Pröjekt E50 AMG -96

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Jeesjees, eli tuli hommattua otsikon mukainen laitos joka on kolaroitu.

vasempaan etukulmaan on ilmeisesti ajanut toinen auto ja tästä syystä etukelkka on kääntynyt siten että vasemman puolen rengas on tullut taaksepäin ja taas oikean puoleinen on tullut eteenpäin. Tekniikka muuten on hyvässä kunnossa, käy ja kukkuu. Ruostevaurioita autosta myös löytyy melko monesta paikasta joten nämäkin tullan korjaamaan ja auto maalataan osittain tai ehkä kokonaan(?) uusiksi.

Omg on minulla majaillut tallissa jo pari kuukautta mutta en ole päässyt aloittamaan projektia armeijan takia, josta nyt tammikuussa kotiudun.

Ensimmäisenä olisi siis tarkoitus purkaa etuakselisto ja tarkistella vauriot, ainakin vasemman puolen ylä- ja alatukivarsi ovat solmussa. Myös mahdollisesti etukelkka menee vaihtoon ja voipi olla että robotissakin joutuu vähäsen käyttämään jos runko on ottanut damagea. Joka tapauksessa avk vaatii mittauspöytäkirjan autosta ennenkuin leimaa antavat.

Kilometrejä löytyy tollanen 247tkm ja sisusta on ihan siistissä kunnossa eikä siihen suurempia muutoksia tehdä (hiilikuitua, väriä yksityiskohtiin?). Audiohan on vakiona tuo Bosen järjestelmä, tosin vakio mankka puuttuu ja näin aluksi siihen saa kelvata jo valmiiksi löytyvä philipsin joku perus cd/mp3 soitin, katsellaan sitten myöhemmin tuota audiopuolta jos sitä innostuu laittelemaan ;) Vanteet myös pitäisi laitella tilaukseen, koska nykyisiä vanteita on vain 3kpl kolarista johtuen jossa yksi vanne on tuhoutunut.

Vasemman puoleisessa takalasissa on myös sellainen häikkä että ei liiku mihinkään suuntaan ja on jäänyt auki n.3cm. ilmeisesti irronut akselilta, joskus luinki tästä että taitaa olla aika yleinenkin vika. linkittäkää ihmeessä jos löydätte aihetta käsittelevän topickin tms.

Kuvia ja lisää kirjoitusta tulossa.
Viimeksi muokannut Tonz, Ti 21.12.2010 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jebaa
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

Kiinnoistavaa.. Itsekin joskus katselin kolaroitua e-50, mutta se muistaakseni oli vasempaan etukulmaan nassahtanut.
Omastanikin oli tuo takaikkunan mekanismi rikki; kl-varaosassa uusi maksaa n 50 euroa.

Pistähän tosiaan kuvia ja kertomusta!
Aufrecht Melcher Grossaspach
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toistaiseksi kannattanee panostaa ensin tälläseen hifiin: linkki

Tuo takalasin nostin on tosiaan korjaamaton paikka, kun se on vaijeri, jonka kuori on haljennut ja se vaiska oven sisällä löysänä. Omas w202 pikakorjauksena otin vaijerin suoraks ja sidoin sen lasin ylääasentoon solmulla :D kunnes sain kl:stä uuden systeemin

laitappa kuvia vauriosta ni päästään kauhistelemaan työn määrää.

ja millaset vanteet siinä nyt on? Jos on kolme ehjää alkuperäistä ni kannattanee tilata vain yksi uusi, ni olisi taas täys setti erinomaisia vanteita. Toki kannattanee tarkistuttaa myös sen toisen etuvanteen suoruus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

sähköputkimies kirjoitti:Kiinnoistavaa.. Itsekin joskus katselin kolaroitua e-50, mutta se muistaakseni oli vasempaan etukulmaan nassahtanut.
Omastanikin oli tuo takaikkunan mekanismi rikki; kl-varaosassa uusi maksaa n 50 euroa.

Pistähän tosiaan kuvia ja kertomusta!
Epähuomiossa näköjään olin kirjoittanut yöllä ja muutaman saunakaljan jälkeen että "oikea" etukulma mutta kyllä sen on juurikin tuo vasen kulma :D
pitäneepä kysäistä tuolta liikkeestä tuota mekanismia.
Ja vanteet ovat kuvien mukaiset 17" jotka jo kokonsa puolesta menevät vaihtoon 8)

Tässä pari kuvaa jotka ovat otettu ostohetkellä.

