Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Itsekkin olen tuon kyydissä istunut:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Olisko tossa perää, ku tekstissä sanotaan että kun ajaa aina vaihteisto "S" asennossa niin kestäis pitempään?
Hyvin oli perusteltu minusta ainakin
Hyvin oli perusteltu minusta ainakin

Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T

S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Eikös se S = Standart eikä sport? Noin muistan lukeneeni.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
aomh kirjoitti:Eikös se S = Standart eikä sport? Noin muistan lukeneeni.
S = Sort
C = Comfort
Lukee w211 -05 Käyttöohjekirjassa.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
On bongattu työmatkalla muutamaan otteeseen. Lentohenkilökunta tykkää ja mahtuu mennä tuolla kaupunkiin yöpymään.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Ainakin 06:en ohjekirjassa lukee että s=stantard, sopii kaikkiin ajotilanteisiin. C=comfort, eli lähtee tosiaan kakkosella liikkeelle, vaihtaa alemmilla kierroksilla isompaa. Sitte ku enempi painaa pedaalia, niin ei myöskään vaihda niin herkästi pienempää, kuin mitä s-asennossa, eli liukkailla keleillä ihan hyvä asia. Enpä usko että laatikon kestoikään sinänsä vaikutusta kummalla moodilla ajaa. Tietysti kun 2. vaihteella lähtee liikkeelle, niin momentinmuuntimessa tapahtuu hieman enemmän "luistoa", mutta kyllä se sen kestää. Luistaahan se vanhemmissa laatikossa kokoajan vähäsen, kun ei ole turbiinilukkoa ollenkaan.aomh kirjoitti:Eikös se S = Standart eikä sport? Noin muistan lukeneeni.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Koneeseen ja vaihteistoon kohdistuvat vääntömomentit ja laakereita rasittavat pintapaineet ovat pienempiä jos käytetään pienempää vaihdetta ja ajetaan tasan samalla tavalla kuin sillä isommalla vaihteella oisi ajettu eli pitää varmastikin paikkansa tuo että kestää paremmin s asennossa jos sitä suorituskykyä joka on sitä myöten tarjolla ei kaytetä. Lisäksi laatikon öljynpaineet on korkeammat ja öljyn kierto "parempi", öljyn lämpötila matalampi jne... Tulee vähemmän vaihtoja (? ehkä?) mutta ainakin turbiinilukon kytkeytymisiä ja irrotuksia tulee vähemmän.
Samahan tuo on manuaalipuolella, liian isolla vaihteella voi rikkoa laatikon nopeastikin.
Samahan tuo on manuaalipuolella, liian isolla vaihteella voi rikkoa laatikon nopeastikin.
300td -91, manuaali.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Mobile.de:stä katsoin ennen oman hankintaa jo 2006 W211:siä. Silloin bongasin muistaakseni alkusarjan malliin 2002 jolla oli ajettu miltsi ja hyvässä kunnossa oli kuvien perusteella. Hinta taisi olla silloin 5 vuotta sitten 12Teur
Siitä se rohkeus kasvoi myös ex-taksin ostamiseen ja ei ole kaduttanut. Se on hauskaa, kun ihmiset sanoo että nykyautoon ei voi tehdä itse mitään. Pikkuriikkiseen Poloon maksaa vikakoodinkin luku 68 Eur. Toisaalta piuhoja löytyy ja kotoolta myös..
Nyt ei vaan oikein edes uskalla ostaa muita kuin tähdellisiä, nämä 7 vuoden takuuautotkaan eivät ole niin mutkattomia loppupelissä. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta hevosmiesten tietotoimisto on kertonut

Siitä se rohkeus kasvoi myös ex-taksin ostamiseen ja ei ole kaduttanut. Se on hauskaa, kun ihmiset sanoo että nykyautoon ei voi tehdä itse mitään. Pikkuriikkiseen Poloon maksaa vikakoodinkin luku 68 Eur. Toisaalta piuhoja löytyy ja kotoolta myös..
Nyt ei vaan oikein edes uskalla ostaa muita kuin tähdellisiä, nämä 7 vuoden takuuautotkaan eivät ole niin mutkattomia loppupelissä. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta hevosmiesten tietotoimisto on kertonut

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Lisää samasta autosta.
http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Joo, kyllä on kunnioitettavat kilometrilukemat lasissa!
Sitä vaan mietin, että kyllä tuossa varmasti on laadukkaan auton lisäksi jo merkitystä kuskeillakin jonkun verran - ei ihan kaikilla just kortin saaneilla "Ville-Pettereillä" kestä autot noin hyvin, tarkoitan vaan että varmasti tuon taksin kuskit ovat viimeisen päälle "automiehiä" ja taitavia/kokeneita ajajia.
Sitä vaan mietin, että kyllä tuossa varmasti on laadukkaan auton lisäksi jo merkitystä kuskeillakin jonkun verran - ei ihan kaikilla just kortin saaneilla "Ville-Pettereillä" kestä autot noin hyvin, tarkoitan vaan että varmasti tuon taksin kuskit ovat viimeisen päälle "automiehiä" ja taitavia/kokeneita ajajia.
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Siis haloo!!! Mitä tämmöset jutut kertoo auton kestosta mitään? Mitenkään väheksymättä Mercedeksen tapaa tehdä autoja niin tälläsillä jutuilla ei oo mitään virkaa. Joka hemmetin auto "läpäisee" tämän testin. Ei muutakuin vaihtaa aina rikki menneen osan uuteen ja jatkaa ajoa. Minkä osan rikkoutuminen muka aiheuttaa sen että ajoa ei voi enää jatkaa? Korikehikkokin löytyy varaosana.
Oleellista olisi kertoa mitä osia on jouduttu vaihtamaan ja milläkin syklillä että auto on pysynyt liikkeessä. Se olisi kiinnostavaa luettavaa.

