Heräsi kysymys, miksei Mersu ole laittanut A- ja B-sarjoissa käyttämäänsä CVT-vaihteistoa - tai autotronicia, niin kuin MB sitä kutsuu - myös uuteen C-sarjaan? A- ja B-sarjan testeissä autotronicia on kehuttu paljon ja varsinkin hiukan tehokkaamman moottorin kanssa se on aivan loistava systeemi, kun vaihteen vaihtumista ei huomaa juuri ollenkaan ja kierrokset pysyvät koko ajan mukavan matalina - ellei niitä sitten halua nostaa ylös antamalla kaasua hiukan enemmän.
Vai onko autotronic osoittautunut jotenkin epäluotettavaksi tai vikaantumisherkäksi? Joillakin foorumeilla on kerrottu ongelmista, mutta ovatko ne yksittäistapauksia? Voiko tuollainen C-sarjassa käytetty vaihteisto sitten olla parempi?
Muuten, TM-testissä sanotaan:
"Automaattivaihteistojen toiminta on autoissa ratkaistu kolmella eri tavalla. Lexuksessa ja Mercedeksessä luotetaan perinteiseen momentinmuuntimella varustettuun automaattivaihteistoon. Mercedeksesä vaihteita on viisi ja Lexuksessa kuusi."
Lainaus: http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertai ... ium-mallit" onclick="window.open(this.href);return false; , kirjoitusvirhe toimittajan

Mutta Mersun sivuilla kyllä kerrotaan, että C-sarjan automaatti on seitsenportainen. Taitaa olla Tekniikan Maailman toimittajilla tekniikka hukassa niin autojen kuin tekstinkäsittelyohjelman oikolukutoiminnonkin osalta...