

Tavoitteena on saada vanhaa ilmasäätöistä 200D:tä vikkelämpi käyttökulkine joka kulkee naftalla ja siistillä korilla.
Alkajaisiksi tuli hankittua 603td alakerta ja siittä oli aikeet rakentaa turbomoottori nykykäyttikseen w124 300D. ....siittä se sitten lähti.... pian piti saada om606:nen

606 päätettiin hankkia. Pumppu ehdittiin tuossa syksyllä teettää 603:sta varten Mynällä 7mm tapeilla. Ja kohtuu pieni hx35 12cm^2 pakopesällä löyty halvalla uusi joltakulta kun oli ilmennyt liian isoksi

Rahaa totesin uponneen jo tässä vaiheessa mukavasti... tarvittiin omaan silmään sopivampi arvo kori... kaverilta löytyi ehjä/siisti ohjurivikainen 4 paikkainen (4xsähköpenkit) -86 500 SEL graniitinharmaana mustalla veluurisisustalla... tämä PITI saada!! -> kaupan hierontaa.... -> kaupat syntyi!!

Työt alkoivat 23.12. vanhan tekniika purkamisella. Aattona joutui perheellisistä syistä pysymään poissa projektin ääreltä..
Sunnuntaina 26.12 aamulla klo 9:00 606 istua tapittaa w126:n pannuhuoneessa laatikkoineen päivineen...
Nyt 31.12, viikkoa jälkeen projekti näyttää hyvältä. Sähköt on paikallaan ja järjestyksessä, sähköt toteutettiin w126 350 sd:n sähkökuvien mukaan muuten, paitsi "diesel control" jätettiin pois. Kaasuvivusto toimii kuin ihmisen mieli mukaanluettuna kickdown vaijeri. Pakosarjaan on laipat hitsattu toisiinsa, eli ahtimen paikka on löytynyt. Mutkia on tarpeeksi, vain pakokanavan lopun "kartioiden" vaipat uupuu... pitäis tulla laser-leikkauksesta alkuvuonna vk:lla 1 ... lisäksi puuttuu kaikki 4 lauhudtinta, laatikon, öljyn, veden ja ahtoilman lauhdutin. Virtalukon runko on edelleen haalimatta, mutta nyt alkaa vuodenvaihde painaa päälle ja lisäksi tämä viimeisten 4 päivän kuumeilu ei ole ollut projektitehoa lisäävää

Oikeastaan ainoa päänvaiva enää on katsastus. Jos tähän on jollakulla jotain sanottavaan niin ilolla kuulen sen

PS: kuvia varmaan yritän saada tänne josko joskus muistaisin ottaa kameran mukaan... se ei vaan tuossa aamu kolmen ja kuuden välillä tahdo muistua millään kun projektia lähtee jatkamaan.
