Katsastuslähenee
Katsastuslähenee
Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?
Re: Katsastuslähenee
Kyllähän sitä kannattaa ennen konttoria lämpämällä koneella antaa kenkää isolla tiellä( nopeusrajoitusten puitteissa tietenkin). Jos on automaatti niin pakkovaihde silmään, niin saa korkeimmilla kierroksilla ajella vähän aikaa. Pöläytteleekö sitten silmiin pistävästi, kun paikallaan kiekauttaa kierroksilla? Savutukseenhan auttaa myös kun vaihtaa uuden puhtaan ilmanputsarin paskasen tilalleipeco kirjoitti:Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Katsastuslähenee
Kerran olen kokeillut pihassa kun oli uusilumi ja polkasin tallan punaviivalle, voi ristus ei ollu uutta lunta oli mustaa lunta ja paljon, niin ja suodatin on vaihdettu noin 7000km.BTriker kirjoitti:Kyllähän sitä kannattaa ennen konttoria lämpämällä koneella antaa kenkää isolla tiellä( nopeusrajoitusten puitteissa tietenkin). Jos on automaatti niin pakkovaihde silmään, niin saa korkeimmilla kierroksilla ajella vähän aikaa. Pöläytteleekö sitten silmiin pistävästi, kun paikallaan kiekauttaa kierroksilla? Savutukseenhan auttaa myös kun vaihtaa uuden puhtaan ilmanputsarin paskasen tilalleipeco kirjoitti:Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?
Perkeles nyt rupes pelottaa konttorille meno.
Re: Katsastuslähenee
Annat kenkää sille kamppeelle, että palaa karstat.ipeco kirjoitti:Kerran olen kokeillut pihassa kun oli uusilumi ja polkasin tallan punaviivalle, voi ristus ei ollu uutta lunta oli mustaa lunta ja paljon, niin ja suodatin on vaihdettu noin 7000km.BTriker kirjoitti:Kyllähän sitä kannattaa ennen konttoria lämpämällä koneella antaa kenkää isolla tiellä( nopeusrajoitusten puitteissa tietenkin). Jos on automaatti niin pakkovaihde silmään, niin saa korkeimmilla kierroksilla ajella vähän aikaa. Pöläytteleekö sitten silmiin pistävästi, kun paikallaan kiekauttaa kierroksilla? Savutukseenhan auttaa myös kun vaihtaa uuden puhtaan ilmanputsarin paskasen tilalleipeco kirjoitti:Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?
Perkeles nyt rupes pelottaa konttorille meno.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Katsastuslähenee
lisäksi muutama pitkä ja voimakas jarrutus, niin putsaantuu levyt yms. niin ei ole heittoa jarrujen kesken. (vas/oik)
(ainakaan niin helposti, voihan siellä silti olla)
(ainakaan niin helposti, voihan siellä silti olla)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Katsastuslähenee
Joskus tartti landcruiserista ottaa ilmanputsari kokonaan pois että saatiin meneen päästöistä läpi
mutta ne päästöt otettiin läheisel korjaamol ennen katsastusta..

Re: Katsastuslähenee
Jos on tomaatti älä missään tapauksessa paikallaan anna kenkää. Ja varsinkin jos sattuu olemaan vahvistettu loota. Katsastuksessa on rikottu tomaattilootia kun annetaan kenkää useita kertoja. Levypakat kuumenee vääntyy ja siitä riemu alkaa. Ja ei auta vaikka loota N:ällä sanokoot inssit mitä hyvänsä.
Vääntynyt pakka oireilee silleen että pakkasella paikallaan ollessa askista kuuluu sellainen kahnuttava ääni P:llä ja N:llä. Kun vetää D:lle ääni lakkaa. Tämä johtuu siitä että levypakka pysähtyy kun vaihde laitetaan päälle. Levypakka pyörii P:llä ja N:llä --> ääntä. Ja tästä on sitte ihan omakohtaista kokemusta. Laatikko GURU Siekkinen kertoi ääntelyn syyn ja sen miksi moinen ääni alkaa. nm. nyt vahvistettuloota made by Siekkinen.
Vääntynyt pakka oireilee silleen että pakkasella paikallaan ollessa askista kuuluu sellainen kahnuttava ääni P:llä ja N:llä. Kun vetää D:lle ääni lakkaa. Tämä johtuu siitä että levypakka pysähtyy kun vaihde laitetaan päälle. Levypakka pyörii P:llä ja N:llä --> ääntä. Ja tästä on sitte ihan omakohtaista kokemusta. Laatikko GURU Siekkinen kertoi ääntelyn syyn ja sen miksi moinen ääni alkaa. nm. nyt vahvistettuloota made by Siekkinen.
Re: Katsastuslähenee
paljonko automaatilla saisi polkea kierroksia päästömittauksessa ja kuinka kauan? ilmeisesti oma auto 722.6 laatikolla, 220cdi -04.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: Katsastuslähenee
Kax kertaa on minimi Ensin heidän laitteen herättely tai kalibrointi niinkuin he sen sanoo ja sit toisella itte mittaus. Ainakin itte en anna polkea toista settiä ennenkuin auto on käyny tyhjäkäyntiä minutin pari. Kerkeää levypakka jäähtymään. Pedaaliahan ei sais kait pitää pohjassa (ei tieto) ? Vain käyttää pohjassa. Kamerakännyllä ottaa nauhalle sen tilanteen ni jos sattuu jotakin niin on mistä todeta miten se oikeasti menivilleeino kirjoitti:paljonko automaatilla saisi polkea kierroksia päästömittauksessa ja kuinka kauan? ilmeisesti oma auto 722.6 laatikolla, 220cdi -04.

Bempussahan ainakin 95 535tds on ohje ihan insseillä asti ettei tiettyä kierroslukua saa ylittää. Oli varmuudella alle 3000 m,utten tarkkaan muista. Ja just tuon lootajutun takia.
Re: Katsastuslähenee
Ja ZF 4HP22 -lootaisissa tiisselivolvoissa (740, 940) rajoitus on 1500 rpm, samaa askia on käytetty myös penareissa.
Itse kun viimeksi käytin katsastuksessa, niin kohdalle sattui asiantunteva inssi. Polkaisi hyvin lyhyesti ehkä 3000 rpm:ään ja vain yhden kerran. Ja ihan järkevä savuarvo sieltä saatiin. Totesi itsekin, että automaatit eivät tykkää paikallaan kierrätyksestä.
Itse kun viimeksi käytin katsastuksessa, niin kohdalle sattui asiantunteva inssi. Polkaisi hyvin lyhyesti ehkä 3000 rpm:ään ja vain yhden kerran. Ja ihan järkevä savuarvo sieltä saatiin. Totesi itsekin, että automaatit eivät tykkää paikallaan kierrätyksestä.
S204
Re: Katsastuslähenee
kyllä se leimalle menee varsinkin kun käytät vaikka korjaamolla sitä päästömittauksessa yrittää niin monta kertaa etse menee lävitte.ipeco kirjoitti:Kerran olen kokeillut pihassa kun oli uusilumi ja polkasin tallan punaviivalle, voi ristus ei ollu uutta lunta oli mustaa lunta ja paljon, niin ja suodatin on vaihdettu noin 7000km.BTriker kirjoitti:Kyllähän sitä kannattaa ennen konttoria lämpämällä koneella antaa kenkää isolla tiellä( nopeusrajoitusten puitteissa tietenkin). Jos on automaatti niin pakkovaihde silmään, niin saa korkeimmilla kierroksilla ajella vähän aikaa. Pöläytteleekö sitten silmiin pistävästi, kun paikallaan kiekauttaa kierroksilla? Savutukseenhan auttaa myös kun vaihtaa uuden puhtaan ilmanputsarin paskasen tilalleipeco kirjoitti:Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?
Perkeles nyt rupes pelottaa konttorille meno.
Re: Katsastuslähenee
Niin minullekkinJonze kirjoitti:Itse kun viimeksi käytin katsastuksessa, niin kohdalle sattui asiantunteva inssi.

Polki rajottajaa vasten ja ihmetteli miten nopeesti se ottaa kierroksia. Tämän jälkeen kauhisteltiin mahdottoman suuria päästöjä, kunnes toinen inssi tuli huomauttamaan että "kaikki mersut ei ole dieseleitä". Naama punaisena sitten mittaamaan toisella mittarilla että kuinkas se M104 nyt tupruttaa, hyvät arvothan sieltä sitten tulikin.
Mitään vauriota tuosta ei mielestäni tullut, ainakaan en ole huomannut mitään vikaa.

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Katsastuslähenee
Meni muuten kerrasta läpi, noki vai mikälie arvo oli 0,29.ipeco kirjoitti:Omat ajot pää asiassa kaupunkiajoa ja rauhallisesti, pitäskö ennen konttorille menoa painua moottoritielle ja koittaa saada mahdolliset paskat pois putkista vai mikä olis semmonen asiallinen neuvo?
Re: Katsastuslähenee
Oma lastutettu 200CDI -99 niin katsuri ihmetteli,että onpa tätä polettu,nokiarvo 0,06.Tietysti EGR on poistettu.
Re: Katsastuslähenee
124 diesel.
Ei tarvii jännittää, käy vaan hakeen leiman.
Ei tarvii jännittää, käy vaan hakeen leiman.
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
Re: Katsastuslähenee
päteekö tuo ei saa huudattaa ihan kaikkiin automaatteihin, uusii ja vanhoihin? pittääpä panna muistiin ko vie konnttorille...
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Re: Katsastuslähenee
itsellä nyt toinen mersu menossa ekassa oli kierrosten rajoitin ja nykäisessäkin kun paikalla polkasee kaasuun pohjaan ei ota kuin 3500rpm sitä ei voi oikein huudattaa.. eihän bensa autoja kyllä muutenkaan huudateta yleensä kyllä käytän korjaamoilla testit otattaan kun paljon halvempi bensa auton testi maksanee täällä päin vain 10€ kun konttorilla se voi olla 35€ joka on aivan liikaa.. tottohan toki minulla on C280 -99 Bensa niin sehän on aivan erinlainen se testi juttu ei huudateta auto raukkaa tyhjään...