W211 270CDI Automaatti -04
W211 270CDI Automaatti -04
Pakkset tekevät tepposiiaan... Alle -15 asteen lämpötiloissa ei automaatti meinaa saada 3 vaidetta päälle heti kylmänä startin jälkeen, vaan kierrokset jäävät "keinumaan". Kilometrin ajon jälkeen ja lämpimänä ei moista ongelmaa esiinny. Autolla on ajettu 181 tkm ja öljyt ovat alkuperäiset. Menisköhän toi vaiva ohi pelkillä uusilla öljyillä ja vaihteiston pesulla?
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Lämpimästi suosittelen öljyjen vaihtoa kunnon huuhtelulla. Olisi ollut vaihto jo reilut 100tkm sitten ajankohtainen. Kyllä 100tkm on mielestäni maksimi vaihtoväli automaatin öljyille. Ja luulen että vika poistuu....? Mutta kun ammattilainen vaihtaa öljyt niin voihan se keksiä jotain muutakin mikä syytä vaihtaa, testerikin voisi kertoa mikä mättää....
EQB 300 4-matic -23
Re: W211 270CDI Automaatti -04
voisin luulla että auttaa asiaan, mutta kyllä ne öljyt jokatapauksessa kannattaa vaihtaa jos kerran ei ole sitä koskaan tehty...ja mieluiten huuhtelemalla
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Alkaa olemaan viime hetket vaihtaa öljyt kun kerran jo oireilee (ne kuuluu vaihtaa 60tkm välein)valimju1 kirjoitti:Pakkset tekevät tepposiiaan... Alle -15 asteen lämpötiloissa ei automaatti meinaa saada 3 vaidetta päälle heti kylmänä startin jälkeen, vaan kierrokset jäävät "keinumaan". Kilometrin ajon jälkeen ja lämpimänä ei moista ongelmaa esiinny. Autolla on ajettu 181 tkm ja öljyt ovat alkuperäiset. Menisköhän toi vaiva ohi pelkillä uusilla öljyillä ja vaihteiston pesulla?
vielä voi selvitä ilman isompaa remontia samalla kannataa laittaa
uusi johdin, levyturbini lukon solenoidi, tepselin läpivienti reikä,
ja tietysti tiiviste, suodatin öljyt huuhtelemalla ~8-12L
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270CDI Automaatti -04
Laatikon öljyt vaihdetaan käsittääkseni vain kerran: 60.000 km:n kohdalla manuskan mukaan.
Oireiden ilmaantuessa vaihdosta varmaankin on apua?
Minullakin esiinty ajoittain kylmässä ajoittaisia nykäyksiä. Seuraava huolto on muutaman tuhannen kilometrin päästä, jolloin asia voisi olla ajankohtainen.
Oireiden ilmaantuessa vaihdosta varmaankin on apua?
Minullakin esiinty ajoittain kylmässä ajoittaisia nykäyksiä. Seuraava huolto on muutaman tuhannen kilometrin päästä, jolloin asia voisi olla ajankohtainen.
__________________________
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Jep noin se menee siivili huolto ohjelmanmukaan,rtlp23 kirjoitti:Laatikon öljyt vaihdetaan käsittääkseni vain kerran: 60.000 km:n kohdalla manuskan mukaan.
Oireiden ilmaantuessa vaihdosta varmaankin on apua?
Minullakin esiinty ajoittain kylmässä ajoittaisia nykäyksiä. Seuraava huolto on muutaman tuhannen kilometrin päästä, jolloin asia voisi olla ajankohtainen.
(siksi niitä laatikoita näistä menee "yleisempi syy kuin glykolit tms" )
oireiten ilmaantuessa on jo hiukan kiire... ja kannatta vaihtaa muutakin
(vaikka voihan öljyn sijaan vaihtaa laatikon ~1600€)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270CDI Automaatti -04
Öljynvaihdolla ja laatikon huuhtelulla ongelma korjaantui. Kun vaan olis auton edelinen omistaja italialainen karvakäsikin ymmärtänyt niitä vaihdella;)
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Onko kenelläkään kokemusta "Forte" nimisestä lisäaineesta Mersun automaattilaatikossa.
Kannattaako lykätä tuupi jotta tiivisteet pysyy elastisena ja vaihteen vaihto pehmosena?
Kannattaako lykätä tuupi jotta tiivisteet pysyy elastisena ja vaihteen vaihto pehmosena?

