Mitkä renkaat W203:een?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mitkä renkaat W203:een?

Viesti Kirjoittaja mek »

Tuli pitkästä aikaa katsottua renkaita "sillä silmällä" ja aika slicksithän niistä oli jo tullut. Tosin sen ei pitäisi olla yllätys, sillä taitaa olla vieläkin ensiasennuskumit alla.:oops:

Koska aikaisemmat renkaiden ostokokemukseni ovat rajoittuneet kahteen luokkaan 1) "noi halvimmat pinnoitetut mitä sulla hyllyssä on" (Austin Allegro) ja 2) "noi Nokialaiset" (kaikki muut autot) niin nyt kaipailisin neuvoja, sillä kumpikaan vaihtoehto ei täällä Tokiossa toimi.

Rengaskoko pysyy vakiona, eli 205/55R16 on hakusessa, jossei jollain ole hyvää syytä miksi pitäisi vaihtaa. Yokohaman renkaita täältä saa suhteellisen edukkaasti, tänään kaupassa tarjosivat alumiinivanteineen Yokohama DNA dB sarjaa hintaan 670 euroa. Tosin vanteita en taida tarvita, jolloin pelkät renkaat maksavat noin 400 euroa. Kehuivat hiljaisiksi, joka on yksi tärkeä kriteeri ostossa. Toinen tärkeä asia on vesikelin pito, jota kaupan setä väitti myös löytyvän; täällä kun tulee vettä sitten kunnolla jos on tullakseen. Onkos kenelläkään moisista renkaista kokemusta? Plussaa nimenomainen malli saa siitä, että täällä kaikissa sen mainoskuvissa autona on mersu :D

/mek
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Mitkä renkaat W203:een?

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa Yokohaman renkaista. Toinen kesä on meneillään ko. merkin kiekoilla, tosin ihan vain basic-mallisilla ts.vakio kuvio ja vakio peltivanteilla jne 8) . Ihan positiivin tuttavuus on Yoko ollut ja varmaan seuraavakin kierros on samaa merkkiä. :)

Varmaan Yokohama kuluu täällä meillä niihin vähemmän arvostettuihin merkkeihin, volyymi ja tietynlainen suomi-standardi kun tahtoo olla tuo Nokikanalainen. :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla oli w123:ssa 215/55x16 Yokohamat ja ihan hyvät oli. Kestivät kulutustakin mukavasti. Ensin taksin alla yhden kesän ja mulla 1,5 kesää.
Kyllä ne hiljaiset oli. Kuvio tosin oli vaan mulle tullessa 4 pitkittäistä viivaa :shock: Olivat tietty vähemmän hyvät vesisateella ja kurakoissa.

Lumessa ei ollut pitoa yhtään :D

Kyllä mulle ainakin kelpaisi toisetkin Yokohamat...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin