Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tästä jo jotain epäilyä kirjoittelinkin tuonne Väyrys- topikkiini, mutta kun kaikki ei sitäkään scheissea lue kuitenkaan, niin ihmettelenpä nyt sitten täälläkin.
Eli ongelma on seuraava. Kun autoa (-98 S210 300TDT) pitää lohko- ja sisätilanlämmittimessä, niin akun varaus heikkenee ts. virta katoaa. Miksi näin? Olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, että lohko- ja sisätilanlämmitin ottaa kaipaamansa virran sieltä auton kärsään tulevan sähköjohdon päästä eikä akusta... Korjatkaa nyt toki virheellinen käsitykseni, sikäli jos se on virheellinen. Ja jos se ei ole virheellinen, niin mikä hemmetti tuon virran katoamisen sitten aiheuttaa?
Ja sen verran vielä, että tuo virran katoaminen on nyt saatu paikallistettua todellakin noihin lämppäreihin. Koska jos akun lataa/antaa ajamalla latautua täyteen eikä pidä autoa lämmittimessä, niin seuraavalla starttauskerralla pyörittää starttia aivan normaalisti. Vaan laitapa lämpiämään. Tunti piuhassa ja kev-vääm-mäl-lä, kev-vääm-mäl-lä. Hyvä kun jaksaa enää käyntiin lähteä. Viime talvena sama juttu. Ja silloin, kun lohko- tai sisälämppäriä ei tarvii käyttää, niin pelaa aivan normaalisti.
Mikäköhän sitä NYT sitten vaivaa...?
Eli ongelma on seuraava. Kun autoa (-98 S210 300TDT) pitää lohko- ja sisätilanlämmittimessä, niin akun varaus heikkenee ts. virta katoaa. Miksi näin? Olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, että lohko- ja sisätilanlämmitin ottaa kaipaamansa virran sieltä auton kärsään tulevan sähköjohdon päästä eikä akusta... Korjatkaa nyt toki virheellinen käsitykseni, sikäli jos se on virheellinen. Ja jos se ei ole virheellinen, niin mikä hemmetti tuon virran katoamisen sitten aiheuttaa?
Ja sen verran vielä, että tuo virran katoaminen on nyt saatu paikallistettua todellakin noihin lämppäreihin. Koska jos akun lataa/antaa ajamalla latautua täyteen eikä pidä autoa lämmittimessä, niin seuraavalla starttauskerralla pyörittää starttia aivan normaalisti. Vaan laitapa lämpiämään. Tunti piuhassa ja kev-vääm-mäl-lä, kev-vääm-mäl-lä. Hyvä kun jaksaa enää käyntiin lähteä. Viime talvena sama juttu. Ja silloin, kun lohko- tai sisälämppäriä ei tarvii käyttää, niin pelaa aivan normaalisti.
Mikäköhän sitä NYT sitten vaivaa...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Pakko olla joku kummitus joka tulee sinne lämmitettyyn autoon. Eihän lohkolämmitin saa olla missään yhteydessä sinne auton akkuun, paitsi yhteinen maa/suojamaa mutta yhtä johtoa pitkin se akku ei purkaannu.
Liittyykö siihen lohkolämmittimen käyttöön mitään konepellin availua tms. vai onko vaan pistoke nokalla kuten tavallisesti?
Liittyykö siihen lohkolämmittimen käyttöön mitään konepellin availua tms. vai onko vaan pistoke nokalla kuten tavallisesti?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Outo juttu.
Onko sulla siinä lämppärisysteemissä akkulaturi? Jos on, niin se saattaa olla rikki ja purkaa akkua sitä kautta.
Ota se akkulaturi irti ja kokeile ilman sitä.
Onko sulla siinä lämppärisysteemissä akkulaturi? Jos on, niin se saattaa olla rikki ja purkaa akkua sitä kautta.
Ota se akkulaturi irti ja kokeile ilman sitä.
