaa ja häiritä harrastajia jotka eivät takuulla ole tämän maan suurimpia rikollisia. Nykyään virittäminen on jo tarpeeksi vaikeeta ilman tuollaisia turhia moralistejakin.
Vai hyvänen aika paskaa puhumalla ja häiritä alan harrastajia...voi hyvänen aika sentään. :shock:
Onko tosiaan epätervettä moralisoida tieliikenteeseen tarkoitettujen ajopelien viritysinnolla.????
Tiedän vaan kokemuksesta, että se harrastus on tosipaikan tullen tosi vaarallista puuhaa.
Kyllä luulisin olevani hyvällä asialla, valistamalla nuorisoa hiukan tässä asiassa. Mutta jos joku katsoo valistukseni häirinnäksi, olen aivan ihmeissäni. Kyllä ne sentit ja sekunnit ovat loppupelissä aivan turhanpäiväisyyksiä, sitten kun huomaa, mikä on tärkeintä tässä elämässä muillekin tielläliikkujille.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja vemo »

Aah... ja rauha saapui :) Tuolta asetuksista löytyi sellainen paikka, mihin voi laittaa nicin, ja hoplaa, tämän nicin viestejä ei enää näy MISSÄÄN ketjussa... ;)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Kerrotko mistä. Itse en kyseistä pelastusta löytänyt...
diipa daapa...
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Yksipuolinen tiedonhankinta ja elämänkatsomus johtaa monesti syrjäytymiseen.
Ei pitäisi katsella elämää yhdellä silmällä ja valikoida vain yksipuoliset asiat.
Sittenkun elämää karttuu, alkaa ne kokemusperäisetkin asiat kolahtamaan...jos kolahtaa.
Vielä kun ehdin viisauksia kertomaan, aivan turhia toimenpiteitä moottoreiden lastutukset ja tehopoksit.
Ilman niitäkin tulee vallan hyvin toimeen.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
vemo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 11.07.2006 21:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja vemo »

hatemi kirjoitti:Kerrotko mistä. Itse en kyseistä pelastusta löytänyt...
Omat asetukset, ja siellä pitäisi olla "välilehti" Ystävät ja vihamiehet... Sinne vihamiehet -osioon kun tällää sopivan nicin, ni kummasti rauhottuu... 8)
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja patroltd »

rumilus kirjoitti:Yksipuolinen tiedonhankinta ja elämänkatsomus johtaa monesti syrjäytymiseen.
Ei pitäisi katsella elämää yhdellä silmällä ja valikoida vain yksipuoliset asiat.
Sittenkun elämää karttuu, alkaa ne kokemusperäisetkin asiat kolahtamaan...jos kolahtaa.
Vielä kun ehdin viisauksia kertomaan, aivan turhia toimenpiteitä moottoreiden lastutukset ja tehopoksit.
Ilman niitäkin tulee vallan hyvin toimeen.
Joo, tulee toimeen mutta elämässä pitää tehdä asioita jotka kiinnostaa muuten helposti masentuu ja syrjäytyy ja alkaa foorumeilla mököttämään ja moralisoimaan tai hukkuu viinaan.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja Antti V »

vemo kirjoitti:
hatemi kirjoitti:Kerrotko mistä. Itse en kyseistä pelastusta löytänyt...
Omat asetukset, ja siellä pitäisi olla "välilehti" Ystävät ja vihamiehet... Sinne vihamiehet -osioon kun tällää sopivan nicin, ni kummasti rauhottuu... 8)
Erittäin suuri kiitos Vemolle vinkistä, uskoisin tekstien laadun paranevan yhden pienen sanan laitolla ko kohtaan :lol:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja Tomp »

rumilus kirjoitti: Vielä kun ehdin viisauksia kertomaan, aivan turhia toimenpiteitä moottoreiden lastutukset ja tehopoksit.
Ilman niitäkin tulee vallan hyvin toimeen.
Tämä olkoon sinun mielipiteesi. Ilmankin varmaan tulee toimeen ja joidenkin mielestä turhaa.
Jos kysyjä kysyy neuvoja asiaan, hänestä ohjelmointi tuskin on turhaa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Rumilus on täällä vain kerjäämässä huomiota itselleen.

Mitään hyödyllistä tietoa hän ei jaa eikä vastaa kysymyksiin, paitsi solvaamalla.
Se on valitettavaa, jos se vähentää todellisten asiantuntijoiden (esim. Tuikku) viihtymistä foorumilla.

Rumiluksen suurin saavutus foorumilla on pyytää 4000 euroa käytetystä ASD-perästä,
kun uuden saa 2000 eurolla (yksi on juuri asennettu paikalleen). Se huvitti ja innoitti monia, kiitos siitä.

Jokaisella foorumilla on punkkinsa ja niille ei voi mitään, paras kun ei kiinnitä niihin mitään huomiota.
Näin saadaan keskustelu paremmin pysymään otsikon alla eli itse asiassa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

JarkkoN kirjoitti:Rumilus on täällä vain kerjäämässä huomiota itselleen.

Mitään hyödyllistä tietoa hän ei jaa eikä vastaa kysymyksiin, paitsi solvaamalla.
Se on valitettavaa, jos se vähentää todellisten asiantuntijoiden (esim. Tuikku) viihtymistä foorumilla.

Rumiluksen suurin saavutus foorumilla on pyytää 4000 euroa käytetystä ASD-perästä,
kun uuden saa 2000 eurolla (yksi on juuri asennettu paikalleen). Se huvitti ja innoitti monia, kiitos siitä.

Jokaisella foorumilla on punkkinsa ja niille ei voi mitään, paras kun ei kiinnitä niihin mitään huomiota.
Näin saadaan keskustelu paremmin pysymään otsikon alla eli itse asiassa.

Mitähän tekemistä-ja tarkoitusta tässä kirjoituksessa on tähän aiheeseen.

Nyt kun taas pääsen " kerjäämään huomiota ", niin täytyy edes vastata asiallisiin heittoihin.
Mitään hyödyllistä tälle foorumille ei minulla ole aikomustakaan kirjoittaa, jos kysymyksessä on polttomoottoritekniikan spesialiteetit. Mielestäni en ole ketään solvannutkaan, kerron vaan asiat suoraan ja kiertelemättä, ja tietysti vankalla ammattitaidolla.

Mitä tulee forumilla tituleerattuihin asiantuntijoihin polttomoottoritekniikan alalta, voin suoralta kädeltä viitata kintaalla tiettyjen tahojen asiantuntemukseen.

Onhan se jotakin sekin, kun suurimmat saavutukset elämässä on saavutettu ASD-vetopyörästön hinnoittelun johdosta.
Ne 2000 euron vetopyörästöt varmaan onkin ylivertaisia ja kestää valmistajan laatuvaatimukset. Ettei vaan olisi martensiitit jääneet huomioimatta, kun kone-elimiä on suunniteltu ja tehty. :lol: :lol: :lol:

Ymmärrän hyvin sen tuskan, kun sitä tietotaitoa ei ole tarjottimella eteen tuotuna. :D
Viimeksi muokannut rumilus, Ke 15.12.2010 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5544
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sekä puhuu asioista teoriatasolla, ja mehän kaikki tiedämme että käytännössä moni asia toimii eri lailla kuin teoriassa. Hän pystyy (omien sanojensa mukaan) laskemaan ja tarkoilla mittareilla mittaamaan moottrin toiminnan ja näin sanomaan kestääkö se. Laskujen ja tietojensa mukaan viritetty om603/606 käytännössä vastaa ydinräjähdystä ja värisee ensimmäisella minuutilla palasiksi, mutta kun näin ei ole käytännössä niin sekös ottaa päähän. Tai kun jotkut ottavat hurjia tehoja dieselistä, niin pitää alkaa pätemään jostain ihme polttoaineista, jotka ovat tavallisen tai vähän erikoisemmankin ihmisen saavuttamattomissa :lol: Pitäiskö lähettää nasalle kirje että ovatko he päästänsä vialla kun yrittävät lentää avaruuteen vedyllä ja hapella, kun on olemassa antimateriat ja fuusioreaktiot :lol:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S202 kirjoitti: vedyllä ja hapella,

Huom!!!! ...nestemäisellä vedyllä ja nestemäisellä hapella !!!

Täytyy olla tarkkana mitä puhelet. :lol: :lol: :lol:
Ymmärrän kyllä tuskan, jos ei ole tietoa alalta. :D :D
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5544
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja S202 »

Samaa happea ja vetyä se on, tiesin kyllä että se on nestemäisenä, pakko olla että sitä riittäisi johonkin :mrgreen:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Uusien (2143cm3) dieseleiden lastutus/tehoboksit

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei näköjään mene hyvällä jakeluun joten tämä viesti ketju siivottiin ja lukittiin tähän pisteeseen.

Seuraavasta Sääntörikkeestä asianomaisille tullaan jakamaan aluksi 2 viikon porttikielto.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lukittu