Vein auton liikkeeseen noin viikko sitten.. ja siellä on vaihdetttin myös suodatin automaattiöljynvaihdon yhteydessä. Auto rupesi sitten tämän jälkeen (huomasin toissapäivänä) tiputtamaan laatikosta propun kautta öljyä, mitä ei ole koskaan aikasemmin tapahtunut. Testasin eilen lämpimillä öljyillä p-asennosta (vaihteenvalitsijan ptykälät läpikäyden tyhjäkäynniillä), auto käynnissä että laatikkoöljyä oli noin 2cm yli merkin ylärajan. Onkohan tuollainen 2cm viivan ylitys ihan ok ?
Kiristin propun hieman tiukempaan (tosin tiukka se oli) ja vuotoa ei nyt ainakaan toistaiseksi ole näkynyt.
Niin selvyydeksi vielä. muittatikussa on vain kaksi viivaa suhteellisen lähellä toisiansa.
w126 (ässä) 280 SE automaattiöljyn määristä
Sama juttu 280SE:ssä.jo vain kirjoitti:Huonelämpöisillä öljyillä tulisi öljyn pinnan pysyä sen alemman viivan alapuolella.
300 SE:ssä 1 cm alemman alapuolella. Ja muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen kesäkeleissä pinta tulisi olla sen ylemmän viivan kohdilla.
/Jo vain
Kun minulle oli täytetty yli niin sitä tihkui jostain huohotinreijästä auton alle maahan kun kone ja laatikko oli kuma. Sitä oli kyllä silloin enemmän kuin tuo 2 senttiä yli.
Kaiken kaikkiaan niin liian vähä öljy saa automaatin varmasti temppuilemaan. Vaikka liika öljy minun kokemusten mukaan tuossa laatikossa nyt lähinnä tulee laatikon huohotinreijästä ulos niin jos olisin sinä niin laittaisin letkun sinnne mittatikun reikään ja imisin sieltä ylimääräiset pois. Automaatit kun ovat paljon herkempiä ottamaan itteensä kuin manuaalit niin tommoset turhat täyttövirheet kannattaa korjata suosiolla. Ja ehkä vaihtamiset sitten tapahtuu johdonmukaisemmin sen jälkeen. Mene ja tiedä.
terv. Tero
Eikös mersun automaatti laatikosta katsota öljyn täytttömäärä aina lämpimällä
laatikolla (ajettu vähintään 10km).
Sitten auto tasaselle, käydään kaavio läpi (P-R-N-D-N) ja jätetään N:lle
Ja sitten kurkistetaan sinne mitta tikkuun.
Öljyn määrä kun on viivojen välissä niin silloin on ok, jos liian vähän tai liikaa
niin suosittelen tekemään jotain asialle ennen kuin öljyn puutteesta laatikko
rupeaa luistamaan ja hajottaa itsensä tai liika öljy sotkee tallin lattian jos se vain
pääsee ulos huohotin reijästä.
laatikolla (ajettu vähintään 10km).
Sitten auto tasaselle, käydään kaavio läpi (P-R-N-D-N) ja jätetään N:lle
Ja sitten kurkistetaan sinne mitta tikkuun.
Öljyn määrä kun on viivojen välissä niin silloin on ok, jos liian vähän tai liikaa
niin suosittelen tekemään jotain asialle ennen kuin öljyn puutteesta laatikko
rupeaa luistamaan ja hajottaa itsensä tai liika öljy sotkee tallin lattian jos se vain
pääsee ulos huohotin reijästä.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Sama juttu se on siinä 280 laatikolla. Eli ota öljyä pois, niin että se on kylmänä 1cm alaviivan alla. Kun öljyt ajetaan lämpimäksi, niin sen tulisi olla yläviivan kohdilla,lisää tarvittaessa! Tarkista lämpimänä kuten nimimerkki nymis kertoi edellisessä vastauksessa.jo vain kirjoitti:Huonelämpöisillä öljyillä tulisi öljyn pinnan pysyä sen alemman viivan alapuolella.
300 SE:ssä 1 cm alemman alapuolella. Ja muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen kesäkeleissä pinta tulisi olla sen ylemmän viivan kohdilla.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'