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Minä toin E320:sen vm -03 viime syksynä ja se nyki hieman vaihtaessa ykköseltä kakkoselle. Kävin huollattamassa sen ja siihen vaihdettiin automaatin ja perän öljyt ja huuhdeltiin laatikko. Tämän jälkeen nykimistä ei ole esiintynyt kovillakaan pakkasilla. Laatikon ja perän öljyt olivat todella tumma tavaraa, joten niitä ei liene hetkeen vaihdettu. Autolla oli tuolloin ajettu n 140 000km.
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Onko kenelläkään kokemusta "Forte" nimisestä lisäaineesta Mersun automaattilaatikossa.
Kannattaako lykätä tuupi jotta tiivisteet pysyy elastisena ja vaihteen vaihto pehmosena?
Kertokaa nyt joku kokemuksistanne jos niitä on, positiiviset/negatiiviset.....
Kannattaako lykätä tuupi jotta tiivisteet pysyy elastisena ja vaihteen vaihto pehmosena?
Kertokaa nyt joku kokemuksistanne jos niitä on, positiiviset/negatiiviset.....
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Vaihdatin omaani vaihteistoöljyt ja samalla laitettiin tuo autom.vaihteiston hoitoaine 01004 joka on siis Forte. Mielestäni vaihtaa pehmeämmin nyt vaikka voihan se johtua uudesta öljystäkin. Hintaa sillä näytti olevan 38,50€.
Tämä siis merkkiliikkeessä.
Tämä siis merkkiliikkeessä.
W211 -03
200CDI
200CDI
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Rauski-09 kirjoitti:Vaihdatin omaani vaihteistoöljyt ja samalla laitettiin tuo autom.vaihteiston hoitoaine 01004 joka on siis Forte. Mielestäni vaihtaa pehmeämmin nyt vaikka voihan se johtua uudesta öljystäkin. Hintaa sillä näytti olevan 38,50€.
Tämä siis merkkiliikkeessä.
Mitähän suunnileen kustantaa tuo automaattilaatikon öljynvaihto ? Entä miten selvitetään jos noita muita osia mahdollisesti kannattaa vaihtaa ?
Hyvä ja edullinen paikka missä kannattaa käyttää ? Asun Lohjalla
Alla siis E320 Cdi -04 136tkm
W211 E320 CDI Avantgarde
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Täällä W211 270CDI, ml 408t km.
Vaihteisto jäi välillä jumiin tuolle 4 vaihteelle ja "vatkasi" kiihdytyksissä eri vaihteiden välillä.
Glykolia ei missään vaiheessa ole ollut lootassa, tehty testit parin vuoden välein.
Nyt vaihdatin lootaan KYB-venttiilin ja turbiini huhdeltiin ja lootaöljyt tietty vaihdettiin. Pistettiinpä Valeon jäähdytinkin varmuuden vuoksi vaihtoon.
Nyt loppui tuo pieni nykiminen mikä oli kiihdytettäessä. Vaihtaa paljon pehmeämmin.
Sellainen on lootassa että turbiini luistaa jonkun verran. Kilometrit eivät tule yksin näemmä. Mut näille mennään..
Vaihteisto jäi välillä jumiin tuolle 4 vaihteelle ja "vatkasi" kiihdytyksissä eri vaihteiden välillä.
Glykolia ei missään vaiheessa ole ollut lootassa, tehty testit parin vuoden välein.
Nyt vaihdatin lootaan KYB-venttiilin ja turbiini huhdeltiin ja lootaöljyt tietty vaihdettiin. Pistettiinpä Valeon jäähdytinkin varmuuden vuoksi vaihtoon.
Nyt loppui tuo pieni nykiminen mikä oli kiihdytettäessä. Vaihtaa paljon pehmeämmin.
Sellainen on lootassa että turbiini luistaa jonkun verran. Kilometrit eivät tule yksin näemmä. Mut näille mennään..
W211 270 CDI -02. EMJ-Power 212hp/480Nm.
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Se turbiinin luistaminen voi johtua siitä, että sinne on jossain elinkaaren vaiheessa päässyt glykolia, joka on hionut ne kitkapinnat. Ei noilla kilometreillä pitäisi terveessä autossa vielä muutoin laatikon juuri reistailla, ainakaan turbiinin osalta.Tweppo kirjoitti:Täällä W211 270CDI, ml 408t km.
