Valinnan vaikeus...Mese, Audi
Valinnan vaikeus...Mese, Audi
Olen ettimässa itelleni leasinki-autoa ja viimeiseksi viivalle ovat jäämässä seuraavat vaihtoehdot.
-Farkku C200 CDI (122hv) tai Farkku C220 CDI (143hv)
-Audi A4 1.9 TDI 96kw avant
Leasinki hinnat about samat, joten siina valossa autoissa ei ole eroja. Audiin saa pari kilkatetta enemmän kuin mersuun...Henkilökohtaisesti tuo 220CDI miellyttäisi eniten.
Heittäkääpä "teknisiä" faktoja+kokemuksia ko.autoista (muukaan lukien talviajo jne.). Mitään leasinki-kommentteja en kaipaa, paitsi jos joku ei satu asumaan (tai on asunut) Saksassa.
-Farkku C200 CDI (122hv) tai Farkku C220 CDI (143hv)
-Audi A4 1.9 TDI 96kw avant
Leasinki hinnat about samat, joten siina valossa autoissa ei ole eroja. Audiin saa pari kilkatetta enemmän kuin mersuun...Henkilökohtaisesti tuo 220CDI miellyttäisi eniten.
Heittäkääpä "teknisiä" faktoja+kokemuksia ko.autoista (muukaan lukien talviajo jne.). Mitään leasinki-kommentteja en kaipaa, paitsi jos joku ei satu asumaan (tai on asunut) Saksassa.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Yksi aspekti
Heip!
Tuntematta noin uusia Mersuja sen enempää, heittäisin pohdittavaksi vetotavan. Pidätkö enemmän näppärästi kääntyvästä takavetoisesta vai ehkä enemmän junan lailla eteenpäin puskevasta etuvetoisesta. Asutko lumisten korpitaipaleiden takana, jolloin etuvetoisella voi pärjäillä helpommin.
Nykyiset luistoestot kyllä tasoittavat peliä aikalailla, mutta vetotavan peruserot säilyvät.
Kun olet liisaria hankkimassa, niin varaosien hinnoilla yms. ei liene merkitystä. Audi on perinteisesti omannut hieman kalliimmat osat. Huoltopalvelujen saatavuus sen sijaan on oleellinen kysymys. Voit vaikka soittaa pariin huoltopisteeseen tiedustellen määräaikaishuoltojen jonoja... Mutta tee se siten, että omistaisit jo muka auton, jota tarjoaisit huoltoon
Jos olisit Volvoa pohtimassa, niin ainakin pääkaupunkiseudulla huoltopalvelut ovat ala-arvoiset.
Tuntematta noin uusia Mersuja sen enempää, heittäisin pohdittavaksi vetotavan. Pidätkö enemmän näppärästi kääntyvästä takavetoisesta vai ehkä enemmän junan lailla eteenpäin puskevasta etuvetoisesta. Asutko lumisten korpitaipaleiden takana, jolloin etuvetoisella voi pärjäillä helpommin.
Nykyiset luistoestot kyllä tasoittavat peliä aikalailla, mutta vetotavan peruserot säilyvät.
Kun olet liisaria hankkimassa, niin varaosien hinnoilla yms. ei liene merkitystä. Audi on perinteisesti omannut hieman kalliimmat osat. Huoltopalvelujen saatavuus sen sijaan on oleellinen kysymys. Voit vaikka soittaa pariin huoltopisteeseen tiedustellen määräaikaishuoltojen jonoja... Mutta tee se siten, että omistaisit jo muka auton, jota tarjoaisit huoltoon

Terveisin
Tero
Tero
Re: Valinnan vaikeus...Mese, Audi
Noista nykyisistä malleista ei ole pidempiaikaista kokemusta, mutta mitä näillä vanhemmilla on ajellut, niin Audi on ehdottomasti nautinnollisempi ajaa kun vauhti kasvaa ja tiet ovat hyviä. Jos siellä on talvella riski teiden jäätymisistä, niin etuvetoinen on myös silloin varmempi (tämäkin toki maku- ja tottumiskysymys). Syy konsernin vaihtoon oli itsellä kypsyminen auton vikoihin, joten olin valmis tinkimään ajo-ominaisuuksista ja painottamaan enemmän ajomukavuuttaoopee kirjoitti:asumaan (tai on asunut) Saksassa.

Ei muuta kuin hakemaan autot koeajoon ja baanalle.. unohtamatta niitä pieniä ja mutkaisia kyläteitä

[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Liukasta on täälläkin silloin tällöin, mutta luotetaan ESPiin ja muihin kilkkeisiin ja tietysti omaa ajotaitoon
eli periaatteessa en kaikkaa quattro ja etu-ja takavetoja on kumpiakun tullut pyöriteltyä ihan riittävästi. Pitää käydä huomenna tyyppäämässä Audi, niin saa siihen vähän tuntumaan.
Omat mersukokemukset 190 Dieselistä
eli pelkkää plussaa...
Onko kellään kokemusta näistä koneista eli 96kw VAG, 220&200 CDI
-Vääntö ilmeisesti piisaa vai mitenkä on?Aikaisempina aikona mese masiinat olivat melkoisia kierroskoneita...ja niska ei niksahtanut kiihdytyksessä:)

Omat mersukokemukset 190 Dieselistä

Onko kellään kokemusta näistä koneista eli 96kw VAG, 220&200 CDI
-Vääntö ilmeisesti piisaa vai mitenkä on?Aikaisempina aikona mese masiinat olivat melkoisia kierroskoneita...ja niska ei niksahtanut kiihdytyksessä:)
Kannattaa käydä kysäisemässä Audi kokemuksia FFp-motorsportin keskustelupalstalta. Ja onhan se Ultimate VW myös.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Kaverini etsii juuri edukasta pajaa, joka korjaisi tuollaiseen Audiin nokkahihnan katkeamisen aiheuttamat tärviöt (kesti 50 tkm). Olen kyllä kertoillut, että kaikista autoista ei nokkahihnat katkeile.
Toinen huomioitava asia on se, että Audi on sama kuin volkkari ja volkkarin nimi kertoo jo riittävästi auton statuksesta.
-> tunne ja järki puhuvat Mersun puolesta.
Eli minun ääni menee Mersulle.
Toinen huomioitava asia on se, että Audi on sama kuin volkkari ja volkkarin nimi kertoo jo riittävästi auton statuksesta.
-> tunne ja järki puhuvat Mersun puolesta.
Eli minun ääni menee Mersulle.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
.
Eiköhän nuo liene molemmat merkit laatuautoja.
Audilta on syksyllä tulossa A4,stä hieman uudistettu malli.
Aivan uusimmassa mesessä on ohjausta, jousitusta ja vaihteensiirtovivustoa muutettu parempaan suuntaan. 17 tuumaisillakin rattailla on nyt kyllä tosi hyvä ajaa.
Mersu näistä on parempi ajaa, jos pito vain riittää, mulla on kokemuksia monenlaisista audeista. Ja hiljaisempi.
Audi on pieniruokaisempi, jos sillä on merkitystä.
220,ssä ja audissa on suunnilleen sama suorituskyky, ja luulisimpa että se riittääkin.
.
Eiköhän nuo liene molemmat merkit laatuautoja.
Audilta on syksyllä tulossa A4,stä hieman uudistettu malli.
Aivan uusimmassa mesessä on ohjausta, jousitusta ja vaihteensiirtovivustoa muutettu parempaan suuntaan. 17 tuumaisillakin rattailla on nyt kyllä tosi hyvä ajaa.
Mersu näistä on parempi ajaa, jos pito vain riittää, mulla on kokemuksia monenlaisista audeista. Ja hiljaisempi.
Audi on pieniruokaisempi, jos sillä on merkitystä.
220,ssä ja audissa on suunnilleen sama suorituskyky, ja luulisimpa että se riittääkin.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Juu, vahvasti olen kyllä kääntymässä C220T CDI puoleen. Audi on varmasti erittäin hyvä pirssi kans, mutta "hintaeron" ollessa 17 euroa Audin hyväksi, niin valinta ei olekkaan niin vaikea
. Ajattelin myös pitäytyä Classic-mallissa ja sillä tavalla saa karsittua kaikki ylimääräiset listat pois
...Auton otan "jahreswagenina", joten pirssi on puolen-vuoden ikäinen mittarissa n.12tkm (auton on ~ 7000ekeä halvempi kuin uusi ja tämä vaikuttaa myös leasinkihintaan)


A4 vai pitäisikö C-mallin.....
Alla on C 180 1994 ja näin talven tullen jyrkässä ylämäessä tuli mieleen että olisipa mukava että vetävillä pyörillä olisi painoa. Meni peruuttamiseksi 
Jos jätätte väliin kommentit huonosta ajotaidosta niin minkälainen olisi A4 vuosimallia 1997 ajossa ja käyttökuluiltaan? Bensaa ainakin menee vähemmän.
Olisi tarjolla A4 1.8 1997 ajettu 153 000 km vs. oma C 180 1994 ajettu 212 000 km.
Kiihkottomia kommentteja kiitos

Jos jätätte väliin kommentit huonosta ajotaidosta niin minkälainen olisi A4 vuosimallia 1997 ajossa ja käyttökuluiltaan? Bensaa ainakin menee vähemmän.
Olisi tarjolla A4 1.8 1997 ajettu 153 000 km vs. oma C 180 1994 ajettu 212 000 km.
Kiihkottomia kommentteja kiitos

MB C 180 vm. 1994
Tere!
Ei kuulune ihan tähän keskusteluun, mutta tuttu asentaja kertoi A6-Audista V6-diiselillä, johon oli tehnyt 90tkm määräaikaishuollon+jotain pientä ylimääräistä laitettavaa. En huomannut tuolloin kysyä, että oliko auto ajettu vasta sen 90tkm, vai jo 180tkm, 270tkm tai enempikin. Mutta huollolle oli tullut hintaa asialliset nippa nappa 3000€
Kertoilkaas kokemuksianne, mitä tämän meitin tähtimerkin huolloille kertyy kakkua kuskattavaksi merkkiliikkeeseen, jos uudehkolle autolleen siellä käy leimoja pyydystämässä.
Ei kuulune ihan tähän keskusteluun, mutta tuttu asentaja kertoi A6-Audista V6-diiselillä, johon oli tehnyt 90tkm määräaikaishuollon+jotain pientä ylimääräistä laitettavaa. En huomannut tuolloin kysyä, että oliko auto ajettu vasta sen 90tkm, vai jo 180tkm, 270tkm tai enempikin. Mutta huollolle oli tullut hintaa asialliset nippa nappa 3000€




