minä vuosina valmistettu om621 type 8 moottoria?
minä vuosina valmistettu om621 type 8 moottoria?
minä vuosina valmistettu om621 type 8 moottoria? kannen etuosassa on numerot 28.7.77 mutta kansihan voi olla vaihdettu. kuviakin moottorista saa
Yleensä Mersun moottorien tyypit ilmoitetaan kolmena pisteen jälkeisenä numerona, tyyliin OM621.xxx. Onko sinun mahdollista selvittää nämä numerot? Missä autossa moottori on/on alunperin ollut?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tyyppimerkintä
Siinä kilvessä pitäisi olla kyllä vielä kolme numeroa OM621. jälkeen. Minulla on esim M121.924, type IV (muistaakseni) ja sama M121.924 on stanssattu lohkoon heti kilven yläpuolelle.
Heckflosse.nl:
190Dc OM621.912 04/1961-08/1965
200D OM621.918 07/1965-02/1968
Tuollainen OM621.912 jää joutilaaksi n. kuukauden päästä kun saan alkuperäisen bensakoneen paikalleen. Jos on tarvetta kenelläkään?
Heckflosse.nl:
190Dc OM621.912 04/1961-08/1965
200D OM621.918 07/1965-02/1968
Tuollainen OM621.912 jää joutilaaksi n. kuukauden päästä kun saan alkuperäisen bensakoneen paikalleen. Jos on tarvetta kenelläkään?
Niitatusta kilvestä tulee ekaksi mieleen ns. vaihtomoottori, eli vaikka Vehon tehdaskunnostama mylly. Esimerkiksi Fordin vaihtomoottoreissa lukee niitattuna suomeksi "Ford vaihtomoottori". 
OM621 VIII on sama asia kuin OM621.918, joten kyseessä on siis 200 D:n moottori. En kyllä tajua tuota roomalaisten numeroiden käytön logiikkaa. OM621 III olisi se 190 Dc:n kone eli OM621.912. En tiedä mitä ne muut tyypit sitten ovat, paitsi OM 621 I on vanhemman korimallin eli ponttoonin 190 D.
Mitä 200 D:n valmistusaikaan tulee, niin lappujen mukaan se olisi heinäkuu 1965 - helmikuu 1968. Autoja tehtiin tuona aikana piirun vajaa 160 000 kpl.
-Daaz
EDIT: Eikun muuten nyt tiedän: OM621:n ne muut tyypit on esimerkiksi O 319 -bussin ja sen pakettiautoversioiden L 319-406:n koneita ainakin.

OM621 VIII on sama asia kuin OM621.918, joten kyseessä on siis 200 D:n moottori. En kyllä tajua tuota roomalaisten numeroiden käytön logiikkaa. OM621 III olisi se 190 Dc:n kone eli OM621.912. En tiedä mitä ne muut tyypit sitten ovat, paitsi OM 621 I on vanhemman korimallin eli ponttoonin 190 D.
Mitä 200 D:n valmistusaikaan tulee, niin lappujen mukaan se olisi heinäkuu 1965 - helmikuu 1968. Autoja tehtiin tuona aikana piirun vajaa 160 000 kpl.
-Daaz
EDIT: Eikun muuten nyt tiedän: OM621:n ne muut tyypit on esimerkiksi O 319 -bussin ja sen pakettiautoversioiden L 319-406:n koneita ainakin.
Viimeksi muokannut Daaz, Ke 07.07.2004 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Sama konetyyppi ei ole kyseessä, vaan W115 ja W123 -sarjoissa käytettiin OM615/616-moottoria nelosdiiselinä. Laatikkokin on muistaakseni erilainen ja lyhyempi.santtu kirjoitti:ok.kiitos. mutta mites tuo kannen päivämäärä? mistähän koneesta voisi olla? käykö tuo kone uudempaan 115 tai 123 koriseen? mites laatikko? en haluais myydä tuota konetta kun se toimii niin hyvin
Kyllä ne koneet varmasti saisi sovitettua uudempaankin autoon, mutta onko siinä mitään järkeä, on toinen juttu. Ei kai tuollainen antiikkinen nuhapumppu oli oikein mistään kotoisin?


-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)