Vaihteisto jäi välillä jumiin tuolle 4 vaihteelle ja "vatkasi" kiihdytyksissä eri vaihteiden välillä.
Glykolia ei missään vaiheessa ole ollut lootassa, tehty testit parin vuoden välein.
Nyt vaihdatin lootaan KYB-venttiilin ja turbiini huhdeltiin ja lootaöljyt tietty vaihdettiin. Pistettiinpä Valeon jäähdytinkin varmuuden vuoksi vaihtoon.
Nyt loppui tuo pieni nykiminen mikä oli kiihdytettäessä. Vaihtaa paljon pehmeämmin.
Sellainen on lootassa että turbiini luistaa jonkun verran. Kilometrit eivät tule yksin näemmä. Mut näille mennään..
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Onhan se tietty mahdollista että jostain olisi glykolia päässyt.
Mitäs tuollainen laatikon/turbiinin purku vois kustantaa? Onko suosituksia mihin mennä?
Mitäs tuollainen laatikon/turbiinin purku vois kustantaa? Onko suosituksia mihin mennä?
W211 270 CDI -02. EMJ-Power 212hp/480Nm.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270CDI Automaatti -04
turbinin purkun/kasukseen/korjaukseen on helppo vastaus, sitä ei tee tiettävästi kuin yksi firma suomessaTweppo kirjoitti:Onhan se tietty mahdollista että jostain olisi glykolia päässyt.
Mitäs tuollainen laatikon/turbiinin purku vois kustantaa? Onko suosituksia mihin mennä?
"jn-trading" turun suunalla millä on siihen sopivat vekotimet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270CDI Automaatti -04
Saksan eBayssa näyttää maksavan uusi turbiini 399-440€ tosin myyjät ei ainakaan suoraan sano lähettävänsä Saksan ulkopuolelle.
F-350
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Noin kerran kuussa käy edustaja pakulla saksassa,Lep1 kirjoitti:Saksan eBayssa näyttää maksavan uusi turbiini 399-440€ tosin myyjät ei ainakaan suoraan sano lähettävänsä Saksan ulkopuolelle.
Kaikenlaista hakemas
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270CDI Automaatti -04
Aiheessa mainittuun samanlaiseen w211 kysyin oulun vehosta autom.laatikkoon öljynvaihtoa huuhtelemalla.
Vehon hinta 520e ja mb-osa 455e.
Minusta tuo hinta on järjetön kun lukee mitä muilla on maksanut.
Onko oulussa muita paikkoja missä olis asiansatunteva asentaja joka vaihtais nuo öljyt?
Vaihtasin itse mutta eipä ole nosturia tai monttua missä puuhastella.
Vehon hinta 520e ja mb-osa 455e.
Minusta tuo hinta on järjetön kun lukee mitä muilla on maksanut.
Onko oulussa muita paikkoja missä olis asiansatunteva asentaja joka vaihtais nuo öljyt?
Vaihtasin itse mutta eipä ole nosturia tai monttua missä puuhastella.
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Kokkolassa käyttöauto 700€ huuhtelemalla, paketti hinta kuulemma.



Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 270CDI Automaatti -04
No huh huh!nh1131 kirjoitti:Kokkolassa käyttöauto 700€ huuhtelemalla, paketti hinta kuulemma.![]()
Sanoivat veholla että perustuu aikaan tuo hinta että tuntivelotus, en vain käsitä kuinka paljon tuohon saa turattua aikaa nosturilla.
Taidan käydä hakemassa öljyt ja suodattimen tarvikeliikkeestä ja vaihtaa itse sitten vaikka kuralätäkössä!
Re: W211 270CDI Automaatti -04
No onhan hinta... piti oikein käydä tarkistamassa kuitista (ja kun on ajankohtainen homma taas nyt syksyllä), mulla kahden vuoden takaa oli hinta alle kolmesataa sis. peräöljyjen vaihdonkin (Suoramalla teetettynä)...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 270CDI Automaatti -04
Onhan tuo vehon hinta tullu alas...ku ite kyselin pari vuotta sitten niin makso 800€ Oulussa siis...mb osaan en veis ku niillä ei mielestäni ole ammattitaitoa mersuihin. Suosittelisin pientä maakunta matkailua Ylivieskaan Akille tai SKC autotaloon sielä osataan...
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008