Kertoilkaas kokemuksianne, mitä tämän meitin tähtimerkin huolloille kertyy kakkua kuskattavaksi merkkiliikkeeseen, jos uudehkolle autolleen siellä käy leimoja pyydystämässä.
No tuskin tuo enää ihan pelkkää huoltoa oli jos 3 tonttua maksaa.RH kirjoitti:Tere!
Ei kuulune ihan tähän keskusteluun, mutta tuttu asentaja kertoi A6-Audista V6-diiselillä, johon oli tehnyt 90tkm määräaikaishuollon+jotain pientä ylimääräistä laitettavaa. En huomannut tuolloin kysyä, että oliko auto ajettu vasta sen 90tkm, vai jo 180tkm, 270tkm tai enempikin. Mutta huollolle oli tullut hintaa asialliset nippa nappa 3000€![]()
![]()
![]()
![]()
Kertoilkaas kokemuksianne, mitä tämän meitin tähtimerkin huolloille kertyy kakkua kuskattavaksi merkkiliikkeeseen, jos uudehkolle autolleen siellä käy leimoja pyydystämässä.
Enpä nyt tarkalleen muista mitä Mersun huolloilla oli hintaa, Assyst B taitaa olla 500 hujakoilla ja Assyst A sitten vähän vähemmin.
Itse taidan jättää nuo assystit väliin ja tilata vain öljynvaihdon sekä suodatintenvaihdon ja perän sekä lootan tsekkauksen, tuntuu jotenkin kohtuuttomalta maksaa satoja evroja siitä että korjaaja ruiskii crc:tä sinne tänne ja tarkastaa listalla olevat kohteet. Huomaan kyllä itsekin jos vaikka jarrupalat alkaa olla lopussa ja saan ne kyllä vaihdeltua itsekin ja öljyä osaan ruiskia voitelua kaipaaviin paikkoihin......
Audille tulee tuon verran hintaa huollolle, kun vaihdetaan nokkahihna muun huollon yhteydessä Assyt huollot maksaa A - huolto joka on pienempi 171 ekua ja B - huolto joka on iso huolto 324 ekua. Nämä hinnat sisältää kaikki öljyt ja suodattimet + muut huollossa tarvittavat osat. Jos vuoteen tulee noin 30000 km niin silloin ei tarvitse tehdä, kuin isompi huolto vuoteen.
Mobilo säilyy voimassa, joka kattaa sitten useampia asioita.

Laskeppas, mitä maksaa, jos esim. remmi pitää vaihtaa 4.vuoden välein. Pyöristetään vaikka 50tkm ja remelin vaihto 2000€. Elikkäs jokaista ajettua sataa km kohden saa varata ylimääräistä 4€.Jpartan kirjoitti:Ei tuo remmin vaihto ole kustannustekijä kun ajaa 12 000 km/vuosi;)
Mutta vaikeata päättää vaihdosta kun entisessä ei ole vikoja...vain ominaisuuksia:)
Olisi vaan turvallisempi olo kun tietää että perä edellä ei mene joka kurviin. Vaikka puskemalla sitten;)



Mun vanha 200D ei tarvii nykyisilläkään järkyttävillä diiselin hinnoilla kuin noin 6€/100km polttoaineeseen.
eri asia on, jos pelkää ajella liukkailla takavetoisella. itse taas pitkästä aikaa takavetoiseen etuvetoisista siirryttyäni olen suuresti nauttinut siitä, että auto ohjautuu siihen suuntaan, mihin rattia kääntää, eikä mene joka mutkassa suoraksi.

Itsellä on kokemuksia audista sekä nykyisestä C mallista (w203, vm.2001), kyllä tuolla mersulla ei tarvitse perä edellä mutkaan mennä, ajon vakautus hoitaa mallikkaasti nuo tilanteet. Ja audihan tahtoo puskea mutkissa, mutta käsijarrullahan siitä selviää. Quatro tietysti on eri asia, mutta etuveto audia ja uutta c mersua verratessa jää vain maku asiaksi kummalla tykkää ajaa talvella. Sitten taas kun mennään maantie ajoa, niin kyllähän sillä mersulla on huomattavasti jämäkämpi ajaa Ja kaupungissa pyöritellessä mersu kääntyy tosi näppärästi pienessäkin tilassa, ilman turhia vekslailuja. Vika puolelta voi sen verta sanoa että, löytyy niitä "maanantai malleja" niin mersulta kuin audiltakin.
Itse en enää mersua audiin vaihtaisi.
Uuden C200cdi-C270cdi assyst huolto hinnat veholla ovat: Huolto A, 223e Huolto B, 411e.
Toki jos ei kaipaa vehon leimoja, voi käyttää yksityisellä, mersujen huoltoon
erikoistuneessa huollossa. Esim. Haukiputaalla Vierimaa ja Varkauden kupeessa Kuvansissa, Kuvansin mersuhuolto. Varaosat joita käyttävät tulevat alkuperäisosina Kl-varaosasta. Näin saa huokeempaan hintaan huollot.
Mielenkiintoista olisi tietää mitä vastaavat huollot maksavat saksassa merkkiliikkeessä.
Itse en enää mersua audiin vaihtaisi.
Uuden C200cdi-C270cdi assyst huolto hinnat veholla ovat: Huolto A, 223e Huolto B, 411e.
Toki jos ei kaipaa vehon leimoja, voi käyttää yksityisellä, mersujen huoltoon
erikoistuneessa huollossa. Esim. Haukiputaalla Vierimaa ja Varkauden kupeessa Kuvansissa, Kuvansin mersuhuolto. Varaosat joita käyttävät tulevat alkuperäisosina Kl-varaosasta. Näin saa huokeempaan hintaan huollot.
Mielenkiintoista olisi tietää mitä vastaavat huollot maksavat saksassa merkkiliikkeessä.
Varmaan näillä uusilla systeemeillä varustettu C malli on todella vakaa, mutta 1994 on ilman mitään lisukkeita (luistonestot ym.).
Käyttäkö kukaan mitään poppakonsteja näissä vanhemmissa: ylimääräistä painoa peräkontissa tai tankki aina täynnä.
Joku valistikin aikaisemmin että painojakauma olisi 50/50 C-mallissa mutta kyllä se perä kevyt on
Käyttäkö kukaan mitään poppakonsteja näissä vanhemmissa: ylimääräistä painoa peräkontissa tai tankki aina täynnä.
Joku valistikin aikaisemmin että painojakauma olisi 50/50 C-mallissa mutta kyllä se perä kevyt on

MB C 180 vm. 1994
Autot oli vertailussa autobildissä, tämä uudistunut C farkku 220 tai 200 Cdi vastaan A4 avant 1,9TDI, Volvo V50 2,0d ja Jaguarian farkku 2,2d. Sen testin C voitti suvereenisti kommentein, "uusi C ei jätä parantamisen varaa" ja "Uudistunut C on harvinaisen onnistunut kokonaisuus" Piste-ero oli huima C:n hyväksi
124.023
Koeajoivat eräässä autolehdessä uutta MB Cdi:tä, luin jutun eilettäin.
Suora lainaus tekstistä:
"Vaikka lämpö oli reilusti plussan puolella, kone paukutti tyhjäkäynnillä kuin perinteinen Perkins-meridiesel. Kaasun painallus vain vahvisti mielikuvaa - KRAAAH !"
Olen vaihdellut jakoremmejä Audi A4 ja A6 ja VW Passat 2,5 Tdi V6 - koneisiin - kiinnostaa kuulla mistä tuo 3000 euroa huollon hintana muodostuu ?
Olisiko mennyt asentajalla pikkuisen liikaa aikaa remminvaihdossa ?
Ei silti, en minä Audia tässä kehumaan ala.
Muuten,onkohan tuossa uudessa C:ssä korjattu W203 lämmityslaitteen murheet ?
Muovisia pikkuvipuja hajoilee säätömoottorien "päistä" milloin sattuu - ja jokseenkin varmasti jos käännät liian äkkiä ja pitkään puhalluksen suuntauksen säätöä.
Säätömoottori maksaa vanhan tonnin kappale ja vipuja saa vain sarjana joka on kallis paketti.
Sen yleisimmän vivun vaihdossa menee 4-5 tuntia aikaa.
Vipu on niin heikosti tehty, että kun sitä katsoo niin ihmetyttää miksei noin yksinkertaista asiaa ole tajuttu jo tehtaalla tehdä kunnolla vaan jätetty autonostajan kiusaksi.
Korjaussarjassa onkin sitten lujemmat vivut.
(Nöyrä kiitos Oulun Vehon asentajalle neuvoista tuon lämmityslaitteen kanssa - harvoin kukaan osaa noin selkeästi kertoa kuinka joku paikka puretaan !)
Suora lainaus tekstistä:
"Vaikka lämpö oli reilusti plussan puolella, kone paukutti tyhjäkäynnillä kuin perinteinen Perkins-meridiesel. Kaasun painallus vain vahvisti mielikuvaa - KRAAAH !"
Olen vaihdellut jakoremmejä Audi A4 ja A6 ja VW Passat 2,5 Tdi V6 - koneisiin - kiinnostaa kuulla mistä tuo 3000 euroa huollon hintana muodostuu ?

Olisiko mennyt asentajalla pikkuisen liikaa aikaa remminvaihdossa ?
Ei silti, en minä Audia tässä kehumaan ala.
Muuten,onkohan tuossa uudessa C:ssä korjattu W203 lämmityslaitteen murheet ?
Muovisia pikkuvipuja hajoilee säätömoottorien "päistä" milloin sattuu - ja jokseenkin varmasti jos käännät liian äkkiä ja pitkään puhalluksen suuntauksen säätöä.
Säätömoottori maksaa vanhan tonnin kappale ja vipuja saa vain sarjana joka on kallis paketti.
Sen yleisimmän vivun vaihdossa menee 4-5 tuntia aikaa.
Vipu on niin heikosti tehty, että kun sitä katsoo niin ihmetyttää miksei noin yksinkertaista asiaa ole tajuttu jo tehtaalla tehdä kunnolla vaan jätetty autonostajan kiusaksi.
Korjaussarjassa onkin sitten lujemmat vivut.
(Nöyrä kiitos Oulun Vehon asentajalle neuvoista tuon lämmityslaitteen kanssa - harvoin kukaan osaa noin selkeästi kertoa kuinka joku paikka puretaan !)
wiimax.fi
Ittellä -04 farkku 200cdi farkku.Auto ollu ajossa reippaat 11tuhatta,pelannut erittäin hyvin,ja todella hyvä ajettava kelillä,ku kelillä,michelinin maxi-icet 225/45-17" alla.Muuten ei moitteen sijaa,taka sivulaseihin kun vielä sais huurteenpoiston,nii avot.Mut huomattavasti on kehitys menny eteenpäin,jos omiin ex autoihin vertaa w202(luistonestolla vm2000),w201
A180CDI, ääntää kuin meridiesel, vääntää kuin jyrä. Ei kaikki mesen dieselit moisia ole. Kyllä nuo VAG:n vähkeet on enämpi noita raahkuttajia.dealer kirjoitti:Koeajoivat eräässä autolehdessä uutta MB Cdi:tä, luin jutun eilettäin.
Suora lainaus tekstistä:
"Vaikka lämpö oli reilusti plussan puolella, kone paukutti tyhjäkäynnillä kuin perinteinen Perkins-meridiesel. Kaasun painallus vain vahvisti mielikuvaa - KRAAAH !"
124.023
Niin, ihan luotettava ja käsittääkseni osaava tuttu tämän kertoi. Vaan tietysti kun tarina on sarjassa kuultua, niin...dealer kirjoitti: Olen vaihdellut jakoremmejä Audi A4 ja A6 ja VW Passat 2,5 Tdi V6 - koneisiin - kiinnostaa kuulla mistä tuo 3000 euroa huollon hintana muodostuu ?![]()
Olisiko mennyt asentajalla pikkuisen liikaa aikaa remminvaihdossa ?
No, minä ainakin luotan kaverin puheisiin. Ja kuten mainitsin, oli siinä muutakin kuin remmin vaihto. Mutta käsitin, että tuo remelin vaihto olis laskusta kattanut suurinpiirtein 2/3.
Olisko myös sillä, että kyseessä on merkkiorganisaation huoltopiste, jotain tekemistä loppusumman kanssa? Tunteja kuulemma palaa remmin vaihdossa paljon, sen verran ahdasta ja purettavaa/koottavaa on. Ja tuntityön hinta on vissiin enempi kuin keskituloinen tienaa bruttona päivässä...


Kaits siinä silti jokin annettu ohjeaikakin on, millä perusteella asiakas jo autoaan huoltoon tuodessaan saa loppusumma-arvion. Että tietää autoa huollosta hakiessa poiketa ensin hattu kourassa pankinjohtajan luona.




Olis muuten hauska ihan osaajilta, esim. Dealeriltä, kysyä, että miten kauan tuollaisen ison kuutosdiiselillä kulkevan Audin moiseen huoltoon oikein aikaa kuluu?
P.S.Osataan sitä muuallakin. Yx kaveri "korjautti" Pösö 406 HDI:nsä jarrut. Ei niissä mitään varsinaista vikaa ollut, kilometrejä vaan sen verran jo takana -jarrut kun ovat kulutustavaraa, että huoltokorjaus oli ajankohtaista. Laskua osapuilleen 2000€. Oli lentää sananmukaisesti persiilleen.

Kyllä tuon Audin 2,5-litraisen nakun nokkatyön hinnoittelu lienee juuri mainitun suruinen eli kammottava. Se oli juuri se este velipojan käydessä sisäistä taistoa V70 2.5D Vulvan ja Audin välillä. Kilometrejä sällille tulee sen verran, että tuollainen 3 tontun erä tulee aika äkkiä vastaan. Koeajoi tuo farkku-Väyrysenkin, mutta ei oikein löytänyt vastinetta Volvoa kovemmalle hinnalle. Kerettiläinen 

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
C 200/220 CDI on varma valinta. Vaihteisto/moottori yhdistelmä toimii leppoisasti. Moottori antaa voimaa sivistyneen pehmeästi. Auto on hyvin äänieristetty. 100 ja 120 km/h välillä äänitaso ei nouse sanottavasti. Liukkaalla ja huonolla kelillä C on erittäin helppo ja varma hallita. Kääntösäde kiitettävän pieni. Kuluttaa Helsingin Taksiajossa (75tkm. kokemus) 7.8 litraa. Etenemiskyky lumella ja jäällä erittäin hyvä. ESP toimii erinomaisesti. Kovin suuri tämä auto ei ole. Hallintalaitteet juuri siellä missä pitää.
En ole ajanut audia, mutta Wolkkaria kyllä. Jos audi on volkkarin tasoinen niin sulla ei ole vaihtoehtoja-ainoa vaihtoehto on C-MB.
Tiedättekö miksi Taksien käytössä ei ole Audeja? Vastaus:Audissa on hyvät ominaisuudet, mutta ne eivät säily kilometrien kasvaessa. Jos siinä on vielä jakohihna , niin onpa omituista moottorin valmistajalta. Ei hihnaa kannata moottoriin sen takia laittaa, että kuluttais pari prossaa vähemmän naftaa. Ja Audin suuri ongelma on etuvetoisuus. Jäisellä tiellä kurveissa C on mahtava ajettava ei puske vaan menee urheilullisesti. Etuvetoinen auto vetelee kiihdytyksissä hermostuneesti varsinkin vääntävällä TDI koneella. Tämä tekee autosta halvan ja epävarman oloisen. C on tasapainoinen kokonaisuus ja varmasti laadukas. Mulle on ihan sama kumman ostat.
En ole ajanut audia, mutta Wolkkaria kyllä. Jos audi on volkkarin tasoinen niin sulla ei ole vaihtoehtoja-ainoa vaihtoehto on C-MB.
Tiedättekö miksi Taksien käytössä ei ole Audeja? Vastaus:Audissa on hyvät ominaisuudet, mutta ne eivät säily kilometrien kasvaessa. Jos siinä on vielä jakohihna , niin onpa omituista moottorin valmistajalta. Ei hihnaa kannata moottoriin sen takia laittaa, että kuluttais pari prossaa vähemmän naftaa. Ja Audin suuri ongelma on etuvetoisuus. Jäisellä tiellä kurveissa C on mahtava ajettava ei puske vaan menee urheilullisesti. Etuvetoinen auto vetelee kiihdytyksissä hermostuneesti varsinkin vääntävällä TDI koneella. Tämä tekee autosta halvan ja epävarman oloisen. C on tasapainoinen kokonaisuus ja varmasti laadukas. Mulle on ihan sama kumman ostat.