Oleellista olisi kertoa mitä osia on jouduttu vaihtamaan ja milläkin syklillä että auto on pysynyt liikkeessä. Se olisi kiinnostavaa luettavaa.

- mika4matic
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Onko salaisuus siinä, että ehtii kerätä kilometrejä ennen kuin kori lahoaa ympäriltä?
Tietysti on kunnioitettavaa, että ei heti kolmen vuoden jälkeen lyö autoja lihoiksi.
Tietysti on kunnioitettavaa, että ei heti kolmen vuoden jälkeen lyö autoja lihoiksi.
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
nii... ihmeen vähän kyllä muilla merkeillä mainostetaan ajetuksi vastaavia metrimääriä...




ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
S/C-juttuun vaan sen verran että molempia selityksiä on käytetty 211:ssä, riippuu vuosimallista. Momentinmuuntimen siivetkö siellä kuluu öljyvirtauksista jos lähtee usein kakkosella liikkeelle. Kumma että noin paljon autoa ajavat puhuvat esson baarin juttuja. Raskaalla autolla ja isolla lastilla voi kyllä päästä selvästi paremmin liikkeelle kun lähtee ykkösellä.woke kirjoitti:Ainakin 06:en ohjekirjassa lukee että s=stantard, sopii kaikkiin ajotilanteisiin. C=comfort, eli lähtee tosiaan kakkosella liikkeelle, vaihtaa alemmilla kierroksilla isompaa. Sitte ku enempi painaa pedaalia, niin ei myöskään vaihda niin herkästi pienempää, kuin mitä s-asennossa, eli liukkailla keleillä ihan hyvä asia. Enpä usko että laatikon kestoikään sinänsä vaikutusta kummalla moodilla ajaa. Tietysti kun 2. vaihteella lähtee liikkeelle, niin momentinmuuntimessa tapahtuu hieman enemmän "luistoa", mutta kyllä se sen kestää. Luistaahan se vanhemmissa laatikossa kokoajan vähäsen, kun ei ole turbiinilukkoa ollenkaan.aomh kirjoitti:Eikös se S = Standart eikä sport? Noin muistan lukeneeni.
http://www.benzworld.org/forums/4563943-post8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Moniko muu merkki läpäisee tuon automaattilaatikon testin? En tiedä vaihdetaanko öljyt kuinka usein mutta on tuo aika kunnioitettava lukema.barton kirjoitti:Siis haloo!!! Mitä tämmöset jutut kertoo auton kestosta mitään? Mitenkään väheksymättä Mercedeksen tapaa tehdä autoja niin tälläsillä jutuilla ei oo mitään virkaa. Joka hemmetin auto "läpäisee" tämän testin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Joo kyllähän näitä "kyllä merkillä ku merkillä ajaa miltsin" lässyttäjiä löytyy aina mutta mua kiinnostaisi minne nuo yli miltsin veivatut muun merkkiset sitten aina katoaa? Ennen tätäki väitettä pysty perustelee sillä että kun Mersuja on niin paljon taksina nii sen takia noita reilummin rullattuja Mersuja on enemmän ku muun merkkisiä mut enää valitettavasti tämäkään ei mene läpi 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Onhan tuosta juttuja ollut silloin tällöin, tais olla että suuttimet vaihdettu kaikki 750tkm kohdalla ja turbo 850tkm. Ilmastoinnin kompurakin oli hajonnut jo 970tkm ollessa taulussa.barton kirjoitti:Siis haloo!!! Mitä tämmöset jutut kertoo auton kestosta mitään? Mitenkään väheksymättä Mercedeksen tapaa tehdä autoja niin tälläsillä jutuilla ei oo mitään virkaa. Joka hemmetin auto "läpäisee" tämän testin. Ei muutakuin vaihtaa aina rikki menneen osan uuteen ja jatkaa ajoa. Minkä osan rikkoutuminen muka aiheuttaa sen että ajoa ei voi enää jatkaa? Korikehikkokin löytyy varaosana.![]()
Oleellista olisi kertoa mitä osia on jouduttu vaihtamaan ja milläkin syklillä että auto on pysynyt liikkeessä. Se olisi kiinnostavaa luettavaa.
S210 220 CDI A -02
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Laittaa vaikka nettiautoon haku kriteeriksi vain yli 600tkm ajetut, ei muita ehtoja. Aika lailla on mersuja täynnä sivut...
Re: Hyvin kestää W211 kilometrejä!
Taksiväri tuolla ?
Olisi mukava tietää, miten autoa on huollettu. Kilometrit ei toki mitkään sensaatiomaiset tuolle koneelle ja laatikolle.
Olisi mukava tietää, miten autoa on huollettu. Kilometrit ei toki mitkään sensaatiomaiset tuolle koneelle ja laatikolle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi