Vielä M102:n lämmöistä
Vielä M102:n lämmöistä
En muista onko ko. moottorin lämpötiloista ollut puhetta (ei ainakaan haulla osunut), mutta nyt kesäkuumien tultua herätän keskustelua moottorini käyntilämpötilasta.
Lieneeköhän normaalia, että kaupunkipyörityksen jälkeen, esim. liikennevaloissa pitempään seissessä lämpömittari nousee neulanverran vajaaksi 80 ja 120 asteen välissä olevasta viivasta (90C ?)
Eipä se uusi termari kyllä paljoa maksaisi, jos johtunee siitä. Eipä sen puoleen kehtaisi käydä vaihtamaan, jos tuo käytös onkin ihan normaalia.
Lieneeköhän normaalia, että kaupunkipyörityksen jälkeen, esim. liikennevaloissa pitempään seissessä lämpömittari nousee neulanverran vajaaksi 80 ja 120 asteen välissä olevasta viivasta (90C ?)
Eipä se uusi termari kyllä paljoa maksaisi, jos johtunee siitä. Eipä sen puoleen kehtaisi käydä vaihtamaan, jos tuo käytös onkin ihan normaalia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ihan tutulta kuulostaa. Samalla tavoin se lämpö meitillä nousee, ei tarvitse kuin pysähtyä maantietaipaleelta vähän vesiä laskemaan. Jos vielä venytteleekin, niin ehtivät lämmöt jo siinä välissä hiukan kohota. Termostaatti on meikäläisen autossa käytännössä uusi ja Veholta ostettu, vesipumppu noin 15 000 km ajettu. Että olsiiko syyläri tämänikäisissä autoissa vaan sen verran t ukkeessa, että vesi ei välttämättä tyhjäkäyntikierroksilla kovin täydellisesti kennossa kierrä. Toisaalta vaikuttaa siltä, että keittämään konetta ei saa vaikka sitä pitäisi tyhjäkäynnillä kauemminkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Samat oireet..
Eli oma mersuni käyttäytyy aivan samalla tavalla. Termostaatti on vaihdettu puoli vuotta sitten. Kun pysähtyy pidemmäksi aikaa esim liikennevaloihin, lämpö alkaa heti nousta hiljalleen. Annoin sen kohota rauhassa ja odotin, kuinka ylös lämpö nousisi... Avasin konepellin, jotta näkisin tuulettimen toiminnan.
Kun lämpömitttari oli arviolta n. 90-95C kohdalla alkoi tuulettaja pyöriä. Se toimii viskokytkimellä joka ottaa kiinni n.95 asteen paikkeilla. Tuuletin pyöri kunnes lämpö oli 85C tuntumassa. Tällöin viskokytkimestä kuului pieni napsahdus ja tuuletin pysähtyi.
Ohjekirjan mukaan: "moottorin käyntilämpötila saa kohota hetkellisesti punaiselle alueelle (yli 120C) esim vuoristossa ajettaessa".
Jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, ja sen kiehumispiste on 125C
Eli siis tällainen lämpötilakäyttäytyminen on aika normaalia.
Tero
Kun lämpömitttari oli arviolta n. 90-95C kohdalla alkoi tuulettaja pyöriä. Se toimii viskokytkimellä joka ottaa kiinni n.95 asteen paikkeilla. Tuuletin pyöri kunnes lämpö oli 85C tuntumassa. Tällöin viskokytkimestä kuului pieni napsahdus ja tuuletin pysähtyi.
Ohjekirjan mukaan: "moottorin käyntilämpötila saa kohota hetkellisesti punaiselle alueelle (yli 120C) esim vuoristossa ajettaessa".
Jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, ja sen kiehumispiste on 125C
Eli siis tällainen lämpötilakäyttäytyminen on aika normaalia.
Tero
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Vielä M102:n lämmöistä
Kuulostaa normaalilta ja termarinkaan vaihto ei varmaan auta. Voithan kokeilla onko syylärille menevä letku kuuma, kun kone on kuuma. Yleensä viallinen termari päästää vettä liikaa lävitseen ja aiheuttaa ongelmia talvella, kun on liian kylmä moottori. Kesäkelillä sillä ei siis pitäisi olla kuumentavaa vaikutusta.... tai voi kai se niinkin päin mennäöTimo L. kirjoitti:En muista onko ko. moottorin lämpötiloista ollut puhetta (ei ainakaan haulla osunut), mutta nyt kesäkuumien tultua herätän keskustelua moottorini käyntilämpötilasta.
Lieneeköhän normaalia, että kaupunkipyörityksen jälkeen, esim. liikennevaloissa pitempään seissessä lämpömittari nousee neulanverran vajaaksi 80 ja 120 asteen välissä olevasta viivasta (90C ?)
Eipä se uusi termari kyllä paljoa maksaisi, jos johtunee siitä. Eipä sen puoleen kehtaisi käydä vaihtamaan, jos tuo käytös onkin ihan normaalia.

Tietty jos vaihtaa kesäksi esim. 79-asteen tms. termarin se ikäänkuin ennakoi kuumenemista. Se alkaa kierrättää vettä syylärin kautta jo maantieajon aikana ja sitten pysähdyksissä kone on valmiiksi viilemäpi...eikös näin?
Normaalia on
Jep, ihan normaalia, pienillä kierroksillla ei vesipumppu oikein pyöri eikä viskokaan, ja se visko tosiaan lukittuu vasta jossain 95 - 98 asteessa.
TDT nostaa mieluusti lämmöt 95 asteeseen jos auto seisoo paikallaan, myös kovempi revittely tekee tämän ja ensimmäisillä kerroilla aiheutti hieman päänvaivaa, kuitenkin teknisestä neuvonnasta kerrottiin tämän olevan ihan normaalia, omassa ei visko lukitu vielä 95 asteessa, vaan sähköinen lisätuuletin lähtee päälle, se sammuu n. 92 asteessa. Ensin epäilin viskon olevan rikki, mutta pailkallisessa merkkiliikkeessä kertoivat että sen kuuluukin tarttua yli 95 asteessa...
Edit. Se visko sitten oli rikki, sen huomaa siitä että moottorin ollessa seis kuuluu ehjässä viskossa olla vastusta kylmänäkin, sillailla että se aika tahmeasti pyörii kädellä pyöritettäessä, omassa oli ihan veltto. Nyt on uusí ja hieno
Tämä uusi lukittuu 95 asteessa kun sähköinen tuuletin hörähtää kanssa.
TDT nostaa mieluusti lämmöt 95 asteeseen jos auto seisoo paikallaan, myös kovempi revittely tekee tämän ja ensimmäisillä kerroilla aiheutti hieman päänvaivaa, kuitenkin teknisestä neuvonnasta kerrottiin tämän olevan ihan normaalia, omassa ei visko lukitu vielä 95 asteessa, vaan sähköinen lisätuuletin lähtee päälle, se sammuu n. 92 asteessa. Ensin epäilin viskon olevan rikki, mutta pailkallisessa merkkiliikkeessä kertoivat että sen kuuluukin tarttua yli 95 asteessa...
Edit. Se visko sitten oli rikki, sen huomaa siitä että moottorin ollessa seis kuuluu ehjässä viskossa olla vastusta kylmänäkin, sillailla että se aika tahmeasti pyörii kädellä pyöritettäessä, omassa oli ihan veltto. Nyt on uusí ja hieno

Re: Normaalia on
Mauri H. kirjoitti: Edit. Se visko sitten oli rikki, sen huomaa siitä että moottorin ollessa seis kuuluu ehjässä viskossa olla vastusta kylmänäkin, sillailla että se aika tahmeasti pyörii kädellä pyöritettäessä, omassa oli ihan veltto. Nyt on uusí ja hienoTämä uusi lukittuu 95 asteessa kun sähköinen tuuletin hörähtää kanssa.
Kävin näyttämässä omaa viskoani huollossa kun epäilin viskon toimintaa. Veholla olivat sitä mieltä, että nimenomaan kylmässä koneessa viskon ei pidä ottaa kiinni yhtään, vasta kun lämpö alkaa nousemaan tuohon edellä mainittuun 95 asteeseen alkaa varsinainen toiminta. Eli olivat sitä mieltä ettei syytä huoleen.
-mk-
Re: Normaalia on
No tuo on siitä kiinni miten sitä katsoo, kunnossa oleva visko tuntuu ponnekkaalta kylmänäkin, eli vastusta on hieman oltava siten että jos tuulettimesta ottaa kiinni ja pyöräyttää se ottaa vastaan eikä pyöri vapaana. Rikkinäinen pyöri eikä ikinä lukinnut, nyt ihan uusi ottaa hieman vastaan kylmänäkin ja se tietty toimii kyten uuden pitääkin.mkoistin kirjoitti:Mauri H. kirjoitti: Edit. Se visko sitten oli rikki, sen huomaa siitä että moottorin ollessa seis kuuluu ehjässä viskossa olla vastusta kylmänäkin, sillailla että se aika tahmeasti pyörii kädellä pyöritettäessä, omassa oli ihan veltto. Nyt on uusí ja hienoTämä uusi lukittuu 95 asteessa kun sähköinen tuuletin hörähtää kanssa.
Kävin näyttämässä omaa viskoani huollossa kun epäilin viskon toimintaa. Veholla olivat sitä mieltä, että nimenomaan kylmässä koneessa viskon ei pidä ottaa kiinni yhtään, vasta kun lämpö alkaa nousemaan tuohon edellä mainittuun 95 asteeseen alkaa varsinainen toiminta. Eli olivat sitä mieltä ettei syytä huoleen.
-mk-
Mutta jos visko on ihan löysä kylmänä ja yhtä löysä vaikka kone on 80 asteinen on se rikki. Kokemus puhuu.
Ai niin, sanoivat Veholla (sekä teknisessä neuvonnassakin kun vielä epäilin ja sinne soitin) rikkinäisestäkin että on se ehjä ja sylinterikansi halkesi sen saatanan rikkinäisen viskon takia, eli en kyllä paljon luottaisi vaikka väittäisivät sen olevan kunnossa, tietty kyllähän sen huomaa kun ajat koneen kuumaksi ja katsot lukitseeko, eli nouseeko tuulettimen pyörintänopeus koneen kierrosten mukaan.
Re: Normaalia on
Mauri H. kirjoitti:
No tuo on siitä kiinni miten sitä katsoo, kunnossa oleva visko tuntuu ponnekkaalta kylmänäkin, eli vastusta on hieman oltava siten että jos tuulettimesta ottaa kiinni ja pyöräyttää se ottaa vastaan eikä pyöri vapaana. Rikkinäinen pyöri eikä ikinä lukinnut, nyt ihan uusi ottaa hieman vastaan kylmänäkin ja se tietty toimii kyten uuden pitääkin.
Mutta jos visko on ihan löysä kylmänä ja yhtä löysä vaikka kone on 80 asteinen on se rikki. Kokemus puhuu.
Ai niin, sanoivat Veholla (sekä teknisessä neuvonnassakin kun vielä epäilin ja sinne soitin) rikkinäisestäkin että on se ehjä ja sylinterikansi halkesi sen saatanan rikkinäisen viskon takia, eli en kyllä paljon luottaisi vaikka väittäisivät sen olevan kunnossa, tietty kyllähän sen huomaa kun ajat koneen kuumaksi ja katsot lukitseeko, eli nouseeko tuulettimen pyörintänopeus koneen kierrosten mukaan.
Sen verran testasin eilen asiaa, että testasin viskon toimintaa muutamalla tavalla:
1) kone kylmä ja kone ei käynnissä -> pyöri vapaasti
2) kone lämmin n 90 astetta ja kone ei käynnissä -> pyöri vapaasti
3) kone kuuma n. 100 astetta ja kone käynnissä -> lukittunut ja pyöri moottorin kierrosten mukaan. Lämpö laski 90 asteeseen jonkin ajan kuluttua ja kuului napsaus ja visko lakkasi pyörimästä...
Oma arvio on. että visko toimii. Mutta otan edelleen neuvoja vastaan, ettei tule suuremman luokan ongelmia tämän vuoksi tulevaisuudessa.

-mk-
Re: Normaalia on
No jos lukittuu niin sittenhän se on kunnossa. Tärkeintähän on että ottaa kiinni kun kone on kuuma.mkoistin kirjoitti:Sen verran testasin eilen asiaa, että testasin viskon toimintaa muutamalla tavalla:
1) kone kylmä ja kone ei käynnissä -> pyöri vapaasti
2) kone lämmin n 90 astetta ja kone ei käynnissä -> pyöri vapaasti
3) kone kuuma n. 100 astetta ja kone käynnissä -> lukittunut ja pyöri moottorin kierrosten mukaan. Lämpö laski 90 asteeseen jonkin ajan kuluttua ja kuului napsaus ja visko lakkasi pyörimästä...
Oma arvio on. että visko toimii. Mutta otan edelleen neuvoja vastaan, ettei tule suuremman luokan ongelmia tämän vuoksi tulevaisuudessa.![]()
-mk-
Voihan olla että tuossa omassa on vielä uuden jäykkyyttä, ja se norjistuu myöhemmin, mutta Henkan 300 D:n visko oli yhtä jämäkkä kuin omani vaikka sillä lienee ikää jo 17 vuotta

Meikäläisen 300TE:ssa ropelli kyllä pyörii vaikka kone olisi "haaleakin" -- kädellä en ole vielä kokeillut tuota jäntevyyttä.
Yhtä kaikki, eilen suoritettu tieteellinen koe osoitti että ilmeisen ehjää M103:aa tai M102-konetta ei keittämään saa: kutonen nosti paikallaan seisten lämmöt mittarin mukaan "viisaria vaille "120 asteen ja sitten neula alkoi taas tipahtaa alaspäin. M102: lämpöä ei ilmeisesti allekirjoittaneen autossa ole tarkoitettukaan nousevan yli 100 asteen.
Yhtä kaikki, eilen suoritettu tieteellinen koe osoitti että ilmeisen ehjää M103:aa tai M102-konetta ei keittämään saa: kutonen nosti paikallaan seisten lämmöt mittarin mukaan "viisaria vaille "120 asteen ja sitten neula alkoi taas tipahtaa alaspäin. M102: lämpöä ei ilmeisesti allekirjoittaneen autossa ole tarkoitettukaan nousevan yli 100 asteen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Voiskohan noissa lämpömittareissa sitten olla kosmeettisia heittoja, kun oonM102: lämpöä ei ilmeisesti allekirjoittaneen autossa ole tarkoitettukaan nousevan yli 100 asteen.
parhaimmillaan päässy M102:lla n."110C",ennenkuin hieman putoo?
Anturihan on siis 3vkoa vanha Behrin 98C.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Visko/magneettikytkin
Etkai mkoistin sekota viskokytkintä ja magneettikytkintä?mkoistin kirjoitti:Mauri H. kirjoitti: Edit. Se visko sitten oli rikki, sen huomaa siitä että moottorin ollessa seis kuuluu ehjässä viskossa olla vastusta kylmänäkin, sillailla että se aika tahmeasti pyörii kädellä pyöritettäessä, omassa oli ihan veltto. Nyt on uusí ja hienoTämä uusi lukittuu 95 asteessa kun sähköinen tuuletin hörähtää kanssa.
Kävin näyttämässä omaa viskoani huollossa kun epäilin viskon toimintaa. Veholla olivat sitä mieltä, että nimenomaan kylmässä koneessa viskon ei pidä ottaa kiinni yhtään, vasta kun lämpö alkaa nousemaan tuohon edellä mainittuun 95 asteeseen alkaa varsinainen toiminta. Eli olivat sitä mieltä ettei syytä huoleen.
-mk-
Lainattu Alfamerin 124 korjausoppaasta:
"Kaikissa nelisylinterissä moottoreissa tuulettimen kytkeytymistä säätää lämpötilaohjattu magneettikytkin, kun taas kuusisylinterisissä bensiinimoottoreissa sekä viisi- ja kuusisylinterissä dieselmoottoreissa käytetään viskokytkintä"
Eikö 230 ole nelisylinterinen, luulisin?
Omassa 200D:ssä magneettikytkin kytkeytyy liki sadassa asteessa, sen alle pyörii hiljakseen ja sen saa ihan käsin pysäytettyä. Kylmänä liikkuu vapaasti. Magneettikytkimen toiminnan saa testattua kun irroittaa lämpötilaanturin johdon ja kytkee siihen tulevat johdot yhteen esim. U:n muotoisella rautalangalla. Anturi on koneen päällä ihan etureunassa lähellä polttoainesuodatinta.
W124 250TD -89
Re: Visko/magneettikytkin
Juuri näin, täydellinen sekoaminenPeltsi kirjoitti: Lainattu Alfamerin 124 korjausoppaasta:
"Kaikissa nelisylinterissä moottoreissa tuulettimen kytkeytymistä säätää lämpötilaohjattu magneettikytkin, kun taas kuusisylinterisissä bensiinimoottoreissa sekä viisi- ja kuusisylinterissä dieselmoottoreissa käytetään viskokytkintä"
Eikö 230 ole nelisylinterinen, luulisin?
Omassa 200D:ssä magneettikytkin kytkeytyy liki sadassa asteessa, sen alle pyörii hiljakseen ja sen saa ihan käsin pysäytettyä. Kylmänä liikkuu vapaasti. Magneettikytkimen toiminnan saa testattua kun irroittaa lämpötilaanturin johdon ja kytkee siihen tulevat johdot yhteen esim. U:n muotoisella rautalangalla. Anturi on koneen päällä ihan etureunassa lähellä polttoainesuodatinta.

Eli eipä ne Vehollakaan liikoja osanneet opastaa aloittelevaa harrastajaa.
Hmm.. olisiko kellään kaupan W124 korjausopasta? Loppuisivat nämä tyhmät kysymykset

Lämmöt,korjausopas
W124 korjausopasta löytyy kyllä englanninkielisenä esim.Biltemasta,Motonetista,City-marketista ja ties mistä vielä.Itseasiassa saattaa olla suomenkielinenkin,en muista.Hinta n.25e.