W 124 E 300 D -93
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
olisko siihen kytketty joku "älylaturi" muka pitämään ylläpitovarausta jne. kun auto on lohkossa
niillä on paha tapa myös purkaa akkua, että se pysyis parempana... me ollaan heitetty kaikki älylaturit kaatopaikalle, kun ne on osoittautuneen itse perkeleen keksinnöiksi
mitä helv... sellaisella akkulaturilla tekee, joka ei suostu esim. yli 88 Ah akkua lataamaan ja jos sen saa jotenkin laataamaan akkua, niin se ensin alkaa purkamaan sitä 



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Noup. Ihan on vaan töpseli keulassa, johon piuha kii.DBFI kirjoitti:Liittyykö siihen lohkolämmittimen käyttöön mitään konepellin availua tms. vai onko vaan pistoke nokalla kuten tavallisesti?
Tährellinen kirjoitti:Onko sulla siinä lämppärisysteemissä akkulaturi? Jos on, niin se saattaa olla rikki ja purkaa akkua sitä kautta.
Ota se akkulaturi irti ja kokeile ilman sitä.
Melkeinpä uskaltaisin mennä sanomaan, että ei ole mitään ylläpitolatureita, koska lohkolämmitin ja sisähaara on laitettu sen jälkeen kun auto tuli mulle...napa kirjoitti:olisko siihen kytketty joku "älylaturi" muka pitämään ylläpitovarausta jne. kun auto on lohkossaniillä on paha tapa myös purkaa akkua, että se pysyis parempana... me ollaan heitetty kaikki älylaturit kaatopaikalle, kun ne on osoittautuneen itse perkeleen keksinnöiksi
mitä helv... sellaisella akkulaturilla tekee, joka ei suostu esim. yli 88 Ah akkua lataamaan ja jos sen saa jotenkin laataamaan akkua, niin se ensin alkaa purkamaan sitä

Tää on taas "vähän" mysteeri tämä juttu.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Onkos autossa jotain häly systeemejä?
onkos koskaan ollut missään sisätilan sähkö systtemissä mittään häikkä? varsinkaan sää/lämpötila riippuvaista?
(joskus oli myös tarjouksia missä lohko piuha pakeetti sisälsi automaatisesti ylläpito laturin, mistä tuolla olikin jo juttua, sehän selviä onneksi ihan katsomalla)
onkos koskaan ollut missään sisätilan sähkö systtemissä mittään häikkä? varsinkaan sää/lämpötila riippuvaista?
(joskus oli myös tarjouksia missä lohko piuha pakeetti sisälsi automaatisesti ylläpito laturin, mistä tuolla olikin jo juttua, sehän selviä onneksi ihan katsomalla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Hälyttimiä ei ole.
Sähkövikojahan näissä sitä vastoin on kai kaikissa...
Tässä nyt on semmonen, että takaluukun kiinni-imaisu ei toimi. Tästä seurasi takapenkin / -kontin valon jatkuva palaminen, otin polttimon poies siksi aikaa kun saisin tuon johtovian tuolta luukusta korjattua. Haa! nyt sitten tietysti sanotte, vaan eipäs kuitenkaan. Viime talvena imaisu vielä toimi ja silloinkin tyhjäsi akkua, eli ei ole sielläkään virran katoamisreitti. Ja miksipä olisikaan, kun akku ei tyhjene kuin lämmittimessä ollessa. Lämmitin ja takaluukun imu / valo eivät liene yhteydessä toisiinsa ja vieläpä akun kautta...? 
Sähkövikojahan näissä sitä vastoin on kai kaikissa...


Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
sähkö vikoja kyselin(joo tiedän kyllä hyvin"oikeestaan liiankin" että 210 mallissa ei niistä yleensä ole pulaa...)
siksi että jospa käy niin että sisä/mootorin läämitys saa lämmön noussula jonkun järjestelmän heräämään(sama ajatus oli sen hälyn suhteen)
oletkin varmman koittanut jo ottaa ainakin penkkien boxseilta piuhata irti ja kokeilut tyhjennekö akku jos vaan jompi kumppi lämmitys on käytössä,
tulipa miellen että onhan akku varmasti tyhjentynyt? eikä vaan niin että pyörittä heikosti? (ilman lisä virtaa)
E: lisäksi varmaankin kokeillut jo kokeiltu että lämmittä sisätillaa niin että virta tulle jatkojohdolla eikä sarjan kautta
siksi että jospa käy niin että sisä/mootorin läämitys saa lämmön noussula jonkun järjestelmän heräämään(sama ajatus oli sen hälyn suhteen)
oletkin varmman koittanut jo ottaa ainakin penkkien boxseilta piuhata irti ja kokeilut tyhjennekö akku jos vaan jompi kumppi lämmitys on käytössä,
tulipa miellen että onhan akku varmasti tyhjentynyt? eikä vaan niin että pyörittä heikosti? (ilman lisä virtaa)
E: lisäksi varmaankin kokeillut jo kokeiltu että lämmittä sisätillaa niin että virta tulle jatkojohdolla eikä sarjan kautta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tuo on vielä kokeilematta, että kumpiko lämmitin sen akun varsinaisesti tyhjentää, lohkari vai sisälämppäri. Senverran on vielä empiirinen tutkimus kesken...
Ja akku tyhjenee ihan oikeasti, tarpeeksi kun lämmittelee niin mittaristoon tulee punaiset valot ja Battery Charge -varoitus...
Mitä tarkoitat penkkien boxeilla? Istuinlämmittimiä? Kun tuossa on ihan manuaalisäätöiset jakkarat.

Ja akku tyhjenee ihan oikeasti, tarpeeksi kun lämmittelee niin mittaristoon tulee punaiset valot ja Battery Charge -varoitus...
Mitä tarkoitat penkkien boxeilla? Istuinlämmittimiä? Kun tuossa on ihan manuaalisäätöiset jakkarat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Niin, ja mitenkä sitten lie tuon laturin kanssa. Kun ei ehdi juurikaan lataamaan akkua, muutakun ihan oikeasti pidemmän ajon aikana. Tämä "kotoa rouvan työpaikalle ja takas" -lenkki (16km) ei oikeastaan muuta tee, kuin tyhjentää akkua entisestään. Laturin toiminta viime talvena tarkastettiin, työntää kyllä virtaa akulle sen minkä pitääkin.
Jotenkin vaan tuntuu, että meidän autotallissa asuu joku tallitonttu, joka vittuuspäissään tyhjentelee akkua autosta. Emminä tähän mitään järkevää selitystä kyllä keksi. Noh, sähkön kyseessä ollessa se ei ole mikään yllätyskään... Mulle jokseenkin vieras elementti.
Jotenkin vaan tuntuu, että meidän autotallissa asuu joku tallitonttu, joka vittuuspäissään tyhjentelee akkua autosta. Emminä tähän mitään järkevää selitystä kyllä keksi. Noh, sähkön kyseessä ollessa se ei ole mikään yllätyskään... Mulle jokseenkin vieras elementti.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma 06.09.2010 18:25
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Huriseeko siellä mikään tai napsahtaako joku rele?
Sulakeboksista ainakin näkee minkä sulakkeen läpi sähköä virtaa. Irrottelee niitä yksitellen, jos kipinän räpsäyttää, niin siellä kulkee virta ja siellä vika, ehkä.
Sulakeboksista ainakin näkee minkä sulakkeen läpi sähköä virtaa. Irrottelee niitä yksitellen, jos kipinän räpsäyttää, niin siellä kulkee virta ja siellä vika, ehkä.
