Terve,
Useamman vuoden olen haaveillut vanhemmasta mersusta. Päälimmäisenä mielessä on ollut w124, diesel versiona. Kokemusta on anopin vanhoista w124:sta sekä 2 litrasesta, että 2,5 litrasesta.
Pari kysymystä:
- Mitä erityisesti kannattaa katsoa/huomioida kun käy koeajolla
- Mitä eroa on 2,5L ja 3,0L koneessa muuta kuin tehoja? Viekö 3 litranen pahasti dieseliä?
- Nettiautossa on muutama vanhempi S-mersu dieselöitynä. Mitkä ovat S-mersun ominaispiirteet, enemmän varusteita-->enemmän murheita vai?
Kiitos kaikista vinkeistä.
Mersun hankintaan apuja
Re: Mersun hankintaan apuja
w124 suurin murhe on ruoste, ei niinkään tekniikka (ja dieselistä en osaa sanoa kauheest). Lokasuojan reunat, sisäpuolen lokarit edessä, lamppujen taustat edes ja takana, tunkinreikien ympärystät, ovien alareunat ja farkuissa takimaisten kiinteiden ikkunoiden aluset. Farkun takaluukku menee sitten kiinni imulla, eli ei tarvi kuin asettaa nätisti hollilleen, niin loppu hoituu itsekseen. Takaluukun sähkövikoja voi olla kun johdot hapertuu saranan kohdalta poikki, sillo takakontin saa rämäyttää kiinni. Ja sitten alustasta jouset katkeilee sekä moninaiset kumipuslat ja tukivarret kuluu varsinkin takaa, niin auto on yleisesti levoton. Sitä ei huomaa kun siirtyy esim vanhan golfin ratista mersun rattiin, kun golfit jne heittelee mihi sattuu uutenaki 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mersun hankintaan apuja
Lämmityslaitteen säädöt tarkistaisin, että siis automatiikka toimii. Penkki tietty kertoo jotain ajomäärästä. Tuolla 200d tulee kohta seitsemäs yhteinen vuosi aluilleen, 420tkm---609tkm eikä siinä ole kuin yksi paha vika, siihen kyllästyy.
Re: Mersun hankintaan apuja
Ite ostin just w124 2satasen nokivasaran,kolmea kävin kattomassa ja ajamassa.Ja taas tuli todettua,että ei vähän ajettu välttämättä paras ole.Ostin näistä eniten ajetun ja oli myös kallein! Tämä on jo kokonaan käyty läpi ja maalattu pari vuotta sitten.Perä ja laatikko laitettu viime vuonna.Ei tunnu kilometrit 620tkm muuta kun penkissä
Täytyy kyllä sanoa että hyvää on vaikea löytää.Mutta kun sellasen löytää,niin kyllä sillä ajelee monet nissanit hautaan
Ruoste näissä pahin ongelma on.Enpä ole ite vielä vikoja löytänyt.Ja aivan sama miten ajelee niin,ei kulutus hirmuinen ole.
-25 pakkasta ja ilman lämppäriä käymään,kun naapuri sahaa uutta Foorttia kunnes akku tyhjä.Onneksi mersu-miehellä kaapelit takaloorassa

Täytyy kyllä sanoa että hyvää on vaikea löytää.Mutta kun sellasen löytää,niin kyllä sillä ajelee monet nissanit hautaan

Ruoste näissä pahin ongelma on.Enpä ole ite vielä vikoja löytänyt.Ja aivan sama miten ajelee niin,ei kulutus hirmuinen ole.
-25 pakkasta ja ilman lämppäriä käymään,kun naapuri sahaa uutta Foorttia kunnes akku tyhjä.Onneksi mersu-miehellä kaapelit takaloorassa