Kyllähän nuo lämmöt nousee kaupunkiajossa nopeasti.Autot kestävät kyllä yllättävän paljon vaikka saisi moottorin kiehumaan oikean vian ollessa kyseessä.Nykyinen auto keitti viime talvena kun syylärin nesteet liian ohkaset.Punaisella mentiin pikku pyrähdyksittäin kotiinpäin.Mitään ei rikkunut.Edellisellä autolla vielä pahempi kiehuminen,johtuen omasta virheestä.Ruotsinkielisellä käyttöohjeella varustettu syylärin pikkuvuotojen tukkija-aine(ei siinä syylärissä tainnut edes lopulta mitään todellista vuotoa olla;ennakkohuoltoa...kun halvalla sai aineen,hävettää.)aiheutti kuumat paikat.Ei olisi pitänyt kaataa lämpimän nesteen sekaan?En edes huomannut kovassa ajossa lämpöjen nousseen,ennenkuin ajettuani hyvän matkaa mittari punaisella.Eipä seuraamuksia tuostakaan.Tukkeutuneet syylärin kennot tuli huuhdeltua ja kaikki taas bueno.
Kyllähän nuo lämmöt nousee kaupunkiajossa nopeasti.Autot kestävät kyllä yllättävän paljon vaikka saisi moottorin kiehumaan oikean vian ollessa kyseessä.Nykyinen auto keitti viime talvena kun syylärin nesteet liian ohkaset.Punaisella mentiin pikku pyrähdyksittäin kotiinpäin.Mitään ei rikkunut.Edellisellä autolla vielä pahempi kiehuminen,johtuen omasta virheestä.Ruotsinkielisellä käyttöohjeella varustettu syylärin pikkuvuotojen tukkija-aine(ei siinä syylärissä tainnut edes lopulta mitään todellista vuotoa olla;ennakkohuoltoa...kun halvalla sai aineen,hävettää.)aiheutti kuumat paikat.Ei olisi pitänyt kaataa lämpimän nesteen sekaan?En edes huomannut kovassa ajossa lämpöjen nousseen,ennenkuin ajettuani hyvän matkaa mittari punaisella.Eipä seuraamuksia tuostakaan.Tukkeutuneet syylärin kennot tuli huuhdeltua ja kaikki taas bueno.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Lämmöt,korjausopas
Taitaa se Alfamerin kirja olla suomenkielinen, semmoisen olen kerran lainannut kirjastosta.Ari kirjoitti:W124 korjausopasta löytyy kyllä englanninkielisenä esim.Biltemasta,Motonetista,City-marketista ja ties mistä vielä.Itseasiassa saattaa olla suomenkielinenkin,en muista.Hinta n.25e.
klip
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Viskosta:
Sanokaas nyt vielä kuulapäälle, että toimiiko tuo meikäläisen visko normaalisti vaiko ei.
-Kylmänä on vastusta vallan perkeleesti, eipä taida propelli edes pyöriä ilman massiivista voimankäyttöä.
-Kone käyntilämpöisenä ja siis sammutettuna, propelli pyörii lähestulkoon ilman mitään vastusta.
Ainakaan lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia edes helteellä, viisari kun ei nouse edes 9-kympin viivan yli jos nyt ei puolta päivää paikallaan jauhata.
Sanokaas nyt vielä kuulapäälle, että toimiiko tuo meikäläisen visko normaalisti vaiko ei.
-Kylmänä on vastusta vallan perkeleesti, eipä taida propelli edes pyöriä ilman massiivista voimankäyttöä.
-Kone käyntilämpöisenä ja siis sammutettuna, propelli pyörii lähestulkoon ilman mitään vastusta.
Ainakaan lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia edes helteellä, viisari kun ei nouse edes 9-kympin viivan yli jos nyt ei puolta päivää paikallaan jauhata.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jaa-a, tärkeintä kai on etteivät lämmöt nouse, joten ei huolta... Mutta katsellaan vaikka lauantaina millainen se on ja vertaillaan toisiin.Pasi M. kirjoitti:Viskosta:
Sanokaas nyt vielä kuulapäälle, että toimiiko tuo meikäläisen visko normaalisti vaiko ei.
-Kylmänä on vastusta vallan perkeleesti, eipä taida propelli edes pyöriä ilman massiivista voimankäyttöä.
-Kone käyntilämpöisenä ja siis sammutettuna, propelli pyörii lähestulkoon ilman mitään vastusta.
Ainakaan lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia edes helteellä, viisari kun ei nouse edes 9-kympin viivan yli jos nyt ei puolta päivää paikallaan jauhata.