W 124 E 300 D -93
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Ei nuo väykyt nyt vielä niin hienoja vehkeitä ole että moiset pitäisi jotenkin "kertoa" autolle. 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Mutta eikös se olisi sitten sama vaikka vaikka ei olisi piuhan päässä ?Pakardinen kirjoitti:Niin, ja mitenkä sitten lie tuon laturin kanssa. Kun ei ehdi juurikaan lataamaan akkua, muutakun ihan oikeasti pidemmän ajon aikana. Tämä "kotoa rouvan työpaikalle ja takas" -lenkki (16km) ei oikeastaan muuta tee, kuin tyhjentää akkua entisestään. Laturin toiminta viime talvena tarkastettiin, työntää kyllä virtaa akulle sen minkä pitääkin.

Varsinkaan jos/kun ei ole hälyäMika.T kirjoitti:Ei nuo väykyt nyt vielä niin hienoja vehkeitä ole että moiset pitäisi jotenkin "kertoa" autolle.
penkin boxseilla tarkoitin sähkösäädetävien penkkien ohjain boxseja(pois suljetu kun on manuuali penkit)
ja jos on "termostaati" ohjatut persgrilli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Niin no, nyt taisin kirjoittaa taas helposti väärin ymmärrettävää. Eli tuo auton laturin kautta akun täydentäminen tulee kyseeseen vain silloin, kun on sillä lämppärillä ensin tyhjentänyt sen akun. Sillon pitää ajella pitkän matkaa, että akkku tulee taas niin täyteen, että se pyörittää starttia normaalilla vauhdilla. Jos ei pidä lämppärissä, virta pysyy akussa ja laturin tuottama virta riittää täydentämään sen yhden hehkutuksen ja starttauksen viemän virran, eikä ongelmia ole.CDI203 kirjoitti:Mutta eikös se olisi sitten sama vaikka vaikka ei olisi piuhan päässä ?![]()
Esim. eilen lähdettiin sukulaisissa käymään. Aamulla lämmitin autoa ja mennessäni ajamaan sitä tallista ulos olin jo varma, että eipä lähe käyntiin. Mittariston valot ei enää palaneet ym. Nipin napin jaksoi lähteä vielä tulille. Ajeltiin pulskat sata kilometriä ja oltiin päivä kyläilemässä. Illan kähmässä sieltä sitten autoa tulille, niin kuin palmun alta. Starttikin pyörii niin vinhasti ettäh.
Vaan tänä aamuna vaimo töihin, auto lämppärissä ja vou vou vou vou, hidasta on...
En tiijä, henkimaailman vehkeitä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tuntuu tosiaan oudolta. Verkkojännite on vaihtojännitettä nion 220-230 V. Lohkarin ja sisätilalämmittimen sähköt ei missään vaiheessa pitäisi olla tekemisissä auton omien jännitteiden kanssa eikä auton pitäisi silloin näistä tietää yhtään mitään...
joku tässä kyllä mättää...
toivottavasti selviää.
joku tässä kyllä mättää...
toivottavasti selviää.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Kuinka nopeasti akku heikkenee?
Onko konepeitto raollaan, kun lämmitys on päällä?
Pihtivirtamittarilla voisi lähteä hakemaan, mistä virta kulkee.
Onko konepeitto raollaan, kun lämmitys on päällä?
Pihtivirtamittarilla voisi lähteä hakemaan, mistä virta kulkee.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Jeps eli ymmärsin väärin ton lataus juttunPakardinen kirjoitti:Niin no, nyt taisin kirjoittaa taas helposti väärin ymmärrettävää. Eli tuo auton laturin kautta akun täydentäminen tulee kyseeseen vain silloin, kun on sillä lämppärillä ensin tyhjentänyt sen akun. Sillon pitää ajella pitkän matkaa, että akkku tulee taas niin täyteen, että se pyörittää starttia normaalilla vauhdilla. Jos ei pidä lämppärissä, virta pysyy akussa ja laturin tuottama virta riittää täydentämään sen yhden hehkutuksen ja starttauksen viemän virran, eikä ongelmia ole.CDI203 kirjoitti:Mutta eikös se olisi sitten sama vaikka vaikka ei olisi piuhan päässä ?![]()
Esim. eilen lähdettiin sukulaisissa käymään. Aamulla lämmitin autoa ja mennessäni ajamaan sitä tallista ulos olin jo varma, että eipä lähe käyntiin. Mittariston valot ei enää palaneet ym. Nipin napin jaksoi lähteä vielä tulille. Ajeltiin pulskat sata kilometriä ja oltiin päivä kyläilemässä. Illan kähmässä sieltä sitten autoa tulille, niin kuin palmun alta. Starttikin pyörii niin vinhasti ettäh.
Vaan tänä aamuna vaimo töihin, auto lämppärissä ja vou vou vou vou, hidasta on...
En tiijä, henkimaailman vehkeitä.
tulee kyllä miellen että lämpö aktivoi jonkun järjestelmän,
mahdoliset vika kohteet vähnisi jonkun verran jos koittais sisää ja lohkoläpärin vaikutusta erikseen
(myös niiden johdot lämpenee pikkasen)
yksi mahdolinen hukka paikka on starrti sopivasti säteily lämpöä ja hiukan kulunt startti voi valskat virtaa, lisäksi sitten kun koitta startat niin "vetää pikassen kenttään" minkä takia pyörii heikosti
mutta tosiaan mahdolisia vika kohtia on kyllä riitämiin(semonekin tulee mieleen että lämppäri johdon ympärillä on jonkun moinen kenttä, mikä voisi aktivoida jonkun järjestelmän "kulkiessan liki jotain boxsia" mutta se olisi jo niin huona tuuria että ei oikeen kannata edes miettiä ennen kuin kaikki muu on tarkistettu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Tässä oli samantapainen ongelma.http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=96053" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Jep muuten mutta bensa vekotin ja ei akun tyhjenemistäari y kirjoitti:Tässä oli samantapainen ongelma.http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=96053" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Kyllä siinä akkukin alkoi tyhjenemään.Sulake no 20 irroitus korjasi asian ainakin tilapäisesti.Topicin viimeisessä kirjoituksessa käy tämä ilmi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Lämpö tilan (mootorin lämmityksen aiheutamasta) muutoksesta johtuen ?ari y kirjoitti:Kyllä siinä akkukin alkoi tyhjenemään.Sulake no 20 irroitus korjasi asian ainakin tilapäisesti.Topicin viimeisessä kirjoituksessa käy tämä ilmi.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Pistä nyt aluksi virtamittari akun miinusnavan ja maadoitusjohdon väliin, niin selviää kuluttaako siellä joku liikaa virtaa vai onko vika vain "liian vanha akku"
Lisää tietoa: www.skg.fi
- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Onko auto pesty puhtaaksi suolasta?
Onko autossa sähköinen (lisä)flekti ja/tai vesipumppu tms. joka lähtee pyörimään moottorin lämmöstä?
Onko autossa sähköinen (lisä)flekti ja/tai vesipumppu tms. joka lähtee pyörimään moottorin lämmöstä?
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Arvataan, kun ei muutakaan tiedetä. Onko sähköinen flekti keulilla? Jos sen anturi on rikki ja flekti pyörii kun moottori lämpenee?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Voisihan sitä kuitenkin koittaa.Mika.T kirjoitti:Ei nuo väykyt nyt vielä niin hienoja vehkeitä ole että moiset pitäisi jotenkin "kertoa" autolle.
Hitaasti puhuen kovalla äänellä:
"LOH-KO-LÄM-MI-TIN JA SI-SÄ-TI-LA-LÄM-MI-TIN KYT-KET-TY"
Ehkäpä muutaman kerran toistaen.

Mielenkiinnolla odottelen tämän selviämistä, onpahan jotain kerrottavaa taas kahvipöydässä.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
njaa
alkoiko ongelma heti kun tuo lohko ja sisäpistoke oli asennettu vai onko alkanut myöhemmin ?
itselle tulisi mieleen että tuo lohkolämmittimen johtosarja on oikarissa (suojakuoren jne kautta?) ja "imee" runkoon seinäroikan ollessa kytkettynä mutta ilman virtaa....koitapa pistää vaan seinään ilman että virtaa liikutellaan minnekään ja mittaa alkaako akku hiipua heti....vika vois olla siinä seinäroikassakin?...kokeillu eri roikalla?
joopajoo, tietty sitten luulis että polttaa jonkun sulakkeenkin kun virta napsahtaa kellosta päälle.....
muistanko joskus nähneeni jossakin sarjoissa "suojamaa" -nimellä jonkun maadoituksen auton runkoon ?
alkoiko ongelma heti kun tuo lohko ja sisäpistoke oli asennettu vai onko alkanut myöhemmin ?
itselle tulisi mieleen että tuo lohkolämmittimen johtosarja on oikarissa (suojakuoren jne kautta?) ja "imee" runkoon seinäroikan ollessa kytkettynä mutta ilman virtaa....koitapa pistää vaan seinään ilman että virtaa liikutellaan minnekään ja mittaa alkaako akku hiipua heti....vika vois olla siinä seinäroikassakin?...kokeillu eri roikalla?
joopajoo, tietty sitten luulis että polttaa jonkun sulakkeenkin kun virta napsahtaa kellosta päälle.....


muistanko joskus nähneeni jossakin sarjoissa "suojamaa" -nimellä jonkun maadoituksen auton runkoon ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Akun jännite kaikissa tilanteissa pitäis mitata ensimmäisenä... missä se akku muuten on tässä mersussa...?
Voi siellä olla vaikka akunkenkä poikki, ja se lämmetessään aiheuttaa huonon kontaktin ja jännitteen alenemisen käynnistyksessä...
Onko lämmityksen pistorasiaasa vikavirtasuoja?
Missä päin konetta on lohkolämmittimen vastus? Lähellä laturia tai starttia?
Voi siellä olla vaikka akunkenkä poikki, ja se lämmetessään aiheuttaa huonon kontaktin ja jännitteen alenemisen käynnistyksessä...
Onko lämmityksen pistorasiaasa vikavirtasuoja?
Missä päin konetta on lohkolämmittimen vastus? Lähellä laturia tai starttia?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3046
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
Jälkiasennettu lohkolämmitin.. hmm, eihän tuossa mitään automaattista hukkalämmön hyväksikäyttöä ole - että kone sammutettuna vesipumppu kierrättää tarpeeksi lämmintä jäähdytysnestettä?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Lohkolämmitin tyhjentää akun...?
No huh, nyt on paljon vastailtavaa...
Konepelti tai mikään muukaan räppänä tai veräjä ei ole auki tai raollaan lämmitettäessä.
Akku ei sinänsä ole vanha, muistaakseni kolmisen vuotta. Mitäänhän se ei sinänsä kerro, onhan se siinäkin ajassa voinut pasahtaa. Mutta veikeää on tosiaan se, että akku ei oireile milloinkaan muulloin, ainoastaan tässä lämmitysasiassa.
En oikein usko tuon lohkarin olevan mitenkään oikarissa, koska autotallin pistorasiat on vikavirtasuojattuja. Lankun pistokkeeseen kun meni aikoinaan suolapaskaa ja lunta ja vettä ja seuraavan kerran kun tarjosin roikkaa, niin paks pimeni talli justiinsa niinä aikoina.
Roikka on se reilun vuoden vanha, tuli lämmittimen paketissa.
Vikavirtasuoja tosiaan löytyy. Tuosta vastuksen sijainnista ei osaa sanoa...
Nyt on tunnustettava tosin se seikka, että eilen tohkeissani olen teiltä pimittänyt tietoa. Sori. Eli jäi vissiin sanomatta, että tuo lämmityksen kesto vaikuttaa oleellisesti tuohon akun tyhjenemiseen. Tunnin mittasia lämmityksiä
eipä juuri ongelmia. Yksi useamman tunnin lämmitys
saman tien akku lähes tyhmä. Kun tuo sisätilanlämmitin tuli ostettua juuri ennen auton vaihtoa, niin se on tähän Väykkyyn vähän pienen livakka. Siksipä viime (ja tämänkin) talven kolmenkymmen asteen pakkasilla on tullut se kaksikin tuntia pidettyä roikassa. Näitä ei montaa tarvii, niin alkaa olla hidasta se startin pyöriminen.
Tuo virtamittari pitäs nyt jostain lainata, se kai se viisain tässä tilanteessa nyt olis. Edelleen tässä kirjoitellessa tuli mieleen yksi mahdollinen virransyöjä, mutta ei siitä sen enempää ennenkun olen testannut.
Ei tästä minulle juuri muuten ongelmia ole, kun itse ajelen tuolla klassikolla. Ainut vaan, että kun tuo Väykkä on enempi vaimon käytössä, niin mielellään sen pitäis siinä kunnossa, että naispolo pääsee sillä sitten liikkumaankin...
Akku heikkenee karkeasti arvioiden noin viiden - kymmenen, noin tunnin kestävän lämmityskerran aikana. Tai jos oikein hullun kiilto silmissä lämmittää esim. kolme tuntia putkeen, niin sillon riittää kertalämmitys. Tämmöistä on joskus vahingossa päässyt käymään, kun olen kysynyt että koskas lähdetään? No tuossa noin tunnin päästä, käy vaan laittamassa auto lämpiämään. Ja sitte onkin menny sen kolmisen tuntia...JarkkoN kirjoitti:Kuinka nopeasti akku heikkenee?
Onko konepeitto raollaan, kun lämmitys on päällä?
Pihtivirtamittarilla voisi lähteä hakemaan, mistä virta kulkee.

Konepelti tai mikään muukaan räppänä tai veräjä ei ole auki tai raollaan lämmitettäessä.
Näinhän se ois viisain tehä, pitäs vaan jostain ettiä se virtamittari...veskola kirjoitti:Pistä nyt aluksi virtamittari akun miinusnavan ja maadoitusjohdon väliin, niin selviää kuluttaako siellä joku liikaa virtaa vai onko vika vain "liian vanha akku"

On pesty, olen pyrkinyt ajelemaan suht puhtailla autoilla. Näin pakkasilla se jopa onnistuukin. Noista lisäpumpuista minen tiedä tuon taivaallista, onhan siinä ilmastointilaitteessa se rest- systeemi (taukolämmitin), mutta ei kait senkään nyt ihan omin päin pitäis lähteä päälle?mika4matic kirjoitti:Onko auto pesty puhtaaksi suolasta?
Onko autossa sähköinen (lisä)flekti ja/tai vesipumppu tms. joka lähtee pyörimään moottorin lämmöstä?
On. Hyvä vinkki. Tuo täytyy tarkistaa. En ole koskaan mitään ylimääräisiä hurinoita kyllä lämmitettäessä kuullut, mutta minä nyt olen puolikuuro muutenkin. Sitten vielä kun sisälämppäri hurisee, niin eipä siinä paljoa muita ääniä kuule.spede10 kirjoitti:Onko sähköinen flekti keulilla? Jos sen anturi on rikki ja flekti pyörii kun moottori lämpenee?
Vois kokeillakin. Onneks asutaan maalla, ei tarvii heti pelätä naapureiden reaktiota...Harri126 kirjoitti:Hitaasti puhuen kovalla äänellä:
"LOH-KO-LÄM-MI-TIN JA SI-SÄ-TI-LA-LÄM-MI-TIN KYT-KET-TY"
Ehkäpä muutaman kerran toistaen.![]()
Mielenkiinnolla odottelen tämän selviämistä, onpahan jotain kerrottavaa taas kahvipöydässä.

