Eli ongelmat sen kun mutkistuu.
Autoa vaivannut jo jonkin aikaa huono käynnistyvyys +5 ja -15 asteen välillä, lämpimässä kelissä sekä kovilla pakkasilla (ilman roikkaa) lähtee hienosti käntiin mutta nämä nollan tienoot aiheuttaa piiiitkiä käynnistyksiä. Lohkolämppärin perästä yleensä lähtee hienosti.
O-rinkulat vaihdettu, kaikki kirkkaat letkut vaihdettu, suuttimien ohivuodot testattu / korjattu, luettu suuttimien korjausarvot, paineventtiili vaihdettu, hehkut tarkastettu yms jo tehtu.
Nyt uutena vaivana ilmestyi ensin sellainen oire että kylmällä koneella kun yritti kierrättää veto päällä niin kierrokset nousevat huomattavan hitaasti ja lopulta lähtevät tippumaan vaikka jalka on syylärissä. Muutaman sekunnin jalan nosto kaasupedaalilta ja vika / oire häviää. Tätä tehnyt satunnaisesti ja harvakseltaan.
Nyt ehkä samaan asiaan viittaava toinenkin oire ilmestyi. Jos laskettelee pintakaasulla esimerkiksi jyrkempää mäkeä alas tai muuteen vain antaa vauhdin hiipua vaihde päällä, sukkasilleen kaasua painaen niin siitä kun lähtee uudestaan kiihdyttämään niin kone saattaa olla tolkuttoman pitkän aikaa (parikin sekuntia, joka muuten on epätavallisen pitkä aika) puhditon, jonka jälkeen heräilee taas ja veto on normaalin luokkaa. Löytyisikö kokemusta että mikä moisen oireen voisi aiheuttaa??
ps.Tuota kylmäkäynnistyvyyttä, tai -käynnistymättömyyttä ei ole saatu korjattua vielä(kään)...
200cdi puutuu mystisesti ajoittain
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi puutuu mystisesti ajoittain
Mikäs malli 202, 203, ?
käynistymiseen
suutimissa ei siis paluu puolen vuota
jos on yhden juuri laittanut niin kannatta katsoa hetken päästä kaikki uudestaan,
mahdolinen pumppu vaiva, koitta lämmittä pelkää pumppua,
tahmea kierosten otto
ahtopaine vuotaa pikkasen
mitäs *:ri näytää näissä tilanteissa?
käynistymiseen
suutimissa ei siis paluu puolen vuota
jos on yhden juuri laittanut niin kannatta katsoa hetken päästä kaikki uudestaan,
mahdolinen pumppu vaiva, koitta lämmittä pelkää pumppua,
tahmea kierosten otto
ahtopaine vuotaa pikkasen
mitäs *:ri näytää näissä tilanteissa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 200cdi puutuu mystisesti ajoittain
.
Helpoiten autat itseäsi, kun hommaat jonkun, minkä vaan OBD portin kautta anturitietoa lukevan testerin.
Sellaisen, joka myös tallettaa sitä dataa ja piirtää siitä käyrät.
Niitä saa muutamalla kympillä.
Sellaisella tarkkailet ahtopaineen käytöstä, ilmamäärän muutosta, railpainetta, moottorin kuormitusta ja imuilman lämpöjä, suhteessa moottorin kierroslukuun.
Jos ei noista jotain vihjettä tule, niin luulen, että egr-venttiili jumittelee, mutta sekin pitäisi ilmamäärissä näkyä.
Käynnistymivaivoihin sanoisin, että mikäli auto tunnistaa moottorin, sekä ulkoilman lämmön oikein ja hehkuttaa oikein, niin muut häiriöt mahtavat käytännössä johtua toiminnallisista puutteista polttoainelinjassa.
Jos järjestelmässä ei ole ilmaa, niin pumppu, tai pumput on varmaankin finaalissa, tai suuttimissa on jotain.
Helpoiten autat itseäsi, kun hommaat jonkun, minkä vaan OBD portin kautta anturitietoa lukevan testerin.
Sellaisen, joka myös tallettaa sitä dataa ja piirtää siitä käyrät.
Niitä saa muutamalla kympillä.
Sellaisella tarkkailet ahtopaineen käytöstä, ilmamäärän muutosta, railpainetta, moottorin kuormitusta ja imuilman lämpöjä, suhteessa moottorin kierroslukuun.
Jos ei noista jotain vihjettä tule, niin luulen, että egr-venttiili jumittelee, mutta sekin pitäisi ilmamäärissä näkyä.
Käynnistymivaivoihin sanoisin, että mikäli auto tunnistaa moottorin, sekä ulkoilman lämmön oikein ja hehkuttaa oikein, niin muut häiriöt mahtavat käytännössä johtua toiminnallisista puutteista polttoainelinjassa.
Jos järjestelmässä ei ole ilmaa, niin pumppu, tai pumput on varmaankin finaalissa, tai suuttimissa on jotain.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 200cdi puutuu mystisesti ajoittain
Mikäs edullinen testeri antaisi tuosta live dataa pihalle? Muu kun star...
Pitkään olen haaveillut jo "kiinan starin" tilaamista mutta tuo 500$ (+alvit ja tullit) hinta vähän syljettää. Tosin maksaisihan se itsensä takaisin pitkässä juoksussa jos pihassa tähtikeulia meinaa laiduntaa.
ELM327 ei kai tuossa toimi kun on vm.02, mutta mites tuo MaxiDiag EU702, toimiiko? Tietysti paremia ehdotuksia otetaan avosylin vastaan!
edit:itse itselleni vastaten, kumpikaan mainitsemistani ei lue livedataa ko. autosta.
Pitkään olen haaveillut jo "kiinan starin" tilaamista mutta tuo 500$ (+alvit ja tullit) hinta vähän syljettää. Tosin maksaisihan se itsensä takaisin pitkässä juoksussa jos pihassa tähtikeulia meinaa laiduntaa.
ELM327 ei kai tuossa toimi kun on vm.02, mutta mites tuo MaxiDiag EU702, toimiiko? Tietysti paremia ehdotuksia otetaan avosylin vastaan!
edit:itse itselleni vastaten, kumpikaan mainitsemistani ei lue livedataa ko. autosta.


