kattiakanssa!
kattiakanssa!
Ostin w201 kun halvalla sai.
Auto on 2.0l 1988 varustettuna katilla. Otteessa ei sanota sanaakaan katista/päästöistä.
Onko hyötyä ottaa katti pois? säätämässä pitänee käydä.
Onko kokemuksia ??
Auto on 2.0l 1988 varustettuna katilla. Otteessa ei sanota sanaakaan katista/päästöistä.
Onko hyötyä ottaa katti pois? säätämässä pitänee käydä.
Onko kokemuksia ??
W201 1988
W202 1998 220 cdi
W201 2,6
1973 450 slc
w124 230
cheevy 1971
W202 1998 220 cdi
W201 2,6
1973 450 slc
w124 230
cheevy 1971
Re: kattiakanssa!
eipä niis papereis sitä nykyää lue. Varmista konttorilta tarkemmat tiedot. Hyötyä... jaa-a bilterman tarvike tilalle jos ei katti pelaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: kattiakanssa!
-88 mallinen tuskin on vähäpäästöinen, mutta kaikki on tietysti mahdollista...
ei siitä yli 20 vuotta vanhasta katista luulis enää mitään hyötyäkään olevan, joten jos auto on ei vähäpäästöinen, niin pois vain sieltä tukkimasta pakoputkea, voi säästää polttoaine kuluissa jatkossa hieman... tehoihin tuskin mitään käytännön vaikutusta kuitenkaan on... eikä se mitään säätämistä kaipaa, vaikka katin pois ottaiskin, ei kone ole mitenkään riippuvainen katalysaattorin toiminnasta...
ei siitä yli 20 vuotta vanhasta katista luulis enää mitään hyötyäkään olevan, joten jos auto on ei vähäpäästöinen, niin pois vain sieltä tukkimasta pakoputkea, voi säästää polttoaine kuluissa jatkossa hieman... tehoihin tuskin mitään käytännön vaikutusta kuitenkaan on... eikä se mitään säätämistä kaipaa, vaikka katin pois ottaiskin, ei kone ole mitenkään riippuvainen katalysaattorin toiminnasta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: kattiakanssa!
Eiks se ollut pakollinen vasta -91 jos ei lue vähäpäästöistä?
Mulla oli aikanaan -90 sunny ja se oli jo vähäpäästöinen.
Mulla oli aikanaan -90 sunny ja se oli jo vähäpäästöinen.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: kattiakanssa!
Pojalla ainakin on 124/88 mallinen ja on katilla ja merkitty vähäpäästöiseksi. Varustettu sähköisesti ohjattulla Pierburgin kaasuttimella.
Yli 25 vuotta mersuilua
Re: kattiakanssa!
Mulla on 124 vm90 eikä lue otteessa katista mitään. Soitin Trafiin ja kysyin sieltä näkyykö katista tai vähäpäästöisyydestä merkintää niin ei ollut kummastakaan mitään merkintää trafin tiedostoissa.
Re: kattiakanssa!
oma 300E on -89 mallia ja on katillinen, mutta ei ole vähäpäästöinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: kattiakanssa!
mul oli toi yks romu 1988 ja vähäpäästöinen katilla
eli ei siitä ota selevää. Kunnossa oleva moottlrihan menee sen ajan päästövaatimuksista läpi ilmankin kattia eikö vaan?

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Ammendment
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51
Re: kattiakanssa!
Mun tenava on papereiden mukaan -89. Katsastusmies ihmetteli kun katin paikalla on simonsin välivaimennin. Kuulemma 12/88 jälkeen valmistetuissa pitäisi olla katalysaattori. Auto on kuitenkin muovikyljetön, ja Vin decoderin mukaan ensirekisteröinti on tapahtunut Saksassa 2/88. Tämä tieto riitti hänelle.
W201 2.6
W201 2.0
W201 2.0
Re: kattiakanssa!
Itselläni on -90 w201 1.8 ja rekisteriotteessa ei ole merkintää katista tai että olisi vähäpäästöinen.Kysyin viel konttorilta saako sen ottaa pois ja kun ei sielläkään ollut tietoja katista niin sain sen ottaa pois katsastusmiehen luvalla ja katsastuksesta meni läpi ilman katalysaattoria.