Muistini mukaan, heti kun autoa alettiin lämmittämään lämppärin asennuksien jälkeen, ongelmat alkoivat. Ei siis niin, että heti seuraavana aamuna lämmittimien asennuksen jälkeen akku tyhjä. Eli vaatii lämmittimien käyttöä.LopenUupunut kirjoitti:njaa
alkoiko ongelma heti kun tuo lohko ja sisäpistoke oli asennettu vai onko alkanut myöhemmin ?
itselle tulisi mieleen että tuo lohkolämmittimen johtosarja on oikarissa (suojakuoren jne kautta?) ja "imee" runkoon seinäroikan ollessa kytkettynä mutta ilman virtaa....koitapa pistää vaan seinään ilman että virtaa liikutellaan minnekään ja mittaa alkaako akku hiipua heti....vika vois olla siinä seinäroikassakin?...kokeillu eri roikalla?
joopajoo, tietty sitten luulis että polttaa jonkun sulakkeenkin kun virta napsahtaa kellosta päälle.....![]()
![]()
muistanko joskus nähneeni jossakin sarjoissa "suojamaa" -nimellä jonkun maadoituksen auton runkoon ?
En oikein usko tuon lohkarin olevan mitenkään oikarissa, koska autotallin pistorasiat on vikavirtasuojattuja. Lankun pistokkeeseen kun meni aikoinaan suolapaskaa ja lunta ja vettä ja seuraavan kerran kun tarjosin roikkaa, niin paks pimeni talli justiinsa niinä aikoina.
Roikka on se reilun vuoden vanha, tuli lämmittimen paketissa.
Akku sijaitsee takapenkin alla, vänkärin puolella. Eli just sillä kohti, missä on nuorimmaisen turvaistuin...vanttom kirjoitti:Akun jännite kaikissa tilanteissa pitäis mitata ensimmäisenä... missä se akku muuten on tässä mersussa...?
Voi siellä olla vaikka akunkenkä poikki, ja se lämmetessään aiheuttaa huonon kontaktin ja jännitteen alenemisen käynnistyksessä...
Onko lämmityksen pistorasiaasa vikavirtasuoja?
Missä päin konetta on lohkolämmittimen vastus? Lähellä laturia tai starttia?

Vikavirtasuoja tosiaan löytyy. Tuosta vastuksen sijainnista ei osaa sanoa...
On siinä se taukolämmitin. Mutta sekin pitää ilmastoinnin säätöyksikön nynnykästä vasiten laittaa päälle, ei se iteksiään ala hurisemaan...Petteri Kivimäki kirjoitti:Jälkiasennettu lohkolämmitin.. hmm, eihän tuossa mitään automaattista hukkalämmön hyväksikäyttöä ole - että kone sammutettuna vesipumppu kierrättää tarpeeksi lämmintä jäähdytysnestettä?
Nyt on tunnustettava tosin se seikka, että eilen tohkeissani olen teiltä pimittänyt tietoa. Sori. Eli jäi vissiin sanomatta, että tuo lämmityksen kesto vaikuttaa oleellisesti tuohon akun tyhjenemiseen. Tunnin mittasia lämmityksiä


Tuo virtamittari pitäs nyt jostain lainata, se kai se viisain tässä tilanteessa nyt olis. Edelleen tässä kirjoitellessa tuli mieleen yksi mahdollinen virransyöjä, mutta ei siitä sen enempää ennenkun olen testannut.
Ei tästä minulle juuri muuten ongelmia ole, kun itse ajelen tuolla klassikolla. Ainut vaan, että kun tuo Väykkä on enempi vaimon käytössä, niin mielellään sen pitäis siinä kunnossa, että naispolo pääsee sillä sitten liikkumaankin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.