Olisi kulkupelinä W208 CLK 320 ja siinä kysymyksenä minkä kokoiset vanteet kautta renkaat kesäksi alle millä ei menisi ajo-ominaisuudet huonoksi ja tulee ajettua matkaa-ajoa aika paljon että olisko kellään antaa vinkkejä tästä aiheesta tai kokemusta ? Tarkoitus olisi jotain muuta kun orgiskokoa vai onko se paras vaihtoehto ?
orgiskoko tais olla 205/55x16 ?
Kiitos jo etukäteen
215 leveä 18-tuumainen on varmasti aika kärrynpyörän näköinen.
Minulla edessä 225/45/17 ja takana 235/45 eikä ole mukavuudessa valittamista. En nyt muista onko vanteen leveys 7,5 vai 8 tuumaa. Nokian renkaat. Tosin sama rengas vakiokokoisena saattaisi olla 0,2 desibeliä hiljaisempi.
Mulla on tällä hetkellä 18" x 8,5" ET35 225/35 bridgestoneilla ja ei ole moittimista ajettavuudessa. Oikeestaa ainut ero on että vakio rengaistuksella pikku välykset alustassa ym. ei ole niin helposti huomattavissa mutta tää ei ainakaan itseä haittaa ku vaihtelen noita kuluvia osia muutenkin mielummin vaikka jo vähän ennakkoon jos vaan sattuu huomaamaan
Aikasemmin oli 19" x 8,5" ET30 245/255 pirellin pzero rossoilla ja oli suorastaa järkyttävä ajoltaa jopa huippu renkailla nykyiseen verrattuna vaikka kulmat säädetty ja alustassa kaikki kunnossa. Moni kyllä täällä ja jenkki foorumeilla sanoo että w208 hyvin tarkka sekarengaistuksesta ja ET:stä.
Juu, moni on sitä mieltä että tämä malli on tarkka siitä, mitä alla pyörii. Minulla noista nykyisistä vanteista, halvat amg-replicat jotka tulivat auton mukana, kaksi vannetta on edellisen omistajan jäljiltä sen verran kieroja että ensi kevääksi olisi vihdoin tarkoitus joko oikaistuttaa ne tai hankkia kokonaan uudet. Jos päädyn uusiin, yritän kenties löytää jotain samanmittaista kuin CLK 55 AMG:ssä alkuperäiskoko, eli 8,5x18 eteen ja 9,5x18 taakse. ET:t 35 ja 30 jos nyt yhtään muistan oikein.
Rankkuri kirjoitti:Jos päädyn uusiin, yritän kenties löytää jotain samanmittaista kuin CLK 55 AMG:ssä alkuperäiskoko, eli 8,5x18 eteen ja 9,5x18 taakse. ET:t 35 ja 30 jos nyt yhtään muistan oikein.
Kuullostaa hyvältä rengaistukselta, tuo 8,5" ET35 on mun mielestä ihan täydellinen edessä mutta takana tuo sama vanne vaatii spacerin eli tuolla 9,5" ET30 pääsee jo varmasti aika lähelle silmää miellyttävää näkyä
maQe83 kirjoitti:Mahtuukohan CLK:oon alla pyörimään takana 255/35R18 rengas, 8.0x18 ET35 vanne? Eteen ajattelin pistää saman kokoisen vanteen mutta 225/35 R18 renkaan.
Onko jollain kokemuksia,että mahtuuko heittämällä alle?
Nuo rattaata pyörii kyllä alla miten päin vaan mut mikäli et ihan välttämättä halua ongelmia ABS:en ja muiden systeemien joudut kyllä laittamaa takavanteille pienempi profiilisen renkaan, noilla kun on jo yli 2cm heittoa halkaisijassa!
225/35 ja 255/30 renkailla heittoa on 5mm mikä ei ainakaan omassa autossa vaikuttanu toimintaa millään tavalla.
Jaahas..Enpäs tullut tuollainen ongelma mieleeni.Elikkäs taakse 255/30R18,niin ei pitäisi ongelmia olla? Ja eteen noi mitkä edellisessä viestissäni kirjoitin..
Perkele,ko olin kattonut jo hyvän paketin noille renkaille,mitä meinasin ensiksi pistää,mut ei se sitten ihan niin helposti mennytkään..No aina ei voi voittaa.