Oikea Kylki
Kuva


Vasen kylki, tuo vararengas sen takia kiinni että autoa on saatu siirreltyä.
Kuva
Jebaa
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juh nois vanteis ei hurraamista oo ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Lade »

Katselin tuota yksilöä aikanaan itsekin Juvanmalmilla. Kuvittelin kyllä, että vasen etupyörä on ajettu kunnolla johonkin esim. routakuoppaan tms. Yllättävän vähän peltivaurioita ulkopinnoissa jos siihen on auto kylkeen tullu? Taisi olla hinta kohillaan tuossa.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Lade kirjoitti:Katselin tuota yksilöä aikanaan itsekin Juvanmalmilla. Kuvittelin kyllä, että vasen etupyörä on ajettu kunnolla johonkin esim. routakuoppaan tms. Yllättävän vähän peltivaurioita ulkopinnoissa jos siihen on auto kylkeen tullu? Taisi olla hinta kohillaan tuossa.
Peltivauriot tuosta on entinen omistaja jo korjannut, jolta sitte homma jäi kesken rahaongelmien ja oman tilanteensa takia.
Jebaa
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Tässä on avk:n ottamat vauriokuvat, kun kaara on ruttutukkuun mennyt.
Kuva
Kuva



Sekä lisäksi kaivoin netistä tämän varustelistan.

Code Текст
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
313 TELEPHONE, D-NET PORTABLE CTEL
315 PHONECARD D2 DEBITEL (PRICE REDUCTION)
345 RAIN SENSOR
351 AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
431 3-POINT SEAT BELT REAR CENTER
524 PAINTWORK - PRESERVATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 XENON HEADLIGHT
655 SPORTS CHASSIS WITH L.A.WHLS, 5-HOLE
682 FIRE EXTINGUISHER
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774 SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
807 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
957 AMG - ENGENEERING PACKAGE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
580A LEATHER, CONDOR
189 APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
582A Unknown
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

"tonz"....hommaa ensitöikses etupalkki..siis etukelkka. :wink: mielummin koko hoito. :D ps.onkohan AMG puskuria tai helmaa vaikee saada W210,seen??? jos jostain löytyy.. ilmoile.... yst.ter. AP 8) jos raide- tankoo tarvitset... löytyy (uusi)
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Ma 07.02.2011 07:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pri0rity
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2011 21:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja pri0rity »

Kappas, säki täälä :P Ei oo näkyny amg-mersua :P
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Täälähän mä :D Joo nyt vasta projektia pääse alottelemaan ku ollu täs vähän kaikennäköstä muuta hommaa ja yks mondeo projektiki tuos on ollu..
ensimmäisenä tosiaan pitää purkaamolta metsästää toi etukelkka, vaihtaa se + tukivarret ja sitte koripenkkiin mittauttamaan/säätämään jonka jälkeen alkaa peltihommat
Jebaa
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Kumma juttu kun ei ikinä pääse aloittamaan tätä projektia toden teolla.. Eilen tosin sain kilvet tuollaiseen fordin ropaleeseen johon tuli kytkin ja muuta pientä vaihdettua ja sillä ajellaan nyt sitten niin kauan kun tämän pelin saa tulille.
Käyntiin mese kyllä hörähti ensimmäisellä pyöräytyksellä, kun jouduin sitä vähä siirtelemään tuola tallissa. seissyt kuitenkin lähemmäs 4kk :P
Tässä joku tallikuva. w203 on mamman mese josta piti korjata vuotava pesunesteen säiliö.
Kuva
vittuko nää kuvat ny ei toimi. http://www.aijaa.com/v.php?i=001767515100.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
niin ja sen verran projekti on edennyt että tämmöiset vanteet tuli hommailtua :)
Kuva
http://www.aijaa.com/v.php?i=001737515101.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

hienot fillarit !!!! 8) 8) 8) ps. onko E50 peltitöitä????? :shock: tev. Ap
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

AP-race/lake kirjoitti:hienot fillarit !!!! 8) 8) 8) ps. onko E50 peltitöitä????? :shock: tev. Ap
nojuuuu ihan näpsäkät näin alkuun ainaki, leveämmät olis himottanu mutta ei perse kestä :D kyllähän siinä tuollasta pientä kukkaa on sielä ja täälä, suurinosa näistä johtuu varmaan siitä kun edellisellä omistajalla seisoi koskemattomana melkein puoli vuotta pihalla säiden armoilla :evil:
vklp hakemaan yhdestä purku väykystä täydellistä etuakselistoa. vaihtaa koko hoidon kerralla niin ei tarvi arpoa mikä on suoraa ja mikä ei. muutenkin kys. akselisto on kuulemma erittäin hyvässä kunnossa, eikä väljää tukivarsissa tai muualla
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Tonz kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:hienot fillarit !!!! 8) 8) 8) ps. onko E50 peltitöitä????? :shock: tev. Ap
nojuuuu ihan näpsäkät näin alkuun ainaki, leveämmät olis himottanu mutta ei perse kestä :D kyllähän siinä tuollasta pientä kukkaa on sielä ja täälä, suurinosa näistä johtuu varmaan siitä kun edellisellä omistajalla seisoi koskemattomana melkein puoli vuotta pihalla säiden armoilla :evil:
vklp hakemaan yhdestä purku väykystä täydellistä etuakselistoa. vaihtaa koko hoidon kerralla niin ei tarvi arpoa mikä on suoraa ja mikä ei. muutenkin kys. akselisto on kuulemma erittäin hyvässä kunnossa, eikä väljää tukivarsissa tai muualla
heh...pikku "ruoste" täplät kuuluu vuosimalliin. :) onko autosi missä päin suomee? siis asustelet... terv. Ap :D
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Täälä seinäjoella päin mä pyörin..
Vasen puoli akselistosta tuli purettua ja huomenna pitäis lähteä hakemaan noita "uusia" osia tuohon. kyl se siitä alkaa valmistua :D
kuvia päivittelen kunhan saan kameran taas lainaan.
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

no perhana... pistä kuvia tuleen.. :D :D :D terv. Ap
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Noniin taas on saatu prokkista vähäsen eteenpäin. etupäästä purettu molemmin puolin navat,iskarit,jouset ja kallistuksen vakaajat. Pyöränkoteloista hinkkailin ruostekohdat paljaaksi teräsharjalaikalla. etukelkankin sain jo melkein irti, mutta tuli vähän probleemia siinä kun tuo moottori tosiaan on kiinni vain tuon kelkan päällä ja tippuu kelkan mukana jos sitä ei tue yläkautta. ketjutalja onneksi tallin katosta löytyy, suurin ongelma onkin siinä että autosta pitäisi konepelti ottaa pois että se talja mahtuu oikeaan kohtaan, tai siirtää autoa jollakin konstilla vähän taaksepäin. löytyykö kokemuksia kuinka veemäinen niitä letkuja ja johtoja on sieltä konepellistä ujutella pois/takaisin?

220d jarrusetti vs. Amg
Kuva


purkuautosta haettu etuakselisto
Kuva



Tuollaisella "keinutunkilla" auto on ylhäällä
Kuva

Damage
Kuva

Konehuone
Kuva
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

moro tonz. sielä pitäis olla "pissapojan" letkut ja lämmitys piuhat..ja kuskin kulmasta alas, sielä pitäis olla liittimet??? :? vertaappa huvikses "uusien" ja vanhojen kelkka härpäkkeiden linjat. oisko heittoo...? :D hyvältä näyttää adoptoitu yksilö. terv. ap :mrgreen:
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Selvisin irroittamatta konepeltiä, pumppukärryn avulla auton sai siirrettyä puoli metriä taakse päin ja taljan kattoon :P Etukehikko nyt siis irti ja oli ihan selvästi näkyvissä että kuinka kiero se oli..
Lisää ongelmia kuitenki löytyi, ilmeisesti syylärin alateline vähän vääntynyt kolarissa ja tästä seurauksena tuulettajan ropelli osunut siihen muovikehikkoon -> ropellista pari palaa pois siivistä. välitöntä haittaa tästä ei kyllä välttämättä ole.. tai katotaan nyt räjähtääkö silmille :D
Mutta sitten osaisko joku neuvoa/laittaa kuvaa miten tämän syylärin alaletkun kuuluisi mennä, letku on ihan solmussa ollut tuola alla ja se tuskin noin kuuluu olla. joku defan letkulämppärikin siihen on laitettu joskus.

Letku siis tulee tuolta syylärin oikeasta alanurkasta ja menee moottorin tuulettajan kohdasta. onko joku tuossa nyt liikkunut muka niin paljon että on vetäny noin linkkuun?
Kuva

tässä vielä toinen kuva missä näkyy tuo letkulämppärikin paremmin
Kuva


Asiasta banaaniin, eikö näissä amg moottoreissa ole jossakin paikassa kyseisen moottorin kasaajan allekirjotus, täi näin muistan joskus kuulleeni? :D
Jebaa
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Tonz kirjoitti: Asiasta banaaniin, eikö näissä amg moottoreissa ole jossakin paikassa kyseisen moottorin kasaajan allekirjotus, täi näin muistan joskus kuulleeni? :D
Tuli vasta, öö, oliskohan ollut 2002. :roll:
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Lade »

Juu ei ole näissä vanhoissa sitä asentajan nimikylttiä. Tosta alavesiletkusta epäilen, että se letkulämppäriasennus sen vetää noin lonttoon.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Lade kirjoitti:Juu ei ole näissä vanhoissa sitä asentajan nimikylttiä. Tosta alavesiletkusta epäilen, että se letkulämppäriasennus sen vetää noin lonttoon.