Oli aiemmin puhetta V6 Tdi VAG-vehkeitten jakohihnan vaihdosta.
RH kirjoitti:
"Olisko myös sillä, että kyseessä on merkkiorganisaation huoltopiste, jotain tekemistä loppusumman kanssa? Tunteja kuulemma palaa remmin vaihdossa paljon, sen verran ahdasta ja purettavaa/koottavaa on.... Osat maksavat myös suolaisesti...
Olis muuten hauska ihan osaajilta, esim. Dealeriltä, kysyä, että miten kauan tuollaisen ison kuutosdiiselillä kulkevan Audin moiseen huoltoon oikein aikaa kuluu? "
Tarkistin tänään koneelta, millainen homma tuo remminvaihto viimeksi oli.
Kyseessä Audi A4.
Aikaa minulla oli mennyt 5 tuntia, Autodata antaa ohjeajaksi 3,7 tuntia.
Siihen aikaan pitää olla muistissa tarkalleen, missä järjestyksessä puskurin, umpioiden ja muun keulan kiinnitysruuvit jne... irrotetaan.
Onnistunee merkkiasentajilta, jotka tekevät noita enemmän.
Työ maksoi siis 220 €.
Osia meni pari remmiä, kääntörulla, ohjari, kiristin, tukipyörä, vesipumppu...
Maksoivat yhteensä 485 €.
Eli jakopääremontille tuli hintaa noin 700 €.
Jos verrataan V70 2,5D Volvon jakopään laiton hintaan
(ei,en muista ulkoa vaikka niitäkin on tehty sillointällöin)
niin ei se voi olla ratkaiseva asia autoa ostaessa ?
Edelleen ihmettelen 2000 € hintaa tuosta hommasta, työ on ihan simppeli kun on muutaman tehnyt eikä osissa kovin suuria hintaeroja voi olla.
Tuohon sitten 1000 € lisää huollosta ?
Muutama suodatin, öljyt ja pari tuntia työtä.
RH kirjoitti:
"Olisko myös sillä, että kyseessä on merkkiorganisaation huoltopiste, jotain tekemistä loppusumman kanssa? Tunteja kuulemma palaa remmin vaihdossa paljon, sen verran ahdasta ja purettavaa/koottavaa on.... Osat maksavat myös suolaisesti...
Olis muuten hauska ihan osaajilta, esim. Dealeriltä, kysyä, että miten kauan tuollaisen ison kuutosdiiselillä kulkevan Audin moiseen huoltoon oikein aikaa kuluu? "
Tarkistin tänään koneelta, millainen homma tuo remminvaihto viimeksi oli.
Kyseessä Audi A4.
Aikaa minulla oli mennyt 5 tuntia, Autodata antaa ohjeajaksi 3,7 tuntia.
Siihen aikaan pitää olla muistissa tarkalleen, missä järjestyksessä puskurin, umpioiden ja muun keulan kiinnitysruuvit jne... irrotetaan.
Onnistunee merkkiasentajilta, jotka tekevät noita enemmän.
Työ maksoi siis 220 €.
Osia meni pari remmiä, kääntörulla, ohjari, kiristin, tukipyörä, vesipumppu...
Maksoivat yhteensä 485 €.
Eli jakopääremontille tuli hintaa noin 700 €.
Jos verrataan V70 2,5D Volvon jakopään laiton hintaan
(ei,en muista ulkoa vaikka niitäkin on tehty sillointällöin)
niin ei se voi olla ratkaiseva asia autoa ostaessa ?
Edelleen ihmettelen 2000 € hintaa tuosta hommasta, työ on ihan simppeli kun on muutaman tehnyt eikä osissa kovin suuria hintaeroja voi olla.
Tuohon sitten 1000 € lisää huollosta ?
Muutama suodatin, öljyt ja pari tuntia työtä.
wiimax.fi