seelvä homma. joo samaa epäilen kans, jotakin sille vaan pitäis tehä kun tulee niin rumasti öljypohjaakin matalemmalla. voipi olla että nyppään koko lämppärin poikes ja joku putken pätkä tilalle, kun ei tällä tarkoitus ole talvella ajella :roll:
Jebaa
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Kokeilin ottaa tuo letkulämppärin pois ja sovitella letkua jotenki järkevästi mutta sumppuun se aina menee.. kokeilee nyt vielä laittaa sen putken pätkän väliin ja kattoa kuinka asettuu. kuva jelppais pirusti kun näkisi miten se kuuluisi olla.

edit:
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... 3593=71392" onclick="window.open(this.href);return false;
tältä kyseisen letkun näköjään kuuluisi näyttää. tuota letkua on näköjään lyhennetty ja laitettu toisesta letkusta suora pätkä siihen ropellin alta lähtevään putkeen.

eli uutta letkua tilaamaan niin pääsee helpoimmalla.
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Tonz kirjoitti:Kokeilin ottaa tuo letkulämppärin pois ja sovitella letkua jotenki järkevästi mutta sumppuun se aina menee.. kokeilee nyt vielä laittaa sen putken pätkän väliin ja kattoa kuinka asettuu. kuva jelppais pirusti kun näkisi miten se kuuluisi olla.

edit:
http://www.carpartsdiscount.com/auto/pa ... 3593=71392" onclick="window.open(this.href);return false;
tältä kyseisen letkun näköjään kuuluisi näyttää. tuota letkua on näköjään lyhennetty ja laitettu toisesta letkusta suora pätkä siihen ropellin alta lähtevään putkeen.

eli uutta letkua tilaamaan niin pääsee helpoimmalla.
E50 ja 55 letkuissa on eroja. kun moottori tyyppi on eri !!! tarkista asia ennen kuin ostat. :D t. Ap
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

mites tää edistyy . t partanen
Partanen.net
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

moi tonz.. oliko jarrukilvet saman kokoiset "uusissa" osissa ??? :shock: jos on, myytkö ylimääräiset??
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

jopi62 kirjoitti:mites tää edistyy . t partanen

Kyllä se jotenkuten.. tuosta ylempää voi lukea viimeksi tehtyjä hommia. Eli tällä hetkellä auto on pukilla ilmassa ja etuakselisto purettuna.

Tuosta syylärin letkusta soittelin vähä paikkoja läpi ja löytyy ainoastaa saksasta tilaamalla toimitusaika n. 2vk. ei ole kuulemma ikinä myyty kyseistä osaa suomessa :D Taidampa laittaa sen putken pätkän vain letkun väliin ainakin näin väliaikaisesti että auton saa kasattua. olisi vain helppo ollut vaihtaa se letku nyt kun eturunko on irti.

Ap. pitääpä tarkistaa onko ne kilvet samankokoset :P

edit: ja niinjoo tuli käytettyä toinen etujarrusatula yhdellä metallipajalla kun edelliset säätäjät olivat katkaisseet siitä ilmaus nipan ja ite en kehdannu alata sitä poraamaan ettei vaan mee vituiksi koko satula :D
Jebaa
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

juu... odotellaan... :D terv. Ap :mrgreen:
Avatar
Tonz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 20.12.2010 00:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pröjekt E50 AMG -96

Viesti Kirjoittaja Tonz »

Taas on vähän edistystä tapahtunut vaikka on jääny vähän tämä kirjoittelu tänne :P
Eturunko parilla pultilla kiinni ja pahoin näyttäis että vasemman puolen runko palkki on vähän tullut moottoriin päin kun ei tuo suoran eturungon yksi pultti osu ihan reikään mutta ei oo vielä varmuutta. voi olla että kiristin vain epätasaisesti runkoa kiinni ja sen takia ei osu kohdalle mutta tutkitaan kun ehditään.. jarrukilvet ovat muuten samankokoiset e 220d ja tässä omgeessä.
ensi viikolla pitäisi saksasta saapua paketti jossa on etuylätukivarret, yksi raidetanko, raidetangon pää sekä se syylärin alavesiletku.

ja myynnissä olisi siis hyvässä kunnossa oleva etujarrusetti eemeliin elikkä satulat, levyt ja jarrupalat, taitaa sopia kaikkiin eemeleihin. (yksimäntäiset satulat)


Onko muuten tietoa mikä se anturi on joka tulee kiinni oikean puolen alatukivarteen? yhtäkkiä näyttäisi pieneltä sähkömoottorilta, joka tulee kahden vipuaksilan kautta kiinni alatukivarteen? asentotunnistin?
Jebaa
Vastaa Viestiin